Miksi Suomen ruokakaupoista ei löydy ________________ ? (täytä tuohon itse mitä olet hakemassa muttet ole löytänyt)
Mistä saisi maissiöljyä?
Tarvitsisin leivontaan ja aasialaiseen salaattikastikkeeseen.
Kommentit (948)
Filet Americain olisi huippua jos löytyisi Suomen kaupoista. Kyseessä on siis Belgiassa ja Alankomaissa kohtuullisen suosittu tartar- tyyppinen lihalevite jota voi nauttia leivällä esim. sipulin ja pippurin kera.
Vierailija kirjoitti:
Greippi. Kyllä, olen tosissani. Verigreippiä löytyy ihan joka kaupasta, mutta tavallista ei ole tarjolla koko aikaa eikä ainakaan joka kaupassa. Olin vuosikymmenten saatossa tottunut siihen, että greippejä on tarjolla kaupassa kuin kaupassa läpi vuoden, mutta nyt viimeisen parin vuoden aikana olen huomannut, ettei näin olekaan. Osaako joku selittää?
Greippi voi olla hengenvaarallinen niille jotka ovat tietyilla verenpainelaakkeilla. Itseni meinasin tappaa kun join silloin talloin pienen purkin greippimehua.
Vierailija kirjoitti:
kuukautiskuppi
Käy hakeen hesestä ta mäkistä ketsuppi kuppi tortuus.
Extra firm tofu! Miksei sitä ole
Vierailija kirjoitti:
Kondensoitua maitoa, jonka alkuperämaa on Suomi. Valmistaja siis Valio tai joku muu kotimainen yritys. Kaikki ne kondensoidut maidot, jotka olen löytänyt kaupoista ovat itäeurooppalaista (Latvia, Liettua ym.) alkuperää. Ostamatta on jäänyt.
Ja hyviä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän kaupoissa pakkauskoot ovat niin naurettavan pieniä? Tämä ei ole yksin Suomen ongelma. Vaikka asun yksin, niin mieluiten hoidan ostokseni tukussa, jonne on kortti yritykseni kautta. Esimerkiksi juustot ostan vähintään 4 - 5 kilon tankoina, leikkeleet parin kolmen kilon dynoissa jne. En voi kuvitellakaan, millaista tuskaa olisi ostaa kaupasta lapsiperheelle ruokaa.
Täältä yksin asuva sielunsisko (tai sen veli) komppaa - sama juttu! Ostankin ison osan elintarvikkeita etnisistä kaupoista, mm. riisi, mausteet, erilaiset maustekastikkeet, öljyt jne. Lisäksi on edullisempaakin kuin normiliikkeissä. Tukkua en kannata, on usein kalliimpaa eivätkä tuotteet aina ole tasalaatuisia tietyissä suurpakkauksissa (mm. metvursti).
Vierailija kirjoitti:
Kohtuuhintaisia, liotettavia härkäpapuja. Kohtuuhintaista tattaria. Tämmöiset kai luokitellaan terveysruuiksi, vaikka ovat ihan peruskauraa Baltian maissa. Ehkei täällä vain menisi kaupaksi halvempi, Ukrainassa kasvatettu tattari (Tshernobyl-pelko), ja siksi myydään ylihintaista kotimaista.
Löytyy Eestin Herkut ja Eesti kaubad (tms, en ole nimestä varma) kaupoista sekä venäläisistä myös. Hankalampi tietty, jos et asu PKS:lla. Olen joskus tilannut kuivatuotteita Virosta, joten kannattaa tsekata olisiko se sinullekin mahdollista.
Jossei joku suurperheellinen pk-seudulla tätä jo tiennyt, niin tiedoksi että Heinon Pikatukku Sörkässä palvelee myös yksityisiä kuluttajia! :)
Paprikapyreetä ei ole missään. Se on samanlaista kuin tomaattipyre, mutta paprikasta.
Minä kaipaan yksittäispakattuja tuotteita melkein mistä tahansa: voinapit, marmeladit, sipsit, keksit, kastikkeet....muualla maailmassa ovat arkipäivää, ehkäpä siksi kun kouluihin viedään omat eväät?
Japanilainen pussikoko karkeille on lähes aina luokkaa 30-50g, joka on juuri sopiva määrä myös kaloreidensa puolesta kerralla syötäväksi. Tuo koko tännekin, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Pakastettua kania. Keski-Euroopassa yleinen.
Etnisistä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Tuoretta duriania.
ViiVoan Hämeentiellä, siellä oli viimeksikin käydessäni juuri duriania (kelmutettuna, mutta tuoreena!). ;)
Frettiä on todella vaikea löytää tavallisista ruokakaupoista.
Järkevän hintaista maarianohdakeöljyä ruuanlaittoon. Vain yhdessä kauppaketjussa on tätä, vaikkei joka kaupassa, ja sekin sikakallista.
Koskenkorvaa? Tallinnassakin oli muutama vuosi sitten ihan ruokakaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä saisi tätä virolaista Kalev:n valkosuklaata jossa mustikoita ja riisimuroja? Ilman että tarvitsisi lähteä Tallinnaan asti hakemaan?
https://4.bp.blogspot.com/-35EM14v3leo/V-5a3OzsrEI/AAAAAAAAArE/yApwScad…
Heh, minä olen tilannut Kalevilta (eli Orklasta) nyt korona-aikana jo kolme kertaa isohkon paketin erilaisia tuotteita, myös tuota suklaata. Katsoin kotisivuilta aletarjoukset, ne toimivat myös ulkomaille, joten eipä tullut edes kalliiksi ja pk:tkin kohtuulliset. Jos haluat vain yhden levyn, Eestin Herkut -kaupat ja muut virokaupat myyvät tätä, joskus nähnyt myös R-kioskilla.
Tapettujen eläinten raatojen ja niiden eritteiden syönti on sairas ja julma tapa tyydyttää himojaan, ei tarve kuten ravinnon saanti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän kaupoissa pakkauskoot ovat niin naurettavan pieniä? Tämä ei ole yksin Suomen ongelma. Vaikka asun yksin, niin mieluiten hoidan ostokseni tukussa, jonne on kortti yritykseni kautta. Esimerkiksi juustot ostan vähintään 4 - 5 kilon tankoina, leikkeleet parin kolmen kilon dynoissa jne. En voi kuvitellakaan, millaista tuskaa olisi ostaa kaupasta lapsiperheelle ruokaa.
Täältä yksin asuva sielunsisko (tai sen veli) komppaa - sama juttu! Ostankin ison osan elintarvikkeita etnisistä kaupoista, mm. riisi, mausteet, erilaiset maustekastikkeet, öljyt jne. Lisäksi on edullisempaakin kuin normiliikkeissä. Tukkua en kannata, on usein kalliimpaa eivätkä tuotteet aina ole tasalaatuisia tietyissä suurpakkauksissa (mm. metvursti).
Tuotteet ovat pääsääntöisesti liian isoissa pakkauksissa. Isot pakkaukset ovat vielä edullisempia kilohinnaltaan, mikä on syrjintää sinkkuja kohtaan. Ei kerrostalossa asuvalla ole tilaa säilyttää isoja pakkauksia ruokia.
Sinkkujen verotusta on kevennettävä, tai tuotteiden hintoja alennettava.
Ja erittain helppo kypsentaa vaarin jolloin siita tulee limaista sotkua.