Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Suomen ruokakaupoista ei löydy ________________ ? (täytä tuohon itse mitä olet hakemassa muttet ole löytänyt)

Vai löytääkö joku jotain näistä?
20.05.2018 |

Mistä saisi maissiöljyä?

Tarvitsisin leivontaan ja aasialaiseen salaattikastikkeeseen.

Kommentit (948)

Vierailija
301/948 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupoissa on aika huonosti saatavilla gorgonzolajuustoa, sellaista pehmeää lähes sulatejuustomaista.

Siitä tulee ihan taivaallinen pasta, kun paistaa pieniä pekoninpalasia (tai panchettanpalasia) pannulla, ottaa pekonit hetkeksi pois lautaselle, ja lisää pannuun tavallista kermaa desin verran. Sitten mustapippuria, hitusen cayennepippuria, raastettua parmesania ja gorgonzolaa paloina sekaan ja annetaan juuston sulaa ja tehdä kastike paksummaksi, ja pekoninpalaset takaisin. Pasta sekaan pannulle ja pääälle lehtipersiljasilppua. Käytän yleensä penneä tai niitä pennen kokoisia kiekuroita. Niihin jämähtää kastike kivasti kiinni syödessä.

Sopii loistavasti lohturuoka-mättöpäiviin.

Tuota panchettaakin on aika huonosti, jostain K-Supermarketista löysin ja joskus Stockan Herkusta. Sitähän käytetään normaalisti Pasta Carbonaraan, Pasta All'Amatricanaan jne.

Olen ostanut tuota gorgonzolaa Lidlistä, siellä oli kahta eri laatua. En tosin ole varma, että oliko kyseessä jokin kampanjatuote.

Vierailija
302/948 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi monta kommenteissa mainituista tuotteista löytyy Aasialaisista halal-marketeista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/948 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chipotleja. Ei säilykkeinä vaan kokonaisina.

Vierailija
304/948 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä kunnon kuuma kuppi -keittoja. Tutustuin joskus Keski-Euroopassa asuessani kuppikeittoihin, ja pettymys oli suuri Suomessa, kun samalla nimellä mutta eri pakkauksella myytävä tuote oli joku vähän laihempi halpa kopio. Heise Tasse oli Saksan vastine.

Myöskään aakkossoppaa en ole vielä löytänyt, vaikka varmaan jossain on. :D Siis ei sitä jenkkien tölkkikamaa, vaan pussivalmisruokaa. 

Vierailija
305/948 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Daim Cappuccino, Gevalian

Vierailija
306/948 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virolaisista marketeista löytyy kirsikkatuoremehua, -hilloja ym. tuotteita.

Vierailija
307/948 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon kokoisia anustappeja.

Vierailija
308/948 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orangina limsaa toivoisin saavani, mutta se ei oikeesti oo niin tärkee kun esim. lihaliemi tai kanaliemi pullossa. Tai punaviinietikka. Myös kunnon "salaattiöljyt" ois jees, eikä pelkästään mitkään "valkosipulia ja paprikaa oliiviöljyssä" vaan esim. yrttiset avokadopohjaiset öljyt.

Kyllähän Oranginaa on ollut jo vuosia myynnissä pk-seudun kaupoissa, Kampin K-Supermarketissa ja Rautatieaseman Sokoksen S-marketissa ainakin olen nähnyt.

Oletko nähnyt ihan viime aikoina? Pari vuotta sitten vielä sai, nyt tuntuu kadonneen niistäkin paikoista joissa sitä ennen myytiin. Lidlissä oli joskus jonkun kampanjan aikana senkin jälkeen. T. Toinen Orangina-fani (joka roudaa sitä ulkomailta siinä, missä muut roudaavat alkoholijuomia)

Vierailija
309/948 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaktusmehua (paitsi Lidlissä kampanjaviikolla, josta ostetaan heti loppuun).

Kotimaista suklaamoussea. Jotain skeidaa jostain itä-Euroopasta kuljetetaan rekkarallilla tänne Suomeen, mutta meillä ei valmisteta.

Risi-Frutti omena-kaneli. Mahdoton, ylivoimainen makuyhdistelmä, jota joskus on valmistettu ja Suomessa myyty, liian ylivoimaista enää ikinä saada valikoimiin.

Apetit-jauhelihapizzoja ei saa mistään kaupasta, vaikka niitä edelleen valmistetaan Pudasjärvellä. En tiedä, minne ne menee (hyviä ovat, olen joskus saanut maistaa), mutta Suomen kauppoihin niitä ei tilata. Ainoastaan kinkku-ananaspizzaa on saatavilla, jauhelihapizzaa ei pidä mikään kauppa valikoimissaan.

Raikasta kurkku-sipulisalaattia ei saa mistään. Kaikki kurkkusalaatit on sokerisia ja limaisia keltaisia Felix-tyyppisiä kurkkusalaatteja. S-marketilla oli joskus valikoimissa virolainen ihanan raikas kurkku-sipulisalaatti, mutta ilmeisesti se oli liian erilainen kuin muut kurkkusalaatit, joten se oli välittömästi poistettava valikoimasta.

Edelleen Suomen ruokakaupoista ei saa sitruuna-marenki-leivoksia kuin vain Helsingin Sokoksen ja Stokkan Herkuista. Muualta ei, liian vaikea artikkeli.

Maissiolutta ei taida ruokakaupoista saada, ainakaan niistä joissa olen asioinut. Ennen muinoin oli sellainen kuin Indian Beer. Maissiolut sopinee keliaakikoille, joten sitä ei voi pitää valikoimissa.

Siivuttamaton leipä. Helvetin vaikea löytää tavallisesta marketista.

Tuota omena-kaneli riisihässäkkää (en muista valmistajaa, mutta aivan sama tuote kuin Risi-Frutti) ostin viime talvena ihan tuosta lähikaupasta, siis Suomesta ja kyseessä ei ole "suurkaupunki" mistä ostin. Tuohon kurkkusalaattiongelmaan on sellainen ratkaisu, että teet sen itse. Tein joskus itse tuollaista kurkku-sipulisalaattia ja en laittanut siihen yhtään sokeria, koska minkä he*vetin takia sitä sokeria pitää joka paikkaan laittaa. Hyvää tuli.

Olisiko kyseessä Pirkka omena-kaneliriisi?

Vierailija
310/948 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Suomen ruokakaupoista ei löydy villisian ulkofilettä?

Se ei ainakaan ole mitään tehokasvatettua lihaa ja koska villisikoja on riesaksi asti mutta missä lihat?

Ne on metsästäjillä, jotka vievät ne koteihinsa. Jos niitä alkaa myymään muille ihmisille, niin heti on viranomaiset niskassa, jotka toimivat lakipykälien takia hankaloittamassa myyntiä, jotta suurille K & S ketjuille ei koidu haittaa. Luuletteko että joku taho tässä maailmassa myy ruokaa edistääkseen hyvinvointia? Sitäpaitsi villisika on punaista lihaa ja se elukka syö myös raatoja ja ulosteita.

Jaa, kyllä meidän cittarissa on esim paikallista hirveä silloin kuin sitä on saatavilla, ei ole tulleet poliisit vielä ovelle😄

On varmasti, mutta ei sitä sieltä jatkuvasti tuoreena saa. Suomessa on satoja tuhansia järviä joissa on miljoonia kiloja kalaa, mutta sitä ei saada tuoreena puolen kilometrin päähän kauppaan tai torille myyntiin, koska K tai S älähtää ja laittaa tarkastajat ja lakimiehet pelottelemaan ja uhkailemaan. Kummallista kyllä sitä kalaa saa silti jokainen itse kalastuskortilla pyydystää ja syödä. EU on tuhonnut Suomen.

Vierailija
311/948 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chipotleja. Ei säilykkeinä vaan kokonaisina.

Uusavuton. Laittaa Jalopenot uuniin tai grilliin, niin sinä sulla on Chipotleja.

Sinkkumies

Vierailija
312/948 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen kiitospäivän tyyliin jamssista, mutta olen käsittänyt että sitä ei juuri ole Suomessa saatavilla. Korjatkaa jos olen väärässä

Vierailija
313/948 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusia perunoita säilykepurkissa, oli joskus 70 luvulla, rymd mehu jauhe

olisi myös hyvä saada valikoimiin takaisin, samoin kunnolliset

maxwell pikakahvit pikku pusseissa.

Vierailija
314/948 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En löydä suurehkosta kaupungista mistään rapeakuorista, juureen leivottua leipää. Nekin harvat paperipussileivät, joita joko leivotaan kaupassa tai tehdään paikallisessa leipomossa, pakataan tiivisti pussin suu sulkien, jolloin ne ovat jo pehmeitä siinä vaiheessa, kun pääsen töistä. Ärsyttää! Leivon tämän vuoksi paljon itse, mutta kun se omakin leipä pehmenee pakastimessa. 

Pakasta ennen paistamista! (En ole itse leipuri, mutta kuulemma näin voi tehdä.)

Vierailija
315/948 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonsuolta oman kotitekoisen makkaran tekemiseksi.

Vierailija
316/948 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotimaista suklaamoussea. Jotain skeidaa jostain itä-Euroopasta kuljetetaan rekkarallilla tänne Suomeen, mutta meillä ei valmisteta.

Risi-Frutti omena-kaneli. Mahdoton, ylivoimainen makuyhdistelmä, jota joskus on valmistettu ja Suomessa myyty, liian ylivoimaista enää ikinä saada valikoimiin.

Apetit-jauhelihapizzoja ei saa mistään kaupasta, vaikka niitä edelleen valmistetaan Pudasjärvellä. En tiedä, minne ne menee (hyviä ovat, olen joskus saanut maistaa), mutta Suomen kauppoihin niitä ei tilata. Ainoastaan kinkku-ananaspizzaa on saatavilla, jauhelihapizzaa ei pidä mikään kauppa valikoimissaan.

Raikasta kurkku-sipulisalaattia ei saa mistään. Kaikki kurkkusalaatit on sokerisia ja limaisia keltaisia Felix-tyyppisiä kurkkusalaatteja. S-marketilla oli joskus valikoimissa virolainen ihanan raikas kurkku-sipulisalaatti, mutta ilmeisesti se oli liian erilainen kuin muut kurkkusalaatit, joten se oli välittömästi poistettava valikoimasta.

Edelleen Suomen ruokakaupoista ei saa sitruuna-marenki-leivoksia kuin vain Helsingin Sokoksen ja Stokkan Herkuista. Muualta ei, liian vaikea artikkeli.

Maissiolutta ei taida ruokakaupoista saada, ainakaan niistä joissa olen asioinut. Ennen muinoin oli sellainen kuin Indian Beer. Maissiolut sopinee keliaakikoille, joten sitä ei voi pitää valikoimissa.

Tuota omena-kaneli riisihässäkkää (en muista valmistajaa, mutta aivan sama tuote kuin Risi-Frutti) ostin viime talvena ihan tuosta lähikaupasta, siis Suomesta ja kyseessä ei ole "suurkaupunki" mistä ostin. Tuohon kurkkusalaattiongelmaan on sellainen ratkaisu, että teet sen itse. Tein joskus itse tuollaista kurkku-sipulisalaattia ja en laittanut siihen yhtään sokeria, koska minkä he*vetin takia sitä sokeria pitää joka paikkaan laittaa. Hyvää tuli.

Stockmannin herkusta muinoin ostin avocado-suklaamoussea, Herkussa valmistettua siis.

Vierailija
317/948 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Au pair vuonna kymmenisen vuotta sitten kuivausrumpuun heitettiin sellainen kosteuspyyhkeen näköinen "paperi/kangas" liina. Esti sähköisyyttä yms. Miksei suomesta saa moisia??

Suomessa on ollut näitä mutta ilmeisesti kukaan ei ostanut.

Vierailija
318/948 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä minipizzoja tai slizepizzoja pakasteesta. Normipizza on yhdelle liian iso ja ne muutamat minit mitä saa on aina jotain pepperoni ja kinkku moskaa. Missä vege, kala tai mozzarella minipizzat?

Joskus olen yrittänyt halkaista normikokoista pizzaa jäisenä, mutta on se hankalaa. Toinen vaihtoehto olisi ostaa esim valmiiksi puolitettuja isompia pizzoja. Voisi säästää toisen puolen.

Lähikaupassani lähes kaikki leikkeleetkin ovat kinkkua, samoin valmisvoileivät. En syö kinkkua. Reissumies valmisleipä voisi toimia myös kalkkuna-muna-juusto -vaihtoehdolla mutta säästyypä rahat kun jää moni tuote kauppaan.

Vierailija
319/948 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Suomen ruokakaupoista ei löydy 1kg granolapakkauksia? Olen kyllästynyt ostamaan noita 275 gramman pakkauksia kun niistä tulee ihan älytön määrä roskaa.

Useimmat granolat ovat epäterveellisiä, sisältävät äluttömästi rasvaa ja sokeria. Terveellisemmät vaihtoehdot ovat yleensä pienemmissä pakkauksissa.

Vierailija
320/948 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen patalaiska herkkusuu, en jaksaisi millään tehdä itse sellaista, jota periaatteessa voisi olla kaupan valikoimissakin ja josta olen valmis maksamaan kunnon hinnan. Mutta ehkä kesälomalla voisi jaksaa...

Tuosta omena-kaneli-riisi-tuotteesta: Pirkalla on. Maku on keinotekoinen, ja tuote tulee Tsekistä (muistaakseni). Minusta tuollaista saisi lähempänäkin tehtyä, mutta vaikka olisi tehty Suomessakin, en ostaisi. Maku ei vastaa Risi-Frutin omena-kanelia.

Se ainoa suklaamousse, jota omassa S-marketissani on hyllyssä, tulee muuten Kroatiasta saakka. Valiollahan oli aikoinaan hyvä suklaamousse, mutta jostain syystä lopetti sen valmistuksen.