Miksi Suomen ruokakaupoista ei löydy ________________ ? (täytä tuohon itse mitä olet hakemassa muttet ole löytänyt)
Mistä saisi maissiöljyä?
Tarvitsisin leivontaan ja aasialaiseen salaattikastikkeeseen.
Kommentit (948)
Vierailija kirjoitti:
Hyviä minipizzoja tai slizepizzoja pakasteesta. Normipizza on yhdelle liian iso ja ne muutamat minit mitä saa on aina jotain pepperoni ja kinkku moskaa. Missä vege, kala tai mozzarella minipizzat?
Joskus olen yrittänyt halkaista normikokoista pizzaa jäisenä, mutta on se hankalaa. Toinen vaihtoehto olisi ostaa esim valmiiksi puolitettuja isompia pizzoja. Voisi säästää toisen puolen.
Viime vuonna oli pienen hetken myynnissä jotain Mozzarella-minipakastepizzaa. Oli muuten todella hyvää, parasta pakastepizzaa jota olen saanut! Poistui vain saman tien markkinoilta jonkun tex mex-version tieltä. Hyh.
Itse kaipaan Suomeen string cheeseä, sellaisia puikkomaisia juustopaloja joita voi ottaa vaikka evääksi. Hyviä eväsruokia on Suomessa muutenkin todella huonosti, jokaisessa paistopisteessä on ne samat croissantti-fetakolmio-lihapiirakka-tuotteet varmaan vielä ensi vuosisadallakin. Täytetyt eväsleivätkin ovat lähinnä höttöleipä jonka välissä on jotain kulahtaneen majoneesin sekaan sotkettua purkkitonnikalaa ja paprikansiivu.
Vierailija kirjoitti:
Orangina limsaa toivoisin saavani, mutta se ei oikeesti oo niin tärkee kun esim. lihaliemi tai kanaliemi pullossa. Tai punaviinietikka. Myös kunnon "salaattiöljyt" ois jees, eikä pelkästään mitkään "valkosipulia ja paprikaa oliiviöljyssä" vaan esim. yrttiset avokadopohjaiset öljyt.
Kyllähän Oranginaa on ollut jo vuosia myynnissä pk-seudun kaupoissa, Kampin K-Supermarketissa ja Rautatieaseman Sokoksen S-marketissa ainakin olen nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Valiolta tulee aika ajoin uusia ihania mehukeittoja - lightina. Mulla menee maha sekasin jo pienestä määrästä aspartaami ja muista kevyt jutuista. Toisi markkinoille niitä uutuuksia myös tavallisena sokerisena versiona.
Tämä sokeriton-villitys on kuin entisaikojen vähärasvaisuushype. Kaikki kevyttuotteet maistuvat aina ihan hirveältä, etenkin nuo makeutetut juomat ja jugurtit ovat hirvittävän makuisia ja ainakin itselleni niistä tulee vain jano ja vatsavaivoja. Monta kertaa jäänyt joku uusi mehu tai vastaava hyllyyn kaupassa kun kyljessä onkin paistanut Sokeriton-teksti.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaan herkkua on ollut valkoiset pretzelit tms, jotka on kuin rinkelin muotoisia suolatikkuja, jotka on dipattu valkosuklaaseen.
Etkö ole kokeillut rinkelin muotoisia Filipinos valkosuklallaan päällystettyjä kaakaokeksejä?
https://www.foodie.fi/products/767?tag_ids=6461
https://www.arvidnordquist.fi/elintarvikkeet/tuotemerkit/filipinos/
Anari-juustoa en ole vielä onnistunut suomalaisista ruokakaupoista löytämään. Maistuu taivaalliselta melkein minkä tahansa ruoan seassa.
Vegaaninen juustoke, joka olis enemmän proteiinia kuin kovaa rasvaa sisältävä herkku. Valmiit pähkinäjuustot periaatteessa ok, mutta en oikein välitä mausta. Ehkä ne pitäiskin jättää ihanan pähkinäinen makuisiksi ja unohtaa maitojuuston matkiminen hapatustekniikoilla, jotka ei välttämättä pähkinöille sovi. Maistuvan pähkinätofukin hyvältä sekä leivän kanssa että hedelmien ja keksien seurana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valiolta tulee aika ajoin uusia ihania mehukeittoja - lightina. Mulla menee maha sekasin jo pienestä määrästä aspartaami ja muista kevyt jutuista. Toisi markkinoille niitä uutuuksia myös tavallisena sokerisena versiona.
Tämä sokeriton-villitys on kuin entisaikojen vähärasvaisuushype. Kaikki kevyttuotteet maistuvat aina ihan hirveältä, etenkin nuo makeutetut juomat ja jugurtit ovat hirvittävän makuisia ja ainakin itselleni niistä tulee vain jano ja vatsavaivoja. Monta kertaa jäänyt joku uusi mehu tai vastaava hyllyyn kaupassa kun kyljessä onkin paistanut Sokeriton-teksti.
Minä taas olen vahingossa ostanut vaikka kuinka usein aspartaamituotteita, kun tuotteen kyljessä on lukenut "ei lisättyä sokeria" tai "vähemmän sokeria".
Minun makuuni mehut, jogurtit ja kiisselit on liian makeita, joten olen ilahtunut niin, että olen heti kaapannut kärryyni vähäsokerisempia tuotteita. Yllätys on ollut karu kotona, kun maku onkin tyrmäävän imelä, ja sitten olenkin jo ymmärtänyt lukea pienellä kirjoitetun valmistusaineluettelon. No aspartaamiahan siellä.
Pitäisi olla laki, joka määrää merkitsemään kaikkiin aspartaamia tai steviaa sisältäviin tuotteisiin selvästi jonkin tunnuksen, että tietäisi varoa.
Ihmetyttää myös se, että kun tehdään vähemmän sokerisia tuotteita, niin niistä pitää kuitenkin tehdä vähintään yhtä makeita. Ainoana poikkeuksena tulee mieleen Valion jogurtit, joissa ei tietääkseni sokerin vähentämistä ole kompensoitu makeutusaineilla.
Ontbijtkoek on mun herkkua, mutta en ole Suomesta sitä löytänyt. Saa vinkata, jos joku tietää mistä sitä saa.
Vierailija kirjoitti:
Muskottikukka- maustetta. HUOM! EI siis muskottipähkinää, vaan nimenomaan - kukkaa.
Eipä kyllä muskottipähkinääkään Suomesta saa - kokonaisena. Jokuhan voisi pössytellä sitä, ja sehän olisi aivan kauheaa, aivan kauheaa. Joten: mausteet kiellettävä!
Vierailija kirjoitti:
Kirsikkajogurttia. Kertokaa joku, mistä Suomesta saisi hyvää kirsikkajogurttia! Tai kirsikkalimua. Tai kirsikkajäätelöä (siis kunnollista). Tai mitä tahansa kirsikan makuista.
Stockan Herkuista ja Ruohonjuuresta saa luomukirsikkajogurttia, joka ei maistu esanssilta. Saksalainen merkki, vihreävalkoisessa purkissa. En muista nimeä just nyt.
Vierailija kirjoitti:
Ontbijtkoek on mun herkkua, mutta en ole Suomesta sitä löytänyt. Saa vinkata, jos joku tietää mistä sitä saa.
Muistuttaako tuo jotenkin suomalaista maustekakkua? Osaatko kertoa mitä eroavaisuuksia noissa on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Popcorn- mausteita. Ennen oli ,vaan nyt ei löydy mistään. Harmittaa.
Enää ei saa koska McCormickin mausteita ei saa Suomesta. Niillähän oli erilaisia popcornimausteita.
Olen nähnyt näitä Kernelin popcornimausteita ulkomailla, ihme kun ei tuoda Suomeen. Suolaisia ja makeita.
Vanha kunnon McCormick! Niitä mausteitahan tosiaan sai 80-luvulla kälyisimmästäkin T-kaupasta. Mutta näin ajat muuttuvat, ja vaikka toisaalla valikoima laajenee, niin maustesarjoissa näin ei ole käynyt. Stokkallakin oli oma sarjansa, joku Island, en muista tarkkaa nimeä. Siinä sarjassa oli oikeaa Ceylonin kanelia, kun muut sarjat Suomessa myyvät kassiaa kanelin nimellä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomen ruokakaupoista ei löydy villisian ulkofilettä?
Se ei ainakaan ole mitään tehokasvatettua lihaa ja koska villisikoja on riesaksi asti mutta missä lihat?
Ne on metsästäjillä, jotka vievät ne koteihinsa. Jos niitä alkaa myymään muille ihmisille, niin heti on viranomaiset niskassa, jotka toimivat lakipykälien takia hankaloittamassa myyntiä, jotta suurille K & S ketjuille ei koidu haittaa. Luuletteko että joku taho tässä maailmassa myy ruokaa edistääkseen hyvinvointia? Sitäpaitsi villisika on punaista lihaa ja se elukka syö myös raatoja ja ulosteita.
Vierailija kirjoitti:
Ukrainalaisia vesimeloneja.
Ovat maailman parhaita ja isoja, jopa 8-9 kilon mötkäleitä. S-ryhmä myy näitä niinkin lähellä kuin Virossa, mutta jostain syystä eivät tuo Suomeen. Täällä saa vaan pieniä, mauttomia ja kalliita espanjalaisia minivesimeloneita :(
"Jostain syystä". Syyhän on ilmiselvä. Mitään luokkansa parasta ei meille tuoda. Nälkämaan lapset on tyytyväisiä huonompaankin. Ja sama vaatteissa: meille dumpataan karmeimmat ja huonolaatuisimmat lumput, jotka ei muualle Eurooppaan kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako mistään tuoretta okraa? Haluaisin pitkästä aikaa tehdä New Orleansin kreoliruokaa.
Aleksin Stockalla on mielestäni ollut.
Etnisistä kaupoista saa pakastettuna.
Etnisissä kaupoissa on joskus myös tuoreena. Muakin harmittaa ettei perusmarketeissa ole okraa. On varsin hyvä ja maukas kasvis.
Okra on kyllä niin limainen ja epämielyttävä suutuntumaltaan, että se on melkein pakko friteerata, että saa syötyä. Ei maistu edes mitenkään erikoiselta. Lisäksi niitä limoja joutuu huuhtomaan pois, eikä silti pääse ikinä kaikesta eroon. Työlääämpi valmistaa kuin monet muut kasvikset. Toki friteerattuna menee ihan kivasti alas, mutta niin menee melkein kaikki muukin. Toisaalta riittoisa. Minulla on yksi pussi pakastimessa ja se tulee riittämään loppu elämäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orangina limsaa toivoisin saavani, mutta se ei oikeesti oo niin tärkee kun esim. lihaliemi tai kanaliemi pullossa. Tai punaviinietikka. Myös kunnon "salaattiöljyt" ois jees, eikä pelkästään mitkään "valkosipulia ja paprikaa oliiviöljyssä" vaan esim. yrttiset avokadopohjaiset öljyt.
Kyllähän Oranginaa on ollut jo vuosia myynnissä pk-seudun kaupoissa, Kampin K-Supermarketissa ja Rautatieaseman Sokoksen S-marketissa ainakin olen nähnyt.
Täytyy ensi kerralla käydä ostamadsa kun täältä maakunnasta pääsee...
Vierailija kirjoitti:
Sukkahousuja 34 -kokoiselle naiselle.
Yhtään mitään vaatetta 32-kokoiselle naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apetit-jauhelihapizzoja ei saa mistään kaupasta, vaikka niitä edelleen valmistetaan Pudasjärvellä. En tiedä, minne ne menee (hyviä ovat, olen joskus saanut maistaa), mutta Suomen kauppoihin niitä ei tilata. Ainoastaan kinkku-ananaspizzaa on saatavilla, jauhelihapizzaa ei pidä mikään kauppa valikoimissaan.
Tätä löytyy ainakin Ison omenan Prismasta Espoosta, luulisi että on muidenkin prismojen valikoimissa? Kyseessä Apetit Bolognese twin eli 2 pizzaa yhdessä lootassa.
Ei ole Tampereen Prismoissa näkynyt. En tosin ole enää aikoihin etsinytkään, menetin jo toivoni. Voisihan noita pizzoja pienempiinkin kauppoihin tilata. Mutta jokainen pieni kauppa tilaa vain sitä kinkku-ananasta, ikään kuin sitä makua ei olisi muillakin valmistajilla jo. Jauhelihapizza on harvinaisempi.
Ulkomaan herkkua on ollut valkoiset pretzelit tms, jotka on kuin rinkelin muotoisia suolatikkuja, jotka on dipattu valkosuklaaseen.