Kannattaako yo-koe uusia, jos...
Kirjoitin nyt 2. keväällä maantiedon ja sain siitä C:n. (En lukenut melkein ollenkaan muiden koulutehtävien ja sairastumisen takia.) Aineella ei ole minulle oikeastaan merkitystä tulevaisuuden kannalta, ja kirjoitan abivuonna ne merkitykselliset aineet, mutta silti pidän C:tä jotenkin huonona ja epäonnistumsena, kun muut myös 2. vuonna kirjoittaneet ovat varmasti saaneet parempia tuloksia kuin minä. Harmittaa...
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Montako kertaa aiot tehdä tämän aloituksen? Vaikutat pakkomielteiseltä suorittajalta. Relaa.
Onko tästä ollut jo keskustelu? En ole huomanut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako kertaa aiot tehdä tämän aloituksen? Vaikutat pakkomielteiseltä suorittajalta. Relaa.
Onko tästä ollut jo keskustelu? En ole huomanut
Tänä aamuna.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3175427/yhteiskuntaopin-yo-tulokset-ars…
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin nyt 2. keväällä maantiedon ja sain siitä C:n. (En lukenut melkein ollenkaan muiden koulutehtävien ja sairastumisen takia.) Aineella ei ole minulle oikeastaan merkitystä tulevaisuuden kannalta, ja kirjoitan abivuonna ne merkitykselliset aineet, mutta silti pidän C:tä jotenkin huonona ja epäonnistumsena, kun muut myös 2. vuonna kirjoittaneet ovat varmasti saaneet parempia tuloksia kuin minä. Harmittaa...
Sehän on ihan sun omista fiiliksistä kiinni. Lapseni uusi yhden kokeen, kun sai E:n. Toisella kerralla veti L:n täysin pistein, joten hänen kannatti kyllä.
Kannattaa tietenkin abivuonna keskittyä niihin tulevaisuuden kannalta olennaisiin aineisiin, eikä käyttää aikaa jonkin itselle turhan aineen korottamiseen...
Korkeakoulujen valinnoissa painotetaan koko ajan yhtä enemmän yo-todistusta, joten kannattaa korottaa, jos tuntuu että rahkeet riittää parempaan.
Vierailija kirjoitti:
Paranoidi!
Yo-tulokset tulivat juuri ja n. 30 000 kokelasta saivat ne. Onpa ihmeellistä, että tälle palstalle osuisi pari asiasta pähkäilevää.
Mutta aloittajalle:
Mitkä ovat muut oletetut arvosanasi? Ymmärrän, jos loistokasta laudatur-rivistöä rumentaa yksi cum laude ja sen haluaa uusia.
Muuten c on keskiverto kelpo arvosana. Oma työnsä lähteä uusimaan ja katso nyt lopputulema kokonaisuutena ennen kuin pohdit tuollaista.