Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Annoin tuntemattomalle henkilötunnuksen??

Vierailija
20.05.2018 |

Möin tori.fi:ssä vanhan ipodini pois, ja kauppaa tehdessä tämä äijä kysyi kuittiinsa (jonka oli tulostanut) niin mun nimmaria, nimenselvennystä ja hetua (henkilötunnusta)
ja mä tyhmä annoin. Nyt rupes mietityttää mihin hän ylipäätänsä tarvitsi sitä henkilötunnusta ja soitin hänelle takaisin kysyen että mikä tää homma nyt olikaan. hän selitti jostai verovapaasta ja että tää oli sille vaa helpompi että pysty todistaa jotai joka meni ohi mulla (en älynyt) eli jos joku osaa sanoa, onko tää normaalii että hän tarvitsi mun henkilötunnuksen. hän oli siis yrittäjä, ja sen pystyin tarkistamaan laittamalla nettiin hänen nimensä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita nimi ylös ja päivämäärä jolloin olet antanut tunnuksen. Jos alkaa tulla laskuja sinulle tai identiteettisi varastetaan niin voit osoittaa syyllisen ja tapahumakulun.

Vierailija
2/9 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pitää kysyjille antaa kaikki henkilötiedot pankin salasanoja myöten.

Tätähän lehdissä ja uutisissa toitotetaan - vai oliko se päinvastoin?

- Noudata kuitenkin 1/1 asiallista neuvoa ja pidä kirjaa tulevista tapahtumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit pyytää väestörekisterikeskuksesta uuden hetun loppuosan jos identiteettivarkaus/hämäriä laskuja tapahtuu.

Pienestäkin jutusta heti rikosilmoitus ja kyseisen henkilön tiedot poliisille.

Vierailija
4/9 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä myydään niin paljon varastettua tavaraa että on pakko vaatia myyjiltä ko tietoja jotta ostaja voi turvata oman selustansa.

Vierailija
5/9 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilytä myös sähköpostit/tekstiviestit/muu viestinvaihto. Jos hänen firmansa on luotettava niin silloin tuskin on huolta.

Vierailija
6/9 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se pystyy siirtämään vaikka kirjansa sinun kämppään, jolloin huoltoyhtiö voi tehdä hänelle ovenavauksen... ja tyhjentää asuntosi.

Vierailija
7/9 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjä tarvii myyjän tiedot jos aikoo saada verovähennyksen ostamastaan ipodista. Ihan ok.

Vierailija
8/9 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tilaa sun laskuun miesten sukkahousut

Vierailija
9/9 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hetu ole mikään salaisuus. Esimerkiksi auton tai mopon kaupassa se on ehdottomasti pyydettävä ostajalta. Myyjä halusi vain saada mahdollisia myöhempiä selvityksiä varten luotettavan tiedon siitä kuka oli ostaja. Pelkkä nimi ei paljon auta.