Mies ei "vielä" halua lapsia tai ostoasuntoa ollaan aviossa
Mies ei "vielä" halua lapsia tai ostoasuntoa..ollaan aviossa. Olen 33 v. Olen tuonut ikäni esille, mutta mies sanoi, että hänestä pitää "tuntua" sille, että haluaa näitä asioita. Kuulemma joskus vielä haluaa lapsia minun kanssa. Mutta suuttuu herkästi kun alan kyselemään, että joko mennään pankkiin lainaneuvotteluihin tai nyt olisi ovulaatio. Ei suostu seksiin. Tai mikäli bongaan talon, niin keksii syitä, että on muka jostain syystä jotenkin huono asunto. Huom. Olemme säännöllisessä palkkatyössä ns.keskituloisia. työnäkymät ok.
Ahdistuin niin, että puhuin jopa hänen äitinsä kanssa ja hän sanoi, ettei poikansa ole vielä valmis. Että minun pitää odottaa. Yritin odottaa, mutta nyt koen rahojeni ja munasolujeni menevän vuosi vuodelta kankkulankaivoon kun mies odottelee sopivaa fiilistä. Myös kihlautuminen ja avioliitto oli enemmän minun puolelta painetta ja niistäkin mies suuttui ja koki että painostan. Mutta nyt kokee, että oikea oli valinta. Sanoo päivittäin, että rakastaa, mutta on aikapaljon omissa pelimaailmoissaan. Tuntuu, että ajatus ei paljoa liiku näissä maallisen materian asioissa, vaikka itseään järkevänä pitääkin.
Kommentit (25)
Mun mieheni kuulosti kolmikymppisenä vähän samanlaiselta. Oltiin oltu pitkään yhdessä, mutta mies tuntui odottavan jotain kosmista merkkiä, että tulee "oikea tunne tehdä asioita". Ensin koki, ettei meillä ole varaa ostaa asuntoa, kun minulla oli opinnot kesken. Laskin hänelle luvut valmiiksi, tein puolesta lainahakemukset ja raahasin asuntoesittelyihin ja niin se eka asunto tuli ostettua. Myöhemmätkin asunnonvaihdot ovat menneet samalla kaavalla: Pitkä pehmitys ja kohtalaista pakotusta päätöstilanteen tullessa eteen.
Pari vuotta myöhemmin piti alkaa lapsen hankintaan. Mies oli kyllä päätynyt siihen, että haluaa lapsia ja olimme puhuneet milloin oli hyvä aika, mutta kun tuli aika ryhtyä tositoimiin, mies oli ihan "ai nyt vai?"
Meillä tosin mies ei mene painostamisesta niin pahasti lukkoon, ainakaan, kun on tehnyt pehmittämistä pohjalle aina jotain vuoden pari. Mies on kyllä ollut tyytyväinen kaikkiin ratkaisuihin jälkikäteen, sekä lapsista että asunnosta todennut, että olisi kannattanut hankkia jo aiemmin, vaikka aikanaan itse olisi lykännyt vielä pidemmälle. Hänelle vaan isojen ratkaisujen tekeminen tuntuu olevan vaikeaa.
Ap jos nyt painostat/kiristät/huijaat miehen isäksi, niin miten luulet että hän haluaisi sitten tulisi ottamaan vastuuta lapsesta? Vuoden-parin päästä olet täällä valittamassa kun joudut hoitamaan lapsen ja kodin yksin. Mies voi myös lähteä kokonaan menemään.
Törkeä otsikko. Opettele käyttämään välimerkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni teidän kannattaa erota. Haluatte elämältä täysin eri asioita. Mies on toistaiseksi pitänyt sinut tyytyväisenä tyhjillä lupauksiaan. Eipä sen tarvitse montaa vuotta lapsiasiaa vetkuttaa kun onnistuminen on vielä epävarmaa. Kiristäminen ja uhkailu ei kannata, pakkaa tavarasi ja lähde. Etsi kumppani, joka haluaa niitä lapsia ja talon ihan epäröimättä. Sinulla ei ole enää aikaa odotella.
Tämä.
Katuu avioliittoa.
Ei uskalla sanoa sitä ääneen.