Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin tämä koivun siitepölykausi lievenee? Meinaa järki lähteä :(

Vierailija
19.05.2018 |

Räkä valuu, hengitys vinkuu ja iho kutisee. Hätsssihh, hätsihh, hätssssihh, rghkkrgg, krhrmööhhö, ätsihhhh.

Viimeinen niitti tämän paskan sietämiselle tuli pari tuntia sitten, kun sain kunnon kohtauksen. Ei meinannut avaava astmapiippu enää riittää. Silmätkin melkein muurautuneet umpeen.

Olkaa onnellisia te, joilla ei ole mitään allergioita.

Terveisin katkera.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kantsis varmaan hankkia paremmat lääkkeet, Heinix on yhtä tyhjän kanssa.

Mikä olisi sitten parempi? Setiritsiiniä taitaa olla aika samanvertaisesti joka tuotemerkissä. Nämä lääkäri tarjosi vaikean koivuallergian kohdalla;  Bufomix easyhealer, Heinix ja Lecrolyn.

AP

Käytän Kestoxia, 10 mg aamulla ja 10 mg illalla. Tämä lääke ei ole väsyttänyt. Desloratadiini on auttanut erästä toista koivuallergikkoa.

Vierailija
22/40 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestine lyö on ok lääke allergian. Bioresonanssihoidolla pääset eroon yliherkkyysoireista. Kallista mutta kannattaa testaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestine lyo siis

Vierailija
24/40 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Räkä valuu, hengitys vinkuu ja iho kutisee. Hätsssihh, hätsihh, hätssssihh, rghkkrgg, krhrmööhhö, ätsihhhh.

Viimeinen niitti tämän paskan sietämiselle tuli pari tuntia sitten, kun sain kunnon kohtauksen. Ei meinannut avaava astmapiippu enää riittää. Silmätkin melkein muurautuneet umpeen.

Olkaa onnellisia te, joilla ei ole mitään allergioita.

Terveisin katkera.

Niin ei pelkästään ne allergiat ole niin pahoja. Mutta kun on paha astma nuiden lisäksi, jonka on tällä hetkellä muutenkin päin vettua. Olen lisäksi kipeänä ja pari päivää oli putkeen sellainen fiilis, että en saa henkeä kunnolla. Oli todella ahdistavaa ja väsyttävää. Itkin helpotuksesta, kun lääkärissä sain vihdoin ventolinea(?) ja ekan kerran tunsin, että kyllä tää hengitys tästä vielä lähtee. Sen jälkeen on henkisesti aika paljon helpottanut, vaikka edelleen peffit on mitä on ja parantelen tautiani allergioiden kanssa.

Vierailija
25/40 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kantsis varmaan hankkia paremmat lääkkeet, Heinix on yhtä tyhjän kanssa.

Mikä olisi sitten parempi? Setiritsiiniä taitaa olla aika samanvertaisesti joka tuotemerkissä. Nämä lääkäri tarjosi vaikean koivuallergian kohdalla;  Bufomix easyhealer, Heinix ja Lecrolyn.

AP

Levocetiritsiini, esim. Xyzal. Ei myöskään väsytä.

Saano nuita ilman reseptiä? Vai kannattaisko soittaa lääkärille ja pyytää määräämään jompaa kumpaa?

T. Toinen koivuallergikko

Vierailija
26/40 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta sitten oli tosi paha koivun siitepöly ja meinasin koko ajan tukehtua. Aloitin tänä keväänä ottamaan sekä astmapiippua että allergialääkettä jo maaliskuussa. Lisäksi söin paljon porkkanaa ja hunajaa. Mulla ei ole mitään oireita tänä keväänä. Outoa.

Vierailija
27/40 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on todella paha siitepölyallergioista mutta mulle on löydetty oikeat lääkkeet Mehiläisessä! Heinix+Nasonex. Aloittaa ennenkuin kausi alkaa ja koko kesä mennään läpi kuin ei allergiaa olisikaan. Eikä väsytä!

Vierailija
28/40 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiahan väsyttää jo itsessään, kun kehon immuunipuolustus käy ylikierroksilla... Lääkkeistä setiritsiini väsyttää minua, desloratadiini ei niinkään. Sitä saa myös ilman reseptiä. Lisäksi käytössä Nafofan -nenäsuihke ja Lecrolyn-silmätipat.  Tuuletusikkunoihin laitoin suodatinkankaat, mm. Tokmannilta löytyy.

Saisi kyllä sataa; täällä P-Pohjanmaalla ei ole satanut pariin viikkoon, eikä nytkään ainakaan viikkoon ole vettä luvassa :(

Vierailija
29/40 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pistossiedätyksestä huonoja kokemuksia ja jätin sen pari vuotta sitten kesken.

Jätin maitotuotteet talvella ja karsin viljat minimiin(muutama leipäpala viikossa) Aloin syömään siedätyshunajaa viime syksynä ja tänä keväänä olen pärjännut pelkällä Zyrtecillä...Aiemmin oli silmätipat,suihke, avaava ja tarvittaessa kortisoni.

Olen todella ihmeissäni.

Googlatkaa ihmeessä siedätyshunaja Apipollen!

Vierailija
30/40 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut kymmeniä eri allergialääkkeitä, nenäsumutteita ja inhalaattoreita vuosien kuluessa. Lääkäri määräsi pari vuotta sitten kun olin tosi pahana, Dymista-nenäsumutetta. Nyt ei ole käytössä mitään muuta ja se todella toimii, ei ole ollut mitään oireita pariin vuoteen.

Vierailija
31/40 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytin tänä vuonna Histeciä, enkä ole saanut lepästä tai koivusta juuri mitään oireita

Vierailija
32/40 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannikkomännynkuoriuute tabletit auttaa..

Vierailija
33/40 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söin yhden talven herkkua jossa oli hunajaa, kesä meni ilman lääkkeitä. Pujo kyllä aiheutti vielä oireita.

Itsellä käytössä Tuulix, ei kuulemma väsytä. En ole koskaan tuota väsytystä huomannut muistakaan...

Vierailija
34/40 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä ihan hirveää. Minulle nousi kuume ensimmäistä kertaa siitepölyn takia! Kitalaki, silmät ja korvakäytävät kutisee. Olen rähissyt isännälle että nyt se parvekkeen ovi kiinni, täällä ei tuuleteta! 

Vierailija
35/40 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40v ja aloin oirehtia parikymppisenä, vuosia kuitenkin pärjäsin yhdellä Histecillä. 

Pikku hiljaa oireet ovat voimistuneet ja tämä kesä on ollut  hirvein, minulla on ollut mystistä kuumeilua kolme viikkoa enkä keksi muuta syytä kuin siitepölyn. Käytössä Levocetiri tarvittaessa 2 tablettia ,  Lomudal-silmätipatsekä Avamys-nenäsuihke, ei juurikaan apua  :( 

Vierailija
36/40 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on puolivuotta maalis-elo. Pakko muuttaa kohta Suomesta.

Nih, muualla ei onneksi kasva mitään kasveja.

Vierailija
37/40 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissapäivänä oireet tuntuivat hieman hellittävän, niimpä eilen typerästi päätin, että alan siivoamaan/laittelemaan pihaa.

Parin tunnin jälkeen oireet tuli tietty pahempina kuin koskaan ja viimeyö oli hirveä. Hengitys porisi, nenä tukossa eikä aukea millään, ei missään asennossa eikä muutenkaan millään. Pää räjähtää kohta. Sellainen kuiva syvältä kumpuava yskä. Välillä aivastuskohtauksia. Silmät vuotaa, mutta ovat joskus olleet paljon pahempina niin en valita. Lomudal tipat auttavat hyvin.

Ekaks kokeilin Heinixiä, väsytti liikaa ja sain oudon päänsäryn. Sitten olen kokeillut lapsen Aerius merkkistä allergialääkettä, ei väsytä paljoa, mutta ei auta kun nenän+silmien kutinaan. Kaikki muut oireet jäljellä.

Ajattelin tänään hakea apteekista vielä Zyxalia tai Zyrteciä.. muistelen, että on joskus auttanut. Niin ja Ventolinea on myös, en koko ajan tarvitse, mutta viimeyönä auttoi!

Meillä ei edes käytetä maitotuotteita kun lapsi allerginen...niin ei pitäisi olla mitään mikä erityisesti aiheuttaisi limaisuutta..mutta tuntuukin, että nenän limakalvot olisivat turvonneet/muurautuneet yhteen...

Ja Vicksiä laitoin viimeyönä rintaan vähän..myös eucalyptustippoja roiskin petivaatteisiin..

Suihkussa käydään ulkoa tullessa sisään ja vaihdetaan vaatteet. Petivaatteet vaihtuu usein. On imuroitu, pyyhitty lattioita ja pölyjä huolellisesti...ikkuna ollut paljon kiinni...

Pyykkien kuivaaminen sisällä on auttanut. Kosteus ilmassa tekee hyvää, pölyt eivät niin leijaile ilmassa.

Ihan pelottaa lähteä tänään ulos kun keuhkoissa tuntuu niin pahalta jo nyt... vuosiin ei ole oireita ollut. Lapsella (7-v) ekaa kertaa flunssan yhteydessä allergialääkettä+ventoline kun hengitys muuttui niin raskaaksi.

Sataisi oikein kunnolla jo!

Vierailija
38/40 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lämpimästi nenäkannuttamista! :)

Sillä saa kätevästi pölyt nenästä pois. Ennen sitä jouduin niistämään nenän kipeäksi ja aivastelemaan jatkuvasti.

Kannattaa myös luututa pari kertaa viikossa ja pitää ikkunat kiinni.

Vierailija
39/40 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v v tyttärellä astma ja yöt menee Ventolinen voimalla, sitten kun tuo esimurkku vielä kun  on keksinyt kapinoida " En mee suihkuun !" vaikka se siitepöly olisi tärkeää saada pois hiuksista...

6v tyttärellä ei ole todettu mitään allergoita, mutta hänkin yskii ! Ei hengenahdistusta, mutta syviä yskänpuuskia mikä on pelottavaa kun ei-allerginenkin reagoi !

Ja  itse  en voi edes pitää silmälaseja, kun silmät valuvat koko ajan... Ääni on mennyt ja nenä vuotaa verensekaista räkää kuin vesiputous. Tuntuu kuin olisi kuumetta.

Asumme rivarissa ja takapihan ohikulkijolta kätkevistä puista on nyt siunauksen sijaan tullut kirous. Atshii!

Ei puhettakaan, että joisi päiväkahvit ulkona. Tai tuulettaisi pitämällä ovea auki.

Vierailija
40/40 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n lääkelistalta puuttuu kortisoninenäsuihke. Aloita se ensi keväänä jo ennen siitepölykautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi