Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Surettaa :( Kävin lenkillä kämppiksen kanssa ja hän kysyi olenko aina näin ujo

Vierailija
19.05.2018 |

Minä kun niin yritin olla ”normaali” ja puhelias. :(

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette taida olla kämppiksen kaa entuudestaan tuttuja?

Mutta kyllä, tuommosen kysyminen on täysin perseestä. Itseltänikin on kysytty. No kun kyssärissä kysytään "ootko AINA niin ujo", niin siihenhän voi helposti vastata että "en ole, vaan pelkästään junttien seurassa."

Vierailija
2/14 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sellaisia sure! Hän ei varmaan edes tunne sinua kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kyllä, tuommosen kysyminen on täysin perseestä. Itseltänikin on kysytty. No kun kyssärissä kysytään "ootko AINA niin ujo", niin siihenhän voi helposti vastata että "en ole, vaan pelkästään junttien seurassa."

En ole tosiaan, mitä nyt kotona jutellaan kun keittiössä törmätään. Mutta ehkä tämä varautuneisuus näyttäytyy vielä helpommin tuolla ulkomaailmassa.

Kämppis on ulkomaalainen, ja käy häntä hieman sääliksi kun hän kyselee minua esim. baariin, mutta kieltäydyn kun en oikein sellaisissa paikoissa viihdy.

Ap

Vierailija
4/14 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentin jotenkin paremmin ymmärtää jos tulee ulkomaalaisen suusta, kun suomalaisten ujous on niille ihmetyksen aihe.

Vierailija
5/14 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah ymmärrän, ulkomaalaiset kysyy tuota vielä useemmin kuin suomalaiset! Sano sille nyt oikeesti että oot vaan hiljanen seurassa, johon et ole vielä kunnolla tutustunut.

Voitha sä kokella mennä sen kaa baariin tai ehotat että meette kokeelee yhessä jotain harrastusta. Jotain semmosta, missä on enemmän tekemistä ja keskittymistä itse asiaan kuin lenkkeily.

Vierailija
6/14 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tosiaan, mitä nyt kotona jutellaan kun keittiössä törmätään. Mutta ehkä tämä varautuneisuus näyttäytyy vielä helpommin tuolla ulkomaailmassa.

Kämppis on ulkomaalainen, ja käy häntä hieman sääliksi kun hän kyselee minua esim. baariin, mutta kieltäydyn kun en oikein sellaisissa paikoissa viihdy.

Ap

Kyllä sun kannattaisi mukaan mennä! Hänellähän voi olla vaikka miten yksinäistä. Baareissakin oppii olemaan kun harjoittelee.

Itsellä oli italialainen naapuri aikoinaan. Itse olin aika sulkeutunut/syrjäytynyt. Olimme iso apu toisillemme!

Vierailija
7/14 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä sun kannattaisi mukaan mennä! Hänellähän voi olla vaikka miten yksinäistä. Baareissakin oppii olemaan kun harjoittelee.

Itsellä oli italialainen naapuri aikoinaan. Itse olin aika sulkeutunut/syrjäytynyt. Olimme iso apu toisillemme!

Niin minäkin alkuun ajattelin, että pitäisi, mutta kun en vain ole koskaan välittänyt alkoholistakaan pahemmin. Kyllä minä sitten kyselin häneltä, että kai hänellä kavereita on joita kysyä, jos haluaa mennä, ja olihan niitä. Ei hän siis ihan orpona ole, joten sanoisin ettei tämän asian suhteen minun tarvitse potea huonoa omaatuntoa.

Jotain muuta olen puoliksi lupautunut sen kanssa tekemään. Mutta meni vähän maku kun hän mainitsi tuosta ujoudesta.

Ap

Vierailija
8/14 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se yhtä hölmöä kuin jos kysyisi oletko aina näin äänekäs, tai nauratko aina näin paljon. Ei anna fiksua kuvaa.

Vierailija
9/14 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin minäkin alkuun ajattelin, että pitäisi, mutta kun en vain ole koskaan välittänyt alkoholistakaan pahemmin. Kyllä minä sitten kyselin häneltä, että kai hänellä kavereita on joita kysyä, jos haluaa mennä, ja olihan niitä. Ei hän siis ihan orpona ole, joten sanoisin ettei tämän asian suhteen minun tarvitse potea huonoa omaatuntoa.

Jotain muuta olen puoliksi lupautunut sen kanssa tekemään. Mutta meni vähän maku kun hän mainitsi tuosta ujoudesta.

Ap

Ulkkareille suomalaisten varautuneisuus ja hiljaisuus on outoa. Koita selittää sille, että normi suomessa on erilainen kuin hänen kotimaassaan.

Vierailija
10/14 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas harvinaisen typerä kysymys kämppikseltäsi. Ei osoita kyllä tilannetajua ollenkaan. No pistä paremmaksi ja kysy häneltä seuraavalla kerralla: "Oletko aina noin tilannetajuton kysyessäsi kysymyksiä?" "Oletko aina noin äänekäs?" 

Vierailija
11/14 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua. Silloin kun yrittää rohkaistua ja olla rento, mutta siltikin satelee "miks oot noin ujo/hiljanen?" kysymyksiä. Vaikka itestä välillä tuntuis että puhuu jopa liikaakin ._.

Vierailija
12/14 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyyh

Vierailija
13/14 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:Dddd

Vierailija
14/14 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä jotka kysyy tuota "miksi olet niin hiljainen". Mitä ihmettä ne odottaa kuulevansa vastauksena? Luuleeko että sille hiljaisuudelle olisi olemassa joku erityinen syy esim vaikka läheisen tai eläimen kuolema??