Miksi joillekin on niin valtavan tärkeää päästä lisääntymään tässä elämässä?
Kamala himo saada ne omat geenit eteenpäin jälkeläisten muodossa, miksi?
Kommentit (15)
Sinäkin ihmettelet tuota asiaa juuri siksi.
Opittu käyttäytymismallihan se pitkälti on.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ensimmäinen ihminen sen oppi?
Ai pitikö aloittaa uusi ketju, kun edellisessä loppuivat argumentit?
Mulle ei ollut yhtään tärkeää. Mies hinkui ja vinkui lasta vuosikausia, joten suostuin yhteen ja se tehtiin. Jos olisi ollut lapsettomuusongelmaa, en olisi lähtenyt hoitoihin. Hyvä että yksi tuli kuitenkin tehtyä, on niin rakas tyyppi vaikka on jo aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoivat varmaan kotiluolassaan jotain hömppärealityä ja lukivat lifestyleblogeja ja alkoivat niitä matkimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoivat varmaan kotiluolassaan jotain hömppärealityä ja lukivat lifestyleblogeja ja alkoivat niitä matkimaan.
Joskus tuntuu, että hyvinkin moni luulee sen menneen juuri noin.
Ai seuraavassako parempi? Katsopa eläinmaailmaa, onko siellä vapaaehtoisesti lapsettomia?
Maailmassa liikaa ihmisiä. Itsekästä.
Itserakkautta? Haluaa jonkun olevan itsensä näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Ai seuraavassako parempi? Katsopa eläinmaailmaa, onko siellä vapaaehtoisesti lapsettomia?
Katsos, kun ihmisen pitäisi pystyä kontrolloimaan itseään myös aivojen avulla. Tai siis jotkut eivät pysty.
"Joillakin"? Kyllä ihmislajille on enemmän sääntö kuin poikkeus halu lisääntyä. Ihan niin kuin muillekin eläinlajeille. Ja kasveille. Ja kaikelle tässä maailmassa. Se on, etten sanoisi, jopa elämän tarkoitus, jos biologian näkökulmasta ajatellaan.
Lisääntymisellä ostaa oman osuutensa siitä "ikuinen elämä"-mambojambosta. MOT
Omat geenit ovat OMAT. Ei kiinnosta muiden ihmisten geenit, vaan omat.
Halusin oman perheen. Olla äiti. Lapsiluku täysi ja olen onnellinen kun lapsuuden unelma toteutui. Ja miksi tätä ihmetellään päivittäin tällä palstalla? En minä ihmettele sitä jos ei joku tahdo lapsia.