Oikeasti en ymmärrä miksi kaikkien pitää pitää itseään "helvetin hyvännäköisenä"
Eihän me kaikki olla! Eikö olisi tärkeämpää vain pystyä hyväksymään monenlaiset vartalot, myös ne vähemmän esteettiset eikä kierrellä totuutta?
Viittaan tällä siihen auringonottaja -Nanna päivitykseen.
Kommentit (9)
En tiedä Nannajutusta, mutta minusta on alkanut näyttää siltä, että itsetuntosi kuvitellaan olevan huono, jos et jatkuvasti tuhannen voltin voimalla rrrrrrakasta itseäsi ja kaikkea kehossassi ja ole valmis paljastamaan kehoasi tai sen tiettyjä piirteitä koko kansalle. Meillä kaikilla on kehossamme jotain, josta pidämme ja jotain, josta emme pidä. Ei sen ääneen sanominen kerro mielestäni mistään kehovihasta tai huonosta itsetunnosta, vaan ihan normaalista ja neutraalista suhtautumisesta omaan kehoon. Hyväitsetuntoisellakin on huonoja päiviä ja hyväitsetuntoinenkin voi haluta pitää peittävämpiä vaatteita ilman, että tarvitsee kehopositiivista pelastusta.
No jaa. Minä olen ihan tavallisen keskiverron näköinen.
Mitä sit? Kyllä tavallisen näköinenkin saa ottaa aurinkoa bikineissä jos tykkää. Minä en tykkää. Saa myös tanssia eläytyen jos tykkää. Ja minä tykkään. Saa myös syödä makkaraperunoita, jos tykkää tai vihersmoothieta, jos tykkää. Saa istua mekossa tai farkuissa tai tunikassa ja legginseissä terassilla jo tykkää.
Ja saa nekin, jotka ei ole tavallisen näköisiä, kuka milläkin tavalla.
Jos ap siis tarkoittaa, että voidaan olla olematta kaunottaria ja silti tehdä, mitä huvittaa, olen samaa mieltä.
Jos taas hän tarkoittaa, että vähemmänkaunottarien pitäisi alistua istumaan pimeässä kellarissa, niin ... no hänhän voi olla sitä mieltä, jos tykkää, mutta ei se minuun vaikuta.
Pitäväthän monet itseään myös älykkäinä, vaikka tuollaisia "en ymmärrä" -hetkiä tulee vastaan tämän tästä.
Puhut ehkä 14-25 vuotiaista? Nuorilla nyt on tällaisia kotkotuksia ollut aina ja tulee varmasti aina olemaankin. Myös joillakin vanhemmilla, mutta varmasti 90% yli 30 vuotiaista on ihan normaaleja tässä asiassa.
Aijai, tunnen itseni täällä teinien keskellä joskus niin vanhaksi... :)
Vierailija kirjoitti:
Mitä sit? Kyllä tavallisen näköinenkin saa ottaa aurinkoa bikineissä jos tykkää. Minä en tykkää. Saa myös tanssia eläytyen jos tykkää. Ja minä tykkään. Saa myös syödä makkaraperunoita, jos tykkää tai vihersmoothieta, jos tykkää. Saa istua mekossa tai farkuissa tai tunikassa ja legginseissä terassilla jo tykkää.
Jos ap siis tarkoittaa, että voidaan olla olematta kaunottaria ja silti tehdä, mitä huvittaa, olen samaa mieltä.
Jos taas hän tarkoittaa, että vähemmänkaunottarien pitäisi alistua istumaan pimeässä kellarissa, niin ... no hänhän voi olla sitä mieltä, jos tykkää, mutta ei se minuun vaikuta.
Meinasinkin ensin lisätä aloitukseeni, että kaikennäköiset saavat ottaa halutessaan aurinkoa bikineissä, mutta en jaksanut. En vaan jaksanut, kun aloitukseni ei sinällään koskenut sitä. Luulin myös että sen sinällään voi lukea myös rivien välistä, puhunhan kaikenlaisten kehojen hyväksymistä. Niiden rumien ja kauniiden.
Vierailija kirjoitti:
Meinasinkin ensin lisätä aloitukseeni, että kaikennäköiset saavat ottaa halutessaan aurinkoa bikineissä, mutta en jaksanut. En vaan jaksanut, kun aloitukseni ei sinällään koskenut sitä. Luulin myös että sen sinällään voi lukea myös rivien välistä, puhunhan kaikenlaisten kehojen hyväksymistä. Niiden rumien ja kauniiden.
Miespuolinen nuori työkaveri ihmetteli, kun Tampereella rannalla oli myös vanhoja ja tuhteja ihmisiä. Hän oli aiemmin käynyt uimarannalla, jossa oli vain nuoria ja hoikkia.
Olin kohtelias enkä sanonut hänelle mitään hänen naamastaan, jossa ei ollut hurraamista.
Ihmiset arvostavat erilaisia asioita ja aurinkoa saa ottaa ihan kuka tahansa. Missä iässä ja painossa tahansa.
Katsokaa, millaiset ihmisrauniot vetävät kaljaa kaksin käsin terasseilla ja pahimmillaan paidoitta.
Minua ei kiinnosta olenko hyvännäköinen vai en. Keskityn siihen, että olen siistin ja huolitellun näköinen ja pukeudun aina tilanteeseen sopivalla tavalla.
Kesäkuntoa tai ei, kaikki me ollaan pirun hyvännäkösiä. -Nanna