Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Leikattua toimeentulotukea kuukaudessa 291€/kk. Pärjäisitkö?

Vierailija
19.05.2018 |

Tällä siis pitäisi maksaa ruoka ja kaikki muut kulut vuokraa lukuunottamatta!
Ei paljon naurata.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muuut maksut? eihän siitä tarvitse maksaa edes sähkölaskua, lääkärilaskua ja reseptilääkkeitä.

Vierailija
2/49 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat enemmän kuin mä. Sanoisin, että kaikkeen tottuu, mutta katkeraksi tämä tekee pitkän päälle.

En tosin toivo enempää tukea oikeastaan, vaan mahdollisuutta tehdä töitä. En vaan saa töitä mistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin, tällä hetkellä saan himpun verran alle 100eur/kk toimeentulotukea (eikös se perusosa ole 491eur?) ja oon pärjännyt, vähän heikohkosti mutta pärjään silti..

Vierailija
4/49 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko pärjätä koska leikkuri iski jo toista kuukautta putkeen. Tuosta kun maksaa puhelinlaskun netteineen niin ei paljoa jää käteen. Käytännössä vain ruokaa vain voi ostaa mutta mihinkään muuhun ei ole varaa.

Vierailija
5/49 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pärjäisin, tällä hetkellä saan himpun verran alle 100eur/kk toimeentulotukea (eikös se perusosa ole 491eur?) ja oon pärjännyt, vähän heikohkosti mutta pärjään silti..

Edelleen, perusosa ei välttämättä koostu pelkästä toimeentulotuesta. Se voi koostua myös muista tuista ja tuloista, jos niitä on. Silloin toimeentulotukea saa sen verran, että perusosa täyttyy.

Vierailija
6/49 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen, perusosa ei välttämättä koostu pelkästä toimeentulotuesta. Se voi koostua myös muista tuista ja tuloista, jos niitä on. Silloin toimeentulotukea saa sen verran, että perusosa täyttyy.

-40% leikattu perusosa on kai jotain 290 euroa/kk ja siihen ei sitten saa mitään muuta enää päälle.

Vierailija
7/49 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-40% leikattu perusosa on kai jotain 290 euroa/kk ja siihen ei sitten saa mitään muuta enää päälle.

Asumistuki jne.

Vierailija
8/49 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään.

Mulla netti ja puhelin maksaa 14,95kk ja muita maksuja ei ole. Lääkkeet yms saa ilmaiseksi. Turun kaupunki tarjoaa ilmaisen rannekkeen millä pääsee uimaan ja salille. Lehdet käyn lenkin yhteydessä lukemassa kirjastossa (toki netistäkin voisi mutta kiva rutiini muodostunut)

Syön joka toinen päivä ”halppis” ruokaa eli hernekeittoa, keäskeittoa, kasvissosekeittoa.

Haen paljon aleruokia yhdeksän jälkeen ja käyn ruoka-avussa.

Ylimääräistä ei jää yhtään. Vaatteita, kenkiä yms joudun kyttäämään annetaan palstoilta.

Olen kuitenkin tyytyväinen että löytyy ilmaista tekemistä, Turkuun saatiin nyt kaupunkipyörät, tosi kiva juttu koska oma pyöräni varastettiin viime vuonna enkä ole löytänyt/saanut vielä uutta.

Vierailija
9/49 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuki jne.

Vuokran saa ja lääkkeet ja sähkölaskun.

Melko ankeeta elämää jos tuolla summalla elää kuukaudesta toiseen.

Vierailija
10/49 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin helposti. Olen miettinyt vakavasti työnteon lopettamista kannattamattomana.

Vierailija
11/49 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuen leikkuri alkoi heilua oikein kunnolla sen jälkeen kun toimeentulotuen maksaminen siirrettiin kelaan.

Vierailija
12/49 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pärjäisi. Hakeutuisin välittömästi töihin jonnekin.

Ja itse asiassa niin olen tehnytkin.

Vierailija
13/49 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi miettiä miksi perusosaa on alennettu ja tehdä asialle jotain...

Vierailija
14/49 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se leikkaus on ihan omaa syytäsi ap.Toisin toimimalla oisit siltä säästynyt.

Vierailija
15/49 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti pärjäisin. Olen pärjännyt nyt useamman vuoden paljon pienemmällä summalla

Vierailija
16/49 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää valittako, kyllä tuosta jo säästää pahan päivän varalle.

t: Susanna Koski

Vierailija
17/49 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis se leikkaus on ihan omaa syytäsi ap.Toisin toimimalla oisit siltä säästynyt.

Toinen vaihtoehto olisi ollut mennä ilmaiseksi töihin ja sitä sitten oli ilmeisesti kestänyt vaikka kuinka kauan, luultavasti koko loppuelämäni.

Tähän suostumalla olisin välttänyt leikkauksen. Jotenkin vaan ei moraalisesti voi ymmärtää että aikuisia ihmisiä pakotetaan palkattomaan työhön nykysuomessa ja alistetaan johonkin pakkoholhoukseen sosiaalitoimen kautta.

Jos olisin suostunut ilmaistöihin vihaisiksi itseäni joka aamu herätessäni ja luultavasti kärsisin hyvin nopeasti masennuksesta ja ahdistuksesta.

Vierailija
18/49 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on leikattu perusosaa, niin ihan omilla laiminlyönneilläsi olet sen aiheuttanut.

Toisekseen, kuten täällä aiemmin on jo mainittu, perusosa ei olese kaikille maksettava määrä vaan perusosa on ainoastaan meno laskelmalla (ja perusosia on eei suuruisia). Jotenkin sitkeässä se kuvitelma, että kaikille MAKSETAAN se 490e. Eihän silloin tarvittaisi ihmisiä tekemään noita laskelmia, vaan joku Kelan tekoäly syytäisi ilmaista rahaa kaikkialle.

Vierailija
19/49 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halloo toimeentulotuki on tarkoitettu väliaikaiseksi avuksi kun tilanne on paha, ja tarkoitus on, että ihminen tekee elämässään jotain korjaavia liikkeitä tilanteen parantamiseksi.

Elätetäänkö me oikeasti vuosikausia jotain toopeja jotka asuu kalliisti väärässä kaupungissa eivätkä osaa tehdä yhtään mitään?

Vierailija
20/49 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Siksi käyn töissä.