Apua, omaisuuden ositus erossa?
Pitääkö tehdä itse vai tekeekö sen joku muu? Entä jos tulee riitaa? Mies haluaa että pistetään asunto myyntiin. Minä taas haluaisin pistää miehen pihalle ja maksaa ulos. Mies ei tajua, että ositus = kummankin varat - velat ja se jolla on enemmän, maksaa osinkoa niin että molemmille jää viivan alle saman verran.
Kommentit (12)
Eli siis meillä on kaksi lasta ja mies ei suostu pariterapiaan eli ei ole muuta vaihtoehtoa kuin se ero.
Saa tehdä itse jos olette väleissä. Maksua vastaan sen tekee muut. Ja kaikkein kalleimmalla tuomioistuimen päätöksen määrätty jakaja.
Kämpästä sopuhinta ja se miehelle, halvin kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Ei osinkoa vaan tasinkoa.
Niin eli sitä. ap
Epäileekö miehesi sitä, että sinä maksat asunnosta hänelle liian vähän vai miksi tämä ei kelpaa miehelle? Helpommallahan siinä mieskin pääsee, jos asunnolle ei tarvitse löytää ostajaa.
Ilmeisesti teillä ei ole avioehtoa? Onko jommalla kummalla perintönä saatua omaisuutta? Se voi muuttaa jakoa, jos testamentissa on suljettu avio-oikeus pois.
Suosittelisin kyllä asiantuntijan apua, jos osinko ja tasinko menevät sekaisin.
Pyytäkää arvio välittäjältä. Näin me tehtiin.
Eikös se mee näin: arvokkain on asunto, n. 160 000 €. Omistus 50/50. Miehellä ei ole siitä velkaa ja minulla on velkaa 40 000 €, joten mies maksaa minulle tasinkoa 20 000 €, niin molemmille jää ns. viivan alle 60 000 €. Sitten maksan itseni ulos maksamalla miehelle sen 80 000 €.
Tuota mies ei suostu tajuamaan. Luulee vaan että minä vaan joutuisin maksamaan hänelle sen 80 000 €, enkä saisi sieltä mitään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Eikös se mee näin: arvokkain on asunto, n. 160 000 €. Omistus 50/50. Miehellä ei ole siitä velkaa ja minulla on velkaa 40 000 €, joten mies maksaa minulle tasinkoa 20 000 €, niin molemmille jää ns. viivan alle 60 000 €. Sitten maksan itseni ulos maksamalla miehelle sen 80 000 €.
Ap
Kyllä se noin menee, jos teillä ei ole avioehtoa eikä mies ole maksanut omaa osuuttaan asunnosta perintönä saamillaan rahoilla.
Ei osinkoa vaan tasinkoa.