Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4751)

Vierailija
1821/4751 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa sihteerinä;

- Otetaanko polven rasituskuvaus (natiivi röntgen) pyörällä polkien? Tätä on kysynyt 10v aikana kolme ihmistä.

- Voitko varata lääkärille aikaa, vaikkei määräystä, lähetettä, syytä?

- Ja sihteerihän se kirjoittaa sairasloma- yms todistukset. Jos lääkärillä kestää/ ei syytä kirjoittaa niin mun vika joo. Ja esim invapysäköintilupia ei tipu esim yhdestä tekonivelestä, kyynel. Se nivel on leikkauksessa KORJATTU.

- Voinko kirjoittaa sihteerinä hatusta labrapassituksia, röntgenpassituksia, lääkkeitä, väärentää sairaslomatodistukseen päivämäärät? Ja voinko kertoa tulokset?

- Voiko saada etukäteen matkalapun? (Enäähän näitä ei luojan kiitos kirjoteta).

- Onko se lääkäri hyvä/ suomalainen jne.

- Jos soittaa vuodeosastolle, niin luulisi sanan vuode kertovan ettei meillä ole lääkärin poliklinikkavastaanottoa, eikä tosiaankaan lääkäriä polvella odottelemassa että joku soittaa.

- Jos olet kaatunut etkä pääse ylös, soita ambulanssi. Kts. edellinen.

- Emme osaa emmekä voi vastata kysymyksiin meille mystisistä erikoisaloista.

- Jos et tiedä omaa sosiaaliturvatunnustasi, tai omaisesti, niin vaikeaksi menee.

- Jos et tiedä EDES missä tuttusi asuu, tai mikä on sukunimensä, en käy arvailemaan onko hän paikalla.

- Yllättävää on myös se, että jos leikkaus kestää 1h, menee aikaa ennen leikkausta, saati vielä enemmän sen jälkeen heräämössä.

- Infokirjeet kannattaa lukea, eikä sitten itkeskellä kun jäi kyynärsauvat hakematta.

- Lääkärille VOI ehdottaa mystisiä toimenpiteitä, mutta ei niitä ehkä kuitenkaan vöhemmän mystisistä syistä toteuteta.

- Vaikka tiesimme 2 viikkoa sitten, että tulette, emme varanneet yksityishuonetta.

- En yhäkään tiedä voiko voita käyttää liukuvoiteena.

Vierailija
1822/4751 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että saatan laittaa hajuvettä aamulla itseeni, mutta en käytä hajustettuja pesuaineita allergiahotellihuoneissa. (ihmetteli ja syytteli kovasti, kun haisin hajusteelle) Ja hotellissa ei ole mitään ohjeita annettu, että hajuvettä ei siivoojat saa käyttää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1823/4751 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ollut se joka selitti, vaan työkaveri konditoriassa. Myytiin kakkuja uudeksi vuodeksi. Yhdessä kakussa oli sokeripingviinejä ampumassa sokeriraketteja. Asiakas tulee tammikuun puolella kakun kanssa kauppaan ja näyttää, kuinka kakussa on jokin virhe, kun sokerihahmot ovat sulaneet, mutta eivät onnistuneet ampumaan raketteja...

Vierailija
1824/4751 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs asiakas oli lähettänyt minulle sähköpostia ja saanut automaattisen paluuviestin, että olen lomalla ja palaan töihin 20.8. Tänään hän sitten soitti klo 11 ja valitti kun en ole vieläkään vastannut hänen viestiinsä. Yritin selittää, että neljässä viikossa on tullut reilu 300 sähköpostia ja vastaan kyllä kaikkiin kunhan ehdin, mutta hänen mielestään minun olisi jo pitänyt vastata HÄNELLE koska hänen asiaansa vastaaminen ei vie kuin noin 30 sekuntia.

Vierailija
1825/4751 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirun pitkä pinna kirjoitti:

- Jos soittaa vuodeosastolle, niin luulisi sanan vuode kertovan ettei meillä ole lääkärin poliklinikkavastaanottoa, eikä tosiaankaan lääkäriä polvella odottelemassa että joku soittaa.

Tämä asia valkeni minulle vasta, kun rupesin itsekin työskentelemään sairaalassa (nörttinä, ei siis ole alan koulutusta). Ei voi olettaa, että perusterve tavis tietää, mitä eroa on poliklinikalla ja vuodeosastolla. Se asia käy selväksi vasta kokemuksen myötä.

Vierailija
1826/4751 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity työelämään mutta muunlaiseen asiakaspalveluun: Olin yksissä vaaleissa avustajana vaalipaikalla, so. esim. autoin vammaisia äänestysmerkinnän tekemisessä, laskin ääniä ym. Sinne tuli äänestysajan loppupuolella äänestämään täti-ihminen, joka kysyi minulta että hei voisiksä vähän kertoo näistä puolueista kun mä en tiedä niistä oikein mitään ja silti tekis mieli äänestää. No en voinut kertoa kun kaikenmoinen vaalimainonta äänestyspaikalla on nimenomaisesti kielletty. Sitä ei saa tehdä äänestäjätkään, saati että me toimitsijat.

Vierailija
1827/4751 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi emme voi avata 20minuuttia aikaisemmin, koska emme tee mitään sinä aikana ja asiakas joutuu odottamaan.

Miksi emme voi kertoa toisten tietoja kuten osoitteita tai puhelinnumeroa..."olen hänen tätinsä setänsä kummi...."

Vierailija
1828/4751 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi emme voi avata 20minuuttia aikaisemmin, koska emme tee mitään sinä aikana ja asiakas joutuu odottamaan.

Miksi emme voi kertoa toisten tietoja kuten osoitteita tai puhelinnumeroa..."olen hänen tätinsä setänsä kummi...."

AAAAAAAAARHG! Tämä toisten tietojen kertominen. Ei ole yksi tai kaksi kertaa, kun joku (yleensä äiti) on soittanut ja kysellyt lapsensa hoidosta. Että mikä siinä jalassa on, kun ei kuntoon saada, vaikka Martti on monta kertaa käynyt? Milloin Martin seuraava aika on? Miksi Martille on määrätty lääke X?

Ja kun esimerkin kuvitteellinen Martti on 42v ja täysivaltainen henkilö, en VOI kertoa, en kertakaikkiaan. Vaikka "aina ennen on kerrottu" ja vaikka "Martin puolesta soitan tässä".

Joskus saa kunnon raivot niskaan näistäkin, vaikka kuinka nätisti yrittää selittää vaitiolovelvollisuudesta ja yksityisyyden suojasta :D

Vierailija
1829/4751 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että me ei perintätoimistossa voida valituspuhelun jälkeen poistaa sun maksuja perinnästä, vaikka olit sen mielestäsi jo viisi vuotta sitten moneen kertaan maksanut ja eikö se asia ole jo vanhentunutkin.

Vierailija
1830/4751 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se miksi henkkarit pitää näyttää ja meidän kysyä ne. "Kyllä minä olen minä, pitääkö pyytää joku todistamaan?????!?!". Miksi se on niin vaikeaa kaivaa se ajokortti tai passi taskusta? Ja miksi se on niin suuri loukkaus. Huoh.

Vierailija
1831/4751 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouduin kerran selittämään eräälle naiselle on kovin ikävää, jos hän saa deodoranteista migreenin mutta pakkauksia ei voi silti availla ja haistella!

Täytyyhän sitä nyt tietää, minkähajuista tavaraa ostaa, kun se haju on se pääasia deodorantissakin. Itse haistelen ennen ostamista kaikki hajustetut asiat - saippuat, huuhteluaineet, deodorantit - joita pystyy haistamaan rikkomatta pakettia (=kierrekorkilliset). Sehän on kuin ostaisi sian säkissä, jos haistamatta ostaa, ja pahanhajuinen jää käyttämättä.

Sulle neuvon että osta vaan hajusteettomia. Pakkauksen avaaminen on ostopäätös, koska avaamisen jälkeen tuote lähtee pilaantumaan, eikä ole enää muutenkaan myyntikuntoinen.

Ensiksikin sille, joka puhui ruuasta ja pikkuhousunsuojista analogiana tuoksutuotteille: ruoka ei kestä viikkokaupalla ja pikkuhousunsuojat ei aiheuta migreeniä, kuten epäsopivat tuoksut.

Ja markettien deodorantit menee kyllä niin nopeasti, ettei ehdi pilaantua, kun eivät ne pilaannu usean viikon säilytyksessä lämpimässä kylppärissäkään. "Hajusteettomat" tuotteet eivät todellakaan ole hajuttomia! Niissä vasta kauhea lemu on. 

Vierailija
1832/4751 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi yllättävän yleinen kysymys miesasiakkailta koruliikkeessä on, että mikä mahtaa olla juuri hänen naisystävänsä vasemman nimettömän sormuskoko. Yritän sitten aina mahdollisimman hienovaraisesti kertoa, että tarkkaa kokoa ei voi tietää pelkän miehen sanallisen kuvailun perusteella, varsinkaan jos kuvaus naisesta on "semmonen normaali, tavalliset sormet".

Mutta vaihto-oikeus löytyy joten ei hätää. Tietenkin se edellyttää että sormusta ei ole käytetty, ei edes sitä kahta viikkoa, ja ei, valitettavasti emme voi laittaa myyntiin enää tuotetta johon on jo kaiverrettu Matti ja Mervi 2018. Emmekä voi valitettavasti ostaa samaan hintaan takaisin vuonna 2001 myymäämme vihkisormusta, vaikka "ex-mies oli kusipää pettäjä".

1833/4751 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan ta:lla työskennellessäni meille soitti joku ihan sekopää ukko, joka vaati saada päästä psykiatrille (joo, meillä ta:llahan niitä on pilvin pimein...) sillä perusteella, että hänelle oli joskus tehty joku kauneuskirurginen leikkaus, joka oli pilannut hänen elämänsä, ja eikö nyt tosiaan löydy ketään tähän aihepiiriin erikoistunutta psykiatria. Ei millään mennyt jakeluun, että ei kuule ta:lta löydy. Eikä varmaan muualtakaan.

Ja kun nimeäänkään ei voinut kertoa, niin vähän vaikeaa on ohjata jatkoonkaan...

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
1834/4751 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AAAAAAAAARHG! Tämä toisten tietojen kertominen.

Meille on pari kertaa soittanut joku creepy pervo (molemmilla kerroilla tietääkseni eri tyyppi), joka halusi jonkun työntekijän puh.nron koska oli "asiaa". Molemmat työntekijät oli toki nuoria ja erityisen kauniita naisia. Ihan varmaan joo saatte ne numerot, kyllä tytöt niiiiin tykkäis kun soittaisitte.

Vierailija
1835/4751 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaateliikkeessä töissä, ja yllättynyt siitä kuinka äärettömän usein vanhemmat eivät tiedä omien lastensa vaatekokoa. Kun autan sopivan vaatteen etsimisessä ja yritän saada tarvittavaa kokoa selville näiltä vanhemmilta kysymällä lapsen pituutta, vastaus on yleensä huitaisu lapsen suuntaan: ”no tuon pituinen se on!”. Sitten yritän silmämääräisesti arpoa oikean koon (tämä on haastavaa etenkin silloin, jos lapsi istuu rattaissa tai on ruumiinrakenteeltaan erityisen hoikka tai pyöreä) ja lähetän lapsen sovituskoppiin vähintään kahden vierekkäisen vaatekoon kanssa, jos jompikumpi niistä sattuisi olemaan sopiva.

Tämä oli kyllä ehkä vähän ohis siinä mielessä, että en yleensä kehtaa alkaa selittää näillä vanhemmille, että heillä on paremmat lähtötiedot oman lapsensa koon arvioimiseen (esim. lapsen nykyisten vaatteiden kokojen perusteella) kuin minulla.

Vierailija
1836/4751 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvilassa vesi on maksullista jos ei osta mitään. Omaa vesipulloa ei voi tulla täyttämään ilmaiseksi ostamatta mitään muuta.

Tällä yrittäjällä ei ole selvästi pelisilmää. Jos hän tarjoaisi ilmaista vettä tarvitseville niin ehkä joku toinen kerta kyseinen henkilö tulee sitten ostamaan vaikka kahvia.

Ei tule, mutta muistaa mainostaa kaikille kavereille ja tutuille miten kahvilassa xxxxx saa täyttää vesipullon ilmaiseksi ja voi käydä myös vessassa, eikä mitään tarvitse ostaa.

Vierailija
1837/4751 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että me ei perintätoimistossa voida valituspuhelun jälkeen poistaa sun maksuja perinnästä, vaikka olit sen mielestäsi jo viisi vuotta sitten moneen kertaan maksanut ja eikö se asia ole jo vanhentunutkin.

Mutta toimeksiantajalta pitää pyytää kaikki dokumentit ja tiedot maksusta, jos asiakas kiistää maksuvelvollisuutensa. Useinhan tämän tietää jo etukäteen turhaksi työksi, joka tehdään lähinnä asiakkaan mielen rauhoittamiseksi, mutta joskus käy inhimillisiä virheitä ja sen vuoksi kiistämiset pitää aina ottaa kuitenkin todesta. Johan sen lakikin vaatii. Tosin asiakkaan kiistämiselle pitää olla perusteet, jotka vaikuttavat maksuvelvollisuuteen. Pelkkä "en aio tätä maksaa" ei ole perusteltu kiistäminen ja ellei sen pohjaksi tule lisätietoa, niin perintää saa jatkaa.

T. perintätoimistotyöntekijä

Vierailija
1838/4751 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirtua nyt ei yksinkertaisesti saa kaupitella lehti-ilmoituksessa, ei edes "ihonhoitoon".

Vierailija
1839/4751 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä asia valkeni minulle vasta, kun rupesin itsekin työskentelemään sairaalassa (nörttinä, ei siis ole alan koulutusta). Ei voi olettaa, että perusterve tavis tietää, mitä eroa on poliklinikalla ja vuodeosastolla. Se asia käy selväksi vasta kokemuksen myötä.

Ei tuohon mitään kokemusta tarvita, että nuo osaa erottaa. Joko vajausta perustietämyksessä tai loogisessa ajattelussa jos noiden eroja ei tiedä...

Vierailija
1840/4751 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuohon mitään kokemusta tarvita, että nuo osaa erottaa. Joko vajausta perustietämyksessä tai loogisessa ajattelussa jos noiden eroja ei tiedä...

Meidän kaupungissa on vuodeosastoja poliklinikoilla myös koska sielä tehdään pieniä päiväkirurgisia toimenpiteitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi