Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4751)

Vierailija
1781/4751 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin kerran selittämään eräälle naiselle on kovin ikävää, jos hän saa deodoranteista migreenin mutta pakkauksia ei voi silti availla ja haistella!

Vierailija
1782/4751 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupalla on tietyt aukioloajat. Milloin se aukeaa ja menee kiinni.. hyvin hankalaa joskus ymmärtäminen asian suhteen. ” huomaa ettet ole kauppias”.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1783/4751 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvilassa vesi on maksullista jos ei osta mitään. Omaa vesipulloa ei voi tulla täyttämään ilmaiseksi ostamatta mitään muuta.

Tätä minäkään en tajua: otan veden, siitä pyydetään maksu. Ostan siis veden, joten siitä ei tulisi veloittaa mitään, sillä se on maksullista, jos ei mitään osta, mutta sitä ostaessani sen tulisi olla maksuton maksavalle asiakkaalle?

Siis ostan veden ja pyydän rahat takaisin, sillä senhön minä juuri ostin, joten olen maksava asiakas ja saan veden oston yhteydessä veloituksetta, eikö totta?

Vierailija
1784/4751 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just Tälläiset munapäät saa veren kiehumaan..

Vierailija
1785/4751 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on lääkäri. Kertoi että usein joutuu selittämään että ei voi herralle määrätä unilääkettä siihen että rouvaa ei nukuta. Rouvan tulee itse tulla lääkäriin.

Vierailija
1786/4751 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja hienot rouvat ei tuu itse tietty lääkäriin

Vierailija
1787/4751 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

fdgdgd kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

fghfdgfdgh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

fghdfghdgfh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

fghfdgdfgh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vbncvvcbn kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

dfgdfdfgs kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä kahvilassa ja verho lasketaan puoliksi alas klo 20.50, paikka sulkeutuu 21.00.  Jo paikalla olevat saavat kahvitella loppuun rauhassa, mutta uusia ei oteta. Ja silti joku tulee limbona verhon ali  tai  puikkii avoimessa tilassa olevan, mutta naruilla rajatun tilan jossa pöydät ja tuolit, läpi tiskille.

No onpas vain hassua, että teille tulee asiakkaita kun kahvila on vielä auki. Äly hoi. Mietippäs nyt uudelleen tätä asiaa. 🙄

Vaikka ovi on auki niin se ei tarkoita, että paikka olisi auki. Jos pitää limboilla verhon alta ja narujen läpi niin luulisi tyhmemmälläkin kellojen soivan että täällä ei ehkä enää palvella?

Kuka muutenkaan lähtee enää kymmentä vaille änkeämään johonkin kahvilaan? Saa pullahammasta kolottaa jo ihan tosissaan.

-Eri

Mitä ihmettä, ovessa aukioloaika x-21.00, ovi on auki. Miksi ei voi ostaa sitä pullaa mukaan? Aukioloajaksi pitää vaihtaa 20.50 ja laittaa ovi lukkoon. Yksinkertaista.

Toinen eri

No ilmeisesti täytyy näin tehdä tässä sarvikuonojen maassa. Sarvikuonot kun änkeävät väkisin asioimaan vielä kymmentä vaille kun eivät millään ole ehtineet koko päivänä.

Niin ja se pitäisi olla täysin ok, että asioi liikkeessä sen aukioloaikana.

No onhan tuossa hyvä pontti kieltämättä ja eri paikoissa on eroja siinä, että pitääkö putiikista olla jo valot pois yhdeksältä vai lopetetaanko palvelu vasta siinä vaiheessa.

Itse kyllä vähän kyseenalaistaisin sitä, että kannattaako mihinkään mennä asioimaan noin viime tingassa, ei siitä ainakaan mitään miellyttävää kokemusta tule koskaan.

Pullan osto pussiin onkin miellytävä kokemus vain silloin, kun sen ostaa vähintään puoli tuntia ennen sulkemisaikaa.

Huomattavasti miellyttävämpi kuin se, että kassa on jo suljettu ja yli jääneet pullat heitetty roskiin.

Kassa suljetaan ja pullat roskiin puoli tuntia ennen sulkemisaikaa. Nerokas liikeidea. Ehdottomasti valitaan seuraavaksi Vuoden Yrittäjäksi. Ihan pelkästään jo loistavan asiakaspalvelunkin takia.

Ei puoli tuntia ennen, mutta ehkä kymmentä minuuttia ennen. Siitä erostahan tässä puhuttiin.

Ai, luulin että vastasit minulle, puhuin puolesta tunnista. Mutta en nyt ymmärrä sitäkään, miksei niitä myydä sen kymmenen viimeisen aukiolominuutin aikana, vaan heitetään pois.

Enhän edes tiedä varmasti, että missään paikassa näin olisi, mutta voin kuvitella näin jos työntekijöille ei makseta palkkaa enää sulkemisajan jälkeen. Pointtina oli lähinnä se, että kannattaako tuollaisiin paikkoihin lähteä  asioimaan enää kymmentä vaille.

Sulkemisaikaan asti odotan voivani asioida. Usein se on myös työntekijän ”oma-aloitteisuutta” ryhtyä sulkemaan paikkoja ennen aikojaan. Monia sulkemisasioita voi hyvin tehdä paikan ollessa auki, mutta niiden ei pitäisi estää palvelua sulkemisaikaan asti.

Vierailija
1788/4751 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riku76 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvilassa vesi on maksullista jos ei osta mitään. Omaa vesipulloa ei voi tulla täyttämään ilmaiseksi ostamatta mitään muuta.

Tätä minäkään en tajua: otan veden, siitä pyydetään maksu. Ostan siis veden, joten siitä ei tulisi veloittaa mitään, sillä se on maksullista, jos ei mitään osta, mutta sitä ostaessani sen tulisi olla maksuton maksavalle asiakkaalle?

Siis ostan veden ja pyydän rahat takaisin, sillä senhön minä juuri ostin, joten olen maksava asiakas ja saan veden oston yhteydessä veloituksetta, eikö totta?

Ei ole totta. Vaan kun olet ostanut veden, olet maksava asiakas, ja voit saada (toisen) veden ilmaiseksi.

Vierailija
1789/4751 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

fdgdgd kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

fghfdgfdgh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

fghdfghdgfh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

fghfdgdfgh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vbncvvcbn kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

dfgdfdfgs kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä kahvilassa ja verho lasketaan puoliksi alas klo 20.50, paikka sulkeutuu 21.00.  Jo paikalla olevat saavat kahvitella loppuun rauhassa, mutta uusia ei oteta. Ja silti joku tulee limbona verhon ali  tai  puikkii avoimessa tilassa olevan, mutta naruilla rajatun tilan jossa pöydät ja tuolit, läpi tiskille.

No onpas vain hassua, että teille tulee asiakkaita kun kahvila on vielä auki. Äly hoi. Mietippäs nyt uudelleen tätä asiaa. 🙄

Vaikka ovi on auki niin se ei tarkoita, että paikka olisi auki. Jos pitää limboilla verhon alta ja narujen läpi niin luulisi tyhmemmälläkin kellojen soivan että täällä ei ehkä enää palvella?

Kuka muutenkaan lähtee enää kymmentä vaille änkeämään johonkin kahvilaan? Saa pullahammasta kolottaa jo ihan tosissaan.

-Eri

Mitä ihmettä, ovessa aukioloaika x-21.00, ovi on auki. Miksi ei voi ostaa sitä pullaa mukaan? Aukioloajaksi pitää vaihtaa 20.50 ja laittaa ovi lukkoon. Yksinkertaista.

Toinen eri

No ilmeisesti täytyy näin tehdä tässä sarvikuonojen maassa. Sarvikuonot kun änkeävät väkisin asioimaan vielä kymmentä vaille kun eivät millään ole ehtineet koko päivänä.

Niin ja se pitäisi olla täysin ok, että asioi liikkeessä sen aukioloaikana.

No onhan tuossa hyvä pontti kieltämättä ja eri paikoissa on eroja siinä, että pitääkö putiikista olla jo valot pois yhdeksältä vai lopetetaanko palvelu vasta siinä vaiheessa.

Itse kyllä vähän kyseenalaistaisin sitä, että kannattaako mihinkään mennä asioimaan noin viime tingassa, ei siitä ainakaan mitään miellyttävää kokemusta tule koskaan.

Pullan osto pussiin onkin miellytävä kokemus vain silloin, kun sen ostaa vähintään puoli tuntia ennen sulkemisaikaa.

Huomattavasti miellyttävämpi kuin se, että kassa on jo suljettu ja yli jääneet pullat heitetty roskiin.

Kassa suljetaan ja pullat roskiin puoli tuntia ennen sulkemisaikaa. Nerokas liikeidea. Ehdottomasti valitaan seuraavaksi Vuoden Yrittäjäksi. Ihan pelkästään jo loistavan asiakaspalvelunkin takia.

Ei puoli tuntia ennen, mutta ehkä kymmentä minuuttia ennen. Siitä erostahan tässä puhuttiin.

Ai, luulin että vastasit minulle, puhuin puolesta tunnista. Mutta en nyt ymmärrä sitäkään, miksei niitä myydä sen kymmenen viimeisen aukiolominuutin aikana, vaan heitetään pois.

Enhän edes tiedä varmasti, että missään paikassa näin olisi, mutta voin kuvitella näin jos työntekijöille ei makseta palkkaa enää sulkemisajan jälkeen. Pointtina oli lähinnä se, että kannattaako tuollaisiin paikkoihin lähteä  asioimaan enää kymmentä vaille.

Sulkemisaikaan asti odotan voivani asioida. Usein se on myös työntekijän ”oma-aloitteisuutta” ryhtyä sulkemaan paikkoja ennen aikojaan. Monia sulkemisasioita voi hyvin tehdä paikan ollessa auki, mutta niiden ei pitäisi estää palvelua sulkemisaikaan asti.

Niin, no sitähän me emme asiakkaana voi tietää että mikä on työntekijöille annettu ohjeistus ja miten paljon hommaa paikan sulkemiseen loppujen lopuksi sisältyy, se ei ole ihan että valot pois ja ovi kiinni. Mutta toisaalta ymmärrän tuonkin puolen, asiakkaan ei pitäisi joutua miettimään että miten aukioloaikaa pitäisi tulkita.

Vierailija
1790/4751 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kolttu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatekaupassa töissä ja yllättävän moni asiakas ei tiedä mikä ero on mekolla ja hameella! Asiakas haluaa mekon, kuljetaan yhdessä myymälä ympäri ja esittelen kaikki mekot. Lopuksi tullaan farkkuhameiden luo, niin siinä ilme kirkastuu, että tarkoitin jotain tällaista. Tuntuu oudolle, kyse kuitenkin ihan suomalaisista asiakkaista!

=D =D

Minu non pakko tunnustaa, että en tiedä eroa... mekko ja hame on minulle sama asia. Johtunee varmasti siitä,. etten voi sietää mekkoja ja hameita, enkä päälleni sellaista kisko hätätapauksessakaan. Naurattaa kovasti, kun todella voisin olla kaupassa kuvailemasi urpå.. paitsi että siinä vaiheessa olisin kyllä saanut ison iskun päähäni, jos mekkoja ja hameita tulisin kyselemään.. =D

En minä silti asiakasta urpona pidä, ihmetyttää vaan, kun niin moni ei tiedä eroa. Mekko siis on sellainen, joka puetaan sellaisenaan, siinä on ylä- ja alaosa samassa vaatteissa. Hame taas on pelkkä alaosa, vyötäröltä alaspäin ja sen kanssa tarvitsee puseron tms. T. Se vaatemyyjä

Kannattaisi varmaan kysyä, että siis leninkikö? Niinhän se selviää heti. Mekko tuskin on edes kirjakieltä. On olemassa tällaiset vaatekappaleet kuin puolihame ja leninki, very simple.

Puolihameita ei ole olemassakaan, ne vyötärönseudulta alkavat ja alaspäin jatkuvat ovat hameita. Mekko on arkinen vaate, jossa sekä ylä- että alaosa. Leninki taas vähän juhlallisempi versio.

Oikein siinä suhteessa, että hame pelkästään jo tarkoittaa sitä vyötäröltä alaspäin menevää mallia, mutta, koska joillekkin asiakkaille mekko on hame, niin kysymällä näin asia selviää, ennenkuin on käyty läpi kaikki leninkirekit :-D. Kyllä käsite puolihame on ihan kirjakieltä ja olemassa. Sitä en itsekkään tiennyt, että mekko on vaate, jossa on sekä ylä- että alaosa samassa vaatteessa. Luulin sen olevan sama, kuin leninki, eli koko ylävartalon peittävä vaatekappale, joka jatkuu johonkin kohtaan reisiä tai sääriä. Kaikkea täällä oppiikin.

Vierailija
1791/4751 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riku76 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tätä on vaikea ymmärtää? Jos ostat jotain saat veden kaupan päälle, "ilmaiseksi". Tosiasiassa maksat kyllä siitä vedestäkin, se on vaan piilotettu kahvin ja pullan hintaan. Jos vettä tarjottaisiin ilmaiseksi ilman ostopakkoa, olisi pian kaikki kulmakunnan kakarat ja lokkeilijat kahvilan pöydissä seurustelemassa ja vettä ryystämässä. 

Vierailija
1792/4751 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ainakin saanut ilmaiseksi vettä lapselle. Olen ollut tosin maksamassa siitä, en ole mennyt suoraan vinkumaan ilmaiseksi...

Vierailija
1793/4751 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hirveästi, kuusi tiedän.

Vierailija
1794/4751 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu mulla.   Toinen asiakas ei ymmärtänyt miksi mustavalkoisesta valokuvasta ei saa värikopiota,

Vierailija
1795/4751 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelin kosmetologina kauneushoitolassa. Kesken asiakkaan hoidon ovikello soi ja menin ovelle. Rouvalla oli joku ongelma varpaassa ja hän olisi halunnut, että olisin hänen jalkaansa ruvennut tutkimaan siinä aulassa, kesken asiakkaani, kun ei siinä kauan aikaa menisi.

Vierailija
1796/4751 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin huoltoasemalla töissä ja joku tankkasi bensa-autoon dieseliä. Pyysi jakaria lainaksi, että saa valuttaa tankin tyhjäksi siihen pihalle. Sanoin, että ei onnistu, se pitää laskea astiaan ja viedä pois.

Vierailija
1797/4751 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että tässä voi vähän kestää nyt, olen yksin töissä ja asiakkaita tuli kolminkertainen määrä normaaliin verrattuna ja kaikki palvellaan siinä järjestyksessä kun sillä hetkellä seisovat tiskilläni. Siinä kohtaa on mahdotonta katsoa että koska kukakin tuli tiskille mun asiakkaita on se 200 jonottamassa juomia. Aikuisten ihmisten tuntuu olevan ihan käsittämättömän vaikeaa sisäistää tämä asia, sormet napsuu ja kuuluu "HEI MÄ OON ODOTTANU TÄSSÄ JO KAUAN JA MÄ OLIN EKA JA MÄ HALUUN SITÄ RÖÖKIÄ NYT EIKÖ TÄÄL OO KARAOKEE!!!". No vittu niin olen minäkin ollut tässä jo kahdeksan tuntia ilman kaljaa, kupla otsassa kasvaa koska vessaan pitäisi mennä ja suuta kuivaa koska et kerkeä juoda välillä. Välillä kasvaa sellainen elin otsaan että tekisi mieli huutaa että haista sinä mursu paska, lyödä hanskat tiskiin ja ajaa kaikki ulos :D joo, välillä kyllästyttää koko homma. Toivon mukaan pääsen pian opiskelemaan toista alaa.

Vierailija
1798/4751 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtori hammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös nykyään kuitenkin ole mahdollista korvata tällainen mätäkin hammas kruunulla tms?

Hammasimplantilla... vaatii mädäntyneen tyngän poiston, ja titaani-implantin sinne leukaluuhun. Noita ei julkisella tehdä. Siellä poistetaan vain se mätä tynkä. Kruunua tuollaiseen ei enää saa, se kun vaatisi terveen juuren.

Itse olen nimenomaan käsittänyt että kruunu ja hammasimplantti tarkoittavat kutakuinkin samaa asiaa. Tai siis ilmeisesti implantti on se juuri ja "kruunu" se hammas joka tulee implanttiin kiinni.

Mätä juuri ensin pois, sitten implantti eli juuri tilalle ja päälle kruunu. Mätään juureen ei tehdä kruunua, mitä monet tosiaan inttävät. Monissa terkkareissakin tehdään nykyään implantteja. T. Hammastohtori

Itse olen ollut opetushammashoitolassa asiakkaana, ja mulle nimenomaan ehdotettiin, että hammas juurihoidettaisiin ja siihen tulisi sitten päälle kruunu, hintaa tälle tulisi n. 500 euroa itselleni maksettavaksi. Toisaalta oppilas toivoi, että hammas kesän aikana ehkä jouduttaisiin poistamaan päivystyksessä... nyt se sitten lohkesikin, joten varmaan poistavat sitten kesälomilta palattuaan kuitenkin sen hampaan.

Vierailija
1799/4751 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

E kirjoitti:

Ikeassa tapahtuu aina hauskoja kohtaamisia

- Asiakkaat kyselee, että mistäs täältä löytyy Iittalan tai Marimekon osasto. Myös erinäisiä muita brändejä ja liikkeitä on kyselty.

- Ainainen mallikappaleista vääntäminen. Mallikappale on mallikappale ja sitä ei myydä. Mallikappale on olemassa että sitä voi hipelöidä, ettei revitä myyntikappaleiden pakkauksia auki. Ota se myyntikappale!

- Alennuksien tinkaajat. Yleensä paljousalennuksia haluaa, joku joka ostaa kymmenen kattilaa eli ei oikeasti edes paljon. Ne, jotka ostaa kymmenillä tuhansilla, ei tinkaa koskaan.

Sinänsä hauskaa, että juuri eilen ostin Ikeasta mallikappaleen erääsät työtuolista. Enkä kyllä väänätänyt yhtään, kysyin, että voivatko myydä mallikappaleen, kun kyseinen tuoli oli loopu ja sitä olisi saanut vasta torstaina ja minulla on muutto toiselle paikkakunnalle samana päivänä. Myyjä vastasi, että toki voivat myydä, kun niitä oli kaksi.

Vierailija
1800/4751 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä täytyy selittää, miksi toimeentulotukea on maksettu vain esimerkiksi 50 euroa, vaikka "kaikille kuuluu perusosa 490e". Tämä asia on asiakkaiden hirveän vaikea ymmärtää.

Tätä palstaa lukiessa ei yllätä yhtään. Aika moni tuntuu luulevan että toimeentulotuessa maksetaan ensin kaikki ja sen päälle annetaa 490e karkkirahaksi.

Mutta kun asia on juuri näin. Kela maksaa asumistukena vuokran ja muut laskut, sen jälkeen minä saan 490 euroa kuukaudessa käteen. Käyn lisäksi 2-3 kertaa ruokajonoissa joka viikko ja haen kaapit täyteen perusruokaa. Näin säästöön jää 200-250 euroa joka kuukausi, jonka sijoitan kryptovaluuttoihin. Näissä onkin jo mukavasti tavallisen perheen omakotitalon verran pätäkkää kiinni ja kun mennään yli 400 000 euroa (2 vuotta) niin muutto Thaimaaseen elämään herroiksi loppuelämä sijoitusten tuotoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän