Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?
Kommentit (4751)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksi täällä on näin paljon tavaraa?" -kysymykseen olen alkanut vastata iloisesti "Jotta olisi paljon myytävää!" Tavaraa ei edes ole ylenmäärin, aivan normaalisti.
Miksi täällä on näin tyhjät hyllyt?
Vastaan iloisesti: kun olen myynyt niin paljon:)
Isoäiti miksi sinulla on niin pitkät hampaat?
Jotta voisin helpommin syödä sinut suihini
Grimmin satu
Meillä vaihtuu lounaslista joka päivä kuten myös aika monessa paikassa. Asiakas oli käynyt alkuviikosta syömässä sen päivän salaatin ja tuli loppuviikosta uudestaan, salaattia taas haluten. Ruokansa saatuaan tuli kyselemään, että miksi tämä on eri annos. Selitimme asiakkaalle tilanteen ja tästäpä hän suuttuikin. Kuulemma asiakkaiden huijausta :D
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on että liikkeeseen tullut asiakas kääntyy ovelta
Oikeesti? Kai sellasiakin megajuntteja edelleen on, jotka näin tekee, mutta jotenkin epäilen että kyseessä ei ole kovin yleinen ongelma. Itse en ainakaan osaa kuvitella tilannetta, missä kääntyisin kaupan ovella, jos sisällä on henkilö joka ei omaa esteettistä silmääni miellytä. Kuulostaa, kuten sanoin, aivan h*lvetin juntilta.
Ennen kaikkea kuitenkin tällainen urpous ei ole Villen ongelma ja hän saa edelleen tehdä ostoksensa ihan missä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Ville ,sä kerroit jo mielipiteesi.
Rauhoitu..me ollaan sun tukena 100%
Tota... nyt meni vähän huti, olen kolmekymppinen cis-nainen, jolle ei nyt vaan ihan aukea, että mikä siinä Villessä on niin hirveän pelottavaa. Syytä varmaan pysyä kotona jos noin paljon erilaiset kanssaeläjät pelottaa.
Vierailija kirjoitti:
Että kuukaudessa ei ole 33 päivää. MISSÄÄN kuukaudessa.
Minä tein asiakkaalle varausta puhelimitse, ja yritin etsiä vapaata aikaa hänen ehdottamalleen aikavälille. Kerroin, että 30. ja 31. päivä kyseistä kuuta aikoja ei valitettavasti ole, ja ennen kuin ehdin jatkaa, asiakas kysyi että miten 32. päivä. Yritin olla kuulostamatta huvittuneelta sanoessani asiakkaalle että hän tarkoittaa varmaan seuraavan kuun 1. päivää. Oletin että hän varmaan itsekin tajuaa siinä vaiheessa mitä juuri sanoi, mutta hän vaikuttikin aidon hämmästyneeltä että sekö onkin jo ensimmäinen päivä.
Olen joskus ollut ATK-tuessa töissä ja kyllä siinä kaikenlaisia tapauksia tuli vastaan. Esim. eräs tyyppi naamapunaisena raivoaa, että juuri hankittu tulostin ei toimi eikä käynnisty. Kun menet paikanpäälle selvittämään asiaa huomaat heti, että sähköjohtoa ei ole edes otettu muovikääreestä pois ja tulostin ei tietenkään käynnisty jos sitä ei ole liitetty sähköverkkoon kyseessä on kuitenkin sähkölaite. Siinä sitten on pakko yrittää naamaperuslukemillä selittää, että ottaa sähköjohdon muodikääreestä ja liittää tulostimen sähköverkkoon ja käynnistää.
Sitten on ihmiset, jotka soittavat käyttötukeen ja kertovat, että tietokoneen näytöllä on kolmio ja neliö ja pelkästään noiden tietojen avulla pitää tietää mikä on ongelmana ja alkaa raivoaminen jos pelkkä tieto kolmiosta ja neliöstä ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Ole sinä rikkaan miehen työtön akka hiljaa..
Ööh... anteeksi mitä? Mieheni ei ole rikas, enkä minä ole työtön. Ihan työssäkäyviä taviksia ollaan.
Mistä moinen purkaus?
🇺🇦🇮🇱
Joopa Joo77 kirjoitti:
Sitten on ihmiset, jotka soittavat käyttötukeen ja kertovat, että tietokoneen näytöllä on kolmio ja neliö ja pelkästään noiden tietojen avulla pitää tietää mikä on ongelmana ja alkaa raivoaminen jos pelkkä tieto kolmiosta ja neliöstä ei riitä.
Ehkä kyseessä oli Windowsin klassinen näytönsäästäjä "vaeltavat neliöt" :D
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Ei tapahtunut minulle vaan työkaverille, mutta kerronpa kuitenkin:
Asiakas tulee puutarhamyymälään ja ihastelee japaninverivaahteroita. Hän selittää innoissaan myyjälle: "Nuo punaiset lehdet näyttää sitten tosi upeilta talvella lunta vasten!" Hämmennys oli valtaisa, kun myyjä kertoi, että lehdet putoavat syksyllä... Jäi rouvalta kasvi ostamatta.
Tässä taitaa puutarhamyyjälle tullut joku moka. Ensinnäkin Japanin vaahterat ovat vielä punaisina usein kun ensilumi tulee, tsekkaa vaikka googlaamalla "japanese maple in snow".
Toisaalta, Japaninvaatheran varretkin ovat usein punvertavat, joten lehdettöminä ovat nätti näky lumisella pihalla.
Asiakkaan nöyryyttäminen ei ole koskaan hyvä myyntitaktiikka, vaikka Suomessa näin luullaan.
Vierailija kirjoitti:
Että museoalueelle pitää ostaa lippu. Ja että se koskee myös ulkoalueella sijaitsevia museorakkenuksia. Monet ovat jopa suuttuneet siitä, että museokäynnistä pitäisi jotain maksaakin.
Joissain maissa (kansalliset) museot ovat ilmaisia.
Asiakas olisi halunnut että minä kassana maksan hänen 10cnt:in ostokset ja hän maksaa minulle huomenna takaisin koska ei olisi halunnut rikkoa 50€ seteliä.
Vierailija kirjoitti:
Asiakas olisi halunnut että minä kassana maksan hänen 10cnt:in ostokset ja hän maksaa minulle huomenna takaisin koska ei olisi halunnut rikkoa 50€ seteliä.
Mitäs hän osti?
Vierailija kirjoitti:
rtyerytrreyerty kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aspa apina kirjoitti:
Asiakas soittaa vihaisena aspaan, koska oli maksanut laskut väärällä viitteellä ja nyt tuli 5€ kehoitusmaksu.
Asiakkaan mukaan oli edustamani yrityksen vika että lasku on maskettu väärällä viittellä, koska laskua maksettaessa verkkopankki ei ilmoittanut että viitenumero on väärä.
-Yritin selittää että kehoitusmaksu on täysin aiheellinen koska suoritus ei näkynyt ajoissa, johtuen siitä että as oli maksanut sen väärällä viitteellä.
-Yritin selittää että pankin laskujen maksuun liittyvä tarkistus ei pois sulje sitä etteikö voisi väärällä viitteellä maksaa, vaikka se osan virheellisistä viitteistä pystyykin rajaamaan pois.
Ei menny jakeluun, as lupasi vaihtaa yhtiötä =)
Jos yrityksellä olisi ollut tässä tilanteessa pelisilmää olisi luopunut tuosta kehotus maksu vaatimuksista sillä rahat olivat jo sen tilillä. Verkkopankki todellakin yleensä ilmoittaa jos viite on väärä ja kyllähän vastaanottajakin sen huomaa jos rahaa on tullut jollakin todella oudolla viitteellä.
Pankeilla ei ole mitään tietokantaa kaikkien yritysten kaikista viitenumeroista, joten verkkopankki ei todellakaan osaa ilmoittaa väärästä viitenumerosta kuin joissakin ääritapauksissa. Itse asiassa useimmiten maksun saa menemään läpi vaikka kokonaan ilman viitenumeroa. Yritys, johon maksetaan tuhansia laskuja kuukaudessa, ei todellakaan seuraile sieltä ihmisten laittamia viitenumeroita käsin, vaan tietokone ohjaa maksut oikeisiin paikkoihin ja tämän takia jos viite on väärin niin maksu jää limboon odottamaan.
Viitenumero ei ole mikään koriste, vaan sen tehtävä on ohjata maksamasi summa juuri sille laskulle, jota numero koskee. Aikuisen ihmisen luulisi pystyvän hoitamaan niin yksinkertaisen asian kuin laskun maksamisen asianmukaisilla tiedoilla. Jos ei pysty, kannattaa laittaa vaikka e-lasku automaattisella veloituksella. Eikä ainakaan kannata alkaa vinkua, että se on rahan vastaanottajan vika kun ei itse osaa maksaa laskua oikein.
Inhimillisiä virheitä sattuu takuulla jokaiselle. Olen itsekin maksanut vahingossa väärällä viitteellä ja mulle ainakin hyvitettiin tuo kehoitusmaksu asian selvittämisen jälkeen. Verkkopankista kun saa ne maksun tiedot, myös se millä viitteellä laskun on maksanut. Tosin myönsin mokan olleen omani, eikä laskuttavan firman, tai verkkopankin.
Juurikin näin. Mokia sattuu kaikille ja kun yritys tekee mokan niin se on tietenkin yrityksen moka, mutta yllättävän usein kun asiakas tekee mokan niin sekin on yrityksen vika..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs hän osti?
Pieni puoliksi käytetty pikaliima tuubi, kirpputorilla työskentelen. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs hän osti?
Pieni puoliksi käytetty pikaliima tuubi, kirpputorilla työskentelen. :D
🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tapahtunut minulle vaan työkaverille, mutta kerronpa kuitenkin:
Asiakas tulee puutarhamyymälään ja ihastelee japaninverivaahteroita. Hän selittää innoissaan myyjälle: "Nuo punaiset lehdet näyttää sitten tosi upeilta talvella lunta vasten!" Hämmennys oli valtaisa, kun myyjä kertoi, että lehdet putoavat syksyllä... Jäi rouvalta kasvi ostamatta.
Tässä taitaa puutarhamyyjälle tullut joku moka. Ensinnäkin Japanin vaahterat ovat vielä punaisina usein kun ensilumi tulee, tsekkaa vaikka googlaamalla "japanese maple in snow".
Toisaalta, Japaninvaatheran varretkin ovat usein punvertavat, joten lehdettöminä ovat nätti näky lumisella pihalla.
Asiakkaan nöyryyttäminen ei ole koskaan hyvä myyntitaktiikka, vaikka Suomessa näin luullaan.
En huomannut tuossa mitään asiakkaan nöyryyttämistä.
Vierailija kirjoitti:
itse olisin tehnyt noin. riippumatta olenko töissä vai omistaja. joko palaa maksamaan tai pääsen 10c eroon .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itse olisin tehnyt noin. riippumatta olenko töissä vai omistaja. joko palaa maksamaan tai pääsen 10c eroon .
On meilläkin joskus otettu kassalla olevasta "tippipurkista" viiden tai kymmenen sentin kolikko, jos asiakkaalla (etenkin, jos kyseessä lapsi) jää sen verran puuttumaan, mutta eihän asiakas voi tulla ostoksille lähtökohtaisesti olettaen, että ostokset maksetaan hänen puolestaan - saati, että kassa maksaisi ne omista rahoistaan!
Olin eräässä ravintolassa tarjoilijana jossa oli ulkoterassi ja vieressä pieni leipomo, jossa oli myös ulkoterassi. Siivosin siinä ravintolan pöytiä kun pukumies rouvineen ja lapsineen tuli vaahtoamaan että miten likainen ulkoterassi tuossa vieressä on, minun pitäisi mennä siivoamaan se. Vähän hämmentyneenä siinä katsoin ja yritin selittää että olen tarjoilijana tässä ravintolassa, eikä viereisen leipomon ulkoterassin siivous kuulunut työtehtäviini... Siinä mies sitten puhisi että kun siulla on se rätti nyt kädessä niin hyvin voisit mennä. Tyydyin siinä sitten vain hymyillen pyytämään että välittää palautteen leipomon henkilökunnalle. Sain haukut ja kuulla olevani vain alimman pskaluokan palvelija ja surkea sellainen kun en käskyä totellut.
Eihän kukaan K-marketin kassatyöskentelijä kesken päivän livahda S-markettiin kassalle ilman työsopimusta....
Ville ,sä kerroit jo mielipiteesi.
Rauhoitu..me ollaan sun tukena 100%