Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?
Kommentit (4751)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten selitän asiakkaalle että emme palvele transvestiitteja?
Valitettavasti emme palvele transvestiitteja.
kuolen nauruun...;)
Olin pikaruokapaikassa töissä ja asiakas halusi istua tietyssä pöydässä. Kesken aterioinnin nainen tuli valittamaan että aurinko häikäisee liikaa hänen syömistään (halusi istua välttämättä lasiseinän vieressä aurinkoisena päivänä) siinä sitten selittämään etten ikävä kyllä pysty aurinkoa sammuttamaan saatikka siirtämään.. pöydän vaihtohan ei tullut kysymykseenkään 😂
Vierailija kirjoitti:
Olin pikaruokapaikassa töissä ja asiakas halusi istua tietyssä pöydässä. Kesken aterioinnin nainen tuli valittamaan että aurinko häikäisee liikaa hänen syömistään (halusi istua välttämättä lasiseinän vieressä aurinkoisena päivänä) siinä sitten selittämään etten ikävä kyllä pysty aurinkoa sammuttamaan saatikka siirtämään.. pöydän vaihtohan ei tullut kysymykseenkään 😂
MT-potilaita saa ilmeisesti pilkata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jari Sillanpää täällä hei vaan moi:)
Mua kyllä palvellaan hyvin ja arvostavasti, vaikka oon homo, narkkari ja alkoholisti
Kuules nyt trolli ,,,jari on ihana..mitä sää täällä haukut Jaria?
Mitä se on sulle tehnyt?
Öööh mikä mainuista oli haukkumasana?
Sanoinko jotain mikä ei oo totta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MT-potilaita saa ilmeisesti pilkata?
Tottakai ja nauraa niin että vesi silmistä roiskaa:)
Vierailija kirjoitti:
No, sh:kin on palveluala. Menee hieman ohi mutta aloitin verensiirtoa nuorelle ihmiselle: hän kysyi eikö sitä verta voi juoda (oli ihan tosissaan koska pelkäsi kanylointia).
Vastasin että tokihan, mutta hb ei juomalla ko ainetta nouse. Urani oudoin kysymys.
Outi
Siis menitkö sinä sanomaan potilaalle että verta voi juoda!! Ei voi, ihminen ei kykene sulattamaan verta vaan oksentaa sen pois. Ihan perus juttuja lääketieteessä. Käyppä vaikka iltaopiskeluna koulusi uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, sh:kin on palveluala. Menee hieman ohi mutta aloitin verensiirtoa nuorelle ihmiselle: hän kysyi eikö sitä verta voi juoda (oli ihan tosissaan koska pelkäsi kanylointia).
Vastasin että tokihan, mutta hb ei juomalla ko ainetta nouse. Urani oudoin kysymys.
Outi
Siis menitkö sinä sanomaan potilaalle että verta voi juoda!! Ei voi, ihminen ei kykene sulattamaan verta vaan oksentaa sen pois. Ihan perus juttuja lääketieteessä. Käyppä vaikka iltaopiskeluna koulusi uudestaan.
Heikkolahjaisilta pitäisi ottaa näppis pois
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outi
Heikkolahjaisilta pitäisi ottaa näppis pois
Vastasin että voi muttei hb sillä nouse. Mitä tässä et tajunnut?
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen olemaan selittämättä, on nimittäin tasa-arvolain vastaista syrjiä sukupuoli-identiteetin tai sukupuolen ilmaisun perusteella. Voi tulla kalliiksi keksiä tällaisia toimintatapoja työpaikalleen. Maksava asiakas on maksava asiakas.
Vierailija kirjoitti:
Olen 50v nainen..reikiä nolla.
Miltä miehestä tuntuu suudella korvia jotka ovat täynnä metalliromua
yöksistä yöks
Kun luin tämän oli ihan pakko laittaa soimaan Klamydian kappale Kuljukka, joka kertoo epäonnistuneesta makaroonista jolla ei ole reikää :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen olemaan selittämättä, on nimittäin tasa-arvolain vastaista syrjiä sukupuoli-identiteetin tai sukupuolen ilmaisun perusteella. Voi tulla kalliiksi keksiä tällaisia toimintatapoja työpaikalleen. Maksava asiakas on maksava asiakas.
Kuvittele liikkeeseesi kalju mies kukkamekossa ..rintakarvat tursuavat mekon avarasta pääntiestä.
Miksi minulla ei ole oikeus kieltää tuommoista.
Muut asiakkaat kääntyvät ovelta..
Yleensä nämä prinsessat eivät osta mitään..
Täytyykö asiakasta, joka ei koskaan osta..palvella vaatekaupassa?
Vierailija kirjoitti:
Kuvittele liikkeeseesi kalju mies kukkamekossa ..rintakarvat tursuavat mekon avarasta pääntiestä.
Syrjiminen on laitonta, vaikka miten nakertaisi. Asiakaiden tehtävä ei ole miellyttää työntekijöiden silmää.
Asiakas soitti väärään numeroon, toista samalla toimella olevaa toimijaa haeskeli. Oli kiukkuinen kun emme voineet auttaa hänen ongelmansa kanssa, vaati korvausta ajanhukasta ja puhelinkuluista, perustuen siihen, että MEILLÄ on harhaanjohtavaa mainontaa. Selvitellessäni mistä hän oli puhelinnumeron löytänyt niin "netistä". Tarkemmin selvitellessä ei meidän sivuilta, ei kilpailijan sivuilta vaan "jostain" (lykännyt hakukoneeseen "toimija X, kaupunki X" ja ottanut ensimmäisestä hakutuloksesta nron klikkaamatta edes auki). Oli pakko kysyä, varmasti kyllästyneellä äänensävyllä, että hänkö haluaa siis todellakin korvauksia siitä, että hän itse soittanut väärään numeroon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syrjiminen on laitonta, vaikka miten nakertaisi. Asiakaiden tehtävä ei ole miellyttää työntekijöiden silmää.
Saako asiakas jatkuvasti tuhlata myyjän aikaa ja pelotella pikkulapsia?
Vierailija kirjoitti:
Saako asiakas jatkuvasti tuhlata myyjän aikaa ja pelotella pikkulapsia?
No ei liity enää ajantuhlaus siihen onko transvestiitti. Siihen on varmaan ihan omat toimintatapansa, että miten suhtaudutaan kaikkiin sellaisiin asiakkaisiin, jotka eivät mitään osta. Sen sijaan julkisilla paikoilla saa kyllä kulkea ihan omana itsenään täysin vapaasti. Ei ihmisiä voi kieltää asioimasta liikkeissä ulkonäkönsä perusteella, vai pitäisikö liikkuminen ulkona kieltää kaikilta jotka on mahdollisesti vähänkään erinäköisiä, koska joku voi pelästyä? Yleensä ennakkoluulot sukupuolivähemmistöjä kohtaan ovat muutenkin aikuisten päässä pikemminkin kuin lasten, aikuiset vaan tykkäävät projisoida omaa hämmennystään lapsiin. Lapset suhtautuvat sukupuolten moninaisuuteen aika mutkattomasti.
Pirssari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin ruokakaupassa kassalla töissä. Vanhempi nainen tuli ruokaostosten kanssa kassalleni ja alkoi maksaessa kertomaan, että osaa sairaalle ystävälleen ruokaa eikä nyt muista tätä kortin pin-koodia. Oli siis maksamassa tämän kaverin kortilla.
Hän sitten yritti, että enkö voisi ohittaa sen pin-koodin, ja että näin on kuulemma ennenkin tehty. Selitin, että en voi mitenkään toisen ihmisen pankkikortin pin-koodia ohittaa. Se onnistuu vain, jos on oma nimi kortissa ja henkilöllisyystodistus mukana.
Rouva ei tätä ymmärtänyt ja jatkoi jankutusta. Kokeili kuitenkin kolme kertaa pin-koodia väärin, jolloin kortti meni lukkoon. Tämähän oli tietenkin minun syytäni ja halusi jonkun esimiehen paikalle. En tiedä, miten asia päättyi, mutta kauan hän jutteli esimiehen kanssa....
Eikö sun olis pitänyt ottaa kortti naiselta pois, kun eihän toisen kortilla saa edes maksaa? Sen sijaan annoit kolmesti yrittää toisen kortilla maksamista. Iästäkö se on kiinni, että joku voi olla varas ja huijari? Toivottavasti esimiehesi puhutteli sinut.
Poikkeuksena tähän löytyy se, että mikäli asiakas antaa kortin ja tunnusluvun ja pyytää mua hakemaan hänelle vaikka ne ruokaostokset, voin ja saan sen tehdä. Voin ja saan hakea hänelle myös esim. Alkon tuotteita, mikäli hän ei ole selvästi päihtynyt ja ilmoitan Alkon kassalla hakevani asiakkaalle tuotteita. Jos Alkon myyjää epäilyttää, onko asiakkaani kunto tai ikä kohdallaan, hän voi käydä aina tarkistamassa autossani asiakkaan. Meillä on yllättävän paljon tällaisia asiakkaita, jotka syystä tai toisesta tarvitsevat avustajan hakemaan heidän puolestaan juttuja, eikä kaikki heistä enää käytä juurikaan käteistä. Taustalla voi mm. olla vaikeuksia liikkua, jolloin on nopeampaa ja edullisempaa asiakkaalle, että taksikuski hakee hänen tavaransa kaupasta.
Pankkikortti on henkilökohtainen, eikä toisen nimellä olevaa pankkikorttia saa käyttää. Ei mulla muuta..
Oma suosikkini työuralta on muutaman vuoden takaa kun eräs operaattori "otti kiinni" laskutustaan eli laskussa oli vaikka 1 kk ja 7 päivän ajalta laskua normaalin kuukauden sijaan. Pahimman jankkaajan kanssa mentiin laskutusjaksoja vuoden taakse. Huijausta kuulemma kun aina on maksanut 19,90/kk. Kyseessä olivat siis yleensä äidinkielenä suomea puhuvia. Helvetti on se vaikea ymmärtää, mitä eroa on sanoilla laskutusjakso, laskun päivä, eräpäivä..
Että tuotteiden hinnat ei pyöristy tuotekohtaisesti lähimpään 5 centtiin vaan että se on se loppusumma joka pyöristyy. Tavatonta idiotismia tulla itkemään kassalle että tämä maksoi 1.02 ja tämä maksoi 3.02 niin sen olisi pitänyt maksaa yhteensö 4€ eikä 4.05 miten pyöristys sääntö nyt menee..
Onko liikkeellä oikeus kieltäytyä transvestiitin palvelusta?