Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4751)

Vierailija
1061/4751 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti kertoa keski-ikään ehtineelle naiselle, että pankissa ei voi nostaa rahaa ilman henkilöllisyyden todistamista. Siitä alkoi kauhea kälätys, henkilökohtainen mollaaminen (tyhmä, epäpätevä, osaatko nyt laskeakaan yms.) ja pitkähkö väittely jonon kasvaessa. "No kun olen jo x vuotta käynyt ja ei IKINÄ ole mitään henkkareita pyydetty!".

Lopulta rouva kauheassa kiukunpuuskassa vilauttaa tummennetussa taskussa ollutta ajokorttia puolisen sekuntia jolloin jouduin sanomaan, että nyt en kyllä ehtinyt nähdä :D Sain sen ajokortinkin sitten nähtäväksi vielä isomman kiukunpuuskan saattelemana.

Otti nimenkin ylös ja sanoi antavansa esimiehelle palautetta. Olisi hauskaa nähdä se palaute jos ikinä sai aikaiseksi! Toki silloin nuorempana itketti, mikä oli töissä kovin noloa mutta nykyään jo naurattaa ja osaisin varmaan ottaa noin absurdin kiukuttelun enemmänkin huumorilla :)

Minulta muuten ei vaadittu henkilötodistusta kun vanhat virkailijat tunsivat.Asiakas voi unohtaa että uusi pankkivirkailija on eri juttu.

Tuo on muuten hauska juttu, miten hankalaa se henkkareiden näyttämi on. Olen työssä, jossa luovutan useammankin eri kuljetusfirman kuljettamia paketteja ja tasaisin väliajoin siitä saa vängätä, ku kyllä minä olen minä ja ollaanhan me aikaisemminkin nähty. No, sillä ei ole merkitystä, en minä henkilökohtaisesti niitä papereita vaadi, vaan kuljetusfirma määrittää säännöt, joita heidän pakettiensa luovuttaminen vaatii enkä myöskään voi niistä ominpäin joustaa, koska ne eivät ole minun sääntöjäni vaan toisen tahon antamia.

Tai jotkut sossun/seurakunnan ruokakupongit. "Muutkaan ei täällä kysy ja ne tuntee mut". Niin, mitä sitten, lapussa lukee, että henkilöllisyys tarkistettava ja jollekin toiselle työntekijälle saatat olla jo tuttu, mutta minä en sinua koskaan aikaisemmin ole nähnyt.

Ei minulta ole kysytty henkkareita seurakunnan ruokakuponkeja käytettäessä. Oli kyllä noloa käyttää niitä enkä ole hakemassa niitä uudelleen.

Vierailija
1062/4751 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tää ei oo mitenkään hauska juttu mutta päiväkodissa töissä ollessani tosiaan yks äiti ihmetteli miksei päiväkodissa ole lapsille omia ulkoiluvaatteita joka säälle jne. Onhan meillä varavaatteita tietty, mutta en usko että missään päiväkodissa on noin niin miksköhän luuli että meillä on  kaikille lapsille varattuna toppapuvut ja kurahaalarit sun muuta 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/4751 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olenko maksanut kustannukset itsestäni yhteiskunnalle?

ALV 4000 eur *12 kk*25 vuotta=1200 000

joko saisin itselleni muuta kuin asiakaspalvelun ilon

ELÄKETTÄ EN TULE SAAMAAN kuin spurgu minimin

Asiakkaat maksavat ALV et sinä.

Eläkettä saat maksamiesi yel-maksujen mukaan, niissä ei kannata pihistellä. Yritykselläsi on melko iso liikevaihto jos maksat alveja 4000 euroa kuukaudessa, kannattaisi pyytää ulkopuolisia neuvoja kun itselläsi ei tunnu olevan tietoa yrityksen pyörittämisestä.

Vierailija
1064/4751 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olenko maksanut kustannukset itsestäni yhteiskunnalle?

ALV 4000 eur *12 kk*25 vuotta=1200 000

joko saisin itselleni muuta kuin asiakaspalvelun ilon

ELÄKETTÄ EN TULE SAAMAAN kuin spurgu minimin

Asiakkaat maksavat ALV et sinä.

Eläkettä saat maksamiesi yel-maksujen mukaan, niissä ei kannata pihistellä. Yritykselläsi on melko iso liikevaihto jos maksat alveja 4000 euroa kuukaudessa, kannattaisi pyytää ulkopuolisia neuvoja kun itselläsi ei tunnu olevan tietoa yrityksen pyörittämisestä.

Voit kohentaa tulevaa eläkettäsi joustomallin avulla. Tämä tarkoittaa, että voit maksaa taloudellisesti hyvinä vuosina tilapäisesti 10–100 prosenttia suurempaa lakisääteistä YEL-maksua. Pienemmän vakuutusmaksun maksamisen ajalta eläkettä karttuu vastaavasti vähemmän.

Korotettua maksua saat maksaa vaikka joka vuosi, mutta alennuksen käytölle on tiukemmat rajat. Joustosta ilmoitetaan omaan työeläkelaitokseen ja se koskee aina yhtä kalenterivuotta kerrallaan. Jousto ei muuta vahvistettua työtuloasi. Se ei vaikuta myöskään Kelan myöntämiin etuuksiin.

https://www.tyoelake.fi/yrittajan-elaketurva/yrittajaelakkeen-maara-ja-…

Vierailija
1065/4751 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tolopparoosa kirjoitti:

Asiakas (n. 40v. nainen) kysyi minulta melkein heti lähdettyämme liikkeelle, että: "Miksi ananaksilla on tassut?". Piti siinä hetken miettiä vastausta, ja sanoin etten tiedä, mutta kysyn kyllä heti kun kävelee semmoinen vastaan.

Olen siis taksikuski.

Ihana :D

Vierailija
1066/4751 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asiakas ei voinut saada uutta jäätelöä ilmaiseksi, kun ei tykännyt ostamastaan.

Vierailija
1067/4751 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas: "Miten saisin käsivarsiin parhaiten voimaa"

Minä: "Ööö no miten olisi treenaamalla"

Vierailija
1068/4751 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakas: "Miten saisin käsivarsiin parhaiten voimaa"

Minä: "Ööö no miten olisi treenaamalla"

Toivottavasti et ole personal trainer

Vierailija
1069/4751 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti kertoa keski-ikään ehtineelle naiselle, että pankissa ei voi nostaa rahaa ilman henkilöllisyyden todistamista. Siitä alkoi kauhea kälätys, henkilökohtainen mollaaminen (tyhmä, epäpätevä, osaatko nyt laskeakaan yms.) ja pitkähkö väittely jonon kasvaessa. "No kun olen jo x vuotta käynyt ja ei IKINÄ ole mitään henkkareita pyydetty!".

Lopulta rouva kauheassa kiukunpuuskassa vilauttaa tummennetussa taskussa ollutta ajokorttia puolisen sekuntia jolloin jouduin sanomaan, että nyt en kyllä ehtinyt nähdä :D Sain sen ajokortinkin sitten nähtäväksi vielä isomman kiukunpuuskan saattelemana.

Otti nimenkin ylös ja sanoi antavansa esimiehelle palautetta. Olisi hauskaa nähdä se palaute jos ikinä sai aikaiseksi! Toki silloin nuorempana itketti, mikä oli töissä kovin noloa mutta nykyään jo naurattaa ja osaisin varmaan ottaa noin absurdin kiukuttelun enemmänkin huumorilla :)

Minulta muuten ei vaadittu henkilötodistusta kun vanhat virkailijat tunsivat.Asiakas voi unohtaa että uusi pankkivirkailija on eri juttu.

Tuo on muuten hauska juttu, miten hankalaa se henkkareiden näyttämi on. Olen työssä, jossa luovutan useammankin eri kuljetusfirman kuljettamia paketteja ja tasaisin väliajoin siitä saa vängätä, ku kyllä minä olen minä ja ollaanhan me aikaisemminkin nähty. No, sillä ei ole merkitystä, en minä henkilökohtaisesti niitä papereita vaadi, vaan kuljetusfirma määrittää säännöt, joita heidän pakettiensa luovuttaminen vaatii enkä myöskään voi niistä ominpäin joustaa, koska ne eivät ole minun sääntöjäni vaan toisen tahon antamia.

No meillä pitää ainakin kirjata henkkarista tietoja ylös (Välillä nimi, välillä loppuosa, välillä koko sotu). En voi myöskään kirjata lähetystä ulos järjestelmästä kirjaamatta ylös noita tietoja. Yleensä kerron tutulle asiakkaalle, joka voi ihmetellä, että enkö nyt jo tunne häntä, että häntä varmaan lohduttaa se tieto, että en muista hänen sotuaan ulkoa.

Vierailija
1070/4751 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 50v nainen..reikiä nolla.

Miltä miehestä tuntuu suudella korvia jotka ovat täynnä metalliromua

yöksistä yöks

Hyi helvetti, kuka suutelee KORVIA? Oksettavaa :D

No on! Eri asia pimpin tai persreiän nuoleminen, se ei ole oksettavaa:D

Vierailija
1071/4751 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

......selitin, että vain oikeanpuoleisella hissillä pääsee 9-kerrokseen. Niin vain kävi useasti, että kun vasemmanpuoleinen hissi tuli aiemmin kuin oikea, niin porukka meni siihen. Aina kilvan juostiin/huudeltiin työkavereiden kanssa, että vain vasemmalla pääsee...............

Jonkinlainen sisäpiirivitsi?

Vierailija
1072/4751 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin töissä huonekaluliikkeessä. Asiakas osoittaa myynnissä olevaa tuolia: ”Mikä tämä on?” - Ööh, tuoli?

Jospa asiakas olisi halunnut tarkempia tietoja: kenen suunnittelema, kenen valmistama, mihin käyttöön tarkoitettu (keittiöön, toimistoon...), mitä materiaalia, minkä hintainen...?

Vierailija
1073/4751 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullista soitetaan ja kysytään miksi kanariansaaret kuuluu espanjalle

Ei ole oikein sinnepäinkään tehtävistä katsottuna jotka oli tuontien seuraaminen, sinänsä kyl klassifioiminen mantereen mukaan mutta... 

Vastauksena että koko maailma tunnistaa kanariansaarten kuuluvan espanjalle, kuuluneet espanjalle joskus 1450 ajoista lähtien ja pieni konflikti oli tosin portugalin kanssa siinä 1480 aikoihin mutta paavi sovitti ja asia ollu selvä viimeiset yli 600 vuotta.

Ehkä miettivät sen jonkien afrikkalaiseksi siirtomaaksi jossa edelleen paljon bantu alkuasukkaita tai mitä lie. (paitsi ettei ole noita bantuja muuten kuin laittomina kauppiaina)

Vierailija
1074/4751 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuuluuko tähän, mutta kerron kuitenkin.

Olimme juuri saaneet yritykselle pari laatikollista kalentereita jaettavaksi asiakkaillemme. Oli uusi juttu muutaman vuoden vanhassa firmassa. Asiakastapaamisessa asiakas kyseli hämmästyneenä onko kalenteri todella hänelle. Vakuuttelin, että on ja kerroin, että tilasimme kalentereita asiakkaille jaettavaksi. Hän ei meinannut millään uskoa ja kyseli kalenterin oikeaa tarkoitusta. Kun olin aikani jankannut, vannonut ja vakuutellut, ja kun tuntui, ettei itse asiakastapahtuma etene ollenkaan, heitin hänelle vitsinä: ”No kun noin monta kertaa utelitte, niin kai se on pakko teille kertoa. Keräämme kalenteriin asiakkaidemme syntymäpäiviä”. Hän ilahtui ja halusi itse merkitä oman syntymäpäivänsä. Sanoin sitten, että meillä on nyt uusi käytäntö: jaamme asiakkaillemme synttärilahjoja ja nyt hän saa kalenterin. En tiedä näyttelikö, vai ilahtuiko oikeasti, mutta asiakas oli selkeästi erittäin tyytyväinen. Kehui vielä, että hyvä palvelu on.

Vierailija
1075/4751 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miksi sun kesämersun takapenkki paloi korjaamolla. no siinähän kävi silleen että...

Vierailija
1076/4751 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai jotkut sossun/seurakunnan ruokakupongit. "Muutkaan ei täällä kysy ja ne tuntee mut". Niin, mitä sitten, lapussa lukee, että henkilöllisyys tarkistettava ja jollekin toiselle työntekijälle saatat olla jo tuttu, mutta minä en sinua koskaan aikaisemmin ole nähnyt.

Ei minulta ole kysytty henkkareita seurakunnan ruokakuponkeja käytettäessä. Oli kyllä noloa käyttää niitä enkä ole hakemassa niitä uudelleen.

Eri seurakunnilla voi olla eri käytännöt? Näissä kyseisissä lappusissa nimenomaan luki, että henkilöllisyys todistettava käytettäessä.

Vierailija
1077/4751 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai miksi sun kesämersun takapenkki paloi korjaamolla. no siinähän kävi silleen että...

Ai hurja! Siinä sitä onkin ollut asiakkaalle selittämistä!

Vierailija
1078/4751 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikanaan olin baarimestarina suositussa menopaikassa. Juuri 18 vuotta täyttänyt neitokainen tilasi mansikkamargaritan, kerroin ettei ole listoilla, enkä edes vastaavaa pysty millään taikomaan, kun kyseinen juoma vaatii ihan oikeita mansikoita, eikä sellaisia meillä ole. Mutta voin kyllä vääntää jotain muuta "hedelmäistä" ja tyttömäistä.

Tyttö ei kaikessa herttaisuudessaan meinannut ymmärtää millään, etten lauantai yönä, kovimpaan kiire aikaan lähde kaupungille etsimään hänelle mansikoita, jotta hän saisi juomansa. Ei hän mitenkään ilkeä ollut, herttaisen hömppä vaan.

Mikä on herttainen hömppä?

Lapsi, joka olettaa, että yökerhosta lähdetään kiireyönä hakemaan tuoreita mansikoita.

Eli vi*tumainen asiakas, joka minäminä asenteella olettaa saavansa parempaa palvelua. Mikä siinä on herttaista?

Veikkaanpa, että ko. asiakas ei ihan hirveän montaa kertaa ole vielä yökerhoon päässyt. Varsa kevätlaitumella -herttaisuus on eri asia kuin kyyninen v*ttumaisuus. Toiset pysyvät vähän yksisarvisina koko ikänsä - toivottavasti sekin tyttö, vaikka maailma onkin niitä toisenlaisia puolillaan.

Kauniisti sanottu.

Vierailija
1079/4751 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin töissä huonekaluliikkeessä. Asiakas osoittaa myynnissä olevaa tuolia: ”Mikä tämä on?” - Ööh, tuoli?

Jospa asiakas olisi halunnut tarkempia tietoja: kenen suunnittelema, kenen valmistama, mihin käyttöön tarkoitettu (keittiöön, toimistoon...), mitä materiaalia, minkä hintainen...?

Kannattaisiko sitten kysyä niin? "Hei voitko kertoa lisätietoja tästä tuolista?"

Vierailija
1080/4751 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko sitten kysyä niin? "Hei voitko kertoa lisätietoja tästä tuolista?"

Minkälainen pallopääaspa alkuperäinen kommentoija on, jos tarvitsee asiakkaalta selkeitä kysymyksiä myydäkseen tuotteita? "Mikä tuo on" on ihan riittävä kysymys, jotta aspa voi kertoa, että se on Erkki Erkinpojan suunnittelema täysipuinen toimistontuoli, joka maksaa 1000 e, ja sama löytyy myös eri sävyihin petsattuna, ja lisäksi meiltä löytyy myös paljon tuoleja muuhunkin käyttöön ja muissa hintaluokissa.

Oikeasti, miten idiootti aspa pitää olla, että vastaus on tasoa "öö, tuoli"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi