Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4751)

Vierailija
4241/4751 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika yleinen valituksenaihe on, että ihmiset soittavat lähtökohtaisesti jo k...ä otsassa. " Täällä on nyt viides paikka johon soitan, nythän asian pitää selvitä". Sitten tullaan lankoja pitkin kun selität, että valitettavasti tämä asia ei kuulu mitenkään tänne eikä me hoideta ko.asiaa. Sitten alkaa huuto. Eli ihminen itse soittelee vääriin paikkoihin ja huutaa kun asia ei hoidu siellä seitsemännessä väärässä paikassa. Ihan sama kun soittaisin lähikampaamoon ja alkaisin vaatia asiakaspalvelun nimissä, että lähettäkää samalla uusi verokortti tai uudet silmälasit. Ihmiset on just niin ääliöitä.

Joskus ne on ohjattu sinne jostain toisaalta. Nehän vasta riemukkaita tilanteita on.

NOMUTKUmullesanottiiiiiin!!!

Joo hei oon tosi pahoillani, että soitit ihan väärään paikkaan ja siellä arvattiin joku paikka, missä tämä asia voitaisiin hoitaa. Virhe tapahtui siellä edellisessä paikassa, ei minulla, kun en osaakaan tätä hoitaa.

Että ihan kuin kampaajalta olisi neuvottu, että silmälasit omilla vahvuuksilla voi hakea Cittarista. Ei voi, kyllä ne täytyy optikolta hakea.

Myönnän itse olevani mahdollinen osasyyllinen näihin tilanteisiin, sillä usein automaattisesti käsken asiakkaan soittaa ihan minne tahansa muualle. Meissä asiakaspalvelijoissakin on paljon introvertteja, jotka eivät todellakaan jaksa kuunnella tylsiä ongelmiasi päivästä toiseen. 

Vierailija
4242/4751 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisesti loukkasin sinua. Mutta toisaalta vain sillä tavalla sain riidan välillemme jota saan paljon etäisyyttä. Mun sydän pakahtuu silti ikävästä. Mahdotontahan tämä olisi ollut kaikkineen. Me olemme vain niin eritilanteissa, mutta silti saat minulle hymyn ja huolen jos kohtaamme ohimennen. Myönnän tunteeni sinua kohtaan ovat mielenkiintoiset. Mutta nyt minusta tuntuu että olen, kuin munkkikahvit ilman munkkia. Minulle olet, komea ja nykyisin myönnän että söpökin, mutta kaipaan seuraasi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4243/4751 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisesti loukkasin sinua. Mutta toisaalta vain sillä tavalla sain riidan välillemme jota saan paljon etäisyyttä. Mun sydän pakahtuu silti ikävästä. Mahdotontahan tämä olisi ollut kaikkineen. Me olemme vain niin eritilanteissa, mutta silti saat minulle hymyn ja huolen jos kohtaamme ohimennen. Myönnän tunteeni sinua kohtaan ovat mielenkiintoiset. Mutta nyt minusta tuntuu että olen, kuin munkkikahvit ilman munkkia. Minulle olet, komea ja nykyisin myönnän että söpökin, mutta kaipaan seuraasi..

Toivottavasti en koskaan joudu sinun asiakkaaksesi.

Vierailija
4244/4751 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole ikinä käynyt näin mutta puolassa pienessä kaupassa paikallinen asianas kiilasi jonossa äkkiä eteen, jätti pari ostosta kassalle ja lähti täydentämään ostoksia kioskin toisesta päästä. Oli mielenkiintoinen tilanne, etenkin kun mulla oli vain yksi tuote, jonka maksoin niin nopeasti että olin kaupasta ulkona ennen tätä tyyppiä vaikka hän maksoi ennen mua.

Vierailija
4245/4751 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole ikinä käynyt näin mutta puolassa pienessä kaupassa paikallinen asianas kiilasi jonossa äkkiä eteen, jätti pari ostosta kassalle ja lähti täydentämään ostoksia kioskin toisesta päästä. Oli mielenkiintoinen tilanne, etenkin kun mulla oli vain yksi tuote, jonka maksoin niin nopeasti että olin kaupasta ulkona ennen tätä tyyppiä vaikka hän maksoi ennen mua.

Miten tämä liittyy aiheeseen?

Vierailija
4246/4751 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on todella yleistä myös Suomessa. Asiakas ajattelee varaavansa kassan itselleen jättämällä tuotteet siihen ja lähtee shoppailemaan lisää. Sitten närkästyy kun olen siirtänyt tuotteet sivuun ja palvelen seuraavaa.

Vierailija
4247/4751 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen apteekissa töissä ja jotkut asiakkaat kuvittelevat, että me henkilökunta ollaan maisteltu jokaista apteekissa myytävää tuotetta. Ravintolisiä kyllä maistellaan usein, mutta lääkkeitä ei tule huvikseen syötyä. Sitten suututaan kun henkilökunta ei osaa tasantarkkaan kertoa, miltä joku ulostus- tai närästyslääke maistuu.

Vierailija
4248/4751 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen apteekissa töissä ja jotkut asiakkaat kuvittelevat, että me henkilökunta ollaan maisteltu jokaista apteekissa myytävää tuotetta. Ravintolisiä kyllä maistellaan usein, mutta lääkkeitä ei tule huvikseen syötyä. Sitten suututaan kun henkilökunta ei osaa tasantarkkaan kertoa, miltä joku ulostus- tai närästyslääke maistuu.

Sama ruokakaupassa: ootko jo maistanut tätä uutta suklaata/leipää/jugurttia.? Joistain uutuus tuotteista tulee tehtaalta muutama maistiainen mutta ei niistä koko henkilökunnalle riitä, se ottaa kuka ensin ehtii.

Vierailija
4249/4751 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika usein joudun selittämään asiakkaalle uutta passia tai henkilökorttia luovuttaessa, että ajokortti, kelakortti, ulkomainen passi tms. eivät käy henkilöllisyyden tunnistamiseen. Enkä voi ottaa ottaa asiakkaan uutta passia tai henkilökorttia säilytyslokerosta ja katsoa tiedot siitä.

Itse en ole näitä sääntöjä keksinyt vaan ne on kirjattu poliisilakiin. Poliisilta tulevassa sähköpostissa ja tekstiviestissäkin lukee että vain korkeintaan vuoden vanha henkilökortti tai passi käy, tai valtakirjalla voimassa olevat passi ja henkilökortti.

Millä mä tän (kiroillen) passin nyt saan kun mulla ei ole muuta kuin tämä ajokortti? Voitte kirjoittaa tutulle valtakirjan ja hänellä pitää olla voimassa oleva passi tai henkilökortti. Ei minulla ole ketään ketä pyytää noutamaan (ääni alkaa nousta), sitten teidän pitää olla matkustuasiakirjan myöntäneeseen poliisilaitokseen yhteydessä.

Lopulta kun asiakas ymmärtää tilanteen lähdetään kiroillen ja ovet paukkuen ulos, ihmiset säästäisivät omaa aikaansa ja hermojaan lukemalla sen viestin minkä saavat poliisilta.

Toiselle asiakkaalle oli poliisilaitoksella kerrottu että ajokortti käy, kun hänellä ei ole muuta henkilötodistusta, oli noutamassa valtakirjalla. No onko teillä näitä valtakirjapohjia, kun joudun tekemään uuden toiselle henkilölle?

Ei ikävä kyllä mutta, valtakirjan voi kirjoittaa myös käsin. En, minä osaa, on tämä niin vaikeata. Neuvoin ohjeet valtakirjan tekoon, silti tuhinaa, puhinaa ja kiukulla ulos.

Asiahan ei tietenkään ole sinusta kiinni, mutta täytyy nöin yleisesti ihmetellä, miksi valtakirja käy, mutta ajokortti ei (edes siihen että avattaisiin se kirjekuori ja tarkistettaisiin uudesta passista vielä).

Valtakirjan voi väärentää ihan kuka tahansa ja jotain huumenarkkia ei kiinnosta pätkääkään, vaikka oma nimi sitten jäisikin rekisteriin valheellisena hakijana. Myös varastettuja henkilötodistuksia riittää. Toisin sanoen valtakirjalla haun ainoa turva on se hakukoodi, joka periaatteessa tulee cain asianomaiselle. Mutta tosiaan niin se tulee myös sille ajokortin haltijalle, jonka henkilöllisyys sentään täsmää sen haetun passin kanssa ja sen voisi vielä tarkistaakin uudesta.

En tiedä, kuka nämä linjaukset on keksinyt, mutta ihmettelenpä vain.

Näinhän se ikävä kyllä on. Jos henkilötodistusta noutavalla on valtakirja, poliisilta tulleessa viestissä oleva koodi ja voimassa oleva oma henkilötodistus, emme voi muuta kuin luovuttaa tuon uuden henkkarin, toki noutajan tiedot jäävät järjestelmään mutta ei mitään taparikollisten tuollainen kiinnosta.

Jos itse saisin päättää, henkkareiden luovutus pitäisi siirtää takaisin poliisille, todella iso vastuu meillä tavallisilla myyjillä on näissä asioissa. Toki uusimme koulutuksen vuosittain, ohjeet ovat selkeät ja tiukat mutta kuten edellä mainittiin esim. valtakirjalla haku onnistuu.

Ihmettelyä voisi jatkaa sillä että Matkahuollon paketinhan saa noutaa toinen henkilö ilman valtakirjaa, kunhan matkahuollon viesti ja oma henkkari (ajokortti käy) on mukana. Nämä säännöt ovat olleet voimassa pari vuotta koronan takia.

Toinen henkilö voi noutaa paketin puolestasi ja hänen tulee esitellä oman henkilötodistuksensa noudon yhteydessä.

https://www.matkahuolto.fi/paketit/vastaanota-paketti

Vierailija
4250/4751 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miun mielestä asiakas ei ole aina oikeassa. Esim. Jos asiakas menee kampaamoon ja luulee/vaatii että siellä kyllä myydään kukkakimppuja, niin ei se kampaamon syy ole ettei myydä kukkia.

Ja uskon suoraan että monet on röyhkeitä/tyhmiä käytökseltään tahallaan, tietoisesti tms. Fiksu kyllä ymmärtää kun selittää asiat eikä ala kiukuttemaan kuin pikku lapsi ja uhkailemaan myyjää.

Vierailija
4251/4751 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miun mielestä asiakas ei ole aina oikeassa. Esim. Jos asiakas menee kampaamoon ja luulee/vaatii että siellä kyllä myydään kukkakimppuja, niin ei se kampaamon syy ole ettei myydä kukkia.

Ja uskon suoraan että monet on röyhkeitä/tyhmiä käytökseltään tahallaan, tietoisesti tms. Fiksu kyllä ymmärtää kun selittää asiat eikä ala kiukuttemaan kuin pikku lapsi ja uhkailemaan myyjää.

*kiukuttelemaan

Vierailija
4252/4751 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus vaan on niin, että asian voisi aspa tai esim. It- tuki ratkaista vaan nappia painamalla, mutta "ei vaan pysty". Silloin ei sitten keskustella enää tällaisten nillittäjien kanssa, vaan soitetaan isoimmalle pampulle, mikä talosta löytyy. Yleensä sitä nappia on sitten painettu melko lailla heti, kun pamppu niin sanoo.

Esimies ei käytännössä koskaan ole "kokeneempi aspa", joka "osaisi painaa sitä nappia paremmin", vaan hänellä on enemmän natsoja tehdä/teetättää asioita kuin sillä aspalla itsellään.

Siksi se voi joskus onnistua.

Vierailija
4253/4751 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yks ukko tuli ostamaan kortsuja. Pyysi suosittelemaan jotain. No mitä minä nuori likka osasin suositella kun ei ollut kokemusta! Änkytin jotain että en mä tiiä. 🙄 Ja muutenkin siinä muiden asiakkaiden edessä, hitto miten punastelin.

MIksi otat henkilökohtaisesti? Suosittelet aina kaupan kalleinta pakettia. Ja ihan sama mitä sanot

"nää tuntuu hyvälle"

"tätä monet suositellu"

"tää saanu hyvät arvostelut netissä"

"tätä suosittelen sinulle tai sitten pysyt siinä merkissä minkä olet todennut hyväksi"

"Sulle varmaan käy Kukka ja mehiläinen, kun se on niin söpön niminen ja pienikokoinen."

Vierailija
4254/4751 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintola-asiakas ei millään ymmärtänyt, miksi jäävesi maksaa, ja myös jäätön vesi!

Vedestä laskuttaminen on kyllä törkeä temppu, tiedoksi työnantajallesi vaan.

Ei se laskutakaan vedestä, vaan sen lasin, pöydän ja tuolin käytöstä. Vai saako teillekin tulla kuka vaan ilmaiseksi vettä juomaan?

Plus palvelu. Ja se lasi pestään tiskikoneessa kuten muutkin astiat, ei se sinne itse kävele.

Ja muuten, meidän lähellä paikallinen pikkuravintola joutui maksamaan vedestä kulutuksen mukaan. En tiedä miten muut?

Puoli litraa olutta taitaa maksaa ravintoloitsijalle noin yhden euron. Sitten se maksaa jonkun 6-7 euroa kun se myydään asiakkaalle tiskillä. 

Jäävesi maksaa ehkä yhden sentin ravintoloitsijalle ja puoli litraa limsaa kenties 30 senttiä. Niiden tarjoilussa asiakkaalle menee sama aika kuin sen oluen myynnissä.  Sitä en itse ymmärrä miksi sen jääveden pitäisi olla yli yhden euron halvempi kuin tuoppi olutta tai yli 30 senttiä halvempi kuin limsaa saman kokoinen lasi.

Vierailija
4255/4751 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on todella yleistä myös Suomessa. Asiakas ajattelee varaavansa kassan itselleen jättämällä tuotteet siihen ja lähtee shoppailemaan lisää. Sitten närkästyy kun olen siirtänyt tuotteet sivuun ja palvelen seuraavaa.

En ole kyllä ikinä Suomessa tällaiseen törmännyt. Missä p-in Suomea?

Vierailija
4256/4751 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

UuhhKakaka kirjoitti:

Että ray:n pelikoneet on k-18 ja alaikäisillä ei ole oikeutta pelata vaikka kuinka vanhmpi olisi vieressä. Ja tämän vuoksi tottakai olin paska kassa

Varsin tyhmä sääntö.

Vierailija
4257/4751 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintola-asiakas ei millään ymmärtänyt, miksi jäävesi maksaa, ja myös jäätön vesi!

Vedestä laskuttaminen on kyllä törkeä temppu, tiedoksi työnantajallesi vaan.

Ei se laskutakaan vedestä, vaan sen lasin, pöydän ja tuolin käytöstä. Vai saako teillekin tulla kuka vaan ilmaiseksi vettä juomaan?

Plus palvelu. Ja se lasi pestään tiskikoneessa kuten muutkin astiat, ei se sinne itse kävele.

Ja muuten, meidän lähellä paikallinen pikkuravintola joutui maksamaan vedestä kulutuksen mukaan. En tiedä miten muut?

Puoli litraa olutta taitaa maksaa ravintoloitsijalle noin yhden euron. Sitten se maksaa jonkun 6-7 euroa kun se myydään asiakkaalle tiskillä.

Jäävesi maksaa ehkä yhden sentin ravintoloitsijalle ja puoli litraa limsaa kenties 30 senttiä. Niiden tarjoilussa asiakkaalle menee sama aika kuin sen oluen myynnissä.  Sitä en itse ymmärrä miksi sen jääveden pitäisi olla yli yhden euron halvempi kuin tuoppi olutta tai yli 30 senttiä halvempi kuin limsaa saman kokoinen lasi.

Olet siis valmis maksamaan puolesta litraa jäävettä 5-6 euroa? Huh Huh!

-lääkäri ottaa vastaanotolla stetoskoopin taskusta ja kynän pöydältä. Se on kympin lasku!

Vierailija
4258/4751 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on vuosia aikaa, mutta vanhempi mies asiakas kysyi multa kassalta että miksi en käytä hijabia työssäni ja että enkö ymmärrä että on väärin kun en tue uskontoani ja kuinka naisen PITÄÄ ymmärtää tavat ja olin että mitä?? Siihen sitten totesin että ei mun tarvi ja en tuota uskontoa harrasta ja oon ihan 100% suomalainen, tosin minussa on Saamelaista verta isoisäni puolelta.

Joo, huomaa kyllä kirjoitustaidostasi, että olet 100%suomalainen.

Vierailija
4259/4751 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sanomalehden asiakaspalvelussa ja siellä kyllä riitti asiakkailla ihmetyksen aiheita.

Ei mm. millään ymmärretty, että lehden jakaa Posti, eikä lehteä kustantava yritys, eli jakajien tekemät satunnaiset virheet eivät olleet meistä kiinni ja sekään ei ollut meidän vikamme, jos joki muu postin varhaisjakelussa ollut lehti jäi tulematta.

Lisäksi joillekin oli käsittämätöntä, että asiakkaat itse ovat vastuussa postilaatikkojensa ja maaseudulla heittolaatikkojen kunnosta.

Vierailija
4260/4751 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2745 / Jälkimmäinen johtunee siitä, kun asiakkaat tietävät lääkefirmojen käyvän esittelemässä tuotteitaan lääkäreille siinä mielessä, että niitä sitten reseptille kirjoitettaisiin.

Minua jopa harmittaa tämä politiikka että apteekissa tarjotaan halvinta mahdollista lääkettä sen sijaan että tuettaisiin yritystä joka on käyttänyt vuosikausia aineen testaamiseen ja edelleen kehittää uutta, mutta ymmärrän myös että toiset kimpaantuvat jos heidän reseptiltään löytyy huomattavasti kalliimpaa lääkettä kuin samaan oireeseen olisi tarjolla toisen valmistajan valikoimista. Kun puhutaan patentin vanhenemisesta ja kopioista alkuperäisestä lääkkeestä siis.

Apteekissa on velvollisuus tarjota edullisinta lääkettä. Voit kertoa, että haluat ostaa tutkimusta ja alkuperäisvalmisteita tekevän yrityksen lääkkeen. Saattaa vaan maksaa huomattavasti enemmän, sillä kela-korvaus tulee edullisimman mukaan. Joskus on tosin sama hinta.

Uskon että lääkäreillä on arviointikykyä erottaa, mitä lääkettä ja minkä firman lääkettä määrätään (apteekissa todennäköisesti vaihdetaan toisen firman valmisteeseen). Kaikilla lääkäreillä ei ole töissä aikaa Terveysportista tai/ja Kelan sivustolta lukea tietoa uusista markkinoille tulevista lääkkeistä. Tai eivät halua omalla ajalla omasta mielenkiinnosta etsiä tietoa.

Suomessa lääkärit EIVÄT saa rahaa/muita palkkioita määrätessään tiettyä valmistetta, vaikka esim USAssa näin olisikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi