Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4751)

Vierailija
4221/4751 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen, ettei äidin uudesta miehestä tule lain silmissä lapsen isä.

Eräs nainen yritti vaihtaa lapsensa nimen "isän sukunimelle" (ilmaiseksi - joskus lapselle annetaan pian syntmän jälkeen äidin nimi ennen isyyden tunnistamista, mikäli esim. passin saamisella on kiire). Pikkaisen oli jännittävät paikat selittää, että ei, se että olet mennyt uusiin naimisiin ja kaikki asutte onnellisesti perheenä ei muuta lapsesi isän henkilöllisyyttä - että biologinen isä on edelleen lapsen isä, ja uusi mies on äidin uusi mies.

Toisella (maksavalla) lomakkeella nimen vaihto olisi kyllä onnistunut, mutta nainen oli jo alkanut itkemään ja pahoittamaan mieltään, joten en tiedä, ymmärsikö enää, kun yritin selittää, miten sukunimen muuttaminen miehen (ja äidin uudeksi) nimeksi onnistuu.

Mä en tajua. Siis lapsen sukunimeä oltiin vaihtamassa? Eikö kuka tahansa saa vaihtaa sukunimeä kerran ainakin ilmaiseksi?

Tämä oli sinällään hassusti selitetty, mutta lapsen nimeä ei saa vaihtaa ilman toisen huoltajan lupaa eikä kai yksinhuoltajanakaan kuulematta lapsen toista vanhempaa. Ainoastaan silloin, jos uusi huoltaja adoptoi tai ottaa ottolapsekseen lapsen, nimenvaihto onnistuu, mutta ei naimisiin menemällä. 

Jaa. Kuinkajan pahasti meillä on rikotti jotain säädöstä kun vauva sai mun sukunimen heti syntymästään. Ei sitä keltään kysytty ja siis paljon ennen isyydentunnustusta. Samoin kun mentiin naimisiin nykyisen miehen kanssa maistraatissa, paperiin kirjattiin kaikkien nimet ennen ja jälkeen avioliiton. Meille kaikille tuli miehen sukunimi, eli lapseltakin vaihdettiin. Eikä maksanut mitään ja bioisältä ei kysytty mitään eikä mitään muuta papereita tarvinnut täyttää. Luulisi niiden maistraatissa tietävän mitta ehkä mammapalsta tietää tämänkin paremmin.

Vierailija
4222/4751 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein joudun selittämään asiakkaalle uutta passia tai henkilökorttia luovuttaessa, että ajokortti, kelakortti, ulkomainen passi tms. eivät käy henkilöllisyyden tunnistamiseen. Enkä voi ottaa ottaa asiakkaan uutta passia tai henkilökorttia säilytyslokerosta ja katsoa tiedot siitä.

Itse en ole näitä sääntöjä keksinyt vaan ne on kirjattu poliisilakiin. Poliisilta tulevassa sähköpostissa ja tekstiviestissäkin lukee että vain korkeintaan vuoden vanha henkilökortti tai passi käy, tai valtakirjalla voimassa olevat passi ja henkilökortti.

Millä mä tän (kiroillen) passin nyt saan kun mulla ei ole muuta kuin tämä ajokortti? Voitte kirjoittaa tutulle valtakirjan ja hänellä pitää olla voimassa oleva passi tai henkilökortti. Ei minulla ole ketään ketä pyytää noutamaan (ääni alkaa nousta), sitten teidän pitää olla matkustuasiakirjan myöntäneeseen poliisilaitokseen yhteydessä.

Lopulta kun asiakas ymmärtää tilanteen lähdetään kiroillen ja ovet paukkuen ulos, ihmiset säästäisivät omaa aikaansa ja hermojaan lukemalla sen viestin minkä saavat poliisilta.

Toiselle asiakkaalle oli poliisilaitoksella kerrottu että ajokortti käy, kun hänellä ei ole muuta henkilötodistusta, oli noutamassa valtakirjalla. No onko teillä näitä valtakirjapohjia, kun joudun tekemään uuden toiselle henkilölle?

Ei ikävä kyllä mutta, valtakirjan voi kirjoittaa myös käsin. En, minä osaa, on tämä niin vaikeata. Neuvoin ohjeet valtakirjan tekoon, silti tuhinaa, puhinaa ja kiukulla ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4223/4751 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika yleinen valituksenaihe on, että ihmiset soittavat lähtökohtaisesti jo k...ä otsassa. " Täällä on nyt viides paikka johon soitan, nythän asian pitää selvitä". Sitten tullaan lankoja pitkin kun selität, että valitettavasti tämä asia ei kuulu mitenkään tänne eikä me hoideta ko.asiaa. Sitten alkaa huuto. Eli ihminen itse soittelee vääriin paikkoihin ja huutaa kun asia ei hoidu siellä seitsemännessä väärässä paikassa. Ihan sama kun soittaisin lähikampaamoon ja alkaisin vaatia asiakaspalvelun nimissä, että lähettäkää samalla uusi verokortti tai uudet silmälasit. Ihmiset on just niin ääliöitä.

Joskus ne on ohjattu sinne jostain toisaalta. Nehän vasta riemukkaita tilanteita on.

NOMUTKUmullesanottiiiiiin!!!

Joo hei oon tosi pahoillani, että soitit ihan väärään paikkaan ja siellä arvattiin joku paikka, missä tämä asia voitaisiin hoitaa. Virhe tapahtui siellä edellisessä paikassa, ei minulla, kun en osaakaan tätä hoitaa.

Että ihan kuin kampaajalta olisi neuvottu, että silmälasit omilla vahvuuksilla voi hakea Cittarista. Ei voi, kyllä ne täytyy optikolta hakea.

Vierailija
4224/4751 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat yllättävän kädettömiä verkkokauppatilausten kanssa. Lähes päivittäin tulee viestejä/soittoja: "Sain tänään tilaukseni, mutta siinä oleva tuote täytyy vaihtaa toiseen/oli rikki/haluan muuten vain palauttaa sen. Miten toimin?" Jokaisessa paketissa on palautuslomake, jossa on selvät ohjeet palautukseen ja kaikki tarvittavat tiedot. Kaikki tiedot ovat myös verkkosivuillamme. Luulisi tässä ajassa jo ihmisten tietävän miten verkkokauppojen palautukset toimivat: tuote lähetetään takaisin palautuslomakkeen kera. Ja näitä kyselyitä tulee kaikenikäisiltä ihmisiltä. 

Niin kun kaikilla firmoilla ei ole samat käytännöt. Joillakin tulee kaikki ohjeet siinä kupongissa, joidenkin kanssa pitää soittaa/muuten sopia palautuksesta ja joillakin pitää jopa saada joku tietty palautuskoodi tai palautusta ei hyväksytä. Mutta onhan se kiva pompottaa ja kyykyttää asiakasta sen sijaan, että nämäkin asiat harmonisoitaisiin.

No tässä tapauksessa paketissa oli palautusohjeet. Sitten sinä soittelet ja kysyt ohjeita koska "jossain toisessa firmassa toimitaan toisella tavalla joten en osaa lukea näitä ohjeita"??

Vierailija
4225/4751 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus vastannut valtionhallinnon toimialaan kuuluvien toimijoiden puhelinvaihteeseen ja välillä tuntui, että mitä pienemmästä asiasta oli kyse, sitä korkeammalle se piti saada.

Hyvin moni soitettu asia ei edes kuulunut sinne, mutta soitettiin ekaan mieleenjuolahtavaan paikkaan. Esim. opettaja arvosteli lapsen kokeen väärin --> soitetaan opetusministerille. Eikun ota yhteyttä siihen opettajaan ensin ja jos se ei auta, opettajan esihenkilö rehtori on oikea osoite. Tiessä on kuoppa --> varmasti asia kuuluu liikenneministeriölle.

Moni tyytyi siihen, että kertoi oikean paikan, jossa asia hoidetaan. Osa ei tyytynyt.

Vierailija
4226/4751 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräässä duunarikohteen henkilöstöruokalassa parille toimistorouvalle jouduttiin oikein rautalangasta vääntämään miksi emme anna heille - ilmaiseksi - lounasajan päätteeksi ylijäämäruokaa.

He eivät edes ymmärtäneet kun sanoin että me keittiön väkikään emme ole kaikki vielä syönet ja me kuitenkin maksamme joka päivä ruoan, joka otetaan palkasta suoraan (iso ravintola-alan ketju).

Lisäksi muut ylijäämäruoan hakijat maksaa x € / rasia. Ja jos annamme yhdelle ilmaiseksi niin sitten niin on tehtävä kaikille. Lisäksi toiselle piti moneen kertaan selittää että ravintola on eri firma ja kaikki raaka-aineet ja ruoat on sen omaisuutta, eikä yrityksen xxxx jolle hän työskentelee. Hän jotenkin mielsi että meidän tekemä ruoka on hänen työnantajansa omaisuutta ja siksi hänellä olisi oikeus saada ilmainen annos kotiin tai seuraavaksi päiväksi kahvihuoneessa syötäväksi 🤭

Voi hyvänen aika että jotkut on röyhkeitä ja ilkeävät tulla pyytämään (lue vaatimaan) jotain itselleen ilmaiseksi ohi muiden. Oksettaa vieläkin tuo tilanne ja noi hel....n natisija vanhapiiat.

Mitenkäs ne rouvat muuttuivat vuodatuksesi aikana vanhoiksipiioiksi? Vanhapiika-sanaa en ole varmaan kuullutkaan kenenkään alle 90-vuotiaan käyttävän.

4227/4751 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

WC:n sijainnin kun asiakkaan edessä oli kyltti missä luki wc

Hyvää tietoutta hajuvesistä: https://tuoksut.com

Vierailija
4228/4751 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin jakelun keskeytykseen liittyen: En voi antaa lomalla olevan henkilön posteja jollekin joka väittää saaneensa luvan niiden hakemiseen.  Jos sinulla ei ole valtakirjaa niin ei onnistu, se että osoitteesi on lähin naapuri ei riitä. 

4229/4751 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräässä duunarikohteen henkilöstöruokalassa parille toimistorouvalle jouduttiin oikein rautalangasta vääntämään miksi emme anna heille - ilmaiseksi - lounasajan päätteeksi ylijäämäruokaa.

He eivät edes ymmärtäneet kun sanoin että me keittiön väkikään emme ole kaikki vielä syönet ja me kuitenkin maksamme joka päivä ruoan, joka otetaan palkasta suoraan (iso ravintola-alan ketju).

Lisäksi muut ylijäämäruoan hakijat maksaa x € / rasia. Ja jos annamme yhdelle ilmaiseksi niin sitten niin on tehtävä kaikille. Lisäksi toiselle piti moneen kertaan selittää että ravintola on eri firma ja kaikki raaka-aineet ja ruoat on sen omaisuutta, eikä yrityksen xxxx jolle hän työskentelee. Hän jotenkin mielsi että meidän tekemä ruoka on hänen työnantajansa omaisuutta ja siksi hänellä olisi oikeus saada ilmainen annos kotiin tai seuraavaksi päiväksi kahvihuoneessa syötäväksi 🤭

Voi hyvänen aika että jotkut on röyhkeitä ja ilkeävät tulla pyytämään (lue vaatimaan) jotain itselleen ilmaiseksi ohi muiden. Oksettaa vieläkin tuo tilanne ja noi hel....n natisija vanhapiiat.

Oikeassa olet mutta kyllä ne vanhat piiat löytyy sieltä kauhan varresta niiskuttamasta.

Vierailija
4230/4751 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vaan on niin, että asian voisi aspa tai esim. It- tuki ratkaista vaan nappia painamalla, mutta "ei vaan pysty". Silloin ei sitten keskustella enää tällaisten nillittäjien kanssa, vaan soitetaan isoimmalle pampulle, mikä talosta löytyy. Yleensä sitä nappia on sitten painettu melko lailla heti, kun pamppu niin sanoo.

Vierailija
4231/4751 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että villa ei ole lyhenne puuvillasta, vaan ne ovat täysin eri asioita.

Vierailija
4232/4751 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus vaan on niin, että asian voisi aspa tai esim. It- tuki ratkaista vaan nappia painamalla, mutta "ei vaan pysty". Silloin ei sitten keskustella enää tällaisten nillittäjien kanssa, vaan soitetaan isoimmalle pampulle, mikä talosta löytyy. Yleensä sitä nappia on sitten painettu melko lailla heti, kun pamppu niin sanoo.

Sun kaltaisille asiakkaille on kiva sanoa, että esimies sanoo sulle täysin saman asian ja jos edelleen vingut esimiestä, voin kyllä pyytää esimiestä osallistumaan chattiin, jotta hän voi sanoa minun ohjeistaneen sinua oikein ja onko jotain muuta asiaa jossa voin auttaa. :)

Vierailija
4233/4751 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa on joskus ihmisten vaikea ymmärtää, ettei kortilla voi maksaa jos esim. OP:lla on jokin isompi ongelma, jolloin kenenkään OP:n pankkikortti ei toimi yhtään missään... "Jos mä tän vaan nopeesti maksan tästä?" "Onko sulla muita kortteja kuin OP:n?" "Ei." "Sori, ne ei nyt jostain syytä toimi, pankki selvittää asiaa." "Miten niin ei toimi, laita se toimimaan! Oota mä kokeilen! Eiku mä haen käteistä!" "Asiakas hyvä, se kortti ei toimi, sillä ei pysty nostamaan rahaa, moni jo kokeili sitä..." "Pidä mun tavarat tässä hihnalla, käyn äkkiä automaatilla!!!11" 

Huoh.

Vierailija
4234/4751 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilassa joskus työskennellessäni eräs mies koputti ikkunaan puoli tuntia sulkemisajan jälkeen ja olisi halunnut vielä ostaa pullaa ja kortilla olisi maksanut. Olin jo tilittänyt kassan. Hermostui ja raivosi kun ei kuulemma kotiin ollut asiaa ilman niitä pullia. No voi voi kun aukioloajat lukee kyllä selvästi joka paikassa.

Kerran sain reklamaatiota asiakkaalta eräässä toisessa työpaikassa kun ihmetteli miksei metsämustikat olleet säilyneet. Selvisi että oli säilyttänyt niitä keittiön pöydällä monta päivää kun ulkonakin oli 30 astetta lämmintä.

Vierailija
4235/4751 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika usein joudun selittämään asiakkaalle uutta passia tai henkilökorttia luovuttaessa, että ajokortti, kelakortti, ulkomainen passi tms. eivät käy henkilöllisyyden tunnistamiseen. Enkä voi ottaa ottaa asiakkaan uutta passia tai henkilökorttia säilytyslokerosta ja katsoa tiedot siitä.

Itse en ole näitä sääntöjä keksinyt vaan ne on kirjattu poliisilakiin. Poliisilta tulevassa sähköpostissa ja tekstiviestissäkin lukee että vain korkeintaan vuoden vanha henkilökortti tai passi käy, tai valtakirjalla voimassa olevat passi ja henkilökortti.

Millä mä tän (kiroillen) passin nyt saan kun mulla ei ole muuta kuin tämä ajokortti? Voitte kirjoittaa tutulle valtakirjan ja hänellä pitää olla voimassa oleva passi tai henkilökortti. Ei minulla ole ketään ketä pyytää noutamaan (ääni alkaa nousta), sitten teidän pitää olla matkustuasiakirjan myöntäneeseen poliisilaitokseen yhteydessä.

Lopulta kun asiakas ymmärtää tilanteen lähdetään kiroillen ja ovet paukkuen ulos, ihmiset säästäisivät omaa aikaansa ja hermojaan lukemalla sen viestin minkä saavat poliisilta.

Toiselle asiakkaalle oli poliisilaitoksella kerrottu että ajokortti käy, kun hänellä ei ole muuta henkilötodistusta, oli noutamassa valtakirjalla. No onko teillä näitä valtakirjapohjia, kun joudun tekemään uuden toiselle henkilölle?

Ei ikävä kyllä mutta, valtakirjan voi kirjoittaa myös käsin. En, minä osaa, on tämä niin vaikeata. Neuvoin ohjeet valtakirjan tekoon, silti tuhinaa, puhinaa ja kiukulla ulos.

Asiahan ei tietenkään ole sinusta kiinni, mutta täytyy nöin yleisesti ihmetellä, miksi valtakirja käy, mutta ajokortti ei (edes siihen että avattaisiin se kirjekuori ja tarkistettaisiin uudesta passista vielä).

Valtakirjan voi väärentää ihan kuka tahansa ja jotain huumenarkkia ei kiinnosta pätkääkään, vaikka oma nimi sitten jäisikin rekisteriin valheellisena hakijana. Myös varastettuja henkilötodistuksia riittää. Toisin sanoen valtakirjalla haun ainoa turva on se hakukoodi, joka periaatteessa tulee cain asianomaiselle. Mutta tosiaan niin se tulee myös sille ajokortin haltijalle, jonka henkilöllisyys sentään täsmää sen haetun passin kanssa ja sen voisi vielä tarkistaakin uudesta.

En tiedä, kuka nämä linjaukset on keksinyt, mutta ihmettelenpä vain.

Vierailija
4236/4751 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks ukko tuli ostamaan kortsuja. Pyysi suosittelemaan jotain. No mitä minä nuori likka osasin suositella kun ei ollut kokemusta! Änkytin jotain että en mä tiiä. 🙄 Ja muutenkin siinä muiden asiakkaiden edessä, hitto miten punastelin.

MIksi otat henkilökohtaisesti? Suosittelet aina kaupan kalleinta pakettia. Ja ihan sama mitä sanot

"nää tuntuu hyvälle"

"tätä monet suositellu"

"tää saanu hyvät arvostelut netissä"

"tätä suosittelen sinulle tai sitten pysyt siinä merkissä minkä olet todennut hyväksi"

Vierailija
4237/4751 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lääkäri on määrännyt 200 tablettia ja asiakas on ostanut kahteen kertaan 100 tablettia, resepti on tyhjä ja se täytyy uusia. Sillä ei ole merkitystä, että se on voimassa kaksi vuotta. Se tarkoittaa sitä, että asiakkaalla on kaksi vuotta aikaa hakea ne määrätyt 200 tablettia.

Apteekki ei uusi reseptiä, sen tekee lääkäri. Apteekki voi lähettää uusintapyynnön lääkärille. Apteekki ei lähetä niitä kysymättä ja automaattisesti, vaan ainoastaan jos näin sovitaan asiakkaan kanssa. Pyyntö menee terveyskeskuksen järjestelmään monien, monien pyyntöjen jonon hännille. Jonon pituus on 5 minuuttia - 3 viikkoa, riippuen kyseisen terveyskeskuksen potilas- ja lääkäritilanteesta. Apteekki ei välttämättä tiedä jonon pituutta, eikä voi siihen vaikuttaa. Lääkäri uusii reseptin kun ehtii, jos hän katsoo sen edelleen tarpeelliseksi. Apteekin henkilökunnalla ei ole pääsyä potilastietoihin eivätkä he ole mukana vastaanotolla, joten he eivät tiedä, miksi lääkäri on määrännyt eri lääkettä kuin naapurille, tai vain 30 tablettia kun potilas olisi halunnut enemmän.

Aikuisen ihmisen tulee huolehtia lääkkeidensä riittävyydestä ja reseptin voimassaolosta itse ja hyvissä ajoin. Jos resepti on loppu ja lääkkeet myös, apteekki ei voi asialle mitään juuri siinä hetkessä, vaan asiakkaan täytyy kääntyä terveydenhuollon pariin.

Muista syistä kuin asiakkaasta itsestään riippuvat epäselvyydet apteekki toki selvittää.

Ihmisen pitäisi saada halutessaan paperinen resepti. E-reseptit ovat typeriä, koska en jatkuvasti hyppää omakannassa katsomassa, pitääkö joku resepti uusia. Paperireseptien aikaan apteekissa sanottiin, että resepti on loppu ja pitää uusia. Se oli turha ilmoitus, koska sen näki omin silmin. Nyt e-reseptien aikaan sitä ei kerrota vaikka nyt se olisi tarpeen. Joo, apteekista saa paperisen tulosteen, mutta kun niitä on useampia, mistä tiedät mikä on se ajan tasalla oleva? Paperireseptejä oli vain yksi ja se oli varmasti ajan tasalla. E-reseptit eivät ole apteekkien syy, vaan sen idiootin, joka keksi ne. 

Ihan yhtä pihalla oltiin paperireseptien aikaan

Niin ja sitä paitsi aina on apteekissa sanottu, jos E-resepti on menossa vanhaksi. Eikä siellä kannassa tarvitse koko ajan hypätä. Laittaa vian tietokoneen tai puhelimen kalenteriin muistutuksen 2-4 viikkoa aiemmin, milloin joku resepti menee vanhaksi ja sen uusiminen käy helposti. Eikä tarvitse miettiä ja huolehtia, että pysyykö reseptit tallessa.

Kyllä mulla ainakin lukee siinä apteekin lääkepakkaukseen liimaamassa lapussa, kuinka paljon lääkettä on vielä jäljellä reseptissä.

Vierailija
4238/4751 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitähän löytyy. Villavaate oli pesty liian kuumassa, ja se oli vanunut ja kutistunut. Puuvillasta tehty tuote oli pesty varmuuden vuoksi pesuohjetta viileämmässä vedessä, ja värit olivat levinneet.

Ei kai puuvillavaatteen värien kuulu levitä, jos sen pesee liian viileässä vedessä?? Vai olenko taas nukkunut kaikki koulun käsityötunnit. 

Kyllä minulle on opetettu, että jos puuvillavaatteen pesuohjeessa kehotetaan pesemään 60 asteessa, ainakin ensimmäisellä pesukerralla kannattaa tehdä niin, että värit kiinnittyvät.

Vierailija
4239/4751 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasialainen turisti kysyi Lapissa, että onko meillä jääkarhuja tai lumileopardeja. Oikeastaan aika söpöä! Toisaalta en minäkään tiedä aasialaisesta luonnoneläinkannasta mitään; kysyisin varmaan yhtä huvittavia kysymyksiä siellä.

Vierailija
4240/4751 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on vuosia aikaa, mutta vanhempi mies asiakas kysyi multa kassalta että miksi en käytä hijabia työssäni ja että enkö ymmärrä että on väärin kun en tue uskontoani ja kuinka naisen PITÄÄ ymmärtää tavat ja olin että mitä?? Siihen sitten totesin että ei mun tarvi ja en tuota uskontoa harrasta ja oon ihan 100% suomalainen, tosin minussa on Saamelaista verta isoisäni puolelta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi