Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4751)

Vierailija
4121/4751 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näitä asiakaskokemuksia lukee, niin alkaa ihmetellä että millaista sairasta asiakaskuntaa Suomen kokoisessa maassa oikein liikkuu ja että moniko niistä pitäisi olla jossain laitoksessa valvonnan alla kun ei mitään tilannetajua mistään asioista, sekoavat joka asiasta ja riehuvat. Myös heikkolahjaistakin huonommat älykkyysosamäärät lienee monilla jotka asiakaspalvelujen riesana.

Vielä lisänä tuo että selkeä käytöstapojen puute, ihan kuin osa porukasta olisi pellossa kasvanutta, vai onko nuo valittajavaatijahuutanalkuttajat niitä vapaan kasvatuksen tuotteita joille ei ole koskaan sanottu kotona sanaa EI?

En ole ollut Suomessa asiakaspalvelutöissä, monet kaverini ovat joten olen kuullut heiltä, mutta olen aiemmin ollut muutamassa muussa maassa puhelinpalvelussa ja liikkeessäkin, ja siellä on aina ollut asiallista. Jos jollain oli ongelmia niin esittivät aina asian niin että; hei miten sulla menee, kiva kuulla, mulla menee hyvin muuten mutta olisi eräs teidän tuote joka ei vaikuta toimivan, että voisitko auttaa. Lähestymistapa oli aina hyvin asiallinen ja ystävällinen, ymmärsivät ettei huonolla käytöksellä saa hyvää palvelua.

Suomessa asiakaspalvelussa työskenneiltä ihmisiltä olen kuullut että joutuneet kuunnella puhelimessa sekä livenä h u o  ri t t e l u a, v-sanan huutoa päin naamaa, kiroilua, ääliöksi haukkumista ja ties mitä. Jopa eräs duunikaveri kertoi leuhkien että miten oli oikein saanut "nuoren asiakaspalvelubimbon" itkemään, ja hörötti vahingoniloisena että saiko sille bimbolle jopa aikaan elinikäiset traumat sen työssä! Aivan käsittämätöntä.

Vierailija
4122/4751 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä erään tavaratalon asiakaspalvelussa. Yllättävän moni hakee tuotteita suoraan Googlesta yrityksen verkkokaupan sijaan. Sitten soitetaan meille ja jankataan, että teillä on tällainen tuote, se oli Googlessa. Usein kyse on joko poistuneesta tuotteesta, jonka linkki on saattanut jäädä kummittelemaan Googleen tai jonkun muun yrityksen tuotteesta tms. Joskus asiakas ei millään usko ettei meillä kyseistä tuotetta ole, kun se oli Googlessa. Asiakkaat klikkailevat Googlen linkkejä ihan surutta eivätkä katso millaisille sivustoille ne vievät. Pahin tapaus oli vanha mies, joka oli ostanut mielestään hyvään hintaan meillä myytävän tuotteen Googlen kuvahakua käyttämällä. No, tilaus oli mennyt johonkin ihme paikkaan Luxemburgissa, enkä tiedä saiko mies rahojaan koskaan takaisin. Hän ei ollut varmistanut, että osoitteena oli www.yritys.fi, oli vain klikannut Googlessa olevaa linkkiä ja maksanut. Ilmeisesti joku hämäräperäinen taho oli kopioinut meiltä tuotetekstin ja kuvan, mutta linkki veikin sitten ihan muualle ja hintakin oli meillä kolminkertainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4123/4751 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen että, taksi ei anna 50% alennusta. Kyseessä oli kympin kyyti. Vein asiakkaan lähtöpaikkaan, enkä veloittanut mitään. Otin seuraavan maksavan asiakkaan kyytiin.

Pienin taksimaksu on 10 euroa, vaikka asiakas matkustaisi 100 metriä.

Vierailija
4124/4751 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä sattuu silloin tällöin: Asiakas tulee ostamaan tuotetta, joka oli "tänään siinä teidän mainoksessa" ja ihmettelee normaalia hintaa kassalla.

"Hmmm, anteeksi, mutta tämä tuote ei ole meillä tarjouksessa."

"No kyllä on, aamulla siitä mainoksesta kotona luin!!“

"Voisiko olla mahdollista, että nyt on sattunut sekaannus, meillä ei tosiaan nyt tällaista tarjousta ole".

"No kyllä on, minä itse sitä just tänään luin! Onko teillä ketään muuta täällä paikalla?!?".

*Kaivan meidän viimeisimmän mainoksen esille.*

"Anteeksi, mutta tästäkö katsoitte, tämä on meidän viimeisin mainos."

"No en minä muista minkälainen se oli, ei se kyllä tuo ollut, siinä se oli toisella sivulla."

"Valitettavasti tämä ei nyt kuitenkaan ole meillä tarjouksessa, vaan hinta on xx,xx."

"Eikö täällä nyt ole ketään muuta paikalla!? Minä kyllä katsoin, että tämä on tarjouksessa, ihan sen takia lähdin!"

"Olisiko mahdollista, että tarjous on tuolla ***? Pitäisikö teidän sieltä käydä katsomassa, kun meillä tämä ei valitettavasti ole tarjouksessa? Tai hei, voin kyllä äkkiä katsoa tästä sulle sen niiden sivuilta. Joo, täällä tämä näköjään olisi.." Näytän puhelimen ruutua ja yritän vetää huumorilla kuinka näistä ei aina itsekään muista missä mitäkin on, kun sitä mainospostia tulee niin paljon ja päläpälä.

Asiakas vilkaisee kuvaa närkästyneenä ja aloittaa valituksen, että ei hän kyllä enää sinne lähde, kun tänne jo tuli, ja miten ne voi myydä halvemmalla kuin te, ja kauheita kiskureita olette ja vedätätte ja juoksutatte asiakasta ja valivali valivali ja loppuun vielä joku henkilökohtaisuus: "Olet sinäkin yksi...*mulkaisu ja tuhahdus*, kun et voi edes vähän joustaa!"

Oi, miksi, miksi on niin vaikeaa myöntää erehtyneensä, pyytää anteeksi ja nauraa vähän omalle töppäilylle? Vika on aina asiakaspalvelijassa, vaikka miten päin kääntelisi. 😏

Ymmärrän niin tuskasi. Meillä on mainos torstaisin, ja lähes joka kerta joku tulee jonain muuna päivänä kysymään tuotetta, joka oli tämän päivän lehdessä. Eivät meinaa uskoa millään, kun sanoo, että meillä ei ole tänään ollut mainosta lehdessä. Onneksi osastolle tulee lehti, jonka voi viedä näytille. Sittenkin saatetaan vängätä, kuinka omassa lehdessä se mainos kyllä oli.

Myymälässä olevista hintajulisteista luetaan vain hinta, ei sitä, mitä tuotetta tarjous koskee. Ei, vaikka asia kerrotaan selkosuomella julisteessa. Reklamoidaan toisen kauppaketjun tuotetta, vuosikausia vanhaa loppunajettua tuotetta, mitä vaan mielikuvitus keksii. Joskus tuote on ihan itse omin pikku kätösin pilattu, ja kukas muukaan se asiakkaan mielestä on korvausvelvollinen, kuin myyjäliike, ja usein kovan huudon ja kiroilun kera. Kuvitellaan, että ei ne tyhmät mitään huomaa, paska tuote, kun ei kestänyt. Uskokaa pois, kyllä huomataan. Kaikki temput on niin nähty, kunnes taas tulee joku uusi, leuan loksauttava yritys.

Joskus vahingon joutuu kärsimään omissa nahoissaan, mutta nykyisin ollaan sitä mieltä, että aina pitää löytyä joku muu maksaja.

Haluaisin tästä yksilöityjä tapauksia :) etenkin miten on itse pilattu tuote.

Näitähän löytyy. Villavaate oli pesty liian kuumassa, ja se oli vanunut ja kutistunut. Puuvillasta tehty tuote oli pesty varmuuden vuoksi pesuohjetta viileämmässä vedessä, ja värit olivat levinneet. Autoremontissa uusille farkuille oli roiskunut akkuhappoa, ja pesun jälkeen farkut olivat reikäiset. Koira oli pureskellut kengät rikki, asiakas oli pettynyt laatuun. Lapsi oli laskenut mäkeä ilman pulkkaa tai liukuria jäisessä mäessä, jossa oli sepeliä, ja haalarin takamus oli rikki. Lapsi oli pyöräillessään jarruttanut kengänkärjillä, ja kärjet olivat puhkikuluneet. Kumisaappaita oli säilytetty milloin auringon paahteessa, milloin pakkasessa, eikä niitä oltu pesty koskaan, ja nyt sitten hapertuivat rikki. Vetolaukkua oli vedetty väkisin sepelillä, ja pyörien rakoihin oli juuttunut pikkukiviä rikkoen ne. Vetämistä oli jatkettu sileällä alustalla, jolloin pyöristä oli kulunut osa pois kokonaan. Oli ostettu liian pienet housut, ja joko taka-, tai haarasauma oli ritsahtanut. Ja se yksi yleisimmistä, tuote oli yksinkertaisesti tullut käyttöikänsä päähän, ja oli ihan loppuunajettu. Uusi piti saada, mutta ilmaiseksi. Tässä muutama esimerkki elävästä elämästä.

Vierailija
4125/4751 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä erään tavaratalon asiakaspalvelussa. Yllättävän moni hakee tuotteita suoraan Googlesta yrityksen verkkokaupan sijaan. Sitten soitetaan meille ja jankataan, että teillä on tällainen tuote, se oli Googlessa. Usein kyse on joko poistuneesta tuotteesta, jonka linkki on saattanut jäädä kummittelemaan Googleen tai jonkun muun yrityksen tuotteesta tms. Joskus asiakas ei millään usko ettei meillä kyseistä tuotetta ole, kun se oli Googlessa. Asiakkaat klikkailevat Googlen linkkejä ihan surutta eivätkä katso millaisille sivustoille ne vievät. Pahin tapaus oli vanha mies, joka oli ostanut mielestään hyvään hintaan meillä myytävän tuotteen Googlen kuvahakua käyttämällä. No, tilaus oli mennyt johonkin ihme paikkaan Luxemburgissa, enkä tiedä saiko mies rahojaan koskaan takaisin. Hän ei ollut varmistanut, että osoitteena oli www.yritys.fi, oli vain klikannut Googlessa olevaa linkkiä ja maksanut. Ilmeisesti joku hämäräperäinen taho oli kopioinut meiltä tuotetekstin ja kuvan, mutta linkki veikin sitten ihan muualle ja hintakin oli meillä kolminkertainen.

Siis mitä helvettiä 😐😳 No ei tarvitse ihmetellä enää, millainen haksahtaa näihin kalastelu- ja rakkaushuijauksiin. Voi hyvä ihme.

Vierailija
4126/4751 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän on juu tullut törmättyä. Asiakas kälättää närkästyneenä, että kun minä oikein netistä katsoin, että olette auki silloin ja silloin, tai teillä on tuotetta x valikoimissa, eikä asia olekaan niin. Ratakiskostakaan vääntämällä ei mennyt eräälle rouvalle perille, että se, mitä hän Googlen hakukoneesta löytää, ei ole välttämättä paikkaansa pitävää tietoa enää. Ei hän kuunnellut edes, kun hänelle kerrottiin, että yritysten omilta ja virallisilta sivuilta löytyy oikea ja ajantasainen tieto. Hänen mielestään meidän olisi pitänyt muuttaa Googlen tiedot, mutta emme vain viitsineet. Toivottavasti joku nuorempi sukulainen on sittemmin valistanut tätäkin rouvaa tietotekniikan ihmeistä.

Vierailija
4127/4751 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen nuohoojana. Kysymys, jota aina jaksan ihmetellä, on tämä:

"Tarviiko sun päästä tuonne katolle?"

... Niin no, helpompaahan olisi toki vain pudistella päätä ja kirjoittaa lasku. Olen aina kuvitellut, että nuohoojan toimenkuva on edes jollakin tasolla kaikille tuttu.

Riippunee siitä, onko se aito kysymys vai sellainen small talkin omainen tapa kysyä, että menetkö nyt saman tien sinne katolle vai teetkö jotain muuta ensin.

Vierailija
4128/4751 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouluaattona liike jossa työskentelin, sulki ovensa klo 18.00 (ulkomailla).

Noin 17.30 sisään tuli pariskunta sanoen heillä on kaikki lahjat ostamatta! Alkoivat luetelle kelle kaikille jne.  Lopputuloksena myyntitiski oli täynnä kaiken moista. Lasku teki jotain 800 sen maan valuuttaa.  Maksoivat pieninä seteleinä käteisellä.

Taisi olla varttia yli kun pääsin sulkemaan ja laskemaan käsikassaa.

Tarina on tosi.

Mitä tuossa on ihmeellistä?

Ei ollut kyse "ihmeestä" hehe.  Vaan oudista asiasta ja harvemmin jouluaattona tehdään ilmaisia ylitöitä ilta kuuden jälkeen.  Siksi asian kerroin ja mulle se oli aika hämmentävää ja ikäävääkin.  Älä nyt kuitenkaan turhia harmistu:).

Jos liike on auki 18.00 ja liikkeeseen tulee klo 17.30 asiakas , jolla paljon ostettavaa, niin voiko hänelle sanoa, että ei enää onnistu kuin ehkä yhden lahjan ostaminen, koska jouluaatto, ja liike pitää sulkea tasan klo 18.00, ja myyjän pitää päästä pois.

Ylempänä toimihenkilönä (lue: ylityöt on tuntematon käsite) tuntuu oudolta kellon kyylääminen, mutta ehkä se ns. työläisaloilla on sitten niin, että siellä edelleen tehdään tunteja eikä töitä.

Ylemmällä toimihenkilöllä onkin varmaan sen tason palkka, ettei vilkuilla kelloa tai lasketa tunteja. 

Vierailija
4129/4751 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta siinä ei ole mitään ikävää, että myöhässä oleva perhe saa hankittua joululahjansa viime tingassa. Eikös sen teidän firmanne tarkoitus ole nimeen omaan myydä niitä tavaroita? Sinun asenteessasi on aika paljon korjattavaa.

Sillä firmalla on tarkoitus myydä tavaraa tiettyinä kellonaikoina. Työntekijä ei omista firmaa, eikä hänen tarvitse jäädä ylitöihin. Jos omistaja haluaa palvella aukioloaikojen ulkopuolella, hän tulee itse tekemään sen - hänhän ne voitotkin saa.

Ja joulun ajankohta on vakio ja kaikkien tiedossa. Joululahjat voi hankkia ajoissa - vaikka jo kesällä tai heti edellisen joulun jälkeen. Jos lahjat on jouluaattona klo 17.30 ostamatta, niiden hankinnan voi jättää seuraavaan jouluun. Siinä vaiheessa joulupukkikin on ollut jo matkalla pitkään - ei ehdi mukaan millään. 

Vierailija
4130/4751 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouluaattona liike jossa työskentelin, sulki ovensa klo 18.00 (ulkomailla).

Noin 17.30 sisään tuli pariskunta sanoen heillä on kaikki lahjat ostamatta! Alkoivat luetelle kelle kaikille jne.  Lopputuloksena myyntitiski oli täynnä kaiken moista. Lasku teki jotain 800 sen maan valuuttaa.  Maksoivat pieninä seteleinä käteisellä.

Taisi olla varttia yli kun pääsin sulkemaan ja laskemaan käsikassaa.

Tarina on tosi.

Mitä tuossa on ihmeellistä?

Ei ollut kyse "ihmeestä" hehe.  Vaan oudista asiasta ja harvemmin jouluaattona tehdään ilmaisia ylitöitä ilta kuuden jälkeen.  Siksi asian kerroin ja mulle se oli aika hämmentävää ja ikäävääkin.  Älä nyt kuitenkaan turhia harmistu:).

Jos liike on auki 18.00 ja liikkeeseen tulee klo 17.30 asiakas , jolla paljon ostettavaa, niin voiko hänelle sanoa, että ei enää onnistu kuin ehkä yhden lahjan ostaminen, koska jouluaatto, ja liike pitää sulkea tasan klo 18.00, ja myyjän pitää päästä pois.

Ylempänä toimihenkilönä (lue: ylityöt on tuntematon käsite) tuntuu oudolta kellon kyylääminen, mutta ehkä se ns. työläisaloilla on sitten niin, että siellä edelleen tehdään tunteja eikä töitä.

Ja palkkasi on ?J

Vierailija
4131/4751 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä isännöitsijätoimistossa. Ihmiset luulevat, että voivat hakea oman talonsa toimiston kirjoittamalla Googleen "Kotikatu 1 isännöitsijä" . Vastaukseksi tulee isännöitsijätoimistoja satunnaisessa järjestyksessä.

Sitten otetaan ekan toimiston numero. Useamman kerran olen joutunut selittämään, ettemme hoida sen talon asioita. Vastaus "kannattaisi sitten korjata se Googleen". Tekisi mieli vastata, että kannattais opetetella käyttämään googlea.

Vierailija
4132/4751 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lääkäri ja kerran eräs potilas yritti saada minut kertomaan, että mitä olin puhunut erään toisen asiakkaan kanssa, joka oli aikaisemmin käynyt luonani ja jonka kyseinen henkilö itse tunsi. Kovasti häntä tuntui kiinnostavan, että olimmeko me puhunut kyseisestä potilaasta itsestään, joka luonani kävi eikä meinannut millään ymmärtää, että en voi toisten potilaiden yksityisasioita puhua muille.

Vierailija
4133/4751 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän on juu tullut törmättyä. Asiakas kälättää närkästyneenä, että kun minä oikein netistä katsoin, että olette auki silloin ja silloin, tai teillä on tuotetta x valikoimissa, eikä asia olekaan niin. Ratakiskostakaan vääntämällä ei mennyt eräälle rouvalle perille, että se, mitä hän Googlen hakukoneesta löytää, ei ole välttämättä paikkaansa pitävää tietoa enää. Ei hän kuunnellut edes, kun hänelle kerrottiin, että yritysten omilta ja virallisilta sivuilta löytyy oikea ja ajantasainen tieto. Hänen mielestään meidän olisi pitänyt muuttaa Googlen tiedot, mutta emme vain viitsineet. Toivottavasti joku nuorempi sukulainen on sittemmin valistanut tätäkin rouvaa tietotekniikan ihmeistä.

No mä olen kyllä antanut yrityksille palautetta kun Googlen haussa aukioloajat on päivitetty väärin. Joo näkee ne myös yrityksen sivuilta mutta ei ole iso asia korjata niitä googlellekin, varsinkin kun parhaimmassa tapauksessa haku vielä antaa että "yritys päivitti nämä 2 viikkoa sitten", eli voisi olettaa olevan tuore tieto. Siellä aspat vissiin vaan päivittelee että mitä se daiju selittää että google antaa väärät aukioloajat.

Vierailija
4134/4751 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistossa osa laitteista muuttuu vaarallisiksi sateen takia eikä niitä voi silloin käyttää. (Kastuminen vähentää mm. jarrujen kitkaa.) Joidenkin asiakkaiden oli ihan mahdotonta ymmärtää, että laitteen toiminnasta huolehtiva kesätyöntekijä ei voi sanoa tarkkaa aikaa sille koska sade loppuu. (Elettiin myös aikaa ennen älypuhelimia, eli edes valistunutta arvausta ei voinut sanoa. Eikä säätiedotukset muutenkaan kellontarkkoja ole eikä niitä tehdä noin pienelle alueelle.)

Yksi asiakaspalvelija sanoi sitten hermostuneelle äitylille, että "ai pitäisikö mun soittaa jonnekin ja kysyä, koska sade loppuu?" "No jos sä millään VIITSISIT" oli vastaus :D Mietittiin sitten työkavereiden kesken, että pitäiskö olla joku hotline jumalalle tai jotain :D

Ja sitten jos avuliaana koettaisikin hakea jonkin arvion, että sääsovelluksen mukaan klo 16 jälkeen saattaa sade alkaa olla hieman heikentymään päin Niin kyllä sitten tultaisiin antamaan tunteikasta palautetta, kun klo 16.01 ei pääsekään laitteeseen, vaikka mulle luvattiin!!!! !

4135/4751 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä olen kyllä antanut yrityksille palautetta kun Googlen haussa aukioloajat on päivitetty väärin. Joo näkee ne myös yrityksen sivuilta mutta ei ole iso asia korjata niitä googlellekin, varsinkin kun parhaimmassa tapauksessa haku vielä antaa että "yritys päivitti nämä 2 viikkoa sitten", eli voisi olettaa olevan tuore tieto. Siellä aspat vissiin vaan päivittelee että mitä se daiju selittää että google antaa väärät aukioloajat.

Kyllä se Google päivittää ihan omin päin niitä yritysten tietoja. Mulla oli firma, jonka puitteissa tein projekteja omaan tahtiin, en todellakaan mitään kivijalkakauppaa pitänyt. Ja silti yritykseni oli Googlen mukaan auki klo 8-16. Ikinä en mitään tietoja sinne laittanut enkä olisi niitä sinne halunnut.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
4136/4751 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että miksei ympäripäissään oleva asiakas voi tulla kylpylään uimaan.

Vierailija
4137/4751 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta siinä ei ole mitään ikävää, että myöhässä oleva perhe saa hankittua joululahjansa viime tingassa. Eikös sen teidän firmanne tarkoitus ole nimeen omaan myydä niitä tavaroita? Sinun asenteessasi on aika paljon korjattavaa.

Sillä firmalla on tarkoitus myydä tavaraa tiettyinä kellonaikoina. Työntekijä ei omista firmaa, eikä hänen tarvitse jäädä ylitöihin. Jos omistaja haluaa palvella aukioloaikojen ulkopuolella, hän tulee itse tekemään sen - hänhän ne voitotkin saa.

Ja joulun ajankohta on vakio ja kaikkien tiedossa. Joululahjat voi hankkia ajoissa - vaikka jo kesällä tai heti edellisen joulun jälkeen. Jos lahjat on jouluaattona klo 17.30 ostamatta, niiden hankinnan voi jättää seuraavaan jouluun. Siinä vaiheessa joulupukkikin on ollut jo matkalla pitkään - ei ehdi mukaan millään. 

Mutta eihän myyjä voi klo. 17.30 jälkeen sanoa asiakkaalle, että hän lopettaa kesken olevan ostotapahtuman tasan klo. 18.00. Eikö ole asiallisinta hoitaa asia loppuun, ja keskustella myöhemmin omistajan kanssa asiasta. Ulkomailla ei yleensä kiirehditä lähtemään töistä kesken, jos asiakkaita riittää. Jos yritys myy kaupassa tavaraa, niin ensisijainen tavoite on myydä sitä tavaraa. Myyjän kannattaa tehdä omistajalle selväksi, että hänen palveluaikansa päättyy tasan klo 18.00 eikä sekuntiakaan yli.

Vierailija
4138/4751 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen, ettei äidin uudesta miehestä tule lain silmissä lapsen isä.

Eräs nainen yritti vaihtaa lapsensa nimen "isän sukunimelle" (ilmaiseksi - joskus lapselle annetaan pian syntmän jälkeen äidin nimi ennen isyyden tunnistamista, mikäli esim. passin saamisella on kiire). Pikkaisen oli jännittävät paikat selittää, että ei, se että olet mennyt uusiin naimisiin ja kaikki asutte onnellisesti perheenä ei muuta lapsesi isän henkilöllisyyttä - että biologinen isä on edelleen lapsen isä, ja uusi mies on äidin uusi mies.

Toisella (maksavalla) lomakkeella nimen vaihto olisi kyllä onnistunut, mutta nainen oli jo alkanut itkemään ja pahoittamaan mieltään, joten en tiedä, ymmärsikö enää, kun yritin selittää, miten sukunimen muuttaminen miehen (ja äidin uudeksi) nimeksi onnistuu.

Mä en tajua. Siis lapsen sukunimeä oltiin vaihtamassa? Eikö kuka tahansa saa vaihtaa sukunimeä kerran ainakin ilmaiseksi?

Tämä oli sinällään hassusti selitetty, mutta lapsen nimeä ei saa vaihtaa ilman toisen huoltajan lupaa eikä kai yksinhuoltajanakaan kuulematta lapsen toista vanhempaa. Ainoastaan silloin, jos uusi huoltaja adoptoi tai ottaa ottolapsekseen lapsen, nimenvaihto onnistuu, mutta ei naimisiin menemällä. 

Jaa. Kuinkajan pahasti meillä on rikotti jotain säädöstä kun vauva sai mun sukunimen heti syntymästään. Ei sitä keltään kysytty ja siis paljon ennen isyydentunnustusta. Samoin kun mentiin naimisiin nykyisen miehen kanssa maistraatissa, paperiin kirjattiin kaikkien nimet ennen ja jälkeen avioliiton. Meille kaikille tuli miehen sukunimi, eli lapseltakin vaihdettiin. Eikä maksanut mitään ja bioisältä ei kysytty mitään eikä mitään muuta papereita tarvinnut täyttää. Luulisi niiden maistraatissa tietävän mitta ehkä mammapalsta tietää tämänkin paremmin.

Olet lapsesi yksinhuoltaja. Siitä se johtuu. Jos olisi yhteishuoltajuus, tarvitsisit sen biologisen suostumuksen.

Vierailija
4139/4751 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettikaupassa ei voi maksaa käteisellä. Valitettavasti. 

Suora korttimaksu on käteistä

Vierailija
4140/4751 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän myyjä voi klo. 17.30 jälkeen sanoa asiakkaalle, että hän lopettaa kesken olevan ostotapahtuman tasan klo. 18.00. Eikö ole asiallisinta hoitaa asia loppuun, ja keskustella myöhemmin omistajan kanssa asiasta. Ulkomailla ei yleensä kiirehditä lähtemään töistä kesken, jos asiakkaita riittää. Jos yritys myy kaupassa tavaraa, niin ensisijainen tavoite on myydä sitä tavaraa. Myyjän kannattaa tehdä omistajalle selväksi, että hänen palveluaikansa päättyy tasan klo 18.00 eikä sekuntiakaan yli.

Kannattaisi varmaan neuvotella nuo

teidän työsopimukset uusiksi? Tai opetella katsomaan asiaa vähän enempi ajatuksen kanssa.

Jos työntekijä pelkää tuottavansa voittoa työnantajalleen, niin kannattaa perustaa ihan oma yritys. Yrittäjä palkkaa ihmisen tuottaakseen itselleen rahaa tämän työpanoksella - se on ikään kuin koko homman juju. Fiksu yrittäjä pitää kiinni niistä työntekijöistä, joiden työstä on yritykselle eniten hyötyä esim. asiakastyytyväisyys, kasvava myynti jne. Ja fiksu yrittäjä myös palkitsee nämä työntekijät.

On tyhmää kampittaa oman työnantajan bisnestä. Siinä tekee vain itsestään työttömän. Jos ei halua myydä osaamistaan muille, voi alkaa itse yrittäjäksi.