Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?
Kommentit (4751)
Vierailija kirjoitti:
Joudun lähes päivittäin selittämään asiakkaille, että jos heillä on pankkikortti, on heillä todennäköisesti pankkitili 🤦🏼
Minä joudun jatkuvasti selittämään, ettei laskussa ole valmiiksi printattuna asiakkaan pankkitilinumeroa, vaan saajan. Eli sen myyjän. Ei mulla enää pää kestä noita aspahommia, onneksi pääsen kohta pois.
Vierailija kirjoitti:
Häh? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakas oli tuohtunut, kun sähkölaskun eräpäivä oli osunut hänen kesälomansa ajalle. Kuulemma yritys ei saisi lähettää laskuja heinäkuussa, kun "kaikki on silloin lomalla". Totesin vaan, että kyllä me lähetämme laskut myös loma-aikaan. (Emme mitenkään pysty varmistamaan kaikkien kymmientuhansien asiakkaiden loma-aikoja ja muuttelemaan laskutusta sen mukaan).
Ei tietenkään mikään firma pysty laskutusta asiakkaiden loma-aikojen mukaan muuttelemaan, mutta hyvää palvelua olisi, että laskun ja eräpäivän välillä olisi niin pitkä aika, että loma ei haittaisi mitään: ehtisi maksaa loman jälkeen.
Miten h e l v e t i s s ä lomalla oleminen vaikuttaa laskujen maksamiseen?
No esimerkiksi niin, että lähdet maanantaina kahden arkiviikon mittaiselle lomareissulle. Sitten siinä loman ensimmäisten päivien aikana saapuu lasku, jonka eräpäivä on ennen kuin maksaja ehtii takaisin reissustaan. Hyvää palvelua yritykseltä olisi antaa laskulle heti suoraan reilusti maksuaikaa (vaikka 1kk). Pienyrittäjät eli sellaiset joilta jotain ostetaan kertaluontoisesti ovat eri asia (he voivat mielestäni laskuttaa myös lyhyemmällä maksuajalla) mutta esimerkiksi vakavaraiset puhelinoperaattorit jotka aivan hyvin voisivat toteuttaa tällaisen järjestelyn.
Kun me lähdemme kotoa useamman viikon lomalle ulkomaille, niin tiedämme hyvin mitä laskuja sinä aikana tulee. Teemme aina niin, että maksamme esim. sähkö- ja vesilaskua etukäteen reilusti. Laskuja menee myös tililtä suoraan eräpäivinä, mutta pitää olla tarkkana kun kahteen maahan pitää laskuja maksaa ajallaan.
Vierailija kirjoitti:
Jouluaattona liike jossa työskentelin, sulki ovensa klo 18.00 (ulkomailla).
Noin 17.30 sisään tuli pariskunta sanoen heillä on kaikki lahjat ostamatta! Alkoivat luetelle kelle kaikille jne. Lopputuloksena myyntitiski oli täynnä kaiken moista. Lasku teki jotain 800 sen maan valuuttaa. Maksoivat pieninä seteleinä käteisellä.
Taisi olla varttia yli kun pääsin sulkemaan ja laskemaan käsikassaa.
Tarina on tosi.
Mitä tuossa on ihmeellistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 17.30 sisään tuli pariskunta sanoen heillä on kaikki lahjat ostamatta! Alkoivat luetelle kelle kaikille jne. Lopputuloksena myyntitiski oli täynnä kaiken moista. Lasku teki jotain 800 sen maan valuuttaa. Maksoivat pieninä seteleinä käteisellä.
Tarina on tosi.
Ei ollut kyse "ihmeestä" hehe. Vaan oudista asiasta ja harvemmin jouluaattona tehdään ilmaisia ylitöitä ilta kuuden jälkeen. Siksi asian kerroin ja mulle se oli aika hämmentävää ja ikäävääkin. Älä nyt kuitenkaan turhia harmistu:).
Sen että, taksi ei anna 50% alennusta. Kyseessä oli kympin kyyti. Vein asiakkaan lähtöpaikkaan, enkä veloittanut mitään. Otin seuraavan maksavan asiakkaan kyytiin.
Vierailija kirjoitti:
Häh? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakas oli tuohtunut, kun sähkölaskun eräpäivä oli osunut hänen kesälomansa ajalle. Kuulemma yritys ei saisi lähettää laskuja heinäkuussa, kun "kaikki on silloin lomalla". Totesin vaan, että kyllä me lähetämme laskut myös loma-aikaan. (Emme mitenkään pysty varmistamaan kaikkien kymmientuhansien asiakkaiden loma-aikoja ja muuttelemaan laskutusta sen mukaan).
Ei tietenkään mikään firma pysty laskutusta asiakkaiden loma-aikojen mukaan muuttelemaan, mutta hyvää palvelua olisi, että laskun ja eräpäivän välillä olisi niin pitkä aika, että loma ei haittaisi mitään: ehtisi maksaa loman jälkeen.
No esimerkiksi niin, että lähdet maanantaina kahden arkiviikon mittaiselle lomareissulle. Sitten siinä loman ensimmäisten päivien aikana saapuu lasku, jonka eräpäivä on ennen kuin maksaja ehtii takaisin reissustaan. Hyvää palvelua yritykseltä olisi antaa laskulle heti suoraan reilusti maksuaikaa (vaikka 1kk). Pienyrittäjät eli sellaiset joilta jotain ostetaan kertaluontoisesti ovat eri asia (he voivat mielestäni laskuttaa myös lyhyemmällä maksuajalla) mutta esimerkiksi vakavaraiset puhelinoperaattorit jotka aivan hyvin voisivat toteuttaa tällaisen järjestelyn.
Oletteko kuulleet sellaisesta kuin e-lasku? Yhtään ei tarvitse itse huolehtia eräpäivistä, maksu menee eräpäivänä tililtä. Tietysti asiakkaan pitää itse huolehtia, että tilillä on katetta.
Sopimus tehdään laskuttajan kanssa verkkopankissa.
Sitten on vielä sellainen vaihtoehto, että soittaa ITSE laskuttajalle ja pyytää laskuun maksuaikaa laskuttajalta. Jokainenhan tietää milloin säännölliset laskut erääntyy.
Laskun voi pyytää myös sähköpostiin ja sen laskun voi hoitaa vaikka ulkomailla. Jos on pankkitunnukset.
Mistä ihmeestä laskuttaja/yritys tietää kunkin asiakkaan lomat. Ja pitäähän yrityksenkin rahaliikenteen pyöriä.
Kummallista ulkomaille pitää lähteä, mutta ei osaa järjestää laskuasioitaan.
Huvipuistossa osa laitteista muuttuu vaarallisiksi sateen takia eikä niitä voi silloin käyttää. (Kastuminen vähentää mm. jarrujen kitkaa.) Joidenkin asiakkaiden oli ihan mahdotonta ymmärtää, että laitteen toiminnasta huolehtiva kesätyöntekijä ei voi sanoa tarkkaa aikaa sille koska sade loppuu. (Elettiin myös aikaa ennen älypuhelimia, eli edes valistunutta arvausta ei voinut sanoa. Eikä säätiedotukset muutenkaan kellontarkkoja ole eikä niitä tehdä noin pienelle alueelle.)
Yksi asiakaspalvelija sanoi sitten hermostuneelle äitylille, että "ai pitäisikö mun soittaa jonnekin ja kysyä, koska sade loppuu?" "No jos sä millään VIITSISIT" oli vastaus :D Mietittiin sitten työkavereiden kesken, että pitäiskö olla joku hotline jumalalle tai jotain :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarina on tosi.
Ei ollut kyse "ihmeestä" hehe. Vaan oudista asiasta ja harvemmin jouluaattona tehdään ilmaisia ylitöitä ilta kuuden jälkeen. Siksi asian kerroin ja mulle se oli aika hämmentävää ja ikäävääkin. Älä nyt kuitenkaan turhia harmistu:).
Jos liike on auki 18.00 ja liikkeeseen tulee klo 17.30 asiakas , jolla paljon ostettavaa, niin voiko hänelle sanoa, että ei enää onnistu kuin ehkä yhden lahjan ostaminen, koska jouluaatto, ja liike pitää sulkea tasan klo 18.00, ja myyjän pitää päästä pois.
Vierailija kirjoitti:
Häh? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No toki silloinhan se vaikuttaa. Kommentoin siltä pohjalta kun itsellä ei ole tullut laskuja paperisena postista vuosikausiin. Kaikki mun laskut on joko suoraveloituksena tai muuten sähköisessä muodossa, puhelin ym laskut maksan puhelimen appilla.
Olin jo unohtanut, että joskus muinaisina aikouna tosiaan laskut tuli postissa. Ja nyt on kyllä vaikea uskoa, että on vielä ihmisiä joille laskut tulee paperisena. Toimiikohan Posti edes nykypäivänä? Ainakin mummoni valittaa, että hesarit tulee milloin sattuu ja usein jää saamatta kokonaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että on ihan normaalia tilata useampi kappale samaa tuotetta. Asiakas soittaa pöyristyneenä naureskellen että ei voi olla totta, hänelle on lähetetty tilaustaan koskien lasku kaksinkertaisella summalla ja myös tilattu tuote on tullut tuplana! Katson tilauksen ja näen että asiakas on tilannut 2 kpl tuotetta. Asiakas nauraa pilkallisesti, "siis MIKSI mä tilaisin kaksi tuotetta kun tarvitsen vain yhden!?". Sanon etten osaa ottaa kantaa tuohon, ainoastaan että näen tässä tilauksella näitä tuotteita nyt on kaksi ja että on sinänsä ihan normaalia tilata vaikka 12, tai 20. Että tilauksen "outous" ei ole aiheuttanut mitään epäilyksiä kauppiaan taholla. Asiakas sitten vilpittömän hämmästyneenä päivittelee kun käydään läpi palautusohjeita.
Tämä on yllättävän yleistä. Kyseessä ei aina ole edes kaksi tuotetta, vaan joskus vaikka viisi. Asiakas ei ole siis yhtään ihmetellyt, kun parin kympin pusero maksaakin satasen siellä kassalla, mutta jälkikäteen kyllä huudetaan ja syytetään usein vielä huijareiksi.
Monille näyttää olevan epäselvää, että sinne ostoskoriin lisätään se tuote vain kerran ja monesti evästeiden kautta se myös muistaa sinne aiemmin lisätyt, ei ostetut tuotteet, jos siis palaat takaisin sivulle. En tiedä miten silmät sidottuina ne vetää sen kassan läpi, koska itse en ainakaan painaa "Tilaa" mistään ennen kuin olen tarkistanut mitä olenkaan tilannut.
Voin vain kuvitella mikä huuto tulee, kun nämä asiakkaat tilaa jotain lentoja tms. joilla ei välttämättä ole peruutusoikeutta.
Sama pätee mihin tahansa asiakkaan omaan virheeseen. "Te olette lähettäneet sen väärän osoitteeseen" No sinne sä olet sen tilannut. "En varmana ole". No tuossa se lukee vahvistuksessa, eli kyllä vaan olet.
Tämä ja asiakas tulee huutamaan missä tilaus viipyy. Tarkistetaan ja on ollut täällä hyllyssä jo jonkun aikaa "no MIKSI ette ole ilmottaneet että se on noudettavissa!!!!" Kyllä me ollaan mutta voisko olla että olet vahingossa näppäillyt numeron väärin? "NO en kuule tasan ole!! Sä et vaan oo jaksanu ilmottaa!!!" No kuules kerroppa sun puhelinnumero? "046322" Niin kato täällä toi vika numero on kolmonen "No miks sä oot sen sinne niin kirjottanut!!!!!?ei se oo mun numero...viimeks oli ihan sama homma!!." No sitten olette kirjoittaneet sen evästeisiin talteen tai Klarnan automaattitallennukseen jo ihan ekalla kerralla väärin ettekä ole tarkastaneet/korjanneet, ei me täältä käsin voida näitä tietoja mitenkään muuttaa. "Pitäkää tunkkinne ja pakettinne minä en enää ikinä osta tästä puljusta mitään, huijareita!" Ok, kiitos hei, mutta tarvitsisin allekirjoitusta ja sitä henkkaria vielä että voidaan perua sun paketti palauttaa rahat "Mun tarvi antaa sulle enää yhtään mitään anna nyt vaan ne rahat sieltä kassasta!" No tässä on semmonen juttu että ne tulee sinne tilille takas mistä maksoitkin enkä mä sun hetua ulkoa muista PLAPLAPLAAAAA....
On muuten käynyt niinkin että pakettia viedessä tiskille (oli erikoisen mallinen lähetys, tarvitsin pakkausapua) on asiakaspalvelija kirjannut numeron väärin. Mistäkö tiedän että vika ollut hänessä eikä minussa? Siitä, että olen näyttänyt numeron suoraan kännykästä jotta ei tulisi väärin kuultua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä sattuu silloin tällöin: Asiakas tulee ostamaan tuotetta, joka oli "tänään siinä teidän mainoksessa" ja ihmettelee normaalia hintaa kassalla.
"Hmmm, anteeksi, mutta tämä tuote ei ole meillä tarjouksessa."
"No kyllä on, aamulla siitä mainoksesta kotona luin!!“
"Voisiko olla mahdollista, että nyt on sattunut sekaannus, meillä ei tosiaan nyt tällaista tarjousta ole".
"No kyllä on, minä itse sitä just tänään luin! Onko teillä ketään muuta täällä paikalla?!?".
*Kaivan meidän viimeisimmän mainoksen esille.*
"Anteeksi, mutta tästäkö katsoitte, tämä on meidän viimeisin mainos."
"No en minä muista minkälainen se oli, ei se kyllä tuo ollut, siinä se oli toisella sivulla."
"Valitettavasti tämä ei nyt kuitenkaan ole meillä tarjouksessa, vaan hinta on xx,xx."
"Eikö täällä nyt ole ketään muuta paikalla!? Minä kyllä katsoin, että tämä on tarjouksessa, ihan sen takia lähdin!"
"Olisiko mahdollista, että tarjous on tuolla ***? Pitäisikö teidän sieltä käydä katsomassa, kun meillä tämä ei valitettavasti ole tarjouksessa? Tai hei, voin kyllä äkkiä katsoa tästä sulle sen niiden sivuilta. Joo, täällä tämä näköjään olisi.." Näytän puhelimen ruutua ja yritän vetää huumorilla kuinka näistä ei aina itsekään muista missä mitäkin on, kun sitä mainospostia tulee niin paljon ja päläpälä.
Asiakas vilkaisee kuvaa närkästyneenä ja aloittaa valituksen, että ei hän kyllä enää sinne lähde, kun tänne jo tuli, ja miten ne voi myydä halvemmalla kuin te, ja kauheita kiskureita olette ja vedätätte ja juoksutatte asiakasta ja valivali valivali ja loppuun vielä joku henkilökohtaisuus: "Olet sinäkin yksi...*mulkaisu ja tuhahdus*, kun et voi edes vähän joustaa!"
Oi, miksi, miksi on niin vaikeaa myöntää erehtyneensä, pyytää anteeksi ja nauraa vähän omalle töppäilylle? Vika on aina asiakaspalvelijassa, vaikka miten päin kääntelisi. 😏
Ymmärrän niin tuskasi. Meillä on mainos torstaisin, ja lähes joka kerta joku tulee jonain muuna päivänä kysymään tuotetta, joka oli tämän päivän lehdessä. Eivät meinaa uskoa millään, kun sanoo, että meillä ei ole tänään ollut mainosta lehdessä. Onneksi osastolle tulee lehti, jonka voi viedä näytille. Sittenkin saatetaan vängätä, kuinka omassa lehdessä se mainos kyllä oli.
Myymälässä olevista hintajulisteista luetaan vain hinta, ei sitä, mitä tuotetta tarjous koskee. Ei, vaikka asia kerrotaan selkosuomella julisteessa. Reklamoidaan toisen kauppaketjun tuotetta, vuosikausia vanhaa loppunajettua tuotetta, mitä vaan mielikuvitus keksii. Joskus tuote on ihan itse omin pikku kätösin pilattu, ja kukas muukaan se asiakkaan mielestä on korvausvelvollinen, kuin myyjäliike, ja usein kovan huudon ja kiroilun kera. Kuvitellaan, että ei ne tyhmät mitään huomaa, paska tuote, kun ei kestänyt. Uskokaa pois, kyllä huomataan. Kaikki temput on niin nähty, kunnes taas tulee joku uusi, leuan loksauttava yritys.
Joskus vahingon joutuu kärsimään omissa nahoissaan, mutta nykyisin ollaan sitä mieltä, että aina pitää löytyä joku muu maksaja.Eipä ole pitkä aika kun ostin keksiä tarjouksesta ja kassa alkoi valittamaan minulle (turhan kovaan ääneen teatraalisesti) kun mainitsin, että kuittiin tuli väärä hinta. Hänen mielestään kyseinen tuote (iso pkt Dominoa) ei ollut tarjouksessa vaan pienempi paketti. Sitten siihen tuli miesmyyjä, joka oli samaa mieltä kassan kanssa ja teki sen selväksi, että kaikki läheiset asiakkaat myös varmasti kuulivat. Seuraavaksi tietysti tämä miesmyyjä lähti katsomaan tarjouslappua ja minä juoksin perässä. Tuntui, että yritti karistaa minua kannoiltaan! Ei onnistunut...oliko yrityksenä käydä poistamassa kyseinen lappu?
Lappu löytyi ja valitsemani tuote oli oikea hintaan 1€. Mies soitti kassalle ja sitten hävisi johonkin. Ei minkäänlaista anteeksipyyntöä! Pidin todella törkeänä toimintana, ettei ne pelkät asiakkaat niitä huonokäytöksisiä ole.
Terkkuja vaan Ylöjärven Tokmannille.
Tokmanneihin liittyen, etsin netistä tavaraa X, Tokmannista löytyi sopiva, katsoin lähimmän liikkeen (Porttipuisto), tarkistin, että kyseistä tavaraa on saatavilla siinä liikkessä ja ajelin sinne. En löytänyt tavaraa mistään ja vihdoin löysin myyjän, jolle kerroin, että en löydä tavaraa X, voisitko auttaa? Johon myyjä sanoi, että joo se on ollut loppu jo monta päivää! Minä siihen, että HÄH! Teidän nettisivut kertoo sitä olevan täällä saatavilla.
Myyjä iloisesti: Joo, sinne päivittyy tiedot viiveellä, ei sitä sieltä kannata tarkistaa!
Kyllä v*tutti!!! Minkä ihmeen takia siellä nettisivuilla on tuollainen hieno varastosaldo systeemi, jos siitä ei ole käytännössä mitään hyötyä
Tosi moni asiakas kuvittelee, että kaikki kauppakeskuksen liikkeet ovat yhtä suurta firmaa ja me tiedetään kaikkien muiden liikkeiden asiat.
A: Hei, miksi tuo kauppakeskuksen h&m on kiinni vaikka aukioloaikojen mukaan pitäisi olla auki?!?!
M: Minä katson täältä. Tosiaan täällä verkkosivuilla ja Facebookissa lukee, että pitäisi olla auki, mutta valitettavasti en osaa sanoa, miksi se onkin nyt kiinni.
A: NO KATO SIELTÄ KONEELTA!!!! KYLLÄ MÄ NYT ITEKIN OSAAN JOSTAIN FACEBOOKISTA KATTOA!!!
Tai sitten toinen yleinen:
A: Mulla on ajanvaraus tuohon viereiseen pankkiin tänään, mutta sen ovi on kiinni eikä kukaan tule aukaisemaan.
M: Onpas harmi, oletteko yrittäneet soittaa pankin palvelunumeroon? Minä voin katsoa sen teille täältä netistä.
A: NO EN MINÄ ALA ITSE MIHINKÄÄN SOITTELEMAAN! ONPAS KUMMALLISTA ASIAKASPALVELUA!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarina on tosi.
Jos liike on auki 18.00 ja liikkeeseen tulee klo 17.30 asiakas , jolla paljon ostettavaa, niin voiko hänelle sanoa, että ei enää onnistu kuin ehkä yhden lahjan ostaminen, koska jouluaatto, ja liike pitää sulkea tasan klo 18.00, ja myyjän pitää päästä pois.
Ylempänä toimihenkilönä (lue: ylityöt on tuntematon käsite) tuntuu oudolta kellon kyylääminen, mutta ehkä se ns. työläisaloilla on sitten niin, että siellä edelleen tehdään tunteja eikä töitä.
Asiakas oli onnistunut pesulappua leikatessaan leikkaamaan vaatteeseen reiän ja halusi palauttaa sen. Hän ei millään suostunut ymmärtämään, että palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä, myyntikelpoisia tuotteita. Reklamaation taas voi tehdä vain tuotteista, joissa on valmistusvirhe - ei siis tuotteista, jotka asiakas on itse huolimattomuudessaan rikkonut. Asiakas jankkasi niin kauan, että paikalle piti kutsua tiimiesimies. Tämä taas luovutti saman tien ja antoi asiakkaan palauttaa vaatteen. Oli nöyryyttävää tehdä palautus, kun asiakas oikein virnuili vieressä ja taisipa vielä jotain vielä kuittailla jotain asiakaspalveluasenteestani.
Onneksi pääsin aika pian tämän jälkeen opiskelemaan, ja nyt olen ihan eri hommissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarina on tosi.
Ylempänä toimihenkilönä (lue: ylityöt on tuntematon käsite) tuntuu oudolta kellon kyylääminen, mutta ehkä se ns. työläisaloilla on sitten niin, että siellä edelleen tehdään tunteja eikä töitä.
Voi jestas, eikö oo muita asioita millä päteä kuin oikein ylempi toimihenkilö, joka dissaa työläisiä :D olet nolo.
Mä ymmärrän kyllä hyvin miks työläistä ei huvita jäädä erityisesti jouluaattona ylitöihin sen takia ettei asiakas osaa katsoa kelloa tai välitä siitä. Mullekin on tullut asiakkaita viimeisellä minuutilla ja kommentti, "huh ehdittiin ennen tasaa. Nyt ei ole enää mitään kiirettä!" No, on siinä sen verran kiire että liike on auki enää alle minuutin.
Minusta siinä ei ole mitään ikävää, että myöhässä oleva perhe saa hankittua joululahjansa viime tingassa. Eikös sen teidän firmanne tarkoitus ole nimeen omaan myydä niitä tavaroita? Sinun asenteessasi on aika paljon korjattavaa.
Olin ruokakaupassa kassalla töissä ja keski-ikäinen nainen tuli ostoksille. Hän olisi ostanut useamman askin tupakkaa, monta tölkkiä olutta, suklaata, karkkia ja muutenkin kaikenlaista. Ostokset maksoivat muistaakseni yli 100 euroa ja nainen yritti maksaa niitä 40 eurolla. Sanoin, että rahat eivät riitä ja että tarvitaan enemmän rahaa. Nainen alkoi vänkäämään, että kyllä sillä 40 eurolla saa ne tuotteet ostaa ja aina ne ovat hänen ostoksiin riittäneet. Minä selitin, että ei riitä, koska ostokset maksavat niin paljon ja että antaako hän lisää rahaa vai jätetäänkö jotain pois ostoksista. Nainen sanoi, etttä ei eduvalvoja ole lähettänyt enempää rahaa, mutta aina viikkoraha on kaupassa ostoksiin riittänyt. Hänellä ei siis ollut enempää rahaa eikä hän halunnut jättää ostoksista mitään pois, hoki vain että kyllä raha riittää, koska onhan siinä sentään 2 seteliä. Lopulta jouduin kutsumaan vartijan paikalle, joka lähti viemään naista väkisin pois, kun hän alkoi huutamaan, uhkailemaan poliisilla ja itkemään. En sitten tiedä, että mikä hänellä oli, kun hän ei ymmärtänyt, että 40 euroa ei riitä yli 100 euron ostoksiin.
En ole itse törmännyt tilanteeseen, mutta kuulin jutun autonostajasta, joka ihmetteli, miksi auton pakosarjat ovat ruosteessa. Että sellainen tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä sattuu silloin tällöin: Asiakas tulee ostamaan tuotetta, joka oli "tänään siinä teidän mainoksessa" ja ihmettelee normaalia hintaa kassalla.
"Hmmm, anteeksi, mutta tämä tuote ei ole meillä tarjouksessa."
"No kyllä on, aamulla siitä mainoksesta kotona luin!!“
"Voisiko olla mahdollista, että nyt on sattunut sekaannus, meillä ei tosiaan nyt tällaista tarjousta ole".
"No kyllä on, minä itse sitä just tänään luin! Onko teillä ketään muuta täällä paikalla?!?".
*Kaivan meidän viimeisimmän mainoksen esille.*
"Anteeksi, mutta tästäkö katsoitte, tämä on meidän viimeisin mainos."
"No en minä muista minkälainen se oli, ei se kyllä tuo ollut, siinä se oli toisella sivulla."
"Valitettavasti tämä ei nyt kuitenkaan ole meillä tarjouksessa, vaan hinta on xx,xx."
"Eikö täällä nyt ole ketään muuta paikalla!? Minä kyllä katsoin, että tämä on tarjouksessa, ihan sen takia lähdin!"
"Olisiko mahdollista, että tarjous on tuolla ***? Pitäisikö teidän sieltä käydä katsomassa, kun meillä tämä ei valitettavasti ole tarjouksessa? Tai hei, voin kyllä äkkiä katsoa tästä sulle sen niiden sivuilta. Joo, täällä tämä näköjään olisi.." Näytän puhelimen ruutua ja yritän vetää huumorilla kuinka näistä ei aina itsekään muista missä mitäkin on, kun sitä mainospostia tulee niin paljon ja päläpälä.
Asiakas vilkaisee kuvaa närkästyneenä ja aloittaa valituksen, että ei hän kyllä enää sinne lähde, kun tänne jo tuli, ja miten ne voi myydä halvemmalla kuin te, ja kauheita kiskureita olette ja vedätätte ja juoksutatte asiakasta ja valivali valivali ja loppuun vielä joku henkilökohtaisuus: "Olet sinäkin yksi...*mulkaisu ja tuhahdus*, kun et voi edes vähän joustaa!"
Oi, miksi, miksi on niin vaikeaa myöntää erehtyneensä, pyytää anteeksi ja nauraa vähän omalle töppäilylle? Vika on aina asiakaspalvelijassa, vaikka miten päin kääntelisi. 😏
Ymmärrän niin tuskasi. Meillä on mainos torstaisin, ja lähes joka kerta joku tulee jonain muuna päivänä kysymään tuotetta, joka oli tämän päivän lehdessä. Eivät meinaa uskoa millään, kun sanoo, että meillä ei ole tänään ollut mainosta lehdessä. Onneksi osastolle tulee lehti, jonka voi viedä näytille. Sittenkin saatetaan vängätä, kuinka omassa lehdessä se mainos kyllä oli.
Myymälässä olevista hintajulisteista luetaan vain hinta, ei sitä, mitä tuotetta tarjous koskee. Ei, vaikka asia kerrotaan selkosuomella julisteessa. Reklamoidaan toisen kauppaketjun tuotetta, vuosikausia vanhaa loppunajettua tuotetta, mitä vaan mielikuvitus keksii. Joskus tuote on ihan itse omin pikku kätösin pilattu, ja kukas muukaan se asiakkaan mielestä on korvausvelvollinen, kuin myyjäliike, ja usein kovan huudon ja kiroilun kera. Kuvitellaan, että ei ne tyhmät mitään huomaa, paska tuote, kun ei kestänyt. Uskokaa pois, kyllä huomataan. Kaikki temput on niin nähty, kunnes taas tulee joku uusi, leuan loksauttava yritys.
Joskus vahingon joutuu kärsimään omissa nahoissaan, mutta nykyisin ollaan sitä mieltä, että aina pitää löytyä joku muu maksaja.Eipä ole pitkä aika kun ostin keksiä tarjouksesta ja kassa alkoi valittamaan minulle (turhan kovaan ääneen teatraalisesti) kun mainitsin, että kuittiin tuli väärä hinta. Hänen mielestään kyseinen tuote (iso pkt Dominoa) ei ollut tarjouksessa vaan pienempi paketti. Sitten siihen tuli miesmyyjä, joka oli samaa mieltä kassan kanssa ja teki sen selväksi, että kaikki läheiset asiakkaat myös varmasti kuulivat. Seuraavaksi tietysti tämä miesmyyjä lähti katsomaan tarjouslappua ja minä juoksin perässä. Tuntui, että yritti karistaa minua kannoiltaan! Ei onnistunut...oliko yrityksenä käydä poistamassa kyseinen lappu?
Lappu löytyi ja valitsemani tuote oli oikea hintaan 1€. Mies soitti kassalle ja sitten hävisi johonkin. Ei minkäänlaista anteeksipyyntöä! Pidin todella törkeänä toimintana, ettei ne pelkät asiakkaat niitä huonokäytöksisiä ole.
Terkkuja vaan Ylöjärven Tokmannille.
Tokmanneihin liittyen, etsin netistä tavaraa X, Tokmannista löytyi sopiva, katsoin lähimmän liikkeen (Porttipuisto), tarkistin, että kyseistä tavaraa on saatavilla siinä liikkessä ja ajelin sinne. En löytänyt tavaraa mistään ja vihdoin löysin myyjän, jolle kerroin, että en löydä tavaraa X, voisitko auttaa? Johon myyjä sanoi, että joo se on ollut loppu jo monta päivää! Minä siihen, että HÄH! Teidän nettisivut kertoo sitä olevan täällä saatavilla.
Myyjä iloisesti: Joo, sinne päivittyy tiedot viiveellä, ei sitä sieltä kannata tarkistaa!
Kyllä v*tutti!!! Minkä ihmeen takia siellä nettisivuilla on tuollainen hieno varastosaldo systeemi, jos siitä ei ole käytännössä mitään hyötyä
Sama näissä kaikkissa Rammudin pizta-kepab paikoissa. Laitetaan tiedot nettiin mutta ei päivitetä niitä jos tulee poikkeusaukioloja. Tähän syyllistyy isotkin kaupat. Ne tiedot on netissä ettei niitä tarvi käydä ovesta katsomassa!
Meille on sairaalan laskutuspuolelle tullut huutoa siitä kun ei vastata puhelimeen viikonloppuna keskellä yötä. Kun sairaala on kuulemma aina auki. No niinhän se on, mutta ei se talouden ja hallinnon väki siellä 24/7 töitä tee.