Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4751)

Vierailija
3921/4751 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joudun melko usein selittämään, että:

-emme vastaa postin kadottamista kirjeistä emmekä lähde etsimään postista kadonneita lähetyksiä

-meidän järjestelmään ei siirry tiedot itsestään telepaattisesti, vaan tarvitaan dokumentti josta tiedot käyvät ilmi ja ne tallennetaan.

Nyt en tiedä millä alalla olet ja mistä lähetyksestä on kyse, mutta lain mukaan, valitettavasti, maksaja (eli yleensä lähettäjä) on aina vastuussa paketista, vaikka kyseessä olisi postin, tai muun kuljetusfirman moka. Kuljetusyritys voi siis periaatteessa tehdä tavaralla mitä huvittaa, eikä niillä ole siitä mitään vastuuta. 

Asiakkaan ei ole tietenkään mitenkään järkevä alkaa huutamaan lähettäjälle postin mokasta, mutta rahallisesti se on ns. lähettäjän vika. 

Jos posti hukkaa jonkun kalliin lähetyksen, siitä saa kilohinnan (muistaakseni 20€/kilo) mukaisen korvauksen, eli jostain monen tonnin läppäristä saa jonkun 10€ korvauksen. Tämä koskee siis FB kirppiksiä ja ihan kaikkia muitakin lähetyksiä, eikä auta vaikka vaihtaa kuriirifirmaan, sillä niitä koskee samantyyppiset käyttöehdot ja lait. Moni ei tätä lähettäessään näytä tietävän. 

Sama koskee myös asiakkaan maksamia lähetyksiä, jos asiakas esim, postittaa tuotteen, jolla ei ole ilmaista palautusoikeutta ja se hukkuu, ei firman tarvitse maksaa siitä mitään asiakkaalle.

Asiakkaat ei monesti itse yhtään tajua milloin niiltä odotetaan itseltään vastausta. Jos on kyse nyt vaikka tuosta puuttuvasta tuotteesta, joku saattaa halutakin siitä rahat takaisin, joten ei sitä suoriltaan pistetä postiin vaan kysytään haluaako asiakas sen vielä.  Asiakkaalta saatetaan kysyä esim. "haluatko, että lähetämme sen sinulle heti?" mutta jostain syystä moni ei ymmärrä tätä kysymykseksi. 

Sitten kuukauden päästä otetaan vihaisena yhteyttä, kun ei ole tuotetta kuulunut, vaikka ei ole edes kertonut sitä haluavansa. 

Siksi kaikki viestit laitetaan meillä niin rautalangasta väännettyyn muotoon, eli kysymyksen jälkeen vielä tyyliin "ilmoitathan meille, millaisen ratkaisun haluat" ja allekirjoitukseen vielä tyyliin "vastaustasi odottaen" niin silloin yleensä tajuavat, että siihen pitää vastata. 

Vierailija
3922/4751 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palauttaa tuotteen johonkin toiseen yritykseen sen sijasta, että palauttaisit sen firmaan, josta on alun perin tuotteen ostanut, niin vähän vaikea antaa tuotteesta rahaa takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3923/4751 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että hänen 15 vuotias lapsenlapsi ei voi ostaa viinaa kun tämä lapsi ei ole vielä täysi-ikäinen. Eikä mopokortti asiassa paljoa paina. Piste.

Selitettyäni asian hän meni palauteboksin luokse ja virnuili minulle. Ihme mummeli.

Vierailija
3924/4751 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automekaanikolle tuli joku nainen tuomaan autoa ja kertoi pakoputkesta tulevan paljon savua. Missä se vika voisi olla. Automekaanikko sit sanoi et moottorissa voi olla sisäinen öljyvuoto jne. Nainen siihen sanoi et eiei kyl se moottori on kunnossa mut se savu tulee PAKOPUTKESTA!

Vierailija
3925/4751 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etten ole kiinnostunut vaikka ”tullaankin hyvin juttuun”, öö johtuiskohan vaikka siitä että olen ihan vaan ystävällinen aspa jonka työtä on ”tulla juttuun”…

Vierailija
3926/4751 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Quokka kirjoitti:

Miksi asiakkaan on annettava hetu lääkärinaikaa varatessa. Miksi en myöskään voi varata aikaa soittajan kummin naapurille pelkällä nimellä.

No kerropa, miksi se hetu pitää antaa? Mitä sillä todistaa, varsinkaan puhelimessa?

Varsinkin kun hetu on tarkoitettu vain ihmisten yksilöintiin, ei se ole mikään salasana jolla voi todistaa henkilöllisyytensä eikä sitä pitäisi sellaisena käyttää. 

Niin, sitä käytetään siihen ihmisen yksilöintiin, kuten sanot…

Vierailija
3927/4751 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että en voi yhdistää puhelua kilpailevaan firmaan

Vierailija
3928/4751 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että opiskelijaviisumilla Suomeen tulleena hän ei ole oikeutettu Kelan opintotukeen. Ajattelee varmaan vieläkin, että onpas tuossa ikävä ihminen, kun noin väittää. Opiskelijakaverinsa oli siis auliisti neuvonut, että Kelaan vain hakemaan opintotukea ja asumistukea ja mitä tahansa rahaa :D.

Vierailija
3929/4751 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että opiskelijaviisumilla Suomeen tulleena hän ei ole oikeutettu Kelan opintotukeen. Ajattelee varmaan vieläkin, että onpas tuossa ikävä ihminen, kun noin väittää. Opiskelijakaverinsa oli siis auliisti neuvonut, että Kelaan vain hakemaan opintotukea ja asumistukea ja mitä tahansa rahaa :D.

Kyllä myös Suomessa opiskelevat ulkomaiset opiskelijat saavat ainakin kelan sivujen mukaan hakea opintotukea...

Vierailija
3930/4751 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Me emme yritä veloittaa teitä kahdesti jos kortinlukija pyytää pin-koodia lähimaksussa.

-Kauppakeskuksen parkkihallin mittarit eivät ole meidän liikkeen omistuksessa. Tietysti soitan parkkifirmaan, jos mittareissa on vikaa, mutta en osaa korjata mittareita.

-meillä ei ole mitään kauppakeskuksen sisäistä intraa, josta näkyy kaikkien liikkeiden tulevat kampanjat, pankin ajanvarauskirjat jne...

-en tule viereisen kaupan myyjänä tyhjentämään kauppakeskuksen edessä olevaa Postin laatikkoa.

Vierailija
3931/4751 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodin ”palveluihin” ei kuulu lapsen nouto kotoa ja palauttaminen kotiin päivän jälkeen. Ei, vaikka maksaisi.

Vierailija
3932/4751 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Jos uusit kirjan myöhässä, niin joudut edelleen maksamaan ne jo syntyneet myöhästymismaksut. Uusiminen ei kumoa niitä.

Riippuu kirjastosta. Juuri pari päivää sitten uusin 3 päivää myöhässä olevia kirjoja, yhtäkään niistä ei ollut varattu joten uusiminen ei onnistunut. Myöhästymismaksut ja niiden syyt näkyvät myös verkkosivuilla, ja siihen ei tullut päivitystä ainakaan. Vaasassa näin

Vierailija
3933/4751 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Jos uusit kirjan myöhässä, niin joudut edelleen maksamaan ne jo syntyneet myöhästymismaksut. Uusiminen ei kumoa niitä.

Riippuu kirjastosta. Juuri pari päivää sitten uusin 3 päivää myöhässä olevia kirjoja, yhtäkään niistä ei ollut varattu joten uusiminen ei onnistunut. Myöhästymismaksut ja niiden syyt näkyvät myös verkkosivuilla, ja siihen ei tullut päivitystä ainakaan. Vaasassa näin

Siis uusiminen onnistui...

Vierailija
3934/4751 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 6-8 vuotias maahanmuuttajalapsi tuli 2000-luvun alussa kioskiin jossa olin töissä ja yritti ostaa tupakkaa isälleen. Hänellä oli isänsä kuvallinen henkilöllisyystodistus ja rahaa mukana ja hän sitä korttia näyttäen sanoi että tupakka tulee isälle ja että isä on aikuinen eli tämä saa polttaa tupakkaa. Sitten kun en suostunut lapselle tupakkaa polttamaan niin hän lähti melkein itkien pois pois paikalta ja tuli heti takaisin isänsä kanssa joka siis selvästi odotti siellä kioskin ulkopuolella lastaan. Mies rupesi huutamaan minulle että kyllä minun pitää hänen lapselleen tupakkaa ostaa koska se tulee aikuiselle eli hänelle, ei siis lapselle. Yritin parhaani mukaan selittää että kyllä tupakan ostajan täytyy olla Suomessa täysi-ikäinen eli ei riitä että tupakka menee aikuiselle. Samalla sanoin että kyseinen mies voisi ostaa itse tupakkaa kun hän kioskissa oli mutta hän vain huusi että minun pitää hänen lapselleen sitä tupakkaa myydä ja haukkui minut todella pahasti kun en suostunut niin tekemään vaikka heidän kotimaassaan mistä he muutama kuukausi sitten tulivat Suomeen myytiin lapsillekin tupakkaa.

Voi lapsiparkaa. 

Vierailija
3935/4751 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskutuksessa oli tapahtunut virhe, ja asiakasta oli laskutettu liikaa. En vaan millään saanut menemään jakeluun, että mitään palautettavaa ei ollut, koska asiakas ei ollut maksanut laskua.

Vierailija
3936/4751 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Quokka kirjoitti:

Miksi asiakkaan on annettava hetu lääkärinaikaa varatessa. Miksi en myöskään voi varata aikaa soittajan kummin naapurille pelkällä nimellä.

No kerropa, miksi se hetu pitää antaa? Mitä sillä todistaa, varsinkaan puhelimessa?

Varsinkin kun hetu on tarkoitettu vain ihmisten yksilöintiin, ei se ole mikään salasana jolla voi todistaa henkilöllisyytensä eikä sitä pitäisi sellaisena käyttää. 

Niin, sitä käytetään siihen ihmisen yksilöintiin, kuten sanot…

Hahhah, tulee näin terveydenhuollon työntekijänä elävästi mieleen kuinka monta kertaa joku Liisa Virtanen on ollut ihmeissään että ”ai onko saman nimisiä muitakin?”.

Vierailija
3937/4751 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tarvitseeko kaikki asiakkaat palvella tasa-arvoisesti"

Tottakai, mikäli asiakas käyttäytyy rauhallisesti. Palvelen samalla tavalla, niin alkoholistit, kuin suuret johtajatkin, ja kaikki siltä väliltä. Ei ole minun asiani tuomita tai nostaa jalustalle. En myöskään lotkauta korvaani "tiedätkö, kuka olen" -huutajille. Kukaan ei ole minulle ihmisenä tai asiakkaana arvokkaampi, kuin toinen.

Jos asiakas on törkeä minua kohtaan, sanon tiukasti takaisin.

Muuten, kaikki ne alkoholistit, joita olen kohdannut, ovat olleet äärettömän kohteliaita.

Terkkui sinne alkoon

nieletkö kun maistat?

Vierailija
3938/4751 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkahattutäti kirjoitti:

Samalla tyylillä tämä aggressiivinen rouva on kommentoinut omasta liikkeistään kertovaan ketjuun, haulla löytyy. On kyllä huvittavaa luettavaa.

Miten sinusta tuli GOOTTI? jutellaan ennemmin siitä?

Kukaan ei halunnut olla mun kaveri yläasteella.

Sit hiffasin..oon kootti!

Vierailija
3939/4751 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sama persoona ollessani töissä ja vapaalla. Töissä olen ystävällinen, hymyilevä, teen kaiken mitä voin asiakkaan puolesta ja autan kaikessa mahdollisessa. Vapaalla teen omia asioitani ja viihdyn omissa oloissani.

Varsinkin sukulaisten on hankala käsittää että minulle todellakin maksetaan asiakkaiden asioiden selvittelystä ja siitä että asiakas saa mitä haluaa, ei minua kiinnosta tuhlata tunteja vapaa-aikaani etsimällä jotain asiaa sukulaiselle ja  saada maksuksi kupillinen kahvia ja pullapala. 

Vierailija
3940/4751 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen morsiusliikkeessä ja olin asiakkaan ja tämän äidin kanssa peilihuoneessa. Tämä ei ole suljettu tila, vaan vaan huone jossa morsian voi pyörähdelle ja miettiä asua yhdessä muiden kanssa, vähän sivussa. Kummitätini pyrähti parin muun sukulaiseni kanssa yhtäkkiä paikalle, sananmukaisesti tarttui käsivarteeni ja sanoi että "Nyt kahville!"

Jouduin selittämään sukulaisille, että en voi hylätä asiakasta kesken kaiken ja lähteä heidän kanssaan juttelemaan... Asiakkaani ilme oli aikamoinen ja olin itsekin äimänkäkenä kun tätini karjui minulle, että he ovat tulleet kaukaa, miksi en voi mennä heidän kanssaan?!?!

Onneksi asiakkaani ja hänen seurueensa olivat humoristisia ja minä taisin olla se järkyttynein. kun viimein sain sukulaiseni pihalle. Ainakin morsiamen seurue rentoutui ja kehui että heillä on ainakin kerrottavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi