Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?
Kommentit (4751)
Näitä olisi lukemattomia, mutta vuosia baarimikkoudesta on vierähtänyt jo kymmeniä, kaikkea ei vaan pysty. Tämä helmi on jäänyt ikiajoiksi mieleen..
Aasi tulee tilaamaan kaksi bacardicolaa. Toimitan juomat. Yrittää maksaa huonekaluliikkeen X "luottokortilla".
Kun ilmoitan kohteliaasti ettei toimi, seuraa 15 min huuto-vittuilumonologi että "tämän hotellin toisen kerroksen tanssiravintolassa tää kortti kelpasi kyllä!!11". Ihan varmaan joo. Hämmästelen tänäkin päivänä sitä zeniläistä tilaa joka auttoi kestämään ko ryöpytyksen hymyillen. Tiskille ne juomat lopulta jäivät, tanssiravintolassa musisoineen orkesterin basisti kieltäisi ne keikan päätteeksi luvan kysyttyään kitusiinsa.
Toinen ääripää:
Tunnettu suomalainen näyttelijä iski baaritiskillä iltaa. Kysyi vartti pilkun jälkeen että voisiko saada kuitenkin vielä yhden marskin ryyppää, koska on marsalkka Mannerheimin syntymäpäivä. Pakkohan oli kaataa lasi piripintaan.
Aikamoisessa humalatilasta huolimatta pisarakaan ei mennyt hukkaan kun piiskaryyppy heitettiin upseerin ryhdikkyydellä ns ykkösellä sisään. Paikalta poistuttiin selkä suorana ilman sivuaskelia, kelpo tilin jätti vielä.
Barista kirjoitti:
Ravintola/hotelli:
Mitä nugetit ja ranskalaiset - annokseen kuuluu?. - annos oli tosissaan nimellä: Nugetit ja raskalaiset + dippi. Jokaisen ruoan alla oli vielä pienemmällä printillä selitetty mitä annoksiin kuuluu. Ja tosissaan siinä luki: nugetit, ranskalaiset ja talon dippi.... Kun tämän olin selittänyt kysyi hän: Mitä nakit ja ranskalaiset sisältää... oli pokassa pitelemistä.
Voiko hanasta lasketun oluen ottaa mukaan? No ei voi..........
Miksi lapset eivät ole ilmasia majoituksessa? Meillä oli lapsilta vielä puolet halvempi hinta kun aikuisista, vaikka lapsiperheet oli niitä joiden jäljiltä jäi aina kaamein sotku. Huoneiden lattioilla lasten heittelemiä ruokia ja hirveä hinkkaus kun joka huonekalu kuolattu ja mähmätty. Kakka vaippoja löyty ties mistä ja kauhea järjestely lapsiperheiden huoneiden eteen....
Miksi huoneeseen ei pääse ennen varsinaista kirjautumisaikaa vaikka uloskirjautuminen on edellisiltä jo mennyt? No jos haluutte ite siivota edellisten jäljet ja vaihtaa lakanat, niin menkää vaan.......
Saako täältä olutta? Joo tämä on baari.....
lisänä tähän vielä ne ihmettelevät katseet että pitääkö tosiaan lemmikistä maksaa erikseen lemmikkimaksu :D vaikka olis kuinka karvaton, äänetön, pieni ja sisäsiisti niin siitä SILTI lähtee roskaa/hiekkaa/multaa tms kun käyttää ulkona yms.
sängyt ja matot pitää imuroida ja huone tuulettaa.
entä myöhänen huoneenluovutus, pitääkö siitäkin maksaa? Kyllä. Ne huoneet, mitkä myydään sillä muutamallakymmenellä eurolla klo 15 asti (tai pidemmäksi) jää loppupäiväksi siivoamatta > tarkoittaa siis sitä, että se huone jää myymättä seuraavalle asiakkaalle. Bisnes on bisnestä, tätäkään kaikki ei tajua :)
tuo huoneen hinnasta tinkiminen tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus. Se huoneen hinta ei ole respassa työskentelevän keksimä ja niitä ei voi alentaa vaikka kuinka tinkis. En minäkään mene kauppaan tinkimään lihan kilohintaa alemmas vaan siksi koska haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka toimin työpaikassani koronatiedottajana, en voi tietää mikä kuntamme koronatilanne on lapsen rippipäivänä kolmen viikon päästä.
En siis voi tietää vaikka kysyisit esimieheltäni asiakaspalvelutaidoistani ja haukkuisit ammattitaitoani.
Tähän on pakko sanoa se, että ymmärrän, mitä tässä yritetään kysyä, koska olen itsekin yrittänyt googlata samaa. Eli suurinpiirtein: Onkohan todennäköistä, että yksityistilaisuuden voi silloin ja silloin järjestää? Vastaus tähän olisi luultavasti kyllä, ellei koronatilanne parane dramaattisesti. (Dramaattisen paikalle halutessaan joku täsmällisempi ilmaisu.)
Nimim. koetapa itse googlata. Valtion ohjeet johtavat avin sivulle, jotka johtavat sairaanhoitopiirin sivulle, jotka johtavat...
No ei tietoa varmasti helposti löydykään kun ei sitä kukaan voi tietää! Sitten kun tää koronaneuvoja sanoisi että kyllä varmaan on todennäköistä että tilaisuuden voi järjestää, ja sitten ei voisikaan niin silloin vasta ne pelihousut repeäisivät kun koronaneuvojahan _lupasi_ että juhlat voi pitää!!!11
Siksi ei ole mitään järkeä mutuilla omiaan. Ohis
Että tarvitsen kyllä sen kirjastokortin lainatakseni kirjan. Ja jotkut luulevat sen tapahtuvan maagisesti, kun saan kirjat käteeni. Kerran yksi nainen antoi vaan kirjan ja seisoi. Olin jo sanonut, että kirjastokortti kiitos, mutta siinä seisoskeli. Pyysin uudestaan ja hän oli että tuskin sitä tarvitaan, kun tiedän kuka hän on (en tiennyt ja vaikka tietäisinkin, kirjastokorttilla vain lainataan). Naisella ei ollut korttia olemassakaan, joten tehtiin sitten pitkän selityksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Me emme lähetä tahallamme sähköpostia asiakkaan roskapostikansioon, vaan asiakkaan oma sähköposti ohjaa viestit sinne.
60v täti-ihminen "Miksi te lähetätte minulle ne viestit roskapostiin ettekä tavan postiin?!?!"
- Kirjastolla töissä
Terkut toiselta kirjastotyöntekijältä ja samanlaisia tilanteita tullut montakin kertaa...
Että en lähde treffeille, vaikka hymyilinkin. Enkä anna numeroani, enkä halua seksiä.
Mamumiesten joskus vaikea tajuta tätä...
Oli työlästä selittää oppilaan vanhemmalle, että esitelmän tekijä pitäisi olla lapsi eikä vanhempi. Vanhempi myöskään tahtonut uskoa, ettei esitelmää saa kopioida suoraan netistä. Lienee nykyisin todellinen ongelma joka asteella, ministeritason myöden.
Olen töissä hotellissa, jossa on vielä vanhanaikaiset tavalliset avaimet huoneisiin. Varsinkin nuoret aasialaiset ovat joskus huuli pyöreänä niiden kanssa. Kuulemma esim. Taiwanissa on jo kaikkialle sähkölukot. Myös muut ulkomaalaiset usein eivät saa ovia auki ensimmäisillä kerroilla. On oikea taikurin esitys, kun kädestä pitäen näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä töissä pitää työntekijöiden käyttää maskia. Asiakas ihan tosissaan raivosi että miksi käytän maskia, minulla on pakko olla korona. Miksi saan olla töissä koronassa.
En usko tuota.
Yllättävän yleinen ajatus on, että kun tietää henkilötunnuksen, se on yhtä kuin todistus henkilöllisyydestä.
Tai että kun tietää toisen ihmisen henkilötunnuksen, se on samalla lupa asioida toisen puolesta.
Tai että puhelimen näytöllä oleva suttuinen kuva henkilöllisyystodistuksesta EI OLE henkilöllisyystodistus. Ai ei vai? No mistähän mä tän kuvan sitten oon saanut, hö-höh-hö-höö.
Olen todella yllättynyt siitä, kuinka moni aikuinen ihminen kulkee ilman minkäänlaista henkilöllisyystodistusta. Sitten ollaan närkästyneitä, kun ei riitä, että osaa henkilötunnuksen ja voi vaikka luetella, mitä sieltä koneelta löytyy. Se kun ei ole käypä tapa todistaa henkilöllisyyttään. Ei vaikka tämä tapa olisi kuulema hyväksytty ihan kaikissa muissa palvelupisteissä: pankissa, vakuutusyhtiössä, apteekissa, terveysasemalla, luottokorttia haettaessa, lentoasemalla, tullissa, pikavipin saamiseen, .... Todellakin, kaikkialla muualla se käy, missään muualla ei olla näin byrokraattisia kuin meillä, kysyä nyt henkilöllisyystodistusta.... Jotenkin en vaan usko näitä selittelijöitä.
Palautetta näistä tilanteista ei kuitenkaan ole koskaan suurista lupauksista huolimatta tullut.
että minä en puoli kolmelta yöllä tule asuntoonne etsimään kadonnutta kaukosäädintä, sillä huoltoyhtiön päivystys ei ole tätä varten...
Vierailija kirjoitti:
- Haluatko ostaa kassin vai meneekö ihan näin?
- No mitä sä itse luulet?
Mistä vatusta minä voin tietää haluatko ostaa kassin, onko sulla oma mukana, otatko suoraan käyttöön, ym.. ??!
Mitä halvattua? Miten tyhmiä ihmisiä. Itse varmaan heittäytyisin yhtä tyhmäksi ja jäisin odottamaan hiljaa, että asiakas vastaa kyllä tai ei. Ei mitään kommenttia ennen sitä.
Ihan kuin koiria kouluttaisi...
Hehh kirjoitti:
Jälleen tänään selitin potilaalle sitä, miksi joutui maksamaan 2vrk sairaalamaksut.
Kun moni jotenkin kuvittelee että vuorokausi alkaa ihan milloin vaan ja loppuu siitä alle 24h sisällä.
Esim jos tulee sairaalaan sisään 23.59 niin joutuu siitäkin minuutista maksamaan koko vuorokaudelta. Ja vaikka lähtis 2min päästä niin siitä seuraavasta vrk joutuu maksamaan koko summan.
Että sairaala ei oo tuntiveloitushotelli. =D
Osa saattaa jopa kuvitella että Suomessa on ilmainen terveydenhuolto, todellisuus on karumpaa. Propaganda on uponnut hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ainii täytyy vielä sanoa yksi tapaus. Anteeksi menee asian vierestä, koska tämä ei ollut pyyntö. Olimme ottaneet aivan ihania kuvia suloisesta pojasta. Kuvissa ei ollut mtn vikaa, ei siis mitään vikaa. Vanhemmalta tuli tulenkatkoista viestiä, miten hänen poikansa hiukset ovat sekaisin ja kauluspaidan "alaosa" (en saa päähäni sanaa) näkyi neuleen alta (ilmeisesti sen olisi pitänyt olla housujen sisällä). Hiukset olivat paremmin kun minulla aamuisin ja kuvaaja ei todellakaan ehdi alkaa kampaamaan jokaisen lapsen hiuksia eikä se edes kuulu hänen työtehtäviin. Ja kun niissä ei oikeasti ollut mitään vikaa. Samoin kuvaaja ei voi tietää, miten vanhempi on pukenut lapsensa eikä voi tietää, että paidan oli kuulunut olla housujen sisällä. Jos menet studiokuvauksiin, niin saat aivan erilaista palvelua kun osallistut ilmaisiin koulukuviin. Toki yritämme parhaamme sillä aikataululla, minkä koulu on meille antanut. Monille vanhemmille koulukuvat on elämäänkin suurempi asia. Tätä ei ehkä saisi sanoa, koska menetämme asiakkaat, mutta ihan oikeasti niitä kuvia ei ole pakko tilata ja voit ottaa lapsesta kuvan vaikka kännykkäkameralla :D Jos ei miellytä, niin miksi se on on pakko olla juuri koulukuva? Nykyään kännykät on niin hyvä, niin varmaa jonkin muiston saat.
Kun miettii vaikka 80-90 lukua, niin sillon sinusta otettiin koulukuvat etkä saanut niihin vaikuttaa. Tulivat postissa ja jos silmät oli kiinni niin ne oli kiinni. Nykyään otamme lapsista monia kymmeniä kuvia ja on erilaista rekvisiittaa yms. Kuviin saa valita designeja ja tekstejä ja jos lapsi ei ole ollut luokkakuvassa niin voimme melkein siirtää hänet silti kuviin :D Tämä vaan lisää enemmän vaatimuksia vanhemmilta, vaikka oikeasti heidän pitäisi olla tyytyväisempiä ja verrata omiin koulukuviin. Huh huh anteeksi koulukuvausspämmäys :D
Enpä usko, että firmanne tekee koulukuvauksia ilmaiseksi.
Itse olen useamman lapsen äitinä ostanut, huom! ostanut, heidän koulukuvansa. Missään ei ole ollut edes vaihtoehtoa, että haluaako maksaa.
Koulukuvat ovat mielestäni hurjan kalliita eli se siitä "ilmaisesta".
Ensinnäkin tyttäresi ei ole meillä töissä. Toiseksi en voi yhdistää puhelua yritykseen jossa tyttäresi työskentelee, vaikka yritykset ovat saman kadun varrella. Jälkimmäinen vaati aika tavalla selittämistä.
Enpä usko, että firmanne tekee koulukuvauksia ilmaiseksi.
Itse olen useamman lapsen äitinä ostanut, huom! ostanut, heidän koulukuvansa. Missään ei ole ollut edes vaihtoehtoa, että haluaako maksaa.
Koulukuvat ovat mielestäni hurjan kalliita eli se siitä "ilmaisesta".[/quote]
Minullakin on useampia lapsia, enkä ole koskaan maksanut koulukuvauksesta. Olemme saaneet vielä aivan ilmaiseksi kuvat kotiin nähtäväksi JA saaneet valita haluammeko ostaa kaikki kuvat/ osan kuvista. Kuvat tietenkin ovat maksullisia.
Jos menet valokuvaamoon otattamaan kuvat, joudut maksamaan kuvauksesta, vaikka päättäisit olla ottamatta ainuttakaan kuvaa. Joudut joka tapauksessa maksamaan kuvaajan ajasta ja työstä.
Vierailija kirjoitti:
Olen Citymarketissa töissä ja oli euron päivät (tarjousviikko) eli paljon tuotteita 1€/kpl tai esim. vihanneksissa 1€/kg.
Asiakas luuli, että kaupan jokaikinen tuote maksaisi 1€/kpl...
Ulospäin vaikutti ihan tässä maailmassa olevalta, mutta tiedä sitten.. Meillä kuitenkin myynnissä kaikkea elintarvikkeista polkupyöriin.
Tai sitten vitsaili ja sinä et ymmärtänyt sitä vitsiksi :)
Kaupan kassa ei tiedä korttisi pin-koodia, jos se sattuu sinulla unohtumaan.
Meillä ei myöskään ole pääsyä nettipankkiisi sitä koodia tarkistamaan.
Nämä on joutunut selittämään lukemattomia kertoja vanhoille ihmisille, jotka jäävät huutamaan kassatyöntekijälle, kun pin-koodi on hukassa.. Ei ole kassan vika, jos muisti on pelittänyt taatalla viimeksi 70-luvulla.