Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4751)

Vierailija
3801/4751 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään se, että ihmisen tekemä työ maksaa. Siis se on käytännössä aina joku maksaja, jos vaikka ostetaan kukkia.

Vierailija
3802/4751 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi, miksi, miksi on niin vaikeaa myöntää erehtyneensä, pyytää anteeksi ja nauraa vähän omalle töppäilylle? Vika on aina asiakaspalvelijassa, vaikka miten päin kääntelisi. 😏

Kaikki eivät ole tällaisia asiakkaita, mä osaan pyytää anteeksi, jos huomaan erehtyneeni. Nauran myös omalle töppäykselleni ja toivottavasti myös kassahenkilö, koska yritän aina olla mukava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3803/4751 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah näistä tulee niin retrofiilis ja tulee mieleen ajat Larun Seston kassalla... Eräs asiakas valitti, ettei teillä ole tarjouksessa ne mansikat, mitä mainostatte Hesarin mainoksessa. No Sesto ei mainostanut Hesarissa, ettei ole mahdollista. Kaivelin takatiloista Hesarin esille, jossa mainostaa Etujätti sitä mansikkalootaa. No asiakas tietty loihe lausumaan, "että eikö se ole sama asia Sesto tai Etujätti". No ei ole. Sama kuin jokin tarjous, joka oli K-kaupassa, niin eikö se muka ole täällä myös... Juu ei ole. 

Vierailija
3804/4751 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Haluatko ostaa kassin vai meneekö ihan näin?

- No mitä sä itse luulet?

Mistä vatusta minä voin tietää haluatko ostaa kassin, onko sulla oma mukana, otatko suoraan käyttöön, ym.. ??!

Asiakkaalla jo ennestään kassi kädessä tai selkäreppu selässä ja siitä huolimatta tyrkytetään maksullisia kasseja. Kassahlön järki?

Mistä aspa sen tietää, haluaako asiakas pakata ne ostokset siihen omaan reppuun tai kassiin? Jos niissä vaikka on jo jotain, joka halutaan pitää eri kassissa kuin ostokset?

Eikö asiakas osaa itse, ilman kassahlön tyrkytystä, ottaa ja ostaa muovipussia?

Vierailija
3805/4751 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ne laivojen vuoteessa olevat kuminauhat eivät ole turvavöitä ja ovat tarkoituksella kireitä, jotta petivaatteet pysyvät kyydissä kun punkka käännetään seinää vasten. Kyseessä ei siis ole salaliitto ja kiusanteko "rehevämpiä ihmisiä" kohtaan... 🙄

Vierailija
3806/4751 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä vatusta minä voin tietää haluatko ostaa kassin, onko sulla oma mukana, otatko suoraan käyttöön, ym.. ??!

Asiakkaalla jo ennestään kassi kädessä tai selkäreppu selässä ja siitä huolimatta tyrkytetään maksullisia kasseja. Kassahlön järki?

Mistä aspa sen tietää, haluaako asiakas pakata ne ostokset siihen omaan reppuun tai kassiin? Jos niissä vaikka on jo jotain, joka halutaan pitää eri kassissa kuin ostokset?

Miksi kassan pitää aliarvioida asiakkaan kykyä ITSE ostaa pussi, jos sellasista tarvitsee? Miksi pitää tyrkyttää useimmille turhaa tavaraa?

Vierailija
3807/4751 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kassan pitää aliarvioida asiakkaan kykyä ITSE ostaa pussi, jos sellasista tarvitsee? Miksi pitää tyrkyttää useimmille turhaa tavaraa?

Koska n. 30-50% asiakkaista ostaa kassin ja heistä ehkä 10% osaa itse pyytää sitä. Ruokakauppoja lukuunottamatta maksulliset kassit on yleensä kassan takana ja kassahlön pitää se asiakkaalle kuitenkin ojentaa.

Jos asiakkaalla on kassi tai reppu, kysyn usein että meneekö ostokset näin ja vastaus on ehkä 80% kyllä. Jos vastaus on ei niin tarjoan maksullista kassia. Katsos kun välillä asiakkaalla voi olla sata erilaista kassia ja silti haluaa ostoskassin. Jos vaikka repussa on likaiset jumppavaatteet, käsilaukussa lasten käytetyt kestovaipat ja paperikassissa intialaista ruokaa, niin asiakas ei välttämättä halua uusia ostoksiaan sinne sekaan.

Jos asiakkaalla ei ole näkyvää kassia niin kysyn ostatko kassin. Välillä asiakas kaivaa taskusta kassin, välillä tunkee tavarat taskuihin ja välillä ostaa kassin.

Jos vaan oletan asiakkaan pakkaavan ostoksensa omiin kasseihinsa, niin suurella todennäköisyydellä heti maksun jälkeen asiakas pyytää kassia ja joudun sitten rahastamaan kassin erikseen ja saan osakseni tuhahtelua, koska on asiakkaalle niin rankkaa suorittaa uusi maksutapahtuma ja asiakkaiden mielestä minun olisi pitänyt ehdottomasti kysyä kassista aiemmin. Ja olen samaa mieltä itse asiassa, kassin tarjoaminen kun kuuluu työnkuvaan. Asiakkaan kantamusten arviointi ja niiden perusteella olettaminen ei.

Välillä pelkkä kysymys aiheuttaa tuhahtelua ja tiuskimista ja sen oman kassin esittelyä tyyliin "no näät kai sinä että en tarvitse". Juu, en tosiaan nää enkä oleta mitään. Kaikilta kysyn.

Ja välillä tarjoan kassia, asiakas kieltäytyy sanoen että kyllä tänne mahtuu ja taputtaa käsilaukkuaan, jonka minä jo näen olevan liian pieni, mutta ok. Maksettuaan asiakas huomaakin että eihän ostokset mahdukaan millään sinne käsilaukkuun ja sanoo että anna kassi.

Ja minä kerron kassin hinnan (taas) ja lyön sen kassaan ja taas tuhahdellaan kun joudutaan maksamaan eikä se ollutkaan ilmainen. Jotkut tekee tätä varmaan tarkoituksella, koska kaikki kassat ei varmaan jaksa lyödä sitä 10-20 senttiä kassaan vaan antaa sitten ilmaisen kassin.

Eli ei voi voittaa. Kaikilta kysyn niin liikkuu jono jouhevammin eikä tarvitse rahastaa yksittäisiä ostoskasseja kuin harvoin. Kuuluu kuitenkin palvelukokemukseen ja ajattelen sen niin, että jos kassin ostaminen jätetään asiakkaan vastuulle niin silloin kassin pitää olla asiakkaan ulottuvissa. Erikoisliikkeissä näin ei tosiaan ole.

Selvensikö? Näistä tuhahtelijoista kyllä aina huomaa, että tuskin ovat tehneet aspatyötä koskaan.

Vierailija
3808/4751 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla niin hankalaa sanoa, ei kiitos, en tarvitse? Mulla on aina oma kassi mukana enkä ole vielä tajunnut että siinähän on vuosisadan paikka olla mielensäpahoittaja kun kassa kysyy tarvitseeko ostaa!

Vierailija
3809/4751 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervehdykseen vastaaminen. Päivästä ja viikosta toiseen samat naamat käy asiakkaina mut yhteenkään tervehdykseen ei tietyiltä ihmisiltä tule mitään. Vaikka sanot lujempaa että niin huomenta tyhmemmänkin pitäs tajuta. Vastauksena aina tupakkamerkki, eikö oo tätä tai tota tai kahvi. Jos jotain ruokaa halutaan vitriinistä lämmitykseen se heitetään tai laitetaan kassalla sanomatta mitään kuin koiralle.

Alan kohta vastaamaan iloisen huomenen tilalle haista v### tai jonkun poskettoman summan kahville tyyliin 86,50€.

Paras asiakas mitä ollut oppi vuoden jälkeen tervehtimään kun jokapäivä tervehdin pariin kertaan. Kyseessä siis yli 30 vee miehet. Nuoret ovat yllättävänkin kohteliaita. Alan uskomaan että siivoustyökin olisi palkitsevampaa kuin asiakaspalvelu ala.

Tervehtiminen on kohteliasta. Vaan ei pakollista. Sinä olet siellä asiakkaita varten, ei toisinpäin.

Vierailija
3810/4751 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin nuorena suht vastamuuttaneena tuuraamassa hoitolaitoksen keskusta. Virkistystapahtumassa piti esiintymän eräs kuuluisahko miesnäyttelijä, hän soittaa keskukseen ja kysyy kuinka sinne pääsee. Kertomatta kuitenkaan mistäpäin on tulossa...

Vierailija
3811/4751 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska n. 30-50% asiakkaista ostaa kassin ja heistä ehkä 10% osaa itse pyytää sitä. Ruokakauppoja lukuunottamatta maksulliset kassit on yleensä kassan takana ja kassahlön pitää se asiakkaalle kuitenkin ojentaa.

Jos asiakkaalla on kassi tai reppu, kysyn usein että meneekö ostokset näin ja vastaus on ehkä 80% kyllä. Jos vastaus on ei niin tarjoan maksullista kassia. Katsos kun välillä asiakkaalla voi olla sata erilaista kassia ja silti haluaa ostoskassin. Jos vaikka repussa on likaiset jumppavaatteet, käsilaukussa lasten käytetyt kestovaipat ja paperikassissa intialaista ruokaa, niin asiakas ei välttämättä halua uusia ostoksiaan sinne sekaan.

Jos asiakkaalla ei ole näkyvää kassia niin kysyn ostatko kassin. Välillä asiakas kaivaa taskusta kassin, välillä tunkee tavarat taskuihin ja välillä ostaa kassin.

Jos vaan oletan asiakkaan pakkaavan ostoksensa omiin kasseihinsa, niin suurella todennäköisyydellä heti maksun jälkeen asiakas pyytää kassia ja joudun sitten rahastamaan kassin erikseen ja saan osakseni tuhahtelua, koska on asiakkaalle niin rankkaa suorittaa uusi maksutapahtuma ja asiakkaiden mielestä minun olisi pitänyt ehdottomasti kysyä kassista aiemmin. Ja olen samaa mieltä itse asiassa, kassin tarjoaminen kun kuuluu työnkuvaan. Asiakkaan kantamusten arviointi ja niiden perusteella olettaminen ei.

Välillä pelkkä kysymys aiheuttaa tuhahtelua ja tiuskimista ja sen oman kassin esittelyä tyyliin "no näät kai sinä että en tarvitse". Juu, en tosiaan nää enkä oleta mitään. Kaikilta kysyn.

Ja välillä tarjoan kassia, asiakas kieltäytyy sanoen että kyllä tänne mahtuu ja taputtaa käsilaukkuaan, jonka minä jo näen olevan liian pieni, mutta ok. Maksettuaan asiakas huomaakin että eihän ostokset mahdukaan millään sinne käsilaukkuun ja sanoo että anna kassi.

Ja minä kerron kassin hinnan (taas) ja lyön sen kassaan ja taas tuhahdellaan kun joudutaan maksamaan eikä se ollutkaan ilmainen. Jotkut tekee tätä varmaan tarkoituksella, koska kaikki kassat ei varmaan jaksa lyödä sitä 10-20 senttiä kassaan vaan antaa sitten ilmaisen kassin.

Eli ei voi voittaa. Kaikilta kysyn niin liikkuu jono jouhevammin eikä tarvitse rahastaa yksittäisiä ostoskasseja kuin harvoin. Kuuluu kuitenkin palvelukokemukseen ja ajattelen sen niin, että jos kassin ostaminen jätetään asiakkaan vastuulle niin silloin kassin pitää olla asiakkaan ulottuvissa. Erikoisliikkeissä näin ei tosiaan ole.

Selvensikö? Näistä tuhahtelijoista kyllä aina huomaa, että tuskin ovat tehneet aspatyötä koskaan.

Tämä!

Vierailija
3812/4751 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä pitää työntekijöiden käyttää maskia. Asiakas ihan tosissaan raivosi että miksi käytän maskia, minulla on pakko olla korona. Miksi saan olla töissä koronassa.

Vierailija
3813/4751 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kassit ovat asiakkaiden itse otettavissa kassan edessä, näkevä ihminen ei voi olla näkemättä niitä, hintakin niin isolla, että ilman lukulasejakin näkee. Me ei siis kysytä kassin tarvetta, vaan jokainen voi tehdä valinnan itse. Useasti päivässä käy niin, että asiakas maksaa, mutta ei ota kassia ostosten mukaan. Pakkaa ostokset takaisin kärryihin ja poistuessaan nappaa MAKSAMATTA kassin tai useamman. Ei huudella perään, mutta ei kovin kauniitakaan ajatella.

Vierailija
3814/4751 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi, miksi, miksi on niin vaikeaa myöntää erehtyneensä, pyytää anteeksi ja nauraa vähän omalle töppäilylle? Vika on aina asiakaspalvelijassa, vaikka miten päin kääntelisi. 😏

Kaikki eivät ole tällaisia asiakkaita, mä osaan pyytää anteeksi, jos huomaan erehtyneeni. Nauran myös omalle töppäykselleni ja toivottavasti myös kassahenkilö, koska yritän aina olla mukava.

No ei tietenkään ole, ei niin ole väitettykään. 😄

Vierailija
3815/4751 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka toimin työpaikassani koronatiedottajana, en voi tietää mikä kuntamme koronatilanne on lapsen rippipäivänä kolmen viikon päästä.

En siis voi tietää vaikka kysyisit esimieheltäni asiakaspalvelutaidoistani ja haukkuisit ammattitaitoani.

Tähän on pakko sanoa se, että ymmärrän, mitä tässä yritetään kysyä, koska olen itsekin yrittänyt googlata samaa. Eli suurinpiirtein: Onkohan todennäköistä, että yksityistilaisuuden voi silloin ja silloin järjestää? Vastaus tähän olisi luultavasti kyllä, ellei koronatilanne parane dramaattisesti. (Dramaattisen paikalle halutessaan joku täsmällisempi ilmaisu.)

Nimim. koetapa itse googlata. Valtion ohjeet johtavat avin sivulle, jotka johtavat sairaanhoitopiirin sivulle, jotka johtavat...

Tuo kyllä on totta, selkeiden ohjeiden löytyminen on vaikeaa mutta jos annan ohjeet että tämän hetken ohjeistus on voimassa vielä kaksi viikkoa ja ohjeistus on se että enintään 10 hlöä niin en voi sanoa onko tilanne kolmen viikon päästä sama.

Vierailija
3816/4751 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä takaa...? Et ole tainnut olla lentokoneessa töissä? Toki asiakas voi laittaa uurnan tavarahyllylle, ei koneessa ole muita tiloja, eikä irtonaisia tavaroita saa olla missään.

Et ole sitten ollut sinäkään koneessa töissä. Kyllä siellä säilytystilaa on (yleensä kylläkin edessä bisnesmatkustamon puolella). Ei paljon, mutta varmasti uurnalle riittävästi. Ja kyllä, olen useasti todistanut tilan käyttöä matkustajien tavaroille erityistilanteissa; asiassa ei ole mitään uutta taikka ihmeellistä.

Erityistilanteesta esimerkkinä vaikka sellainen, että kone on aivan täysi, ja jonkun iso käsimatkalaukku on paikkaa vailla hetkellä kun koneelle jo tulee lupa rullata kiitotien alkuun. Ei siinä silloin ruveta enempiä ihmettelemään, vaan laukku laitetaan säilöön ja kone kiitoon.

Vierailija
3817/4751 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä lukiessa tulee väistämättä mieleen se, että onko se yleinen äänioikeus nyt sittenkään niin hyvä asia

Vierailija
3818/4751 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Citymarketissa töissä ja oli euron päivät (tarjousviikko) eli paljon tuotteita 1€/kpl tai esim. vihanneksissa 1€/kg.

Asiakas luuli, että kaupan jokaikinen tuote maksaisi 1€/kpl...

Ulospäin vaikutti ihan tässä maailmassa olevalta, mutta tiedä sitten.. Meillä kuitenkin myynnissä kaikkea elintarvikkeista polkupyöriin.

Vierailija
3819/4751 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gluteeniton ei ole sama kuin luteeton.

- Kaupan kassalla kesätöissä

Vierailija
3820/4751 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme lähetä tahallamme sähköpostia asiakkaan roskapostikansioon, vaan asiakkaan oma sähköposti ohjaa viestit sinne.

60v täti-ihminen "Miksi te lähetätte minulle ne viestit roskapostiin ettekä tavan postiin?!?!"

- Kirjastolla töissä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi