Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?
Kommentit (4751)
Vierailija kirjoitti:
Että verikokeen otosta voi syntyä mustelma vaikka näytteenottaja tekisi kaiken oikein. Mustelman ehkäisy on asiakkaan kontolla. Jos pistokohtaa ei paina reilusti piston jälkeen, tulee mustelma. Joskus mustelma muodostuu samalla sekuntilla kun neula menee suonen seinämän läpi. Ja ettei kukaan näytteenottaja voi taata 100% osumistarkkuutta vaikka olisi tehnyt sitä työkseen 40 vuotta.
Yhdelle asiakkaalle ei millään mennyt läpi että suoni pitää etsiä tunnustelemalla ennenkuin pistää, ainakin jos se ei näy. Kun joku muu oli saanut näytteet heti yhdellä tuikkauksella paikasta, jossa en nähnyt enkä tuntenut suonta.
Satuja ja tarinoita kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että Suomessa ei ole hirveästi katolisia kirkkoja.
Roomalaiset ei mitenkään ....arabien moskeijat on kyllä temppelivuorella Israelissa jopa kaksi . Kalliomoskeija . Ne ei ole mitään roomalaisia vaan arabeja siis Egyptistä Ismael . Ismail karkotettiin itään .
Mitä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntolainaa ei myönnetä vaikka vakuudet on kunnossa, jos maksukyky ei riitä.
Tämä se onkin monelle vaikea paikka ymmärtää! Jonkinlaiset tulot ehkä löytyy, mutta kun kulutusluottoja ja autolainaa on niin paljon, että pelkästään niiden kuukausierät syövät maksukyvyn. Lisänä sitten vielä ylikallis vuokrakämppä.
Ymmärrän tuon vuokrakämpän, jos rakentaataloa ja pitää samalla maksaa lainoja ja vuokraa, mutta eikös muussa tapauksessa sen ylikalliin vuokran maksu lopu, kun muuttaa omistusasuntoon? Eivät siis ole päällekkäisiä maksuja lainanhoitokulujen ja esim. vastikkeen kanssa.
Eräässä virastossa. Miksi teillä ei ole jonoa? Minä olen varautunut jonottamaan!
Öö? Yleensä joutui selittämään miksi jonot on niin pitkät ja kerrankin kun ei ole, niin vaaditaan selitystä😝
Että ei ole ok piilottaa käytettyjä neuloja muovipussiin vanhentuneiden lääkkeiden sekaan ja ojentaa sitä pussia sitten pahaa-aavistamattomalle työntekijälle käteen. Onneksi huomasin ne pussin läpi törröttävät neulat ajoissa ja vältyin neulanpistotapaturmalta, kaikki työkaverit ei ole olleet yhtä onnekkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klarna-jankkaajille tiedoksi, että minä en ikinä maksa etukäteen mitään nettitilauksia (paitsi jos tiedän, että tuote on hyvä ja aion sen pitää, esim. aiemmasta kokemuksesta.)
Joskus tein sen virheen, että maksoin etukäteen, ja sain odotella viikkotolkulla rahojani takaisin. Sellainen ei vetele minun kanssani, joten joko otan laskun tai jos sitä ei myönnetä, en ota mitään.
Visaa sulle ei ilmeisesti myönnetä?
Sellainen pieni huomautus, että joissakin verkkokaupoissa kuten AdLibris ja MatSmart maksuvaihtoehtona on ainoastaan Klarna. (CDOn.comilla puolestaan on täysin Klarnan tavoin toimiva Qliro.)
Nimim. "luottokortti löytyy, mutta sitä vain ei pysty käyttämään kaikkialla"
(Itse otan 14 päivän laskun ja maksan vasta, kun tuotteet ovat tulleen. Siitä on ollut pari kertaa hyötyä kun tilauksesta on puuttunut jotain - ja kerran ostamastani kirjasta puuttui kokonaan puolikas sivu. Luultavasti revennyt jo painossa.)
Sellainen pikku huomautus, että en osta vain epämääräisiä pikavippiluottoja "maksu"vaihtoehdoiksi ehdottavilta firmoilta MITÄÄN! Joku ääneen selitettyjen kirjojen palvelu ei ole välttämätön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntolainaa ei myönnetä vaikka vakuudet on kunnossa, jos maksukyky ei riitä.
Tämä se onkin monelle vaikea paikka ymmärtää! Jonkinlaiset tulot ehkä löytyy, mutta kun kulutusluottoja ja autolainaa on niin paljon, että pelkästään niiden kuukausierät syövät maksukyvyn. Lisänä sitten vielä ylikallis vuokrakämppä.
Ymmärrän tuon vuokrakämpän, jos rakentaataloa ja pitää samalla maksaa lainoja ja vuokraa, mutta eikös muussa tapauksessa sen ylikalliin vuokran maksu lopu, kun muuttaa omistusasuntoon? Eivät siis ole päällekkäisiä maksuja lainanhoitokulujen ja esim. vastikkeen kanssa.
Oli tarkoitus kertoa, että osoittaa huonoa taloustajua muuttuu ylikalliille vuokralle. Omarahoitusosuuttakaan (vähintään 10%) ei pysty kerryttämään, kun kaikki rahat häviää harkintakyvyn puutteessa tehtyihin maksusitoumuksiin. Pitää ensin hoitaa luotot ja pikavipit pois sekä muuttaa kohtuuhintaisempaan asuntoon, jotta voi alkaa saada jotain säästöön.
Vierasss kirjoitti:
Jouduin kertomaan, että ei ole sopivaa uhkailla asiakaspalvelijaa kuolemalla vain, koska alennus ei koske häntä.
Asiakaspalvelija on kuolematon?
Olin Keski-Euroopassa lahjatavarakaupassa töissä. Huonosti maan kieltä taitava erittäin kovaääninen mieshenkilö kysyi: Onko teillä kumeja? - On meillä pyyhekumeja. Mies: Ei kun n*ssimiseen! - Niitä saa apteekista. Neuvoin lähimmän apteekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän työpaikassa on maskivelvoite sekä työntekijöillä että asiakkailla ja tämä ilmoitetaan erittäin selkeästi palveluita varattaessa ja kaikissa tiloissa. Silti säännöllisesti tulee asiakkaita jotka kiukuttelevat maskin käytöstä. Ei ole pakko olla asiakas jos ei halua noudattaa sääntöjä. Emme teitä kaipaa, parempua asiakkaita kyllä riittää.
Lisään vielä, että ihmettelen ihmisten välinpitämättömyyttä ja itsekeskeisyyttä kun ei ymmärretä että se yksikin maskiton asiakas voi vaarantaa kaikkien muiden asiakkaiden ja työntekijöiden terveyden ja myös talouden, jos joudutaan karanteeneihin, työpaikka suojaudutaan sulkemaan tms. Nämä urpot vetoavat esim maskien epämukavuuteen tajuamatta me muut koemme ne ihan yhtä epämiellyttäväksi mutta silti esim me työntekijät pidämme maskeja koko työpäivän 8-9 tuntia.
Edelleenkään terve ihminen ei maskia tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klarna-jankkaajille tiedoksi, että minä en ikinä maksa etukäteen mitään nettitilauksia (paitsi jos tiedän, että tuote on hyvä ja aion sen pitää, esim. aiemmasta kokemuksesta.)
Joskus tein sen virheen, että maksoin etukäteen, ja sain odotella viikkotolkulla rahojani takaisin. Sellainen ei vetele minun kanssani, joten joko otan laskun tai jos sitä ei myönnetä, en ota mitään.
Sellainen pieni huomautus, että joissakin verkkokaupoissa kuten AdLibris ja MatSmart maksuvaihtoehtona on ainoastaan Klarna. (CDOn.comilla puolestaan on täysin Klarnan tavoin toimiva Qliro.)
(Itse otan 14 päivän laskun ja maksan vasta, kun tuotteet ovat tulleen. Siitä on ollut pari kertaa hyötyä kun tilauksesta on puuttunut jotain - ja kerran ostamastani kirjasta puuttui kokonaan puolikas sivu. Luultavasti revennyt jo painossa.)
Sellainen pikku huomautus, että en osta vain epämääräisiä pikavippiluottoja "maksu"vaihtoehdoiksi ehdottavilta firmoilta MITÄÄN! Joku ääneen selitettyjen kirjojen palvelu ei ole välttämätön.
Mistä sinä puhut? Ei esim. Klarna -lasku ole mikään pikavippi. Ihan tavallinen lasku, jonka voi maksaa kun tuote on tullut/2 viikon sisällä. Onko sähkölaskukin sinun mielestäsi pikavippi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmissa mainituissa voi maksaa luottokortilla. Että semmosta. Se että Klarna toimii esim. korttimaksun välittäjänä joissakin verkkokaupassa ei vielä tee kyseistä maksusta Klarnan laskua tai osamaksua.
Vierailija kirjoitti:
Työtäni on vastat aspan puhelinsoittoihin ja varsin usein sinne soittaa henkilöitä, jotka yrittävät soittaa jollekin kilpailijoistamme. Kun tämä käy ilmi (usein pitkän ja polveilevan selvityksen jälkeen, kun soittaja ei ole kuunnellut minkä yrityksen nimellä vastataan) tosi moni alkaa vihaisena kysellä, että miksi kilpailijan sivulla on sitten tämä numero, kun vastaan, että ei kyllä pitäisi olla, vänkäävät vastaan, että kyllä se siellä oli ja kauhea valitus, että onpa huonoa palvelua jne jne. En ymmärrä millä logiikalla se olisi meidän firman osalta huonoa asiakaspalvelua, jos jonkin toisen firman sivuilla on meidän puhelinnumero, ja minä olen aina ystävällinen, joten siitäkään ei ole kyse. Olen joka puhelun päätteeksi tarkistanut ettei meidän numeroa mistään muualta löydy, joten todennäkäisesti ovat googletelleet tavoittelemaansa yritystä ja valinneet sitten väärän yrityksen sivut. Todella raivostuttava kuunnella huutoa ja valitusta, kun soittaja itse on soittanut väärään paikkaan.
Meillä on hiukan samanlainen nimi muutaman yrityksen kanssa ja google-haku usein laittaa tarjolle myös meidän sivun. Nimessä siis suht yleinen englanninkielinen sana. Jos toinen firma on siis tyyliä pesulapalvelu ja me tilitoimisto, niin aiheesta huomaa kyllä heti, ettei puhelu ole meille.
Tässä asiakkaat usein suuttuvat kun heille ilmoittaa, että nyt on väärä numero. "No teillä on sitten varmaan joku numero sinne firmaan X" No ei ole, niillä ei ole mitään tekemistä meidän kanssa.
Vaikka asian on selittänyt niin juurta jaksaen, kuin vain voi, asiakas silti kuvittelee oman mokansa olevan meidän vastuulla. Myös asiakkaat, jotka eivät edes sano mitään epäkohteliasta monesti myös äänensävystään päätellen suuttuvat, sanovat tyyliin "no jaahas" epämääräisillä tuhahduksilla varustettuna.
Jotkut kyllä osaavat pyytää anteeksi erehdystään ja homma on sillä selvä, mutta moni ei selityksenkään jälkeen edelleen tajua, että vika on ihan itsessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä varsinaisesti mitään hyötyä ole ollut, vaan hyvitysoikeus on sama, maksutavasta riippumatta. Toisessa tapauksessa lasku hyvitetään ja toisessa maksu, ei sen kummempaa.
Monella on siis ajatus siitä, että jos tuite on jo maksettu, ei voi valittaa mikä on ihan älytön olettamus. Moni myös maksaa laksulla siksi, että jos kyseessä on "huijarifirma" he voivat jättää laskun maksamatta, tajuamatta, että se laskun peruminen pitää hyväksyttää ihan niinkuin maksunkin palautus, eli huijauksen riski olisi ihan sama.
Jos nyt oikeasti muka kävisi niin, että firma ei suostu palauttamaan rahoja, niin suoraan maksetusta tilauksesta menettää ainoastaan sen tuotteen hinnan, laskulla tilatusta menettää tuotteen hinnan, korot ja kaiken lisäksi luottotiedot. Kumpi onkaan siis turvallisempaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä puhut? Ei esim. Klarna -lasku ole mikään pikavippi. Ihan tavallinen lasku, jonka voi maksaa kun tuote on tullut/2 viikon sisällä. Onko sähkölaskukin sinun mielestäsi pikavippi?
Ei, koska sähköfirma ei lainaa rahaa asiakkaille ostosten tekemiseen.
Klarna eroaa muista pikavipeistä sillä, että se maksaa vippinsä suoraan myyjälle sen ostajan tilin sijaan. Jos laskustuslisää ei näy kassalla, se on piilotettu jo tuotteen hintaan.
Kivekset voi kasvaa kirjoitti:
Eturauhas syöpää sairastavalle miehelle että miksi pitää pitää käsilaukkua koska se kantaa sitä yli suurta kivestä .
Luuletko ihan oikeasti että eturauhanen on kiveksessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä varsinaisesti mitään hyötyä ole ollut, vaan hyvitysoikeus on sama, maksutavasta riippumatta. Toisessa tapauksessa lasku hyvitetään ja toisessa maksu, ei sen kummempaa.
Monella on siis ajatus siitä, että jos tuite on jo maksettu, ei voi valittaa mikä on ihan älytön olettamus. Moni myös maksaa laksulla siksi, että jos kyseessä on "huijarifirma" he voivat jättää laskun maksamatta, tajuamatta, että se laskun peruminen pitää hyväksyttää ihan niinkuin maksunkin palautus, eli huijauksen riski olisi ihan sama.
Jos nyt oikeasti muka kävisi niin, että firma ei suostu palauttamaan rahoja, niin suoraan maksetusta tilauksesta menettää ainoastaan sen tuotteen hinnan, laskulla tilatusta menettää tuotteen hinnan, korot ja kaiken lisäksi luottotiedot. Kumpi onkaan siis turvallisempaa?
Klarna lupaa, ettei laskua tarvitse maksaa ennen kuin tilattu tuote on toimitettu, tai virheellinen/puutteelinen tilaus on korjattu. Sama pätee myös useisiin muihin laskuttajiin. Totta toki, että useimmissa tapauksissa joutuu itse hoitamaan asian kauppiaan suuntaan ja laskun maksamatta jättämiselle täytyy olla perustelu.
Kaupan kassana olen joutunut selittämään henkilölle miten hänen luottokorttinsa toimii. Jostain oli saanut käsityksen, että minä olen se henkilö, joka päättää kuinka paljon luottoa annetaan ja että se luotto tullaan sitten myös myöhemmin maksamaan minulle käteisellä.
Olen ruokakaupassa töissä ja monesti asiakkaat tulevat sulkemisen jälkeen nykimään ovea/koputtamaan ikkunaan että pääsisikö vielä kauppaan. Säännöt ovat selvät, viimeisen asiakkaan jälkeen ei ulko-ovea saa avata kuin vasta aamulla, kun kauppa taas avataan.
Jos kauppaan tullaan viimeisillä minuuteilla, on kohteliasta hoitaa ostokset nopeasti, eikä jäädä pyörimään sulkemisen jälkeen. Useimmiten työvuoro loppuu vartti sulkemisen jälkeen ja siinä ajassa pitää saada asiakkaat palveltua, kassat laskettua ja siistittyä myymälä aamua varten.
Jouduin kertomaan, että ei ole sopivaa uhkailla asiakaspalvelijaa kuolemalla vain, koska alennus ei koske häntä.