Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4751)

Vierailija
3681/4751 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Quokka kirjoitti:

Miksi asiakkaan on annettava hetu lääkärinaikaa varatessa. Miksi en myöskään voi varata aikaa soittajan kummin naapurille pelkällä nimellä.

No kerropa, miksi se hetu pitää antaa? Mitä sillä todistaa, varsinkaan puhelimessa?

Varsinkin kun hetu on tarkoitettu vain ihmisten yksilöintiin, ei se ole mikään salasana jolla voi todistaa henkilöllisyytensä eikä sitä pitäisi sellaisena käyttää. 

Vierailija
3682/4751 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikassa on maskivelvoite sekä työntekijöillä että asiakkailla ja tämä ilmoitetaan erittäin selkeästi palveluita varattaessa ja kaikissa tiloissa. Silti säännöllisesti tulee asiakkaita jotka kiukuttelevat maskin käytöstä. Ei ole pakko olla asiakas jos ei halua noudattaa sääntöjä. Emme teitä kaipaa, parempua asiakkaita kyllä riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3683/4751 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikassa on maskivelvoite sekä työntekijöillä että asiakkailla ja tämä ilmoitetaan erittäin selkeästi palveluita varattaessa ja kaikissa tiloissa. Silti säännöllisesti tulee asiakkaita jotka kiukuttelevat maskin käytöstä. Ei ole pakko olla asiakas jos ei halua noudattaa sääntöjä. Emme teitä kaipaa, parempua asiakkaita kyllä riittää.

Lisään vielä, että ihmettelen ihmisten välinpitämättömyyttä ja itsekeskeisyyttä kun ei ymmärretä että se yksikin maskiton asiakas voi vaarantaa kaikkien muiden asiakkaiden ja työntekijöiden terveyden ja myös talouden, jos joudutaan karanteeneihin, työpaikka suojaudutaan sulkemaan tms. Nämä urpot vetoavat esim maskien epämukavuuteen tajuamatta me muut koemme ne ihan yhtä epämiellyttäväksi mutta silti esim me työntekijät pidämme maskeja koko työpäivän 8-9 tuntia.

Vierailija
3684/4751 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja, mutta esimieheni on minulle teroittanut, että vanhempien suuntaan olen asiakaspalvelija.

Olen joutunut monesti selittämään asiakkaille, että lapsi ei voi itse valita, mitä hän opiskelee ja että ei ole hyväksyttävää, että lapsi säännöllisesti viikoittain on pois kahtena päivänä keskellä viikkoa kolmen tunnin ajan, koska jääkiekkoharkat ovat silloin.

Vierailija
3685/4751 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että ihmettelen ihmisten välinpitämättömyyttä ja itsekeskeisyyttä kun ei ymmärretä että se yksikin maskiton asiakas voi vaarantaa kaikkien muiden asiakkaiden ja työntekijöiden terveyden ja myös talouden, jos joudutaan karanteeneihin, työpaikka suojaudutaan sulkemaan tms. Nämä urpot vetoavat esim maskien epämukavuuteen tajuamatta me muut koemme ne ihan yhtä epämiellyttäväksi mutta silti esim me työntekijät pidämme maskeja koko työpäivän 8-9 tuntia.

Maskit ovat hyödyttömiä, koska ihmiset käyttävät niitä väärin. Ne päinvastoin keräävät kaiken hengityskosteuden ja ihmiset käpälöivät niitä pesemättä käsiään ennen ja jälkeen. Niihin aivastellaan eikä niitä vaihdeta sen jälkeen. Niitä roikotetaan nenän tai leuan alla. Samaa maskia pidetään päiväkausia, vaikka maski pitäisi vaihtaa parin tunnin välein. Jne. Maskien avulla pöpöt vain leviävät.

Vierailija
3686/4751 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskit ovat hyödyttömiä, koska ihmiset käyttävät niitä väärin. Ne päinvastoin keräävät kaiken hengityskosteuden ja ihmiset käpälöivät niitä pesemättä käsiään ennen ja jälkeen. Niihin aivastellaan eikä niitä vaihdeta sen jälkeen. Niitä roikotetaan nenän tai leuan alla. Samaa maskia pidetään päiväkausia, vaikka maski pitäisi vaihtaa parin tunnin välein. Jne. Maskien avulla pöpöt vain leviävät.

Asiakkaat sitoutuvat silti noudattamaan palveluehtoja ostaessaan palveluita.

Vierailija
3687/4751 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Quokka kirjoitti:

Miksi asiakkaan on annettava hetu lääkärinaikaa varatessa. Miksi en myöskään voi varata aikaa soittajan kummin naapurille pelkällä nimellä.

No kerropa, miksi se hetu pitää antaa? Mitä sillä todistaa, varsinkaan puhelimessa?

Varsinkin kun hetu on tarkoitettu vain ihmisten yksilöintiin, ei se ole mikään salasana jolla voi todistaa henkilöllisyytensä eikä sitä pitäisi sellaisena käyttää. 

Minä ainakin hetun antaessani varmistan, että langan toisessa päässä oleva henkilö avaa oikeat tiedot eli Maija Meikäläisen 40v eikä Erkki Eläkeläisen 89v. Tai avaavat Lilli Lapseni 8v eikä naapurin Lilli Lapsen 7v tiedot. Varsinkin kun samalla kylällä saattaa olla se 10 kokonimikaimaa, mikä olisikaan helpompi tapa kertoa kuka heistä on ellei hetua anna, se kun on jokaisella eri. En minä ainakaan halua terveystietojani kirjattavan ihan väärien ihmisten tietoihin.

Vierailija
3688/4751 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtäni on vastat aspan puhelinsoittoihin ja varsin usein sinne soittaa henkilöitä, jotka yrittävät soittaa jollekin kilpailijoistamme. Kun tämä käy ilmi (usein pitkän ja polveilevan selvityksen jälkeen, kun soittaja ei ole kuunnellut minkä yrityksen nimellä vastataan) tosi moni alkaa vihaisena kysellä, että miksi kilpailijan sivulla on sitten tämä numero, kun vastaan, että ei kyllä pitäisi olla, vänkäävät vastaan, että kyllä se siellä oli ja kauhea valitus, että onpa huonoa palvelua jne jne. En ymmärrä millä logiikalla se olisi meidän firman osalta huonoa asiakaspalvelua, jos jonkin toisen firman sivuilla on meidän puhelinnumero, ja minä olen aina ystävällinen, joten siitäkään ei ole kyse. Olen joka puhelun päätteeksi tarkistanut ettei meidän numeroa mistään muualta löydy, joten todennäkäisesti ovat googletelleet tavoittelemaansa yritystä ja valinneet sitten väärän yrityksen sivut. Todella raivostuttava kuunnella huutoa ja valitusta, kun soittaja itse on soittanut väärään paikkaan.

Vierailija
3689/4751 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yritysmyyjä. Myydään koneita ja kokonaisia laitteistoja, jotka valmistutetaan tai tehdään itse. Asiakkaita on kaikenlaisia eikä yhtäkään ole varaa menettää, joten kaikkia kohdellaan niin hyvin kuin osataan. 

Kaikki ovat kuitenkin erilaisia.  Jollekin koneen rikkoutuminen ei ole mikään ongelma. Toiselle se on maailman tärkein asia. Riippuu myös paljon tilanteesta. 

Kerran tuli kutsu Ruotsiin katsomaan koneita, jotka eivät vastaa lainkaan sitä mitä he ovat tilanneet. Tänne ja heti, karjui siellä päällikkö. Katsoin pikaisesti luetteloa, että kuka on kaupat tehnyt ja koska. Otin niistä paperikopiot. 

Kiireellä paikalle vain todetakseni, että eihän tässä meidän koneista ole kyse. Kun sanoin sen heti julki, niin toimitusjohtaja piti silti minua syyllisenä, että heille on toimitettu väärät koneet.  Yritin keventää tilannetta sanomalla, että tietysti ne ovat väärät koneet, koska niitä ei ole hankittu meiltä. Toimitusjohtaja ei ollut huumori tuulella, vaan oli vähällä ettei lyönyt minua.

Piti yrittää jotakin ja nopeasti. Kysyin tilannetta seuranneelta nuorelta mieheltä, että tietääkö hän mistä nämä laittet on tilattu. Puolastahan ne tuli. Nyt vasta toimitusjohtaja oli kuin olisi saanut sähköiskun.  Mitä sinä sanoit? Puolasta. Nyt hän alkoi uhota hänelle, että kukas ne Puolasta on tilannut eikä antanut suunvuoroa kellekään. Aikansa räyhättyään lähti ovet paukkuen. 

Nyt tämä nuori mies sanoi minulle, että nämä on tuotu väärään paikkaan. Varastomies otti vastaan, kun ei katsonut papereita tarpeeksi tarkkaan. Näiden nouto on jo sovittu, mutta tuolle huutajalle ei sitä ole ehditty sanoa, kun ei anna suunvuoroa. 

Nyt valkeni minullekin, että ne meidän koneet on vasta matkalla. 

Lopulta sekin tilanne sai onnellisen lopun, kun menin hänen puheilleen ja sanoin, että nyt kuuntelet. 

Nykyisin meillä on erittäin sopuisat välit ja hän muistelee tuota erehdystään häpeillen, vaikka asia on sovittu jo monta kertaa. 

Vierailija
3690/4751 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

UuhhKakaka kirjoitti:

Että ray:n pelikoneet on k-18 ja alaikäisillä ei ole oikeutta pelata vaikka kuinka vanhmpi olisi vieressä. Ja tämän vuoksi tottakai olin paska kassa

Ennen oikeutti mutta se olisilloin kun koneitten ikäraja oli 15v.

Vierailija
3691/4751 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin turisti-infossa töissä. Sinne soitettiin ja kyseltiin aivan älyttömiä, koska soittajat jotenkin luulivat, että se on yleinen tietotoimisto, jossa tiedetään kaikki. Muistan, kuinka vaikea oli pysyä kärsivällisenä ja tahdikkaana, kun joku tivasi ruumisarkkujen hintoja ja suuttui, kun kehotin häntä soittamaan hautaustoimistoihin asian tiimoilta, sillä me osasimme vastata lähinnä alueen matkailua käsitteleviin kysymyksiin. 

Toisaalta omakin tietomäärä karttui hullujen kysymysten myötä aika tavalla, kun jotkut kysymykset toistuivat ja helpommalla pääsi, kun niihin etsi vastaukset valmiiksi, vaikkei se työnkuvaan kuulunutkaan.

Vierailija
3692/4751 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta aika monet turvallisuuteen liittyvät asiat maailmassa ovat epätäydellisiä, mutta silti niitä käytetään tai jopa laki vaatii. Jos käytettäisiin tuota sinun logiikkaa, ettei maskeja kannata käyttää, koska ne eivät suojaa täydellisesti, voisimme saman tien luopua turvavöistä, nopeusrajoituksista, kondomeista, kypäröistä, lentokenttien turvatarkastuksista ja uimavalvonnasta, noin muutamia asioita mainitakseni.

Vierailija
3693/4751 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen erotiikkaliikkeessä, joten kaikenlaista on nähty ja kuultu. Mieleen on jäänyt herra, joka olisi ennen suuren anustapin ostoa  halunnut käyttää wc-tilojamme, koska hän halusi ottaa kuvan tapista takapuolessaan, ja tehdä sen mukaan ostopäätöksen. Hän ei millään ymmärtänyt, että hänen pitää jaksaa odottaa kotiin asti kuvan ottamista.

Vierailija
3694/4751 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin rautakaupassa töissä. Silloin tällöin asiakas tuli nykimään hihasta ja kertomaan, että tarvitsisi uuden akun ruuvariinsa. Kun kysyin minkä merkkinen akkuruuvari oli kyseessä, vastaus oli "no täältä se on ostettu, kaksi tai ehkä neljä vuotta sitten, voit varmaan tarkistaa sen jostain".

Myös jotain aivan käsittämättömiä juttuja tultiin kyselemään, tyyliin jonkun herätyskellon patterikotelon kantta, ikään kuin sellaisia olisi rautakaupan hyllyssä. 

Vierailija
3695/4751 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin rautakaupassa töissä. Silloin tällöin asiakas tuli nykimään hihasta ja kertomaan, että tarvitsisi uuden akun ruuvariinsa. Kun kysyin minkä merkkinen akkuruuvari oli kyseessä, vastaus oli "no täältä se on ostettu, kaksi tai ehkä neljä vuotta sitten, voit varmaan tarkistaa sen jostain".

Myös jotain aivan käsittämättömiä juttuja tultiin kyselemään, tyyliin jonkun herätyskellon patterikotelon kantta, ikään kuin sellaisia olisi rautakaupan hyllyssä. 

Itse sain rautakaupan kassalla hirveän huudon, kun meillä ei ollut myynnissä madeveitsiä. Huutajana oli eräs herttainen näyttelijärouva.

Vierailija
3696/4751 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan varsinaisesti päässyt selittämään tätä kenellekään asiakkaalle, joten selitän sen nyt tässä teille kaikille: 

Vaikka lehtien ym. mainokset ja asiakaskirjeet usein ovatkin tuttavallisia ja ihmisiä lähestytään tervehtimällä "Hei Elina!" niin se ei tarkoita sitä, että olet yksi kymmenestä asiakkaasta, ja asiakaspalvelu tunnistaa sinut pelkän etunimen perusteella, jos esimerkiksi lähetät reklamaation. Asiakkaita on tuhansia, ja sinä olet vain yksi asiakasnumero muiden joukossa. Se on se nykyajan aateekoo, joka osaa painaa mainoksen tekstiin sinun nimesi.

Etenkin erään monikansallisen, amerikkalaislähtöisen, kirjojen lyhennelmillä paljolti maineensa saaneen firman asiakkaat tuntuvat olevan siinä luulossa, että heillä on lämmin ystävyyssuhde "Kaarinan" kanssa.

Vierailija
3697/4751 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Quokka kirjoitti:

Jotta aika menee oikealle ihmiselle. Saman nimisiä ja jopa samana vuonna syntyneitä voi olla monta.

Vierailija
3698/4751 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus verotoimistossa töissä. Tuli tosi paljon asiakkaita, jotka kysyivät, saako hän veronpalautusta. Sitten katsottiin koneelta, että joo, sulle maksetaan 52 euroa. Sen jälkeen ne olivat käsi ojossa, että anna tähän käteen. Siinä sitten yritettiin selittää, että se maksetaan sulle vasta joulukuussa, nyt pitää odottaa.

Eipä siinä mitään, mutta samat asiakkaat pyörivät siellä joka päivä. Jos eilen ei maksettu veronpalautusta, saattoi hyvinkin olla, että tänään maksettaisiin. Tai huomenna. Tai ylihuomenna...

Vierailija
3699/4751 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ultraäänitutkimuksella ei todellakaan ole mahdollista varmistaa, kumpi isäkandidaateista on lapsen isä (yhdyntöjen väli oli pari päivää).

Vierailija
3700/4751 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klarna-jankkaajille tiedoksi, että minä en ikinä maksa etukäteen mitään nettitilauksia (paitsi jos tiedän, että tuote on hyvä ja aion sen pitää, esim. aiemmasta kokemuksesta.)

Joskus tein sen virheen, että maksoin etukäteen, ja sain odotella viikkotolkulla rahojani takaisin. Sellainen ei vetele minun kanssani, joten joko otan laskun tai jos sitä ei myönnetä, en ota mitään.

Visaa sulle ei ilmeisesti myönnetä?

Sellainen pieni huomautus, että joissakin verkkokaupoissa kuten AdLibris ja MatSmart maksuvaihtoehtona on ainoastaan Klarna. (CDOn.comilla puolestaan on täysin Klarnan tavoin toimiva Qliro.)

Nimim. "luottokortti löytyy, mutta sitä vain ei pysty käyttämään kaikkialla"

(Itse otan 14 päivän laskun ja maksan vasta, kun tuotteet ovat tulleen. Siitä on ollut pari kertaa hyötyä kun tilauksesta on puuttunut jotain - ja kerran ostamastani kirjasta puuttui kokonaan puolikas sivu. Luultavasti revennyt jo painossa.)