Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4751)

Vierailija
3481/4751 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen teleoperaattorin asiakaspalvelussa.

Ehkä oudointa on se kun ei voi sanoa asiakkaalle suoraan, että tiedän että valehtelet. Joskus menee tosi oudoksi kun yrittää johdatella asiakasta takaisin totuuden poluille ja silti asiakas kiistää.

Ihmiset ei tajua, että teleoperaattori näkee tosi paljon tietoa asiakkaan liittymistä ja laitteista. Eikä kukaan usko, että joka kuukausi lasku, maksumuistutuskirje ja kaksi perintätoimiston kirjettä jäävät matkalle.

Jep. "Jonotin yli tunnin puhelimessa" - näen, että asiakas on jo ottanut vain 10 min.

Itse olin aiemmin töissä ravintolassa. Monesti baaritiskin asiakas sanoi odottaneensa palvelua (ruuhkasta johtuen) ainakin puoli tuntia. Kuitenkin tyyppi oli seissyt siinä viisi minuuttia.

Vierailija
3482/4751 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka-askin hinta ravintolassa on suuri ihmetys monille. ”Älä avaa sitä, niin ei mene avausmaksua..”. Mitä avausmaksua?

Tupakassa on katetta ehkä euro pari päällä. Se ei ole avausmaksu. Jos tupakassa olisi sama kate kun oluessa, se aski maksaisi 30-40€. Muutamasta eurosta jaksetaan valittaa, mutta kalja voi maksaa 8 €, vaikka kaupassa euron. Ps. Tupakan myyntilupa/kassa on 500€ vuosi. Joten sitä katetta ei pikkurafloissa jää yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3483/4751 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra oli hakeutumassa yksityispuolelle leikkaukseen koska odotus julkisella puolella oli liian pitkä. Kysyi voiko saada julkisen puolen varoista korvausta siitä että ei rasita systeemiä vaan maksaa operaation itse. Pahoitellen kerroin että ei ole korvausta luvassa.

Vierailija
3484/4751 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakka-askin hinta ravintolassa on suuri ihmetys monille. ”Älä avaa sitä, niin ei mene avausmaksua..”. Mitä avausmaksua?

Tupakassa on katetta ehkä euro pari päällä. Se ei ole avausmaksu. Jos tupakassa olisi sama kate kun oluessa, se aski maksaisi 30-40€. Muutamasta eurosta jaksetaan valittaa, mutta kalja voi maksaa 8 €, vaikka kaupassa euron. Ps. Tupakan myyntilupa/kassa on 500€ vuosi. Joten sitä katetta ei pikkurafloissa jää yhtään.

Ööööööö??? Kuka avaa mitä ja missä??? Voisitko kirjoittaa hieman epäselvemmin😑

Vierailija
3485/4751 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti tuo on paikan omistajan oma ohjeistus kun ei halua tai suostu maksaa ylityölisää. Suurinosa varmasti syökin ja lähtee 20 minuutissa mutta ei kaikki ja sitähän ei naamakertoimesta näe joten säännöt kaikille samat.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran 20  min ennen sulkemisaaikaa kahvilaan jossa tuolloin työskentelin tuli nainen kysymään, ehtiikö ostaa kahvin mukaan. Toki. Naisen maksaessa huomasin mieshenkilön joka kasasi tarjottimelle viineriä, voileipää ja kahvia. Kun ilmoitin miehelle että voisin myydä ne mukaan mutta paikan päälle ei voi jäädä nauttimaan, koska suljemme kohta alkoi hirveä huuto ja  tarjotin viinereineen paiskattiin eteeni kolinalla  minkä jälkeen mies  marssi tiehensä huutaen ettei suosittele paikkaa kellekkään.

Tämä on Suomessa ongelma. Asiakaspalvelu on käsittämättömän joustamatonta ja tuntuu olevan vähän "yksinkertaisten" ihmisten ammatti. Järjen käyttö on sallittu ja tärkeintä on myydä mahdollisimman paljon....

Juu, kyllä jos 20min ennen sulkemista sanottaisiin noin niin kyllä lähtisi palautetta. Siinä ajassa kyllä ehtii kahvinsa, voileivän ja viinerinsä hotasemaan. 

Aivan käsittämätöntä "palvelua". Sitten pitäisi jo oven suussa olla maininta että myymme ainoastaan mukaan 20min ennen sulkemista

Juuri näin! Mitähän paikan omistaja sanoisi kun kuulisi, että työtekijät lopettaa myymisen etukäteen. Meillä töissä on kahvitauko kymmenen minuuttia ja siinä ajassa ehtii kahvin hyvin juoda. Ihan vaikka voileivän ja pullan kera.

Kyllä yrittäjä myy niin paljon kun vaan voi, etenkin kahvilassa jossa myymättömät tuotteet menee jätteisiin ja on suoraan katteesta pois.

Sitä voisi vaikka avata suunsa ja sanoa kohteliaasti esimerkiksi: huomasitteko, että suljemme 20 minuutin kuluttua, ehditte varmaankin siinä ajassa syödä.

Ei se yrittäjä siellä keskiyöhön asti joudu tiskaamaan ja siivoamaan, vaan me pohjasakka 10e tuntipalkalla työtä tekevät. Ei se mahdollisimman paljon myyminen minun kukkaroa kasvata..

Palvelen itse siis nekin, jotka tulevat 60sek ennen sulkua, koska ovat saapuneet ennen sulkemisaikaa. Mutta ymmärrän kyllä, että jos ylitöistä ei saa pennin hyrrää, niin sitten ei olla sekuntiakaan ylitöissä.

Vierailija
3486/4751 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tiedän missä olen töissä. Sattuu usein. Ihminen soittaa ja suuttuu kun vastattiin optikkoliikkeestä eikä lukkopalvelusta, jankkaa tietävänsä kyllä mihin soitti ja että numero on varmasti oikein.  Siinä on vaikea keksiä läpi menevää selitystä tilanteelle, kun asiakas on mielestään oikeassa ja minä sekaisin.

Vierailija
3487/4751 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä irtokarkkeja ei saa syödä siitä laarista suoraan ja kyllä mä näin, kun sä otit siitä.

Vierailija
3488/4751 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

As tietää että lasku pitää maksaa, mutta soittaa vasta kun laskutus on edennyt niin pitkälle että palvelu lopetettu, sitten alkaa hirveä itku "inhmillisyyden" puutteesta kun ei voida joustaa ihan vähän. Haluaa alkuperäisen laskun (ilman kuluja), koska meille ilmoittamansa osoite on väärä.

Erityisesti yritysasiakkaiden itku tuosta muistutusmaksusta hämmästyttää - kuinka paskasti firmalla menee jos toimarkilla on aikaa monikanavalähestyä suurin piirtein johtoa myöten yhden vitosen takia?

Vierailija
3489/4751 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä käsittänyt että siihen nimenomaan lisätään maksu juurikin tuosta avauksesta.

Sanoin joskus yhdessä pikkupaikassa omistajalle että "älä avaa sitä ettei mene maksua" . Ja hän totesi minulle että "mites hän sitten tienaa" tjsp 😊

Vierailija
3490/4751 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä käsittänyt että siihen nimenomaan lisätään maksu juurikin tuosta avauksesta.

Sanoin joskus yhdessä pikkupaikassa omistajalle että "älä avaa sitä ettei mene maksua" . Ja hän totesi minulle että "mites hän sitten tienaa" tjsp 😊

Paljonko luulet hänen tienaavan?

Vierailija
3491/4751 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokoneessa: meillä ei valitettavasti ole mitään sellaista säilytyspaikkaa, johon voisi laittaa edesmenneen puolison tuhkauurnan, se pitää nyt viedä ihan omassa jalkotilassa lenon aikana. Osanotot, että lomamatkan aikana puoliso kuoli auto-onnettomuudessa. (tositarina kymmenen vuoden takaa...)

Vierailija
3492/4751 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentokoneessa: meillä ei valitettavasti ole mitään sellaista säilytyspaikkaa, johon voisi laittaa edesmenneen puolison tuhkauurnan, se pitää nyt viedä ihan omassa jalkotilassa lenon aikana. Osanotot, että lomamatkan aikana puoliso kuoli auto-onnettomuudessa. (tositarina kymmenen vuoden takaa...)

Ei ole mikään outo asia, että tuo pitää selittää asiakkaalle. Luulisi tuollaisessa tilanteessa löytyvän sen uurnan verran tilaa takaa, että kenenkään ei tarvitse uurnaa lattialla jaloissa kuljettaa!

Vierailija
3493/4751 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Labraan ei pitäisi tulla yskimään varsinkaan ilman maskia. Mutta mummot vastaavat että ei se ole yskä vaan muuten vaan joutuu rykimään.

Vierailija
3494/4751 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut aikoinaan ravintolassa töissä ja aski maksoi täsmälleen saman verran avattiin se tai ei.

Vierailija
3495/4751 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut aikoinaan ravintolassa töissä ja aski maksoi täsmälleen saman verran avattiin se tai ei.

Kuulostaa lakitekniseltä jutulta: ravintolan on avattava aski. Hinta tulee siitä, että sitä myydään ravintolassa. Avataanhan kuohuviinitkin valmiiksi, ettei niitä kuljeteltaisi pois ravintolasta. ( tiedän lakimuutoksen ulosmyynnistä)

Vierailija
3496/4751 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen teleoperaattorin asiakaspalvelussa.

Ehkä oudointa on se kun ei voi sanoa asiakkaalle suoraan, että tiedän että valehtelet. Joskus menee tosi oudoksi kun yrittää johdatella asiakasta takaisin totuuden poluille ja silti asiakas kiistää.

Ihmiset ei tajua, että teleoperaattori näkee tosi paljon tietoa asiakkaan liittymistä ja laitteista. Eikä kukaan usko, että joka kuukausi lasku, maksumuistutuskirje ja kaksi perintätoimiston kirjettä jäävät matkalle.

Jep. "Jonotin yli tunnin puhelimessa" - näen, että asiakas on jo ottanut vain 10 min.

Mä sain joskus asiakkaalta huonon palautteen, jossa monin sanankääntein avautui "jumalattoman pitkästä" jonotusajasta. Historiatiedoista selvisi, että oli peräti melkein kolme minuuttia joutunut odottamaan.

Vierailija
3497/4751 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysyttiin kerran, että eikö oy tarkoitakin "oma yritys"

Vierailija
3498/4751 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ehkä niin outo juttu, mutta osoittautunut todella hankalasti selitettäväksi jos asiakas ei kertakaikkiaan ymmärrä:

Olen töissä yrityksessä jonka palveluja voi varata itse netissä, varauksesta menee vahvistus asiakkaan ilmoittamaan puhelinnumeroon tekstiviestillä. Toisinaan hätääntynyt ihminen soittaa että hänelle on tullut viesti että OLEN MUKA JOTAIN VARANNUT JA MINÄ EN VARMASTI OLE VARANNUT MITÄÄN NYT POISTA HETI TÄLLAISET VARAUKSET!! IDENTITEETTIVARKAUS!! Viesteissä on toki varausnumero ja jos soittaja onnistuu sen kaivelemaan niin tyypillisesti paljastuu että varaus on muun henkilön nimellä mutta soittajan puhelinnumero näkyy siellä muun ihmisen tiedoissa, oletettavasti koska sormi lipsahtanut siellä netissä varatessa. Tätä sitten koitan selittää, että näppäilyvirhe puhelinnumerossa, ei ole identiteettivarkaus, varaus ei ole teille, ei varmasti tule laskua jne jne. 

Vierailija
3499/4751 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

outoja kysymyksiä kirjoitti:

Päätyisin varmaan tähän juttuketjuun asiakkaana, jos menisin kampaamoon ja kysyisin vetyperokdisia mahdollisimman paljon sisältävää hiustenvalkaisuainetta, odottaen pätevää vastausta tiedusteluun, että "toimiihan se varmasti Commodore Amigan kellastuneiden muovikuorien retrobright valkaisuun" :D

Ensimmäinen ongelma tulisi tietysti jo siitä, ettei joku nuori kampaaja edes tiedä mikä on Commodore Amiga 500... :D

Lähinnä se kampaaja ihmettelisi, miksi et mene ostamaan ihan vain vetyperoksidia. Ei sitä kiinnosta vaikka olisit aikeissa valkaista peppureikääsi sillä.

Vierailija
3500/4751 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ostat itsellesi pitsan paikan päällä syötäväksi, ei tyttöystäväsi tai poikaystäväsi voi tulla "ottamaan vaan paria haukkua" ja hakea lisää limsaa automaatista. Olet maksanut  yhdestä limsasta ja siitä pitsasta.

En ymmärtänyt tätä viestiä. Limun osalta kyllä, mutta jos joku ostaa kokonaisen pizzan, mitä väliä sillä on kuinka moni siitä syö? Kyseessähän ei ollut buffet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme