Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4751)

Vierailija
3441/4751 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran 20  min ennen sulkemisaaikaa kahvilaan jossa tuolloin työskentelin tuli nainen kysymään, ehtiikö ostaa kahvin mukaan. Toki. Naisen maksaessa huomasin mieshenkilön joka kasasi tarjottimelle viineriä, voileipää ja kahvia. Kun ilmoitin miehelle että voisin myydä ne mukaan mutta paikan päälle ei voi jäädä nauttimaan, koska suljemme kohta alkoi hirveä huuto ja  tarjotin viinereineen paiskattiin eteeni kolinalla  minkä jälkeen mies  marssi tiehensä huutaen ettei suosittele paikkaa kellekkään.

Tämä on Suomessa ongelma. Asiakaspalvelu on käsittämättömän joustamatonta ja tuntuu olevan vähän "yksinkertaisten" ihmisten ammatti. Järjen käyttö on sallittu ja tärkeintä on myydä mahdollisimman paljon....

Vierailija
3442/4751 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran 20  min ennen sulkemisaaikaa kahvilaan jossa tuolloin työskentelin tuli nainen kysymään, ehtiikö ostaa kahvin mukaan. Toki. Naisen maksaessa huomasin mieshenkilön joka kasasi tarjottimelle viineriä, voileipää ja kahvia. Kun ilmoitin miehelle että voisin myydä ne mukaan mutta paikan päälle ei voi jäädä nauttimaan, koska suljemme kohta alkoi hirveä huuto ja  tarjotin viinereineen paiskattiin eteeni kolinalla  minkä jälkeen mies  marssi tiehensä huutaen ettei suosittele paikkaa kellekkään.

Tämä on Suomessa ongelma. Asiakaspalvelu on käsittämättömän joustamatonta ja tuntuu olevan vähän "yksinkertaisten" ihmisten ammatti. Järjen käyttö on sallittu ja tärkeintä on myydä mahdollisimman paljon....

Johtuu varmaankin siitä, että työnantaja ei ole valmis maksamaan puolen tunnin tai tunnin lisäpalkkaa työntekijälle siitä, että saa palveltua vielä sen yhden, 10 euron ostokset tekevän asiakkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3443/4751 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuu varmaankin siitä, että työnantaja ei ole valmis maksamaan puolen tunnin tai tunnin lisäpalkkaa työntekijälle siitä, että saa palveltua vielä sen yhden, 10 euron ostokset tekevän asiakkaan.

Kyllä mina ainakin söisin tuon miehen satsin 20 minuutissa helposti ja olisin ulkona ennen liikkeen sulkemista.

Vierailija
3444/4751 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oudoin, mutta erityisesti tänä kesänä päätään nostanut ilmiö.

Joidenkin ihmisten on ollut hyvin vaikea ymmärtää, että työnantajan tarjoamat rahat Smartumin, E-passin tai muun kortin/rannekkeen/mobiilisovelluksen muodossa ovat HENKILÖKOHTAISIA. Vain ja ainoastaan sinun omaan käyttöösi tarkoitettuja. Voit näillä rahoilla ostaa itsellesi museokortin, salikortin, leffalipun, teatterilipun jne. Mutta et voi tällä työnantajan tarjoamalla, henkilökohtaisella edulla ostaa samoja tuotteita edes lapsellesi, miehellesi, isovanhemmillesi tai naapurin Pirkolle. Ilmiön laajuus tänä kesänä liittynee siihen, että kulttuuri- ja urheilupalvelut olivat pari kuukautta kiinni ja yhtäkkiä olikin "lompakko täynnä rahaa", joka pitää kuluttaa tiettyyn määräaikaan mennessä.

No, käytännössä edun käyttäminen perheenjäsenen hyväksi on todella helppoa sellaisissa palveluissa, jossa ostaminen toimii verkossa. Esim. Tiketin kautta ostettavat keikkaliput mm. Tavastialle saa ostettua verkosta Epassilla ja niitä voi ostaa samalle keikalle vaikka kuinka monta. Samoin Finnkinon leffalippuja voi ostaa verkosta. Kumpiakaan ei ole kukaan koskaan ovella syynännyt lipussa olevan nimen osalta. Monessa leffateatterissa ei ole edes ihmistä tarkistamassa lippua vaan lippu näytetään automaatille. Aina ollaan koko perhe päästy mm. Itiksessä leffaan vanhemman virike-edulla ostetuilla lipuilla.

Joo, mutta jos olet pyrkimässä paikkaan x ja sulle todetaan ettet voi virikesetelillä maksaa koko perheen lippuja niin turha siitä on alkaa itkemään että leffalippujaki pystyy netistä ostamaan.. ohis

Vierailija
3445/4751 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätähän ei kysytty, mutta olen joutunut selittämään K-supermarketin myyjälle, että kaupassa myydään postimerkkejä. Yleensä ovat jossain "kassan alla" laatikossa. Myyjä katsoi minua säälivästi ja hämmentyneenä kuin jälkeenjäänyttä ja alkoi selittää, että kuule kun postimerkkejä myydään Postissa...

Heh, yhdessä toisessa kaupassa (ei K-ryhmän) myytiin myös postimerkkejä, ja heillä oli kassalla myös kirjevaaka. Siihen aikaan pienin kirjemaksu oli sama Suomeen ja Eurooppaan, mutta painoraja oli eri (ulkomaille alle puolet Suomen vastaavasta). Ei ollut yksi kerta tai kaksi, kun pyysin punnitsemaan jonkun vähän painavamman kirjeen "ja se menee siis ulkomaille", myyjä: "joo se menee tavallisella postimerkillä" ja melkein on jo liimaamassa merkkiä ennen kuin ehdin keskeyttää, että niin siis PALJONKO se paino oli? Jokunen alkoi oikein inttää, että no se on se ihan sama maksu ulkomaille... minä: "joo, mutta painoraja ei ole sama...sinulla on siinä laatikossa se postimaksutaulukko"...myyjä: "... ... ...no näin meille on kyllä SANOTTU..."

:)

Vierailija
3446/4751 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettikaupassa ei voi maksaa käteisellä. Valitettavasti. 

Voihan. 

Esim. Kotipizzassa voit tilata netistä kotiin ja maksaa käteisellä ovella tuontivaiheessa. Tosin koronan takia nyt kelpaa vain verkossa maksaminen.

Vierailija
3447/4751 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 12v tyttö maksoi kortilla jossa oli etämaksu, kysyin kenen kortti on kyseessä ja kuulemma iskän. Ilmoitin ettei voi valitettavasti maksaa sillä. '

Myöhemmin tytön isä konkkasi kainalosauvoilla sisään, raivosi mikä on per""le kun likalle ei myyty, korttia ei ole varastettu vaan oma tytär, hän antoi kortin..kesken mesuamisen ukko kaatui ja huusi lattian rajasta  että on meidän vikamme jos hän nyt joutuu sairaalaan KUN TYTTÄRELLE EI SAA""NA MYYTY. Koetin selittää että olen hyvin pahoillani mutta vaikka ei itse pääse kauppaan niin ei sitä korttia  silti saa antaa tyttärelle/siskolle/vaimolle. Se on petos.

Olen maksanut kymmeniä ja kymmeniä kertoja isäni pankkikortilla - lähimaksulla tai isompia ostoksia pin-koodin kanssa. Koskaan ei ole kassa sanonut mitään. Miksi toisen kortilla maksaminen on petos?

Kysypä kuule pankista, siellä tiedetään 👍

Kuule, minä olen yhden pankin toimitusjohtajan henkilökohtainen työntekijä (eli en pankin työntekijä) ja käyn välillä tekemässä ostoksia ja varauksia hänen luottokorteillaan ja pankkikorteillaan. Hän on myös asianajaja ammatiltaan, joten tietää kyllä aika tarkkaan lait ja säädökset tämänkin asian suhteen.

Mitäpä luulet, onko niin paha asia jos tytär ostaa isänsä kortilla jotain? Taidat olla vain yli-innokas pilkunviilaaja, joka saa kaikenmoisista säännöksistä ja niiden tarkkailusta sisältöä elämään.

Sun kohdalla salassapitovelvollisuus rikkoutuu, kerrot liian tunnistettavasti työnantajastasi.

Vierailija
3448/4751 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 12v tyttö maksoi kortilla jossa oli etämaksu, kysyin kenen kortti on kyseessä ja kuulemma iskän. Ilmoitin ettei voi valitettavasti maksaa sillä. '

Myöhemmin tytön isä konkkasi kainalosauvoilla sisään, raivosi mikä on per""le kun likalle ei myyty, korttia ei ole varastettu vaan oma tytär, hän antoi kortin..kesken mesuamisen ukko kaatui ja huusi lattian rajasta  että on meidän vikamme jos hän nyt joutuu sairaalaan KUN TYTTÄRELLE EI SAA""NA MYYTY. Koetin selittää että olen hyvin pahoillani mutta vaikka ei itse pääse kauppaan niin ei sitä korttia  silti saa antaa tyttärelle/siskolle/vaimolle. Se on petos.

Olen maksanut kymmeniä ja kymmeniä kertoja isäni pankkikortilla - lähimaksulla tai isompia ostoksia pin-koodin kanssa. Koskaan ei ole kassa sanonut mitään. Miksi toisen kortilla maksaminen on petos?

Kuule, minä olen yhden pankin toimitusjohtajan henkilökohtainen työntekijä (eli en pankin työntekijä) ja käyn välillä tekemässä ostoksia ja varauksia hänen luottokorteillaan ja pankkikorteillaan. Hän on myös asianajaja ammatiltaan, joten tietää kyllä aika tarkkaan lait ja säädökset tämänkin asian suhteen.

Mitäpä luulet, onko niin paha asia jos tytär ostaa isänsä kortilla jotain? Taidat olla vain yli-innokas pilkunviilaaja, joka saa kaikenmoisista säännöksistä ja niiden tarkkailusta sisältöä elämään.

Sun kohdalla salassapitovelvollisuus rikkoutuu, kerrot liian tunnistettavasti työnantajastasi.

Kukas se niinkus sitten on?? Kerro...

Vierailija
3449/4751 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aika varma, että yksikään yrittäjä ei ole joustamaton omassa puljussaan. Jos siellä kassan takana ja myymälässä häärii tavallinen palkollinen, niin harvoinpa mihinkään sooloiluun voi ryhtyä. Toimitaan niiden ohjeiden mukaan mitkä työnantaja on antanut.

Itse työskentelen eräässä ketjuliikkeessä. Myymälöillä ei ole omaa hankintaa, ei omaa hinnoittelua eikä omia tarjous- tai alennuskampanjoita.

Päivittäin useille asiakkaille selitän jotakin näistä asioista: miksi ei voida myymälätasolla ottaa valikoiman jotain asiakkaan haluamaa tuotetta. Miksi en voi myydä tuotetta samaan alempaan hintaan kuin toisen ketjun myymälässä. Miksi en voi antaa alennusta kun asiakas omasta mielestään ostaa paljon tai isolla summalla.

Toki voidaan ja laitetaan tuotteistukseen viestiä, jos jotakin tuotetta kysellään erityisen paljon, mutta sen enempää työkaluja tai päätäntävaltaa ei rivityöntekijällä ole. Ja niin, tähän samaan menee myös aukioloajat, jotka työnantaja on määrännyt.

Voisihan tässä niinkin päin ajatella, että se on asiakas joka on yksinkertainen, jos ei tajua liikkeiden toimintaa vielä selvennyksen jälkeenkään, vaan jatkaa mouhoamistaan.

Vierailija
3450/4751 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sitä toivoisi mutta sulle nyt on sitten sattunut epäpätevä asianajaja työnantajaksi.

Lainaus pankin sivuilta korttiehdoista:

” Olet vastuussa kortin ja tunnusluvun huolellisesta säilytyksestä

Kortti on henkilökohtainen, ja sitä ei saa antaa kenenkään muun käyttöön – ei edes toiselle saman perheen jäsenelle.”

Vierailija
3451/4751 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän olen selittänyt varmaan sata kertaa: Läppäri ei muutu perinteiseksi pöytäkoneeksi, vaikka se olisikin pöydällä.

Vierailija
3452/4751 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ristiriitainen sanoma sinulla. Eli pomosi kyllä tietää säädökset, joten säädösten mukaan näin saa toimia? Toisaalta kuitenkin ”pilkunviilaaja” voi kieltää käyttämästä toisen korttia, jos tarkkailee säädöksiä?

Vierailija
3453/4751 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, kyllä jos 20min ennen sulkemista sanottaisiin noin niin kyllä lähtisi palautetta. Siinä ajassa kyllä ehtii kahvinsa, voileivän ja viinerinsä hotasemaan. 

Aivan käsittämätöntä "palvelua". Sitten pitäisi jo oven suussa olla maininta että myymme ainoastaan mukaan 20min ennen sulkemista

Vierailija
3454/4751 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille asiakkaille on pitänyt selittää, että ei kuluttajansuoja tarkoita sitä, että antaisimme automaattisesti viallisen tuotteen tilalle ehjän tuotteen. Asiakkaan pitää ensin odottaa päätöstä kuluttajasuojaneuvojalta vuoden ja sitten  aletaan mahdollisesti käymään oikeutta. Asiakas voittaisi oikeudessa, mutta aika harva on siihen ruvennut muutaman kympin tai satasten tuotteen vuoksi. Säästämme yrityksenä näin vuosittain paljon rahaa.

Vierailija
3455/4751 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt olivat jo loppuneet ja yritin ripein askelin loikkia kohti pukuhuonetta. Mutta tietenkin eräs asiakas halusi kysyä jotain ja ymmärrän hyvin ettei hän voinut tietää, että juuri tältä työasussaan kulkevalta myyjältä oli työvuoro jo päättynyt. Kysyin ystävällisesti kuinka voisin auttaa ja asiakas luetteli juuri kaiken mitä kaupan valikoimasta voi kysyä aina tarjouskynttilänjalkojen loppusummasta kun -30% ale lasketaan mukaan siihen mistä löytyvät gluteenittomat einekset. 

Vastailin ystävällisesti ja juoksentelin asiakkaalle hänen etsimiään tuotteita ympäri kauppaa. Olin ollut jo vapaaehtoistöissä 20 minuuttia kun ajattelin asiakkaan saaneen nyt kaikkiin kysymyksiinsä vastauksen. No ei... Asiakas kertoi kuinka osaamaton leipuri on ja kun pakasteista ei nyt löytynyt juuri häntä miellyttäviä gluteenittomia ja vegaanisia torttutaikinoita niin voisinko minä tulla tekemään taikinan hänen luokseen!

Siinä vaiheessa totesin, että ei valitettavasti kuulu työnkuvaan ja että netistä varmasti löytyy hyviä ohjeita tähän leivontaan. Asiakas jäi hölmistyneenä katsomaan kun pääsin viimein lähtemään, mutta olin tästä hyvästä saanut paskaa palautetta jonka esimies mylvi jälkeenpäin minulle.

Vierailija
3456/4751 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin urheiluliikkeessä ostamassa juoksukenkiä, kun mies tuli kysymään minulta neuvoa kenkien valintaan ja alkoi raivota kun sanoin etten osaa neuvoa kenkien suhteen ja kerroin olevani itsekin siinä asiakkaana.

Aasi alkoi huutaa ja repiä takkiani, joten liikkeen myyjä ja vartija tulivat apuun. Olen 155cm, pienehkö nainen joten tilanne oli pelottava. Ennen kuin aasi heitettiin pihalla, hän vielä huusi, että on nähnyt minut siellä työvaatteissa. Niin tosiaankin, olen myyjänä toisella puolen ostoskeskusta olevassa liikkeessä. 

Tämän jälkeen olin pitkään töissä niin, etten ollut yksin tyovuorossa. Kerran näin asiakkaan oman työpaikkani edessä, mutta hän ei tullut sisään nähtyäni minut ja seurassani olleen vartijan.

Vierailija
3457/4751 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oudoin, mutta erityisesti tänä kesänä päätään nostanut ilmiö.

Joidenkin ihmisten on ollut hyvin vaikea ymmärtää, että työnantajan tarjoamat rahat Smartumin, E-passin tai muun kortin/rannekkeen/mobiilisovelluksen muodossa ovat HENKILÖKOHTAISIA. Vain ja ainoastaan sinun omaan käyttöösi tarkoitettuja. Voit näillä rahoilla ostaa itsellesi museokortin, salikortin, leffalipun, teatterilipun jne. Mutta et voi tällä työnantajan tarjoamalla, henkilökohtaisella edulla ostaa samoja tuotteita edes lapsellesi, miehellesi, isovanhemmillesi tai naapurin Pirkolle. Ilmiön laajuus tänä kesänä liittynee siihen, että kulttuuri- ja urheilupalvelut olivat pari kuukautta kiinni ja yhtäkkiä olikin "lompakko täynnä rahaa", joka pitää kuluttaa tiettyyn määräaikaan mennessä.

Ok. Mä olen ostanut lukuisia kertoja esim. leffalippuja itselleni ja miehelleni. Ei mitään ongelmaa

Vierailija
3458/4751 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, kyllä jos 20min ennen sulkemista sanottaisiin noin niin kyllä lähtisi palautetta. Siinä ajassa kyllä ehtii kahvinsa, voileivän ja viinerinsä hotasemaan. 

Aivan käsittämätöntä "palvelua". Sitten pitäisi jo oven suussa olla maininta että myymme ainoastaan mukaan 20min ennen sulkemista

Juuri näin! Mitähän paikan omistaja sanoisi kun kuulisi, että työtekijät lopettaa myymisen etukäteen. Meillä töissä on kahvitauko kymmenen minuuttia ja siinä ajassa ehtii kahvin hyvin juoda. Ihan vaikka voileivän ja pullan kera.

Vierailija
3459/4751 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas hermostui, kun eräs tietty appelsiinimehu oli kahta hyllyä alempana, kuin aiemmin. Yritin selittää, että sama mehu on tässä (sama pakkauskin) alempana nyt. Mutta kunhan olisi halunnut sitä, joka oli tässä kohtaa hyllyä🙄

Vierailija
3460/4751 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Mitähän paikan omistaja sanoisi kun kuulisi, että työtekijät lopettaa myymisen etukäteen. Meillä töissä on kahvitauko kymmenen minuuttia ja siinä ajassa ehtii kahvin hyvin juoda. Ihan vaikka voileivän ja pullan kera.

Mäkään en ymmärrä tätä. Toki jos olisi tullut vaikka minuuttia vaille, mutta 20 minuuttia ennen.... Hyvin vielä ehtii syödä ja juoda.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän