Sivut

Kommentit (3415)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatekaupassa töissä ja yllättävän moni asiakas ei tiedä mikä ero on mekolla ja hameella! Asiakas haluaa mekon, kuljetaan yhdessä myymälä ympäri ja esittelen kaikki mekot. Lopuksi tullaan farkkuhameiden luo, niin siinä ilme kirkastuu, että tarkoitin jotain tällaista. Tuntuu oudolle, kyse kuitenkin ihan suomalaisista asiakkaista!

=D =D

Minu non pakko tunnustaa, että en tiedä eroa... mekko ja hame on minulle sama asia. Johtunee varmasti siitä,. etten voi sietää mekkoja ja hameita, enkä päälleni sellaista kisko hätätapauksessakaan. Naurattaa kovasti, kun todella voisin olla kaupassa kuvailemasi urpå.. paitsi että siinä vaiheessa olisin kyllä saanut ison iskun päähäni, jos mekkoja ja hameita tulisin kyselemään.. =D

En minä silti asiakasta urpona pidä, ihmetyttää vaan, kun niin moni ei tiedä eroa. Mekko siis on sellainen, joka puetaan sellaisenaan, siinä on ylä- ja alaosa samassa vaatteissa. Hame taas on pelkkä alaosa, vyötäröltä alaspäin ja sen kanssa tarvitsee puseron tms. T. Se vaatemyyjä

Mistähän asti? Se, mitä sinä sanot mekoksi, oli ennen leninki. Tosin muutin ulkomaille 1980-luvulla, mutta näin oli vielä silloin(kin) Suomessa. Mekko oli hame, siinä saattoi korkeintaan olla (lapsella) neliskulmainen etumustalappu ja henkselit jotka menivät ristiin selän puolella. Mutta mekko ei ollut leninki.

Jossain vaiheessa tämä nimitys siis on selvästikin muuttunut. Eikö kukaan enää käytä leninkiä?

Mun kohta satavuotias mummo saattaa käyttää sanoja mekko ja leninki synonyymeinä, mutta hame on hame, ja eri asia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatekaupassa töissä ja yllättävän moni asiakas ei tiedä mikä ero on mekolla ja hameella! Asiakas haluaa mekon, kuljetaan yhdessä myymälä ympäri ja esittelen kaikki mekot. Lopuksi tullaan farkkuhameiden luo, niin siinä ilme kirkastuu, että tarkoitin jotain tällaista. Tuntuu oudolle, kyse kuitenkin ihan suomalaisista asiakkaista!

=D =D

Minu non pakko tunnustaa, että en tiedä eroa... mekko ja hame on minulle sama asia. Johtunee varmasti siitä,. etten voi sietää mekkoja ja hameita, enkä päälleni sellaista kisko hätätapauksessakaan. Naurattaa kovasti, kun todella voisin olla kaupassa kuvailemasi urpå.. paitsi että siinä vaiheessa olisin kyllä saanut ison iskun päähäni, jos mekkoja ja hameita tulisin kyselemään.. =D

En minä silti asiakasta urpona pidä, ihmetyttää vaan, kun niin moni ei tiedä eroa. Mekko siis on sellainen, joka puetaan sellaisenaan, siinä on ylä- ja alaosa samassa vaatteissa. Hame taas on pelkkä alaosa, vyötäröltä alaspäin ja sen kanssa tarvitsee puseron tms. T. Se vaatemyyjä

Mistähän asti? Se, mitä sinä sanot mekoksi, oli ennen leninki. Tosin muutin ulkomaille 1980-luvulla, mutta näin oli vielä silloin(kin) Suomessa. Mekko oli hame, siinä saattoi korkeintaan olla (lapsella) neliskulmainen etumustalappu ja henkselit jotka menivät ristiin selän puolella. Mutta mekko ei ollut leninki.

Jossain vaiheessa tämä nimitys siis on selvästikin muuttunut. Eikö kukaan enää käytä leninkiä?

Mun kohta satavuotias mummo saattaa käyttää sanoja mekko ja leninki synonyymeinä, mutta hame on hame, ja eri asia.

Ainakin vanhassa Porin murteessa on (koko)hame eli mekko/leninki, ja puolihame eli hame. Kyllä näissä termeissä on vaihtelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
###

Murre-eroja tosiaan. "Meillä päin" mekko käsittää yläosankin, hame on vyötäröltä alaspäin (mummo saattoi sanoa puolihameeksikin, mutta ei silti ikinä kutsunut mekkoa hameeksi). Leninki taas on vähän hienompi mekko ;)

Vierailija

Ei kai siinä ole murteella mitään tekemistä, mekko on se missä on yläosa myös, ja hame se mikä vyötäröltä alas. Eri asia tietysti se, että ihmiset kutsuu niitä virheellisesti sekaisin. Leninki taas on sama kuin mekko, mutta omaan korvaan vanhahtava ilmaus ehkä nykypäivän puhekielessä.

wikipedia.org/wiki/Leninki

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Että asiakkaan tulee itse tietää oma sähköpostiosoitteensa, ja että sähköpostiosoitteessa ei voi olla kahta miukumaukua.

Vanha kunnon miukumauku :D

Vierailija

Miksi tuo mekko/hame piti nostaa jostain ketjun syövereistä kun se on käsitelty jo aiemmin, ja täytyykö sitä jatkaa kuuden (nyt seitsemän) viestin verran..

Olin nuorempana prismassa töissä, ja osastollani vanha rouva sai sairaskohtauksen. Hälytin heti apua ja työkaverit alkoivat peittää näkyvyyttä asiakkaaseen. Siis mistä sekin johtuu ettö kaikkien pitää tulla tuijottamaan eivätkä voì pyynnöistä huolimatta jatkaa matkaa.

Juoksin sitten ambulanssia vastaan pääovelle. Matkan varrella naisasiakas pysäytti minut ja kysyi voinko auttaa etsimään jotain kirjaa. Sanoin etten nyt ehdi kun täytyy mennä ambulanssia vastaan jotta he pääsevät nopeasti potilaan luo. Jatkoin juoksemista ja kuulin naisen huudon takaani "p#skaa asiakaspalvelua". Jep.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa taas mukavaa lukea ketjua jossa on asiaa enää 5%. Onko se niin mahrottoman mukavaa lainata jonkun viestiä täyttäen koko ketjun riitelyllä? Alv, anti age, rahojen palautus. Voitteko lopettaa.

Minusta ketju on mennyt pitkälti siihen, että asiakaspalvelijat ovat harmistuneet varsin tavanomaisista asioista työssään ja avautuvat niistä täällä. Ehkä kaikki oikeasti oudot asiat tuli käsiteltyä jo ketjun alkupuolella, mutta jos ketjun otsikko on oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään, toivoisin lukevani jotain muuta kuin myyjän tilitystä siitä, että joutuu selittämään asiakkaille liikkeen sulkeutumisesta tai tuotteen vaihto-oikeudesta, jotka kuulostavat varsin tavanomaisilta asioilta, joita työssään kohtaavat.

No kyllä mä sanoisin, että se on aika omituinen asia, jos joutuu selittämään, ettei kaupassa saa enää olla, kun se on kiinni. Tän luulis ihmisten sisäistävän jo jokus 5-vuotiaana. 

Vierailija

Vierailija][quote=Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa taas mukavaa lukea ketjua jossa on asiaa enää 5%. Onko se niin mahrottoman mukavaa lainata jonkun viestiä täyttäen koko ketjun riitelyllä? Alv, anti age, rahojen palautus. Voitteko lopettaa.

Minusta ketju on mennyt pitkälti siihen, että asiakaspalvelijat ovat harmistuneet varsin tavanomaisista asioista työssään ja avautuvat niistä täällä. Ehkä kaikki oikeasti oudot asiat tuli käsiteltyä jo ketjun alkupuolella, mutta jos ketjun otsikko on oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään, toivoisin lukevani jotain muuta kuin myyjän tilitystä siitä, että joutuu selittämään asiakkaille liikkeen sulkeutumisesta tai tuotteen vaihto-oikeudesta, jotka kuulostavat varsin tavanomaisilta asioilta, joita työssään kohtaavat.

Kyllä minä niin mieleni pahoitin. Myyjät eivät osaa edes keskustelupalstalla keskustella oikein.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäätelöpalloa tehdessä: "kuppi vai vohveli?"

Asiakas: "Mitä eroa niillä on?"

Eikä ole todellakaan ollut vain yksittäinen asiakas xD Varmaan vaan hassuja ajatuskatkoja.

Niin, se on turhauttavaa kun itse toistaa työssään satoja kertoja samoja asioita ja silti asiakkaalle se voi olla ensimmäinen kerta kun moisen kysymyksen kuulee. Kannattaa varmaan kysyä selkeämmin "laitanko jäätelöpallosi kuppiin vai haluaistko sen mielummin vohveliin?" ja samalla näyttää kuppia ja vohvelia. 

Kun ensi kertaa kuulee jonkin asian, ei sitä välttämättä tunne.

En ymmärrä miksei sitä kuppia voi tehdä vaikka jostain taikinasta, siis syötäväksi. Silloin tuo kysymys on minusta ihan looginen. Toisen asemaan asettuminen voi joskus vaatia ponnistelua, mutta siitä voi saada hyvän mielen.
Jos siis kysyt vaikka laitetaanko pahvikuppiin vai vohvelitötteröön, asia on helpompi ymmärtää.

Sitä jäätelökuppia ei voi tehdä taikinasta, koska se on nimenomaan tarkoitettu allergisille asiakkaille jotka eivät voi syödä taikinaa, tai jäätelöä joka on koskenut taikinaan 🤦‍♀️. Voi pyhä yksinkertaisuus, miksi kuvittelit sen kuppivaihtoehdon olevan olemassa!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Asiakas, joka nykyisin on erään ison ja kansainvälisen viestintäfirman toimitusjohtaja, oli silloin markkinointipäällikkö eräässä toisessa kv. firmassa, soitti minulle ja kysyi aivan hämmentäviä perusasioita heille varatusta VIP-tilasta kansainvälisen urheilutapahtuman yhteydessä. Olin silloin markkinointiassistentti. Siis tyyliin, että mitä mun pitää sinne tilata, paljonko juomia ja ruokaa ja pitääkö tilata jotain kalusteita ja jotain. Pitääkö meidän itse tuottaa meidän oma esittelymateriaali vai onko se siellä niinkuin valmiina ja kutsutaanko me itse meidän vieraat.

Olin aivan hämmentynyt, koska viikkoa aikaisemmin oli lähtenyt kaikille yhteistyökumppaneille rautalankaa väännettynä tiedote, jossa yksityiskohtaisesti neuvottiin step-by-step mitä pitää tehdä. Kysyin, että tuliko se perille? Tuli, mutta hän ei ymmärtänyt. Käytiin sitten se juttu läpi puhelimessa vielä ihan yksityiskohtaisesti, meni ehkä noin tunti. Mainittakoon, että hän oli ainoa noin 30:stä joka vaati kädestä pitäen apua. Ja noi oli oikeasti aika perusasioita PR:n jutuissa.

Puhelun päätyttyä menin vähän ihmeissäni markkinointijohtajan huoneeseen ja kerroin xx:n soittaneen ja olleen ihan ulalla. Kysyin, että onko hänen kanssaan varmasti käyty läpi mitä soppariin kuuluu ja mitä ei. Markkinointijohtaja meni ihan hiljaiseksi ja kysyi, että kävitkö sä nää asiat siis läpi hänen kanssaan just äsken? Juu. Nimittäin kun hän oli selittänyt sen asian puhelimessa just sitä edellisenä päivänä tälle asiakkaalle. Ihan täsmälleen samat asiat. 

Silloin mietin että millä hiton meriiteillä täällä pääsee kansainvälisen konsernin, ehkä maailman tunnetuimman brändin, markkinointipäälliköksi...

Tämän on muuten hämmentävää, mitä urpompi työntekijä niin sitä todennäköisemmin hänestä tulee joku suuri johtaja. Ehkä siksi että kun ei kertakaikkiaan ole oikeisiin töihin

Vierailija

Olen nuorempana työskennellyt vuosia eläinkaupassa ja siellä törmäsin ihan käsittämättömiin luuloihin ja haluamisiin asiakkaiden toimesta..
Yksi yleisin oli että miksi ei voi ostaa kultakalaa sellaiseen muutaman litran pallomaiseen maljaan.. Moni ei edes hyväksynyt asiaa kun olin selittänyt miksi kyseinen astia on kelvoton asuinpaikka mille tahansa kalalle saati kultakalalle josta kasvas hyvin suuri, moni vetosi siihen että kuka sitä tulee tarkastamaan että otan silti.. Anterksi mutta jo eettisistä syistä en myy, kultakala on elävä ja tunteva olento siinä missä kuka tahabsa muukin.. Osa vetosi siihen kun aku ankassakin on, silloin olisi tehnyt mieli sanoa että pidäthän sinä näjöjään housuja vaikka aku ankka ei.. Mutta kun asiakaspalvelu hommissa ollaan täytyy tietty kohteliaisuus pitää.. Täktä alalta olisi muitakin ihan uskomattomia tarinoita ja kertoo hyvin sen että joillekkun ihmisille eläimet on vain tavaroita, surullista...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Eikä ole todellakaan ollut vain yksittäinen asiakas xD Varmaan vaan hassuja ajatuskatkoja.

Niin, se on turhauttavaa kun itse toistaa työssään satoja kertoja samoja asioita ja silti asiakkaalle se voi olla ensimmäinen kerta kun moisen kysymyksen kuulee. Kannattaa varmaan kysyä selkeämmin "laitanko jäätelöpallosi kuppiin vai haluaistko sen mielummin vohveliin?" ja samalla näyttää kuppia ja vohvelia. 

En ymmärrä miksei sitä kuppia voi tehdä vaikka jostain taikinasta, siis syötäväksi. Silloin tuo kysymys on minusta ihan looginen. Toisen asemaan asettuminen voi joskus vaatia ponnistelua, mutta siitä voi saada hyvän mielen.
Jos siis kysyt vaikka laitetaanko pahvikuppiin vai vohvelitötteröön, asia on helpompi ymmärtää.

Sitä jäätelökuppia ei voi tehdä taikinasta, koska se on nimenomaan tarkoitettu allergisille asiakkaille jotka eivät voi syödä taikinaa, tai jäätelöä joka on koskenut taikinaan 🤦‍♀️. Voi pyhä yksinkertaisuus, miksi kuvittelit sen kuppivaihtoehdon olevan olemassa!

Yksinkertaisuus ja ystävällisyys ovat hyveitä. Niitä viljelemällä saa itselle hyvän mielen. Suosittelen.

Taikina-allergia? Selvä, enpä tiennyt sellaisestakaan. Aina oppii uutta! Hienoa.

Vierailija

Kerran 20  min ennen sulkemisaaikaa kahvilaan jossa tuolloin työskentelin tuli nainen kysymään, ehtiikö ostaa kahvin mukaan. Toki. Naisen maksaessa huomasin mieshenkilön joka kasasi tarjottimelle viineriä, voileipää ja kahvia. Kun ilmoitin miehelle että voisin myydä ne mukaan mutta paikan päälle ei voi jäädä nauttimaan, koska suljemme kohta alkoi hirveä huuto ja  tarjotin viinereineen paiskattiin eteeni kolinalla  minkä jälkeen mies  marssi tiehensä huutaen ettei suosittele paikkaa kellekkään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kerran 20  min ennen sulkemisaaikaa kahvilaan jossa tuolloin työskentelin tuli nainen kysymään, ehtiikö ostaa kahvin mukaan. Toki. Naisen maksaessa huomasin mieshenkilön joka kasasi tarjottimelle viineriä, voileipää ja kahvia. Kun ilmoitin miehelle että voisin myydä ne mukaan mutta paikan päälle ei voi jäädä nauttimaan, koska suljemme kohta alkoi hirveä huuto ja  tarjotin viinereineen paiskattiin eteeni kolinalla  minkä jälkeen mies  marssi tiehensä huutaen ettei suosittele paikkaa kellekkään.

20 minuuttia aikaa ja ei saa enää jäädä syömään leipäpalasta ja viineriä?!? Meillä on töissä 30 min ruokatauko ja siinä ajassa syödään kokonainen lounas jälkiruokakahveineen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No itseasiassa kyllä voi. Eikö ihan Hesessäkin tule jäätelöt sellaisessa vohveli "kupissa"? Muuallakin olen törmännyt. Ehkä asiakas mielessään ajatteli sellaista?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat