Omista häistä ja siskon kosinta-aikeista...apua!
Siskoni, myös kaasoni, pyysi lupaa saada juhlapuheen lopussa kosia pitkäaikaista miesystäväänsä. Tosi mukavaa, että pyysi luvan, mutta sukset meni ristiin siinä vaiheessa, kun sanoin etten pidä sitä kivana ajatuksena. Joo, käyhän se "teemaan" ja olisi iloinen yllätys kaikille sukulaisille ja siskon miehelle tietty, mutta minä kyllä haluan olla sen verran itsekäs morsian, etten suostu. Ei tuntuisi kivalta, että siinä oman rakkaustarinan "kohokohdassa" joku tulee ja vie kaiken huomion minulta ja mieheltäni - ja mies oli kyllä samaa mieltä. Ja sitten toisaalta julkikosinnat ihan yleisellä tasolla ovat minusta vähän arveluttavia...vaikka siihen ei tietenkään ole minun puuttuminen, kun ei suoraan koske minua. Joo, siskoni on aina ollut aika tempperamenttinen luonne, ja nyt on aika hitonmoinen stressi, kun kolme viikkoa häihin ja sisko/kaaso kiukuttelee. Mutta eikös se ole ihan yleinenkin etiketti, että toisen häissä ei kosita? Hitto.
Kommentit (31)
Siskosi on idiootti. Hänellä ei taida olla mitään käytös tapoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle sopisi siskon kosinta, mutta jossain eri kohdassa myöhempänä. Siitä syntyisi lisää tervetulleita muistoja omaan hääpäivään.
Minä en oikein haluaisi riskeerata sitä, että jos mies ei vastaakaan toivotulla tavalla tai kokee pakoksi vastata kyllä, niin sitten on tunnelma pilalla ja kaikilla kiusallista. Jonkun kihlauksen julkistamisen vielä ymmärtäisin, jos se todella olisi hääparille ok, ja vaikka hääpari sen kertoisi.
Ap
Olen samaa mieltä. Kosinta vain, jos on varma siitä, että se on toiselle ok. Kihlauksen julkistaminen olisi riskitön eikä olisi vaaraa, että meneekin pieleen. Mutta nuo saisi olla vasta jossain juhlien loppupuolella.
No sähän voisit kertoa etukäteen sille miehelle että sua tullaan kosimaan. Yllätys pilalla, sisko rääkyy vähän mutta mitä sitten.
Naimisiin menon tarkoituksena on olla huomion keskipisteenä? Ok, nyt ymmärrän nykyisiä erotilastoja. Halutaan olla HUOMION KESKIPISTEINÄ toisen, kolmannen, neljännen, viidennen jne. kerran.
Ymmärrän sua, ap. En tykkäisi itsekään. Sisko saa sitten oman hääpäivänsä, antaisi teidän pitää omansa.
Vierailija kirjoitti:
Naimisiin menon tarkoituksena on olla huomion keskipisteenä? Ok, nyt ymmärrän nykyisiä erotilastoja. Halutaan olla HUOMION KESKIPISTEINÄ toisen, kolmannen, neljännen, viidennen jne. kerran.
Ei, se ei ole avioitumisen tarkoitus. Mutta jos hääpari päättää järjestää juhlat, joihin kutsutaan vieraita heidän avioliittoaan juhlistamaan, niin sen juhlan tarkoitus on nimenomaan juhlistaa ja huomioida sitä HÄÄPARIA.
Vierailija kirjoitti:
Kun mun sisko meni naimisiin, minä odotin aika alkuvaiheessa meidän kolmatta lasta - kuitenkin jo ns. turvallisilla viikoilla. En kertonut kenellekään, siskonikaan siis ei tiennyt. Äitini oli miehen lisäksi ainoa joka tiesi ja häntä oli vannotettu pitämään suunsa kiinni. En halunnut viedä sukulaisten huomiota siskon ja hänen miehensä häissä. Nähdään suht. harvakseltaan sukulaisten kanssa, joten se olis mennyt kuitenkin siihen onnitteluun ja muuhun.
Pidin myös puheen siskon häissä, mutta ei käynyt edes mielessä että olisin esim. kertonut sen uutisen puheessa. Mautonta, kuten myös kosiminen.
Hih, mä kerroin yhdelle kaveriporukalle mun kolmannesta raskaudesta vähän aiemmin kuin oli tarkoitus, ettei tarvitsisi paljastaa sitä yhden kaverin 3-kymppisissä (siellä se olisi kuitenkin paljastunut, koska en yleensä kieltäydy maljoista, ja kaveri oli järkännyt isot bileet enkä halunnut viedä huomiota siellä).
Toivottavasti siskosi tokenee, ap! Et ollut yhtään kohtuuton, höpsö idea siskoltasi.
Vierailija kirjoitti:
Juhlissa nyt yleensä menee niin, että se jota juhlitaan, on keskipisteenä. Oli sitten häät, ristiäiset, synttärit, tai jopa hautajaiset. Hautajaisissa keskipisteenä on vainaja. Tämä on käytössääntö, jonka jokaisen aikuisen luulisi tajuavan ihan itsestään.
On typerää kosia häissä ja typerää viettää häitä ollenkaan, koska eroon ne liitot päättyy kumminkin. Jotkut liitot nopeastikin ja lapset kärsii.
Vierailija kirjoitti:
On typerää kosia häissä ja typerää viettää häitä ollenkaan, koska eroon ne liitot päättyy kumminkin. Jotkut liitot nopeastikin ja lapset kärsii.
Syntymäpäivätkin ovat turhia, koska joskus kuolee kumminkin. Kannattaa myös jättää kaikki turha elämä ja ilo pitämättä, turhaa kaikki. Ainoat tarpeelliset juhlat ovat hautajaiset!
Kun mun sisko meni naimisiin, minä odotin aika alkuvaiheessa meidän kolmatta lasta - kuitenkin jo ns. turvallisilla viikoilla. En kertonut kenellekään, siskonikaan siis ei tiennyt. Äitini oli miehen lisäksi ainoa joka tiesi ja häntä oli vannotettu pitämään suunsa kiinni. En halunnut viedä sukulaisten huomiota siskon ja hänen miehensä häissä. Nähdään suht. harvakseltaan sukulaisten kanssa, joten se olis mennyt kuitenkin siihen onnitteluun ja muuhun.
Pidin myös puheen siskon häissä, mutta ei käynyt edes mielessä että olisin esim. kertonut sen uutisen puheessa. Mautonta, kuten myös kosiminen.