Arvostele painonpudottajan tämänpäiväinen syöminen!
Ikä 23v, painoa 110kg ja pituutta 165cm. Vettä olen tähän asti juonut 1,8 litraa. Päivän aktiivisuus: Olen käynyt tänään 45min kävelylenkillä, muuten ollut koko päivän kotona.
Klo 7:00: 3dl rasvallista piimää + 200g marjoja pakkasesta, jälkiuunileipä + 5g voita ja keitetty kananmuna
Klo 11: 180g pakastekatkarapuja + tomaatti + 100g kurkkua + 50g jäävuorisalaattia + 100g viinirypäleitä + puolikas paprika
Klo 15: 2 porkkanaa raasteena, 3 keitettyä perunaa, 100g raejuustoa ja kokonainen tölkki tonnikalaa (öljyt valutettu pois)
Klo 19: 1,5dl kaurahiutaleista puuro, johon mausteeksi Piltti-mangosose
Kommentit (25)
Minusta tuo vaikuttaa hyvältä. Kaloreita tuossa taitaa olla 1600-1700, hyvin olet saanut kasvikunnan tuotteita. Hienoa, että liikut. Proteiinia olet saanut n. 90g ja laihduttajalle suositellaan 1g per painokilo. Etenkin aktiivisina päivinä suosituksesta kannattaa pitää kiinni. Tsemppiä :)
Vierailija kirjoitti:
Eikö sulle tule nälkä kun syöt noin harvoin? Laihduttajan tulisi syödä pieniä annoksia parin tunnin välein. Mitä jos söisit klo 7, 10, 13, 16, 19, 22? Miksi et syö rasvatonta piimää ja vaihda voita terveellisempään?
Ai neljän tunnin välein on harvoin? Ihan normaali ruokailuväli se on. Miksi juuri laihduttajana pitäisi olla koko ajan puputtamassa jotain?
Perunoita et tarvi (kokeile tilalle vaikka buffalamozzarellaklönttejä), ja rypäleistä tulee turhaa sokeria, muuten ok.
Mun mielestä syöt ihan hitosti 😮 Itse olen syönyt tänään n. 2dl munakokkelia ja juonut maitokahvia. Mitat 166/60
Vierailija kirjoitti:
Eikö sulle tule nälkä kun syöt noin harvoin? Laihduttajan tulisi syödä pieniä annoksia parin tunnin välein. Mitä jos söisit klo 7, 10, 13, 16, 19, 22? Miksi et syö rasvatonta piimää ja vaihda voita terveellisempään?
Ei tule, ainakaan niin nälkä että sortuisin mässäilemään. Tunnen mielummin päivän aikana normaalia nälkää ja normaalia kylläisyyttä kuin ympärivuorokautista välitilaa. Olen huomannut, että normaalirasvainen piimä ja pieni nokare voita aamuisin vähentävät roskaruokahimojani. AP
Ihan ok minusta. Itse kyllä siirtäisin puuron aamuun ja aamupalan iltapalaksi ilman leipää, mut varmasti ihan toimiva ja järkeväkin :)
Oikein hyvältä vaikuttaa sun syömiset ja ruokarytmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule, ainakaan niin nälkä että sortuisin mässäilemään. Tunnen mielummin päivän aikana normaalia nälkää ja normaalia kylläisyyttä kuin ympärivuorokautista välitilaa. Olen huomannut, että normaalirasvainen piimä ja pieni nokare voita aamuisin vähentävät roskaruokahimojani. AP
Erittäin hyvä huomio, joka jää monelta tekemättä! Samoin nuo perunat pitää kylläisenä ja estää herkuttelemasta illalla. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä syöt ihan hitosti 😮 Itse olen syönyt tänään n. 2dl munakokkelia ja juonut maitokahvia. Mitat 166/60
Lipitätkö sitä maitokahvia pitkin päivää vai käytkö useitakin päiviä 1500:lla miinuskalorilla? Vai halusitko vaan päästä kehaisemaan omaa kokoasi ja pientä syömistäsi? 2
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lipitätkö sitä maitokahvia pitkin päivää vai käytkö useitakin päiviä 1500:lla miinuskalorilla? Vai halusitko vaan päästä kehaisemaan omaa kokoasi ja pientä syömistäsi? 2
Ei tullut mieleen, että tätä päivää on vielä reilusti jäljellä? Totta hitossa syön vielä uudestaan 😂
Täytyypä lisätä noi katkaravut omaankin salaattiin, sen verran näyttää olevan vähäkalorista proteiinia. Mä olen myös tykännyt syödä puuron aamuisin ja illalla viimeinen ateriani on lämmin ruoka n. klo 18, mutta jos toi toimii sulle, niin hyvä :) terveisin, laihduttaja itsekin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tullut mieleen, että tätä päivää on vielä reilusti jäljellä? Totta hitossa syön vielä uudestaan 😂
Eli mätätkö noi loput kalorit illalla könttänä? Vai oletko herännyt äskettäin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai neljän tunnin välein on harvoin? Ihan normaali ruokailuväli se on. Miksi juuri laihduttajana pitäisi olla koko ajan puputtamassa jotain?
Koska aineenvaihdunta pysyy tällä tavalla hyvin korkeana. Olo on aika erillainen kun ulostaa 5 kertaa päivässä vs 2 kertaa. Kun on korkea aineenvaihdunta olo on energinen ja nopea.
Oot ollut hereillä ennen seiskaa, mutta jo neljältä vetänyt kaikki päivän vedet? Olisko sokeritautia sehän aiheuttaa janoa?
Vierailija kirjoitti:
Oot ollut hereillä ennen seiskaa, mutta jo neljältä vetänyt kaikki päivän vedet? Olisko sokeritautia sehän aiheuttaa janoa?
Mä juon vettä tälläsella ilmalla 5-6L. Heräämisen jälkeen ensimmäisen 2h aikana juon 2 litraa ennen kuin menen salille. 1,8litraa ei ole mitään.
Lisäisin hieman rasvaa ja nipistäisin jonkin verran hiilareista (esim. perunat pois, tonnikalan öljystä ainakin osa mukaan ja tilkka öljyä/salaatinkastiketta lounaan kanssa).
Perunaa, leipää, voita ja rasvapiimää voit huoletta syödä kun pidät määrät nykyisen tasolla. Hedelmäsokeri ei ole sama asia kuin sokeri, joten yksi annos hedelmää salaatissa ei ole yhtään mitään. Et näytä saavan paljoakaan tyhjiä kaloreita. Halutessasi voit vaihtaa puuron hedelmäsoseen hedelmään. Muita hyviä rasvanlähteitä ovat myös pähkinät, siemet ja avokado. Jos päivä on kuuma ja liikut, voit huoletta juoda enemmänkin. Hyvältä vaikuttaa.
Tuolla peruskulutuksella ei tarvitse nipistää hiilareista vaikka rasvaa kaipaisit. Pieni annos pähkinöitä naamariin vaan. Kaikkien päivien ei tarvitse olla samanlaisia eli riittää, että proteiinin/hiilarin/rasvan keskiarvot menevät suunnilleen suositusten mukaan.
Jos natustat parin tunnin välein jotain pientä, hampaasi voi kärsiä siitä. Myös vatsalle on hyvä antaa työskentelyrauha. Ruokasi vaikuttaa muuten hyvältä, mutta saatkohan riittävästi kalsiumia?