Otanko nyt eron!?
Ollaan miehen kanssa oltu muutama vuosi kimpassa ja hän on ollut aina perso alkoholille, nyt puolentoista vuoden aikana tämä juominen on lähtenyt ihan käsistä! Juo päivittäin ainakin 5 kaljatölkkiä, mutta usein enemmänkin. Sanonut usein että lopettaa tai edes vähentää ja olen yrittänyt tukea...
Aina kun mies juo puhe alkaa sammaltaa ja haastaa kanssani väkisin riitaa, en vain jaksa enää!!
Minulle valittaa yhteisen rahankäytöstä ja hän käy ostamassa huoltoasemalta usein juomansa jotka maksavat 5e tölkki.
Olen parikymppinen eli vielä nuori, en halua elää näin! Mutta entiedä uskallanko tällä syyllä lähteä suhteesta vai katsonki vielä hetken....
Mies on myös lihonnut yhteisellä ajallemme +20kg, mutta se on pienin ongelma nyt.
Kommentit (15)
Lähde äläkä ikinä enää katso taaksesi.
Voisi toimia semmoinen määrittelemättömän mittainen tauko, jonka aikana mies saa miettiä onko hänelle tärkeämpää juoda kaljaa vai olla sinun kanssa.
Mikä siinä suhteesta lähtemisessä pelottaa?
Meillä on ollut jo kaksi tuollaista taukoa, koska en ole halunnut eroa mutta juominen jatkuu samaantahtiin aina kuukausi yhteenpaluusta...
Hän humalassa aina kiusaa ja huutaa minulle. Olen lopettanut itse viikoittaisen saunasiiderin juonnin koska on mennyt kokonaan fiilis alkoholista.
Mies alkoholisoitumassa, jos jäät, mahdollistat hänelle juomisen ja itse katkeroidut. Lähde nyt. Itse katsoin liiankin kauan, olinhan rakastunut. Ainoa asia, mitä olen katunut on, että en lähtenyt aikaisemmin.
Homewife kirjoitti:
Meillä on ollut jo kaksi tuollaista taukoa, koska en ole halunnut eroa mutta juominen jatkuu samaantahtiin aina kuukausi yhteenpaluusta...
Hän humalassa aina kiusaa ja huutaa minulle. Olen lopettanut itse viikoittaisen saunasiiderin juonnin koska on mennyt kokonaan fiilis alkoholista.
Lähde, tuskin alkoholin käyttö tuosta vähenee.
Homewife kirjoitti:
Kyllä sinun varmaan on lähdettävä jos miehesi käytös jo vaikuttaa omaan juomiseesikin negatiivisesti. Joskus täytyy vaan hyväksyä että on menty liian pitkälle ja toivottaa toiselle hyvää loppuelämää.
Mies syyttää juomisen olevan minun vikani, sillä minusta koituu niin paljon stressiä.
Mm. Asuntomaksut...
Mies asuu omassa asunnossa missä minä en ole kirjoilla, käyn vain välillä yökylässä.
Ainiin. Mies on 35v
Sinä et pysty miestäsi raitistamaan, vaikka kuinka paljon häntä rakastaisitkin. Halu raitistua pitää lähteä itsestä. Ja olet nyt nähnyt, ettei sitä halua ole, on vain tyhjiä lupauksia, joten eiköhän johtopäätös ole selvä. Lähde, ennen kuin helmoissasi roikkuu pari tenavaa ja alkoholisoitunut mies. Olet nuori ja sinulla on elämä edessäsi. Löydät kyllä uuden miehen, mutta älä lankea samanlaiseen kuin nykyinen. Niin nimittäin käy valitettavan usein. Älä siis pidä kiirettä uuden suhteen kanssa. Hanki vaikka hyvä ammatti välillä ja solmi sitten vasta parisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Mies alkoholisoitumassa, jos jäät, mahdollistat hänelle juomisen ja itse katkeroidut. Lähde nyt. Itse katsoin liiankin kauan, olinhan rakastunut. Ainoa asia, mitä olen katunut on, että en lähtenyt aikaisemmin.
Kuin omasta suustani.
Nyt hei, vaikka kuinka arveluttaisi pärjääminen, otat eron! Oikeasti, ihan oikeasti. Pliis. Et vaan voi pilata omaa elämää tuollaiseen, tuo vain tuosta pahenee, kokemusta on. Pärjäät kyllä ja löydät paremman miehen vaikkei nyt siltä tuntuisikaan.
Nyt se on vielä helpompaa erota kun ei ole lapsia, ette ole naimisissa ja ei ole yhteistä omakotitalolainaa jne.
Kun suomalainen mies sanoo lopettavansa, kannattaa uskoa.
Lähde heti.