Toivottavasti isäni ei kuole vuosikausiin
Isäni täyttää pian 83v ja koska en tiedä miten järjestäisimme hautajaiset ilman riitoja ja draamaa. Toivottavasti hän ei kuole.
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Aika epätodennäköistä on, että toiveesi toteutuu.
Se mua pelottaakin. Tiedän että mieheni joutuu kantajaksi kuten äidinkin hautajaisissa oli, samoin oli kantamassa mun adoptioon antamasta poikani. Nuorempi poikani oli silloin toisaalla appivanhempieni kanssa mutta kun he ovat kuolleet niin nuorempi poika on otettava mukaan. Tulee hankalaa.
No mutta, tiedät kyllä mikä auttaa?
Mistä ajattelit riidellä ja kenen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
En mistään. Luetko vastaukseni numero 2?
Vierailija kirjoitti:
Ammattivalittaja saa riidan aikaiseksi vaikka kiven kanssa sammalen väärästä väristä...
Kelataan kyllä niin samoja ajatuksia.... Mäkin mietin, onko ok jos vainajalla on kaksi erillistä muistotilaisuutta. En aio jakaa samaa tilaisuutta isän vaimon kanssa. Tai toivon, että mun ei tartte.
Ja saanko "omaani" isän molemmat sisarukset jälkikasvuineen, vai meneekö toinen toiseen ja toinen toiseen xD Ja isän ystävätkin varmaan jakautuisivat. Huoh. Isän sisko varmaan osallistuisi samaan kuin minä siis.
ei ap
Onko eka kertaa palstan kaksi kuningatarta samassa ketjussa? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mistään. Luetko vastaukseni numero 2?
Luin sen kyllä. Kun puhuit riidoista, oletin - ilmeisen virheellisesti - että sinä olet riitelemisen osapuoli. Mutta et siis ole, joten muutan kysymystäni: ketkä riitelevät ja mistä asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Eivät suinkaan... Äitihullu on kaapannut ammattivalittajan ketjun viime aikoina useaan otteeseen, viimeksi tänä aamuna. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät suinkaan... Äitihullu on kaapannut ammattivalittajan ketjun viime aikoina useaan otteeseen, viimeksi tänä aamuna. :D
Sehän on käytännöllistä! :D Kaksi helmeä samalla kalastuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen ketjuun ei kylläkään ollut tullut sivulla 3 yhtään vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Ja saanko "omaani" isän molemmat sisarukset jälkikasvuineen, vai meneekö toinen toiseen ja toinen toiseen xD Ja isän ystävätkin varmaan jakautuisivat. Huoh. Isän sisko varmaan osallistuisi samaan kuin minä siis.
ei ap
Ja entä jos en pidä äitiini yhteyttä ja hän elää vaikkapa vielä 20 vuotta? "Syytteleekö hänen sukulaisensa sitten minua siitä, etten ollut hyvä tytär? Tosin silloin hekin on jo melkein kaikki kuolleet. Ja toisaalta eivätpä hekään tiedä, ettei äitiní ollut hyvä äiti. Tiesittekö muuten, että yp on bannannut sanan "äitíní"? :D
Mistä hautajaisriidat ja -draama siis johtuvat?
Kirjoitat, että miehesi "joutuu" kantajaksi. Eikö hän siis haluaisi kantamaan? Ja alkaa riidellä asiasta jonkun kanssa? Kenen kanssa? Ja tämä kehittyy suorastaan draaman asteelle?
Voihan olla, että miehesi kuolee ennen isääsi. Sitten ei tarvitse riidellä ainakaan tästä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Mistä hautajaisriidat ja -draama siis johtuvat?
Kirjoitat, että miehesi "joutuu" kantajaksi. Eikö hän siis haluaisi kantamaan? Ja alkaa riidellä asiasta jonkun kanssa? Kenen kanssa? Ja tämä kehittyy suorastaan draaman asteelle?
Voihan olla, että miehesi kuolee ennen isääsi. Sitten ei tarvitse riidellä ainakaan tästä asiasta.
Toki hän haluaa kantajaksi. Tarkoitin joutumiselle sitä ettei ole niin paljoa kantajia että voisi sen takia jäädä pois hautajaisista. En riitele mutta sisareni vihaavat minua adoption takia, samoin adoptioita suhtautuu huonosti eikä nuorempi lapsi tiedä velipuolen olemassa olosta. Tuleehan noin isosta asiasta draamaa vaikka en itse riitele.
Tuossa tapauksessa olisi varmasti paras kertoa nuoremmalle lapselle isoveljen olemassaolosta nyt heti. Eikä odottaa, että asia selviää hänelle isoisän hautajaisissa.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tapauksessa olisi varmasti paras kertoa nuoremmalle lapselle isoveljen olemassaolosta nyt heti. Eikä odottaa, että asia selviää hänelle isoisän hautajaisissa.
Mä varmaan yritän jollain tekosyyllä välttää hautajaiset ja lähettää vain adressin. Ehkä keksivät yhden kantajan jostakin.
Lions club antaa hautajaisiin kantaja apua.
Vierailija kirjoitti:
Lions club antaa hautajaisiin kantaja apua.
Tiedän tuon. Viimeksi vaan, äidin hautajaisissa toinen siskoni ei halunnut ottaa vieraita kantajia.
Aika epätodennäköistä on, että toiveesi toteutuu.