IS: Kansanedustajille ehdotetaan jälleen uusia etuja
Ehdotuksena on muun muassa, että ensimmäisen ja toisen kauden kansanedustajien palkkioita nostettaisiin muutamilla satasilla kuussa.
Lisäksi entisille, yli 15 vuoden takaisille ministereille tulisi mahdolliseksi hakea harkinnanvaraista, ylimääräistä eläkettä. Nykyään eläke lasketaan viimeisten 15 vuoden ajalta.
Aiemmin olemme saaneet lukea, että kansanedustajien palkkiota nostetaan tänä vuonna kaksi kertaa.
Mikael Jugner kertoi tällä viikolla, että kansanedustajalla voi mennä parikin päivää, ettei rahaa kulu mihinkään. Jos on verkostoituneessa työssä, kuten kansanedustajana, rahaa menee itse asiassa tosi vähän mihinkään. Kansanedustajille tulee jatkuvasti pyyntöjä tilaisuuksiin, joissa on tarjoilu. Omaa rahaa ei tarvitse käyttää ruokaan, taksit, bussit, junat ja lentokoneet ovat kaikki ilmaisia. Lisäksi eduskunta maksaa vuokran ja ylikin, jos olet maakunnasta, Jugner huomauttaa.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Tajuavat että nyt tulee muutos nykyhallituksen sikailuun ja kuittaavat lopputiliin niin paljon kuin kehtaavat. Ja hehän kehtaavat.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
No ei se nyt ihan näin ruusuista ole. Monilla kansanedustajilla on perhettä, ei he nyt omille lapsilleen tai puolisolleen voi käydä hakemassa kaupasta ilmaista ruokaa. Kansanedustajille on tarjolla tietysti ilmaisia lounaita erilaisissa tilaisuuksissa mutta ei se ole normaalia syömistä, nehän ovat työsidonnaisia juttuja. Tietysti jos joku ei ikinä halua syödä kotona, niin ehkä hänelle sitten mahdollista.
Matkustaminen on ilmaista vain kotimaassa. Tämä onkin ihan järkevää koska useimmilla edustajilla työhön liittyy jatkuvaa matkustamista kotimaassa.
Jotenkin rupeaa ärsyttämään tämä populismi liittyen kansanedustajiin. Olisi kiva kun tämänkin palstan ihmiset joutuisivat tekemään sitä työtä vaikka puoli vuotta.
Vaalikampanjointiin sitten n. 30000e henkilökohtaista velkaa vielä lisäksi.
Sopeutumiseläkkeet ovat sitten ihan toinen kysymys. Ne ovat kohtuuton etuisuus (vanhat sopeutumiseläkkeet).
Heräsikö joku torkkupeiton alta keskustelemaan av- palstalle?
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää Jungnerin viha kansanedustajia kohtaan. Kuulostaa jotenkin katkeran miehen puheelta.
Mitä vihaa näet Jugnerin sanomisissa?
Vierailija kirjoitti:
Tuo on suorastaan törkeää. Miten helvetissä nämä kehtaavat? Nyt on aika äänestää nämä kaikki ulos.
Kerrotko vielä kuinka äänestän jonku ulos?
Vautsi. Itse olen syntymästä asti ollut sairas. Ei siis paljon ole ollut mahdollisuuksia tällä pallolla ja "tulot" sen mukaiset. Leikattu on, korotuksia jäädytetty ja lääkkeissä 50€ alotusomavastuu (enpä ole taaskaan saanut tänä vuonna tarvittavia haettua).
Mut on se hyvä et nää kansan"edustajat" porskuttaa ja korottaa toistensa palkkioita nauraen partaansa.
No eipä tätä menoa tarvitse enää kauan tätä menoa katsella. Kyllä se on jo toinen jalka haudassa, liekö hallituksen tavoitekin. Onnistuitte, voititte. Olen nujerrettu. Onneksi olkoon.
Vierailija kirjoitti:
Ehdotuksena on muun muassa, että ensimmäisen ja toisen kauden kansanedustajien palkkioita nostettaisiin muutamilla satasilla kuussa.
Lisäksi entisille, yli 15 vuoden takaisille ministereille tulisi mahdolliseksi hakea harkinnanvaraista, ylimääräistä eläkettä. Nykyään eläke lasketaan viimeisten 15 vuoden ajalta.Aiemmin olemme saaneet lukea, että kansanedustajien palkkiota nostetaan tänä vuonna kaksi kertaa.
Mikael Jugner kertoi tällä viikolla, että kansanedustajalla voi mennä parikin päivää, ettei rahaa kulu mihinkään. Jos on verkostoituneessa työssä, kuten kansanedustajana, rahaa menee itse asiassa tosi vähän mihinkään. Kansanedustajille tulee jatkuvasti pyyntöjä tilaisuuksiin, joissa on tarjoilu. Omaa rahaa ei tarvitse käyttää ruokaan, taksit, bussit, junat ja lentokoneet ovat kaikki ilmaisia. Lisäksi eduskunta maksaa vuokran ja ylikin, jos olet maakunnasta, Jugner huomauttaa.
Aktiivimallileikkuri pitää kumota JA TYÖTTÖMYYSKORVAUSTA PITÄÄ NOSTAA "MUUTAMILLA SATASILLA", NIITÄ KUN TUNTUU OLEVAN NIIN PALJON YLIMÄÄRÄISIÄ.
"Muutamia satasia"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi entisille, yli 15 vuoden takaisille ministereille tulisi mahdolliseksi hakea harkinnanvaraista, ylimääräistä eläkettä. Nykyään eläke lasketaan viimeisten 15 vuoden ajalta.Aiemmin olemme saaneet lukea, että kansanedustajien palkkiota nostetaan tänä vuonna kaksi kertaa.
Mikael Jugner kertoi tällä viikolla, että kansanedustajalla voi mennä parikin päivää, ettei rahaa kulu mihinkään. Jos on verkostoituneessa työssä, kuten kansanedustajana, rahaa menee itse asiassa tosi vähän mihinkään. Kansanedustajille tulee jatkuvasti pyyntöjä tilaisuuksiin, joissa on tarjoilu. Omaa rahaa ei tarvitse käyttää ruokaan, taksit, bussit, junat ja lentokoneet ovat kaikki ilmaisia. Lisäksi eduskunta maksaa vuokran ja ylikin, jos olet maakunnasta, Jugner huomauttaa.Aktiivimallileikkuri pitää kumota JA TYÖTTÖMYYSKORVAUSTA PITÄÄ NOSTAA "MUUTAMILLA SATASILLA", NIITÄ KUN TUNTUU OLEVAN NIIN PALJON YLIMÄÄRÄISIÄ.
"Muutamia satasia"
Turha toivo!
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa äänestää Perussuomalaisia myös ensi vaaleissa.
Päivitä sinä tietosi jo nykyaikaan. Perussuomalaiset ovat nykyään erilainen puolue kuin ennen, koska kansan petturit siirtyivät pois perussuomalaisista ja ovat nykyään Sinisen tulevaisuuden puolueessa.
Näillä uusilla etuuksilla on tarkoitus korvata sopeutumiseläkkeiden lopettamisen aiheuttama mielipaha kansanedustajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se nyt ihan näin ruusuista ole. Monilla kansanedustajilla on perhettä, ei he nyt omille lapsilleen tai puolisolleen voi käydä hakemassa kaupasta ilmaista ruokaa. Kansanedustajille on tarjolla tietysti ilmaisia lounaita erilaisissa tilaisuuksissa mutta ei se ole normaalia syömistä, nehän ovat työsidonnaisia juttuja. Tietysti jos joku ei ikinä halua syödä kotona, niin ehkä hänelle sitten mahdollista.
Matkustaminen on ilmaista vain kotimaassa. Tämä onkin ihan järkevää koska useimmilla edustajilla työhön liittyy jatkuvaa matkustamista kotimaassa.
Jotenkin rupeaa ärsyttämään tämä populismi liittyen kansanedustajiin. Olisi kiva kun tämänkin palstan ihmiset joutuisivat tekemään sitä työtä vaikka puoli vuotta.
Sopeutumiseläkkeet ovat sitten ihan toinen kysymys. Ne ovat kohtuuton etuisuus (vanhat sopeutumiseläkkeet).
"n. 30000e henkilökohtaista velkaa vielä lisäksi." HUUTONAURUA. Taidat itse nauttia näistä ryöstöeduista.
Viime vaaleissa läpipäässeiden kansanedustajien henkilökohtainen panostus omaan vaalikampanjaan oli n. 30000e (tietysti suurta vaihtelua eri edustajien välillä). Ei ole mikään mielipide. Ihmiset eivät ymmärrä kuinka kallista kampanjointi oikeasti on ja jostain kumman syystä edustajat eivät tätä itse tuo kauheasti esille. Eurovaaleissa kampanjointi vielä huomattavan paljon kalliimpaa.
Kampanjointi on kallista mutta pääosin sen maksavat ehdokkaan tukiryhmä sekä puolue ja sen kunnallisjärjestö ei suinkaan ehdokas itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"n. 30000e henkilökohtaista velkaa vielä lisäksi." HUUTONAURUA. Taidat itse nauttia näistä ryöstöeduista.
Viime vaaleissa läpipäässeiden kansanedustajien henkilökohtainen panostus omaan vaalikampanjaan oli n. 30000e (tietysti suurta vaihtelua eri edustajien välillä). Ei ole mikään mielipide. Ihmiset eivät ymmärrä kuinka kallista kampanjointi oikeasti on ja jostain kumman syystä edustajat eivät tätä itse tuo kauheasti esille. Eurovaaleissa kampanjointi vielä huomattavan paljon kalliimpaa.
Kampanjointi on kallista mutta pääosin sen maksavat ehdokkaan tukiryhmä sekä puolue ja sen kunnallisjärjestö ei suinkaan ehdokas itse.
Aivan.
Onko nyt aprillipäivä