Millainen äiti käy viihteellä 2-3x viikossa, aina lapset YKSIN kotona
14 ja 11-vuotiaat, 3-4x viikossa keskenään illat ja yöt, isä kuollut, isovanhemmat kaukana. Äiti bilettää, matkustaa, etsii uusia ukkoja. Olen huolissani, lapset ikäänkuin jääneet...
Kommentit (23)
Itse tunnen äidin joka ennen raskautta oli aika alkoholisti, lapsen syntymän jälkeen meni reilun vuoden ajan tosi hyvin, mutta nykyään on vähintään joka viikonloppu juomassa. Käy sääliksi sitä lasta, vaikka sillä onkin hyvä hoitopaikka aina kun äiti lähtee viihteelle, mutta että se äiti ei olekaan päässyt alkoholiongelmastaan yli.
Toi on ihan selkeä lastensuojelu-asia. Jos tietää tällaisen perheen eikä tee ilmoitusta lastensuojeluun on itsekin osasyyllinen siihen etteivät lapset saa apua. Ei yhdenkään lapsen pitäisi kokea tuollaista lapsuutta.
Onko se vaikka äiti ei juo aina? En tiedä missä voin varmasti nimettömänä tehdä mutta huolissani olen, ei tuon ikäisten kuuluisi olla jonkun biletyksen takia itsekseen jatkuvasti...
11 ja 14-vuotiaan ei kuulu olla yötä yksin riippumatta siitä, missä äiti on.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäiset saa olla ja miten usein
Riippuu varmaan lapsesta ja tilanteesta, mutta 11 ja 14v ei ainakaan muuta kuin äärimmäisessä hätätilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuon ikäiset on yksin yön, jos yh-äiti tekee vuorotyötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yötyöt siis ok, miksi baarissa ei sitten saa käydä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi surullista, jos jonkun on noin pakko tehdä. Ei se silti ole ok.
Vierailija kirjoitti:
Onko se vaikka äiti ei juo aina? En tiedä missä voin varmasti nimettömänä tehdä mutta huolissani olen, ei tuon ikäisten kuuluisi olla jonkun biletyksen takia itsekseen jatkuvasti...
Tiedät itsekin että ilman muuta on ilmoitus tehtävä. Vaikka syy olisi mikä lopputulos on kuitenkin että lapset ovat toistuvasti yksin ja heitteillä. Voi vaan arvailla minkälaista se vanhemmuus siinä välipäivinä krapulassa on. Käytännössähän noi lapset on melkein ku orpoja. Äiti varmasti pahoittaa mielensä jos/kun teet ilmoituksen mutta mitä sitten? Aikuista ei tarvitse suojella, niitä lapsia tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yötyöt siis ok, miksi baarissa ei sitten saa käydä
Ei oo ok mikään syy. Tuon ikäisten lasten yh-äiti ei voi tehdä yötyötä. Millään perusteella tuon ikäiset, varsinkaan 11-v ei ole toistuvasti yksin. Ja jos äiti tekee sen vielä vapaaehtoisesti laittaen omat mielihalunsa lasten edun edelle niin kyllä kertoo huonoa vanhemmuuden laadusta!
Äiti viettää kyllä viihteellä liikaa aikaa mutta tuon ikäiset teinit kyllä pärjää keskenäänkin.
Wasta 19 v voi olla yksin yön, 18 on vielä pieni :(
Huhhuh. Onneksi lapset ei enää ihan pieniä ole, kun menojalka noin vipattaa.. Mulla on kaveri, joka on neljän lapsen yh. Iät 6-13v. Käy silloin tällöin hänkin rimpsalla, mutta lapsille on aina hoitaja, tai hoitopaikka varattuna. Eikä seuraavana päivänä hällä ole sellainen olo, etteikö lapsistaan voisi huolehtia. Sanoisin yleensäkin, että tuosta naisesta otan inspiraationi. On nuo neljä lasta, osa-aikatyö, harrastus ja vielä sosiaalinen elämä. Tietysti on helpottanut lasten kasvettua vähän isommiksi, pieninkin jo eskari. Mutta silti, onhan heissä tekemistä. Ihana perhe, käydään miehen kanssa heillä usein ja on myös toimittu lapsenvahteina tarvittaessa.
Ja sen verran tästä äidistä tiedän, että nykyään hällä jonkintasoinen miesystävä on, mutta hänestä ei puhuta lapsille, ennen kuin on vakaissa kantimissa. Mutta oikein iloinen olen, että on löytänyt jonkun.:)
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh. Onneksi lapset ei enää ihan pieniä ole, kun menojalka noin vipattaa.. Mulla on kaveri, joka on neljän lapsen yh. Iät 6-13v. Käy silloin tällöin hänkin rimpsalla, mutta lapsille on aina hoitaja, tai hoitopaikka varattuna. Eikä seuraavana päivänä hällä ole sellainen olo, etteikö lapsistaan voisi huolehtia. Sanoisin yleensäkin, että tuosta naisesta otan inspiraationi. On nuo neljä lasta, osa-aikatyö, harrastus ja vielä sosiaalinen elämä. Tietysti on helpottanut lasten kasvettua vähän isommiksi, pieninkin jo eskari. Mutta silti, onhan heissä tekemistä. Ihana perhe, käydään miehen kanssa heillä usein ja on myös toimittu lapsenvahteina tarvittaessa.
Ja sen verran tästä äidistä tiedän, että nykyään hällä jonkintasoinen miesystävä on, mutta hänestä ei puhuta lapsille, ennen kuin on vakaissa kantimissa. Mutta oikein iloinen olen, että on löytänyt jonkun.:)
Minulla taas on yh-ystävä, jonka lapset 12 ja 14v. Isä ei ole koskaan lasten kanssa, en tiedä miksi. Eli yksin on. Nämä lapset ovat ihan JATKUVASTI illat yksin ja useamman yön viikolla, ei ketään hoitajaa. Äiti käy välillä myös matkoilla, ja juhlii ja istuu iltaa todella paljon! Jotenkin tuntuu että lapset on jääneet aivan kaiken vapauden jalkoihin. Ruokaa ja herkkuja notkuu jääkaapissa, toinen lihonut vuodessa 20 kg kun istuu pelikoneella ja herkuttelee. Kaikki vaput, uudetvuodet, joulunkin, keskenään, kun mamman täytyy päästä tutustumaan miehiin ja tanssimaan. En tiedä pitääkö puuttua ja jos niin miten.
Muistakaa nyt kuitenkin, että oma äiti on aina lapselle paras ja ajattelee lapsen parasta. Esimerkiksi - jos äiti ei ole onnellinen, ei ole lapsetkana. Mitä siitä, jos äitiä ei juuri koskaan näkisi.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa nyt kuitenkin, että oma äiti on aina lapselle paras ja ajattelee lapsen parasta. Esimerkiksi - jos äiti ei ole onnellinen, ei ole lapsetkana. Mitä siitä, jos äitiä ei juuri koskaan näkisi.
IHANKO TOTTA??????
Juoppo. Surullista.