Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tuon miehen saa pois tietokoneelta?

Vierailija
17.05.2018 |

Mitä mun pitää tehdä, että saisin miehen pois tietokoneelta? Hän istuu varmaan 90 % ajasta ruudun äärellä. Minäkin masennun kohta, kun mitään se ei halua tehdä. Menen omissa menoissani ja kavereideni kanssa jo niin paljon, etten enää jaksa enempää liehua kaupungilla, mutta kotona on tosi ankeaa, kun mies istuu vain koneella, ei kuule mitään, ei puhu mitään. Onko kukaan nettiriippuvaisen puoliso saanut riippuvuutta loppumaan?

Nytkin on ihana ilma ulkona ja mies nököttää tietokoneen ääressä :(

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus riippuu varmaan siitä mitä se tekee sillä koneella? Pelaa, katselee netflixiä, lukee jotain keskustelupalstoja?

Vierailija
22/27 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä kysyisin ehkä syytä että mikä siellä on niin tärkeää että pitää kokoajan istua koneella? Aina tulee mieleen rahapelaaminen ja peliriippuvuus mutta onhan siellä netissä kaikkea mahdollista laidasta laitaan. Itselläni mies pelaa konsolipelejä liikaa, mutta toisaalta parempi sekin kuin että juoksisi pää kolmantena jalkana baareissa joten pelatkoon ja rentoutukoon, vaikka välillä se ärsyttääkin minua koska kontaktia on joskus vaikea saada. Miehellä ei juuri ystäviä koska on niin väsynyt työpäivien jälkeen eikä ole hirmu sosiaalinen, mutta peliverkossa löytyy sukulaisia jne joiden kanssa juttelee joten sallittakoon hänelle edes jotkut ihmiskontaktit elämässään jne. Kannattaa tarkastella asiaa kokonaisvaltaisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokseny kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mun pitää tehdä, että saisin miehen pois tietokoneelta? Hän istuu varmaan 90 % ajasta ruudun äärellä. Minäkin masennun kohta, kun mitään se ei halua tehdä. Menen omissa menoissani ja kavereideni kanssa jo niin paljon, etten enää jaksa enempää liehua kaupungilla, mutta kotona on tosi ankeaa, kun mies istuu vain koneella, ei kuule mitään, ei puhu mitään. Onko kukaan nettiriippuvaisen puoliso saanut riippuvuutta loppumaan?

Nytkin on ihana ilma ulkona ja mies nököttää tietokoneen ääressä :(

Ennen, kun rupesitte seurustelemaan niin oliko jo silloin koneella noin paljon ja jos oli niin miksi aloitte seurustella? Ei ketään kuulu ottaa siinä toivossa, että häntä voi muuttaa tai, että hän muuttuisi. Kannattaa erota jos olette noin erinlaisia :) otat jonkun joka viihtyy ulkonakin - miehesikin voi olla, sitten koneella tai etsiä jonkun naisen jonka kanssa yhdessä pelata koneella - tsemiä mitä ikinä päätätkään tehdä, mutta jos itse tuntisin oloni tuollaiseksi niin lähtisin.

Itsellä tilanne tällä hetkellä ok. Olen siis ollut nykyiseni kanssa vasta aika vähän aikaa, ja meinasi tulla sellaisia oireita kuten ap kuvasi. Itse en jaksa tietsalla istua kotona juurikaan, maailmassa on niin paljon muutakin todellisuutta. Oma urhoni vähensi koneella istumista kun "kitisin" tylsyyttäni vieressä, saatoin istua sohvalla sen vieressä tuijottaen vaan eteenpäin ja hain vaikka siiderin kaapista kun oli niin tylsää, yritin tällä keinoin. Sitten hain toisen sidun ja jutut ehkä muuttuivatkin jo rasittvammaksi, hankala siinä on keskittyä koneella kun muidu lässyttää jotain vieressä. En ole siis mikään juomari muutoin tokikaan :) Kyllä se näppis käytössä on edelleenkin hänellä mutta huomasin että vähensi. Mutta tämä täytyy tehdä ajoissa, eli kannattaa jotenkin antaa miehen ymmärtää että muidu kyllästyy ja lähtee jos meno jatkuu.  Ikää meillä 35 ja 39. Siihen seksin vonkaamiseen tässä tilanteesa suhtaudun itse niin että se todellakin olisi vonkaamista naisella - taistella konetta vastaan - nöyryyttävää?

Huokaile sitä tylsyyttä ja että lähdettäisikö vaikka ulos/kauppaan/mitä vain. Tai ala keskustella jostain (aihe vapaa) - tämä ehkä ei pure kaikkein nettiriippuvaisimpiin kylläkään - siinä tapauksessa kyllä suosittelen harkitsemaan suhteen jatkoa. 

Vierailija
24/27 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli joskus tuontyyppistä.. se meni siihen, että jos lähestyin tietokonepöytää kastellakseni siinäolevaa  kukkaa, mies sai raivarit.

Meilläkin mies on apri kertaa ärähtänyt pahasti kun olen koittanut sanoa hänelle jotain ja peli on kesken. Ja argumentti että minäkin olen usein koneella vähän ontuu, kun olen kuitenkin siitä heti valmis kommunikaatioon jos toisella on asiaa.

Vierailija
25/27 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et vaan ymmärrä..

Et oikein kertonut mitä mulla on jäänyt ymmärtämättä?

Koneella istumista noin muuten ymmärrän kyllä, mutta hiljalleen se hiipi niin valtavaksi aikasyöpöksi ja melusaasteeksi, että arki ja suhde ei yksinkertaisesti ollut enää kuin haamu siitä mitä se alussa oli. Itsekin kyllä käytän tietokonetta sujuvasti, pelasin hänen kanssaan mmo:ta samassa killassa (se lysti loppui kun serveriä ei enää tuettu), käytiin yhdessä Assyillä jne. Mutta liika on liikaa, kyllä pitäisi ihmisen osata olla ja elää ilman teknologiaakin. Jos pääsi koneelta ylös, niin siirtyi sohvalle joko katsomaan leffoja tai pelaamaan pleikkarilla. Jos käytiin joskus harvoin ulkona esim. syömässä, niin luonnollisesta ja rennosta keskustelusta ei meinannut tullut mitään, sillä joka välissä jos tuli joku pienikin kysymys ("mikähän eläin se oli?"), piti tempaista kännykkä käteen ja googlettaa vastaus. Muuten hyvä, kiltti ja luotettava mies, mutta elämäntapamme eivät kohdanneet tarpeeksi. En halunnut elää ärtyneenä tyytyen siihen, että saan hetkittäin miehen rippeet vierelleni. Täällä eletään vain kerran!

Ottakaa joku supernörttinainen siitä hyvä mies itsellenne. :) Jos siis tykkäätte siitä, että ämyreistä tykittää verta pulppuava metallimusiikki niinä hetkinä, kun peli ei ole päällä.

Vierailija
26/27 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne oli mulla, tämän lisäksi mies vielä kittasi kaljaa ja valvoi yleensä viiteen asti aamulla, tiedän tämän koska heräsin aina siihen kun mies vihdoin könysi sänkyyn. Mies oli työtön, joten hänellä oli aikaa omistaa koko elämä dotalle, kaljalle ja runkkaamiselle. Mies ei edes seurustelun alkuaikoina pelannut, joten en olisi voinut odottaa moista. Kuitenkin jälkikäteen tarkasteltuna esimerkiksi tuo alkoholismi olisi ollut nähtävissä jos olisin halunnut huomata asian. 

Et voi tehdä mitään, muutoksen on lähdettävä miehestä itsestään. Itse jätin mieheni koska hän ei halunnut muuttua tai edes yrittää. Kuulin yhteiseltä kaverilta että mies jatkaa ihan samanlaista elämäntapaa, ei ole vieläkään hakenut töitä tai tehnyt muitakaan parannuksia elämänsä eteen tai edes yrittänyt. Tästä huolimatta mies haikailee vielä perään, en ymmärrä miksi kun olin vaan häiritsemässä pelaamista ja juomista. 

Vierailija
27/27 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PS4 on monessa mielessä parempi kuin perus pc. Joten lahjaksi ps4 miehelle, niin ei tarvitse kyyhöttää tietokoneen äärellä.

Ootko tosissasi? Ihan oikeesti on pokkaa sanoa noin? Ps4 pyörittää pelejä alhaisilla grafiikoilla 30fps. Mikä vitsi. Mun tietokone missä on 1080ti ja 7700k pyörittää pelejä 100-144fps ultra grafiikoilla 1440p resoluutiolla. Mikä voima ja glooria on tuntea pelata tietokoneella. Todellakin herrarotua eli master race.

On nami namia nimittäin..

Ps4:llä ei ole juuri kiinnostavia pelejäkään. Ja oikeasti hyvät maksavat niin paljon että hirvitää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi