Auttakaa mua kun ei lääkärit tunnu osaavan/kiinnostavan
Minulla on ollut viikkokaupalla oikean kyljen kipua. Peruslabrat ok. Maksa arvot ok, sappiarvot ok.
Kipua ei ole aamulla mutta viimeistään iltapäivällä on jo iso ongelma. Kipu on kovin seisten tai istuen, makuuasennossa helpottaa mutta ei poistu kokonaan. Tulee tunne että on pakko päästä makuulle. Selässä ei ole kipua. Jos painan vatsaa kivun aikana se ei helpota välillä jopa pahentaa sitä.
Vatsa toimii mutta ummetusta on ajoittain. Oireet ei pysty yhdistämään loukkaantumiseen, syömiseen tai vatsan toimintaan. Olen väsynyt. Olen myös ihmeellisen itkuherkkä. Mielestäni mun kuukautiskierto on sekaisin mutta siis vuotoa ei ole muutenkaan koska kohdun limakalvot on poltettu niin en voi laskea kiertopäiviä.
Verenpaine on normaali. Syke ajoittain levossakin korkea. Keskittyminen tuntuu vaikealta.
Ylävatsan ultra ok, hiukan rasvoittumista maksassa mutta odotettavissa koska olen lihava. Kolesteroli, verensokeri hyvällä tasolla. Alkoholia ei käytä lainkaan enkä tupakkaa.
En edes tiedä enää mitä teen. Tuntuu että koko kroppa on ihan sekaisin. Lääkärit ei tunnu ottavan tosissaan vaan haluaa leimata väsyneeksi ja hysteeriseksi. Tiedostan että esim paniikkihäiriö voi aiheuttaa moninaisia oireita mutta olen varma että minussa on nyt ihan kehossa vikaa.
Ajatuksia? Huomenna menen taas jälleen uudelle lääkärille.
Kommentit (29)
Minullakin kroppa sekaisin. Olen nyt vaihtamassa terveyskeskusta ja sen jälkeen varaan kiireettömän ajan.
Kylkivälihermon kipu luultavasti. Käy niksauttajalla tai osteopaatilla ennemmin.
Tällaista kipua ei pysty kuvittelemaan itselleen. Eilenkin kipu yltyi kahdessa otteessa niin kovaksi että luulin että pyörryn.
Vatsan ultra teetin yksityisellä koska oireeni ovat niin voimakkaat. Valitettavasti olen pienituloinen yksinhuoltaja niin minulla ei yksinkertaisesti ole varaa enemmän tutkituttaa yksityisellä. Ja ultra yksityisellä koska kunnallisella on yli kuukauden jono enkä selviä tämän kivun kanssa. Olisin siis päässyt odottamalla ”ilmaiseksi”. Oikeasti pelottaa mikä ihme minulla on... :(
Ap
Sappilääke Litalginilla voisi varmaan tehdä hoitokokeilun vaikka arvoissa ei olekaan vikaa...?
Että kovasti on lääkäreitäkin kiinnostanut ja monenlaista on tutkittu. Kaikki normaalia. Ja sinä menet uudelle lääkärille. Ei hyvää päivää!
Yön nukuttuasi kipua ei siis ole. Päivän mittaan kipu alkaa ja vähitellen voimistuu. Sisuskalut on hyvin tutkittu. Voisit käydä näyttämässä esim omt-fysioterapeutilla. Joskus jumitilanne tukirangassa voi oireilla kovina kipuna eikä kipu välttämättä tunnu siinä kohtaa missä kivun aiheuttaja on. Oletko kokeillut tulehduskipulääkkeitä esim buranaa?
Vierailija kirjoitti:
Tällaista kipua ei pysty kuvittelemaan itselleen. Eilenkin kipu yltyi kahdessa otteessa niin kovaksi että luulin että pyörryn.
Vatsan ultra teetin yksityisellä koska oireeni ovat niin voimakkaat. Valitettavasti olen pienituloinen yksinhuoltaja niin minulla ei yksinkertaisesti ole varaa enemmän tutkituttaa yksityisellä. Ja ultra yksityisellä koska kunnallisella on yli kuukauden jono enkä selviä tämän kivun kanssa. Olisin siis päässyt odottamalla ”ilmaiseksi”. Oikeasti pelottaa mikä ihme minulla on... :(
Ap
Eikä mitään löytynyt...
Fysioterapiaan on aika mutta sinne pääsee vasta yli kuukauden kuluttua. Tulehduskipulääke ja panadolia syön ihan koko ajan. Jonkun verran auttaa mutta ei vie kipua kokonaan. Vatsasuojalääkettäkin joudun koko ajan nappaamaan kun vatsa ihan loppu kaikista kipulääkkeistä. Olen monta kertaa yrittänyt olla ilman lääkettä mutta silloin kipu on sietämätön. Olen yrittänyt ennakoida ja ottaa lääkkeet maksimiannpksella ennen iltapäivää mutta silti kipu tulee läpi.
Jos istun tuolilla eteentaivutettuna ahdistaa ja kipu tuntuu nyrkin kokoiselta alueelta oikean kylkikaaren alla.
Mukavaa että mielipide on että vaikeutuvien kipujen kanssa ei saisi hakeutua uudelleen lääkärille... mitä sitten pitäisi tehdä? Antaa olla diagnostisoimatta ja lopettaa työnteko ja normaali eläminen ja mennä johonkin nurkkaan nauttimaan kipuja? Aikaisemmin ei ole ollut ongelmaa ja ensin kipu tuntui lievänä. Nyt aina vaan voimakkaampana. Ongelma siis pahenee, enkä keksi syytä miksi.... ap
Ei ole litalginia kokeiltu. Jos ei muuta tulosta saa huomenna lääkäriltä niin pyydän resepti. Ap
Joku paremmin tietävä voi sanoa, mahtaako kohdun ulkopuolinen raskaus tehdä tuota? Vai onko raskautuminen mahdollista aloittajalle?
Oletko kokeillut jättää viljat pois? Minulla oli vähän samantyyppistä koko ajan yltyvää kipua ja se loppui kuin seinään, kun jätin viljat pois. Koskaan ei ole ongelmia viljojen kanssa ollut. Vaiva tuli raskauden myötä.
Mietit itseäsi liikaa