Haaveilen omakotitalosta mutta en halua tyttöystävää/vaimoa. Miten edetä?
Tienaan sen paritonnia kuussa käteen joten näillä tuloilla ei yksin omakotitaloa osteta tai ylläpidetä.
Parisuhde ei ole kuitenkaan mua varten joten vaihtoehdoksi jäänee se että otan lainan jonkun sellaisen henkilön kanssa kuka jakaa samat intressit. Onko kukaan kuullut että joku olisi toteuttanut moisen ratkaisun?
Kommentit (27)
Mun mies tienaa 2200e kuussa ja osti ihan yksin talon.
Entä muuttaminen vuokralle omakotitaloon tai joku kommuunityyppinen ratkaisu? Työkaverini tienaa alle 2000 ja hän on ostanut ok-talon yksin.
Säästä enemmän ja valita vähemmän.
Hanki talo, josta voit osan ( esim. Yläkerran) vuokrata jollekkin maksukykyiselle.
Muuta mun kanssa yhteen. Mulla on omakotitalo. Maksat osan kuluista ja teet ahkerasti pihahommia ja remppoja, ja siivoilet oman osuutesi. Niin eiköhän se oo sitten siinä. En siis kaipaa miesystävää, mutta talonmies/kämppäkaveri olisi kiva juttu. Omistajaksi en halua toista, kun lainat on jo maksettu.
Olen samassa tilanteessa, tosin nainen (mutta se nyt on sivuseikka) ja itse olen päätynyt siihen, että muutan rivitaloon. Omakotiasumisessa on paljon miinuspuolia niiden ensin mieleen tulevien plussien lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen samassa tilanteessa, tosin nainen (mutta se nyt on sivuseikka) ja itse olen päätynyt siihen, että muutan rivitaloon. Omakotiasumisessa on paljon miinuspuolia niiden ensin mieleen tulevien plussien lisäksi.
Ei ole mitään miinuspuolia. Itsekin tyydyin rivitaloon, koska olen köyhä.
Kyllä omakotitalon ostaakseen pitäisi tienata vähintään 10 000e / kk.
Sinkkumies
50 000€ pitäis olla tarpeeks omakotitaloa varten muuttotappiokunnassa. Eikä edes mihinkään pohjoseen tartte muuttaa.
Kyllä niitä halpoja taloja syrjäkylillä riittää. Kun talo on tarpeeksi huonokuntoinen se ei edes maksa paljoa.
Vierailija kirjoitti:
50 000€ pitäis olla tarpeeks omakotitaloa varten muuttotappiokunnassa. Eikä edes mihinkään pohjoseen tartte muuttaa.
Niin, että joku 25 km kylälle, niinkö? Kyllä siellä saa sitten räkiä ympäri tonttia ja turha luulla, että lähtee työpäivän jälkeen juomassa yhden oluen terassilla.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään miinuspuolia. Itsekin tyydyin rivitaloon, koska olen köyhä.
Kyllä omakotitalon ostaakseen pitäisi tienata vähintään 10 000e / kk.
Sinkkumies
Jos tuo pitäisi paikkansa lähes kaikki Suomalaiset joutuisivat luopumaan talostaan.
Helsinki ja uusi iso talo meren rannalla on eri juttu. Täältä kehäkolmosen paremmalta puolelta saa pienen omakotitalon sadalla tuhannella, eli 500€ menee pankille kuussa, ja riippuen lämmityksestä ei sen talon ylläpitoonkaan kauheita mene.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä halpoja taloja syrjäkylillä riittää. Kun talo on tarpeeksi huonokuntoinen se ei edes maksa paljoa.
Siinä jää se toinen kriteeri toteutumatta, se parin tonnin palkkatulo, siis. Käy kuin entiselle kurjelle, kun nokka irtoo, niin pyrstö jää kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Tienaan sen paritonnia kuussa käteen joten näillä tuloilla ei yksin omakotitaloa osteta tai ylläpidetä.
Parisuhde ei ole kuitenkaan mua varten joten vaihtoehdoksi jäänee se että otan lainan jonkun sellaisen henkilön kanssa kuka jakaa samat intressit. Onko kukaan kuullut että joku olisi toteuttanut moisen ratkaisun?
Paljonko sulla nyt menee asumiseen? Voitko sijoittaa siihen enemmän kuin nyt menee? Missä asut?
Mä saan 1600€ kuussa käteen ja mulla on oma talo.
Eli, teet hieman kompromissia työmatkan ja asuinpaikan suhteen, katselet sopivan talon ja marssit pankkiin pyytämään lainaa. Näin helppoa se on.
Tulikos pikku ap:lla mieleen, että tuo 2000 euro kuukausi palkka on aika hitsin hyvä ylsin eläjälle. Siitä on helppo alkaa säästää, kun asut yksinäsi niin sulla on vähemmän menoja ja rahaa jää enemmän käyttöön voit elää rennommin tai pistää säästöö.
Joku toinen voi joutua elättämään tuolla 2000 euron palkalla koko perheen
Tai muutat aluellee josta talon saa alle huntilla.
Eli muuttotappiokuntaan.