Poikani jätti tyttöystävänsä toisen takia
Ei hän kertonut itse, se selvisi minulle. Hän seurusteli yli neljä vuotta tyttöystävänsä kanssa. Pidin tytöstä kovasti. Ovat siis 20-vuotiaita ja ehtivät asua yhdessä. Poikani aloitti opinnot korkeakoulussa ja tämä uusi tyttö on samalta luokalta. Puolen vuoden päästä opintojen alkamisesta poikani tullessa käymään kysyin missä Riina on (nimi muutettu) ja hän kertoi, että he ovat eronneet. Minua vähän suretti koska olin tullut Riinan kanssa toimeen aina. Sitten viikon päästä poika tuo mukaansa Annin ja esittelee hänet tyttöystäväkseen. Poika näytti hyvin hermostuneelta ja vältteli katsettani kahvipöydässä. Anni ei näyttänyt yhtään hermostuneelta vaan oli innokas keskustelija eli tuntuu että tulemme toimeen. Vaikkei asia minulle kuulunut pohdiskelin pitkään ja sitten soitinkin entiselle tyttöystävälle. Hän kertoi vähän itkuisena, että poikani oli pettänyt ja oli itsekin saanut selville ystävän kautta, että poikani petti juuri tämän Annin kanssa ja sen jälkeen jättänyt hänet. Mietin että kysyisinkö pojalta suoraan. Yleensähän selitellään, että jos suhteessa menee huonosti niin petetään ja niin edelleen, mutta en olisi uskonut pojastani sellaista ja mikään ei oikeuta pettämiseen. Minua surettaa Riinan puolesta.
Mitä mieltä te olisitte, jos lapsenne tekisi tuollaista?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä ihan ok että kysyit kun tulitte sen entisen kanssa juttuun ja oikeasti välitit. Jos Riina ei olisi halunnut kertoa, niin varmasti hän olisi sen jättänyt tekemättä. Itse ehkä kävisin pojan kanssa keskustelun aiheesta aikuiseen sävyyn. Kehottaisin vastaisuudessa kunnioittamaan kumppaniaan ja kanssa ihmistä paremmin. Jos suhde ei enää maistu, niin erotaan eikä petetä ja jätetä. Vaikka poika onkin aikuinen niin silti kyllä vielä juurikin vain poika jolla on paljon opittavaa.
Ei todellakaan äidin saarnaa 20-vuotiaalle pojalle tässä asiassa. Isä voi puhua hänelle, mutta vain jos poikakin itse haluaa ja vain hyvässä hengessä.
Vierailija kirjoitti:
Olet nyt kuulut asiat yhden osapuolen lasien läpi katsottuna. Asiat harvoin on noin mustavalkoisia, kun ne kuulee vain yhdenosapuolen kertomana.
Nyt kun olet kuoppaa alkanut kaivamaan kannattaa kaivaa se loppuun puhumalla myös pojan kanssa. Asiat ei auttamatta ole mennyt kuten Riina ne kertoi.
kiinnostaa?!
Olen itse realityjen suurkuluttaja ja oikea "tositv"narkkari, mutta noi Kardashianit ei iske yhtään. Katson laidasta laitaan suomalaisista jenkkirealityihin, kilpailuista ja hääohjelmista lifestyle-sarjoihin. Suosikkini on muunmuassa juuri kaikki housewifet ym. Nyt yritin alkaa katsomaan Kardashianeja, ja vmp!!! Karseen teennäinen puhetyyli kaikilla, henkilöt on tylsiä eikä heille tapahdu mitään. He istuvat sohvan nurkassa ja rämppäävät somessa, itkevät somearvosteluja ja nettiin vuotaneita selluliittikuvia..wtf?! Boooooring!
Voisiko sarjan fanit kertoa mikä näissä persoonattomissa, narisevalla äänellä puhuvissa ja överisti leikellyissä naisissa kiinnostaa? :D
Voisiko joku Kardashian-fani kertoa mikä siinä perheessä... kirjoitti:
kiinnostaa?!
Olen itse realityjen suurkuluttaja ja oikea "tositv"narkkari, mutta noi Kardashianit ei iske yhtään. Katson laidasta laitaan suomalaisista jenkkirealityihin, kilpailuista ja hääohjelmista lifestyle-sarjoihin. Suosikkini on muunmuassa juuri kaikki housewifet ym. Nyt yritin alkaa katsomaan Kardashianeja, ja vmp!!! Karseen teennäinen puhetyyli kaikilla, henkilöt on tylsiä eikä heille tapahdu mitään. He istuvat sohvan nurkassa ja rämppäävät somessa, itkevät somearvosteluja ja nettiin vuotaneita selluliittikuvia..wtf?! Boooooring!
Voisiko sarjan fanit kertoa mikä näissä persoonattomissa, narisevalla äänellä puhuvissa ja överisti leikellyissä naisissa kiinnostaa? :D
Oho piti tehdä tästä oma aloitus mut tulikin vähän väärään ketjuun :DDDDD
Ei kuulu sulle nuo seurusteluasiat. Vaihtakoot tyttöystävää vaikka viikoittain.
Erot on hankalia ja varsinkin, kun ero tulee siitä syystä, että rakastuu toiseen. Vaatii melkoisesti uskallusta kertoa. Yleensä meneekin siten, että toinen saa tietää ja sitten helpottaakin ja ero toteutetaan. Eroaminen loukkaa aina. Eron esille ottaminen on vaikeaa.
Ap toimi ikävästi. Ei aikuiaten lasten asioihin puututa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet empaattinen ja ilmeisesti Aidosti pidit siitä ihmisestä. Ei siinä mitään väärää ole. Mutta. Olisit ensin kysynyt pojaltasi.. ymmärrettävää että voi olla vaikeaa, ja että sinua surettaa moinen.
Toisaalta, ajattelisit näin, mitä poikasi voisi oppia jos kysyisit suoraan ja sanoisit mielipiteesi, että pettäminen on väärin?
Ainakin enemmän ...Nuoret ei suhtaudu pettämiseen enää yhtä tiukasti kuin te kansakoulunaikoihin syntyneet.
Just, mistähän tämän olet oppinut? Kyllä se enemmän tahtoo 30-40v seassa olla hällä väliä kuin nuorilla. Petetään kun ei saa seksiä kotona niin "mulla on oikeus hakea muualta", "haluan nuoremman", "en kestä perhe-elämää", "tahdon vapautta". Näihin törmää joka päivä iltapäivälööpeissä ja AV-palstalla.
Ainakin omassa ikäluokassa katsotaan todella pahasti ja maine mustuu, jos selviää, että olet edes kännissä pussaillut toisen kanssa, puhumattakaan seksistä tai toisesta suhteesta. Väitän siis kyllä kokemuksen puolesta, että juttu on enemmän päinvastainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet empaattinen ja ilmeisesti Aidosti pidit siitä ihmisestä. Ei siinä mitään väärää ole. Mutta. Olisit ensin kysynyt pojaltasi.. ymmärrettävää että voi olla vaikeaa, ja että sinua surettaa moinen.
Toisaalta, ajattelisit näin, mitä poikasi voisi oppia jos kysyisit suoraan ja sanoisit mielipiteesi, että pettäminen on väärin?
Ainakin enemmän ...Nuoret ei suhtaudu pettämiseen enää yhtä tiukasti kuin te kansakoulunaikoihin syntyneet.
Just, mistähän tämän olet oppinut? Kyllä se enemmän tahtoo 30-40v seassa olla hällä väliä kuin nuorilla. Petetään kun ei saa seksiä kotona niin "mulla on oikeus hakea muualta", "haluan nuoremman", "en kestä perhe-elämää", "tahdon vapautta". Näihin törmää joka päivä iltapäivälööpeissä ja AV-palstalla.
Ainakin omassa ikäluokassa katsotaan todella pahasti ja maine mustuu, jos selviää, että olet edes kännissä pussaillut toisen kanssa, puhumattakaan seksistä tai toisesta suhteesta. Väitän siis kyllä kokemuksen puolesta, että juttu on enemmän päinvastainen.
Perustan väitteeni ihan samaan kuin sinäkin perustat oman väitteesi. Omaan kokemuspohjaan.
Poikani kertoi itse. En ehtinyt kysyä, hän kertoi koska aavisti, että minä tiesin. Kyseinen pettäminen on totta ja on pahoillaan siitä, mitä teki Riinalle. Ei mennyt miksikään puhutteluksi tai muuksi, keskustelimme kuin aikuiset. Poika melkein itki. Hän myös kertoi että epäilee pikku hiljaa suhdettaan Anniinkin tai itse suhdetta kuin ei olisi valmis parisuhteeseen ollenkaan. Sanoin että tee kuin parhaaksesi näet ja olisi myös muille rehellinen. Häntä tuntuu sattuvan yhtä paljon kuin Riinaakin. Unohdin mainita että olemme läheisiä. Kasvatin pojan yksin ja lähestulkoon puhumme kaikesta. Hän kertoi, että pelkää olla yksin.
Ap
Jos olisin sinun sijassasi niin hankkisin itselleni oman elämän.
Aikuinen poikasi elää omaansa, salli se hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan äidin saarnaa 20-vuotiaalle pojalle tässä asiassa. Isä voi puhua hänelle, mutta vain jos poikakin itse haluaa ja vain hyvässä hengessä.
Kyllä itse puuttuisin jos oma lapsi tai muu läheinen kohtelee toisia kuin paskaa kadulla. Ei sen tarvi mikään saarna olla, vaan keskustelu aiheesta. Todellakin haluaisin kuulla ymmärtääkö poika, että on toiminut väärin tuon eron suhteen ja ymmärtääkö, että hän loukkasi ja pahasti. Aivan sama onko kyseessä 20v vai 40v, kyllä haluaisin asiasta keskustella, jos paljastuu että oma läheinen ei kunnioita muita ihmisiä, varsinkaan omaa kumppania. Jos rakkaus loppuu, niin loppuuko silloin myös kaikki kunnioitus ja välittäminen toista kohtaan ja on ihan ok satuttaa ja loukata? Tottakai poika on aikuinen ja tekee omat päätöksensä, mutta kyllä läheiset saavat niihin päätöksiin mielipiteensä sanoa, jos niillä teoilla aiheuttaa muille tai itselle harmia. Eihän tää tarkoita sitä, että äiti on nyt määräämässä pojan kumppaninvalintaa tai elämää, vaan aikuisten keskustelua asiasta.
Elämää se on vain. Harvoinpa nuo teinirakkaudet kestävät lopun ikää. Hyvä että älysivät erota ennen kuin oli jo pari mukulaa helmoissa ja nuorella äidillä opinnot roikkumassa. Ja mamma hei, näpit irti aikuisen poikasi seurustelusta. Enää ei eletä feodaaliyhteiskunnassa, jossa vanhemmat sopivat nuorten avioitumisesta tyyliin "Meidän ja teidän pellot ovat sopivasti vierekkäin, joten eikös naiteta Viljo ja Martta, niin säilyy maat suvussa."
Vierailija kirjoitti:
Elämää se on vain. Harvoinpa nuo teinirakkaudet kestävät lopun ikää. Hyvä että älysivät erota ennen kuin oli jo pari mukulaa helmoissa ja nuorella äidillä opinnot roikkumassa. Ja mamma hei, näpit irti aikuisen poikasi seurustelusta. Enää ei eletä feodaaliyhteiskunnassa, jossa vanhemmat sopivat nuorten avioitumisesta tyyliin "Meidän ja teidän pellot ovat sopivasti vierekkäin, joten eikös naiteta Viljo ja Martta, niin säilyy maat suvussa."
Eikö vanhemmilla ole mitään vastuuta siitä, millaisia arvoja siirtävät jälkikasvulleen? Miksi vanhempi EI saisi sanoa, jos kokee, että lapsi on kohdellut toista ihmistä väärin? Tuntuu vastuun pakoilulta. "Ei tämä minulle kuulu."
Vierailija kirjoitti:
Asia kuuluu sinulle syystä, että ___?
Joskus siitä lapsen seurustelukumppanistakin voi tulla läheinen ihminen, perheenjäsen.
Eräällä ystävälläni oli vuosia sitten hankala tilanne, kun erosi 6 vuotisesta suhteestaan. Olivat alkaneet seurustelemaan teineinä ja tämä poika oli käytännössä asunut hänen perheessään suurimman osan ajasta. Tämä exä vietti paljon aikaa mm. ystäväni isän kanssa harrastaen, ja myöhemmin lähti opiskelemaan tätä alaa ja meni vielä töihinkin tämän isän firmaan. Ystävä on kertonut, että vielä 4 vuotta eron jälkeen hän saattoi löytää exänsä istumassa heidän olkkarissaan, joskus työasioissa, joskus muuten vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itse puuttuisin jos oma lapsi tai muu läheinen kohtelee toisia kuin paskaa kadulla. Ei sen tarvi mikään saarna olla, vaan keskustelu aiheesta. Todellakin haluaisin kuulla ymmärtääkö poika, että on toiminut väärin tuon eron suhteen ja ymmärtääkö, että hän loukkasi ja pahasti. Aivan sama onko kyseessä 20v vai 40v, kyllä haluaisin asiasta keskustella, jos paljastuu että oma läheinen ei kunnioita muita ihmisiä, varsinkaan omaa kumppania. Jos rakkaus loppuu, niin loppuuko silloin myös kaikki kunnioitus ja välittäminen toista kohtaan ja on ihan ok satuttaa ja loukata? Tottakai poika on aikuinen ja tekee omat päätöksensä, mutta kyllä läheiset saavat niihin päätöksiin mielipiteensä sanoa, jos niillä teoilla aiheuttaa muille tai itselle harmia. Eihän tää tarkoita sitä, että äiti on nyt määräämässä pojan kumppaninvalintaa tai elämää, vaan aikuisten keskustelua asiasta.
Täysi-ikäisen seurustelu on yksityisasia. Ulkopuolinen ei voi tietää siihen miittyneistä yks.kihdista ja tunteista. Ties vaikka toinen osapuoli olisi jaellut loukkauksia tms. Parempi kunnioittaa yksityisyyttä. Toki voi sanoa, että jos SIIS JOS tatvotset kuuntelijaa, niin tässä olen.
Vierailija kirjoitti:
Poikani kertoi itse. En ehtinyt kysyä, hän kertoi koska aavisti, että minä tiesin. Kyseinen pettäminen on totta ja on pahoillaan siitä, mitä teki Riinalle. Ei mennyt miksikään puhutteluksi tai muuksi, keskustelimme kuin aikuiset. Poika melkein itki. Hän myös kertoi että epäilee pikku hiljaa suhdettaan Anniinkin tai itse suhdetta kuin ei olisi valmis parisuhteeseen ollenkaan. Sanoin että tee kuin parhaaksesi näet ja olisi myös muille rehellinen. Häntä tuntuu sattuvan yhtä paljon kuin Riinaakin. Unohdin mainita että olemme läheisiä. Kasvatin pojan yksin ja lähestulkoon puhumme kaikesta. Hän kertoi, että pelkää olla yksin.
Ap
Jos on suhteessa vain siksi ettei olisi yksin, niin silloin juuri on paras olla yksin.
Pojan kanssa kannattaa keskustella miksi yksin eläminen pelottaa.
Lisää kusipäisiä miehiä maailmaan. Jes. Hyvin on opetettu kunnioittamaan naisia. Varmaan pettää lastensa äitiäkin, jos/kun perheen perustaa.