Apua! Stressi! Mitä tehdä?
Onko 2 vuotta liian pitkä aika pöis töistä heti valmistumisesta lähtien? aloin opiskelemaan samaa alaa pidemmälle heti valmistumisen jälkeen siis.
Voinko opiskella tulevan kesän ja tehdä toisen alan kesätöitä vai lähdenkö 500 km päähän oman alan hommiin? kiire kiitos!
Kommentit (7)
joku samalla alalla oleva osaisi silloin neuvoa kaikkein parhaiten :)
Noin minäkin ajattelin, että onhan moni muukin perhevapailla useamman vuoden ja palaa sitten työhön. Silti ihan hirveä stressi olla koulutettuna ihan muissa hommissa :( ja ajattelen huolitaanko mua sitten ensi vuonna töihin kun olen " vain" opiskellut?
Kommentteja kiitos kun mies ei oikein osaa sanoa ei juuta ei jaata :(
siksi tätä neuvoa kysynkin kun olen pattitilanteessa :( ainoa ehkä-työmahdollisuus olisi lähteä etelään , sillä oman alan töitä on vain siellä. mutta onko paha opiskella kaksi vuotta ja sitten vasta mennä? eli nyt kohta vuosi opiskelua takana.
ap
tarvisin todella jonkun aikuisen mielipidettä, sillä minulla ei ole ketään kenen kanssa keskustella ja miehestä ei oikein ole apua :(. ei tarvi suuttua, tuskin se sinua haittaa jos minä tarvitsen hyviä neuvoja työelämässä olevilta ja samanlaisten asioiden kanssa painiskelevilta?
ap
mutta tee nelikenttä - plussat ja miinukset molemmista seikoista. Ja ympyröit sieltä tärkeimmät. Päätät missä haluat olla ja mitä tehdä 5-10 v kuluttua. ja nyt teet valinnat joiden avulla pääset siihen. Ole valmis kiristämään nyt vyötä opiskelijabudjetilla, jos se on se mahdollisuus päästä unelma duuniin muutaman vuoden kuluttua. Ole valmis muuttamaan - miehiä tulee ja menee.
Jos päätät nyt jäädä kotipuoleen tylsään työhön pariksi vuodeksi ja sitten lähteä maailmalle kun se parempi aika koittaa - niin et lähde ikiniä ja jumitut Siwan kassalle (kaikell kunnioituksella Siwan kassoja kohtaan, noin kielikuvana...)
Tee valinta tulevaisuuden puolesta!