Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko käsitelty: nainen valehteli - mies raiskauksesta vankilaan

Vierailija
17.05.2018 |

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005682887.html

Löytyy myös Ilta-Sanomista. Mun mielestä ihan älyttömän huolestuttavaa, että tällainen on mahdollista.

Jännä tuo "näyttöä oli molempiin suuntiin"
-Miten voi olla näyttöä eli todisteita jostain mitä ei ollut tapahtunut? Eikö todisteen määritelmään kuulu juuri se, että se kertoo jotain todellisesti tapahtuneesta asiasta?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, ilta-lehdestä löytyy

Vierailija
2/58 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo nainen ei olisi itse kertonut totuutta, kaikki olisi pitänyt tuota miestä koko loppuelämän raiskaajana. Nyt hän virui vankilassa syyttömänä, tuskin mukavaa aikaa sekään.

Mikä mahtaa olla tuomio, mitä veikkaatte?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli ilmeisesti siis tytön puolelta rssssistinen rikos? Juttua ei pääse lukemaan.

Vierailija
4/58 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää oli ilmeisesti siis tytön puolelta rssssistinen rikos? Juttua ei pääse lukemaan.

Löytyy Iltalehdestä. Etusivulla

Vierailija
5/58 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi kaikille raiskauksesta valehteleville naisille tulla sama tuomio kuin mikä miehelle tuli/olisi tullut.

Tästä kärsii pahasti niin miehet kuin oikeat raiskauksen uhrit.

Vierailija
6/58 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

IL:n juttuun linkki, en näe tuosta kuin alun.

Syytetty oli kurdi, olikohan siinä sitä "näyttöä", helpompi syyttää ennakkoluulojen kohdetta. Mikähän sai tytön lopulta kertomaan totuuden, syyllisyyskö?

Vierailija
7/58 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/58 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mu-mu-mutta mammathan ovat palstalla moneen otteeseen vakuuttaneet, että Suomessa ei syyttömiä tuomita raiskauksesta.

Vierailija
9/58 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisoitiinko tästä tuolloin mitään? Turha varmaan odottaa miltään vaihtoehtomedialta korjausta.

Vierailija
10/58 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mu-mu-mutta mammathan ovat palstalla moneen otteeseen vakuuttaneet, että Suomessa ei syyttömiä tuomita raiskauksesta.

Missä näin on vakuutettu. En minä ainakaan ole mihinkään muuhun vakuutteluun törmännyt kuin persuihin vakuuttelemassa että varmasti on raiskattu. Mot.

Vierailija
11/58 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi kaikille raiskauksesta valehteleville naisille tulla sama tuomio kuin mikä miehelle tuli/olisi tullut.

Kuulostaa kivalta, mutta silloin näitä paljastuisi vähemmän. Tuskin tämäkään tyttö olisi tunnustanut, jos tietäisi varmuudella sen tarkoittavan vuosia vankilassa.

Jos valheesta jää kiinni eikä tunnusta itse, rangaistuksen pitäisi olla suurempi.

Vierailija
12/58 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitteko juttua kokonaan? Sannan poikakaveri Ali oli painostanut kunnian takia tekemään rikosilmoituksen Rafasta. Lisäksi tytön äidin mielestä tyttö oli helposti johdateltavissa. Näitä on kuulkaa paljon, joissa tekaistun raiskausilmoituksen takaa löytyykin poikaystävä / aviomies.

Vierailija
13/58 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kivalta, mutta silloin näitä paljastuisi vähemmän. Tuskin tämäkään tyttö olisi tunnustanut, jos tietäisi varmuudella sen tarkoittavan vuosia vankilassa.

Jos valheesta jää kiinni eikä tunnusta itse, rangaistuksen pitäisi olla suurempi.

Mutta toisaalta nostaisi kynnystä valehdella näistä asioista. Jälkimmäisestä pointista samaa mieltä.

Vierailija
14/58 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä näin on vakuutettu. En minä ainakaan ole mihinkään muuhun vakuutteluun törmännyt kuin persuihin vakuuttelemassa että varmasti on raiskattu. Mot.

No etpä tietenkään ole. Näet vain persuja joka paikassa.

Vierailija
15/58 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotias ei ole nainen. Eikä tyttö ollut edes itse tuota keksinyt, vaan poikaystävä oli painostanut. Kovin kummoisia yleistyksiä en tästä lähtisi tekemään.

Vierailija
16/58 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitin väärin, ei tuo mies istunut vuosia vankilassa vaan 1,5 vuoden kokonaistuomiosta 9 kk.

12

Vierailija
17/58 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luitteko juttua kokonaan? Sannan poikakaveri Ali oli painostanut kunnian takia tekemään rikosilmoituksen Rafasta. Lisäksi tytön äidin mielestä tyttö oli helposti johdateltavissa. Näitä on kuulkaa paljon, joissa tekaistun raiskausilmoituksen takaa löytyykin poikaystävä / aviomies.

Tuon raiskausilmoituksen takaa löytyi kylläkin Sanna itse. Hänen kertomuksensa mukaan mies laittoi suhteen jatkumisen ehdoksi raiskausilmoituksen, mutta ei se sitä tarkoita, että raiskausilmoituksen takaa löytyykin mies. Eikö nainen tosiaan ole koskaan vastuussa edes omista tekemisistään? Sanna itse pani miestä, Sanna itse teki perättömän raiskausilmoituksen, mutta vastuu onkin miehellä? Voi luoja...

Vierailija
18/58 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä oli 16-vuotias, rankasti kiusattu ja kotona kaltoinkohdeltu tyttö.

Mä en itse asiassa jutun perusteella vakuuttunut siitä, ettei kyseessä olisi ollut raiskaus. Tyttö koki, että hänen poikaystävänsä oli ainoa ihminen, joka välitti hänestä ja tämä toinen manipuloi häntä uskomaan että poikaystävällä oli vaimo. Myöskin tytöllä ei oikeasti ollut paikkaa minne mennä yöksi. Hän on saattanut kokea, että ei ole muuta mahdollisuutta kuin suostua seksiin. Vanhemman miehen ei olisi missään tapauksessa pitänyt harrastaa seksiä hänen kanssaan tuossa tilanteessa. Ja poikaystävä painosti hänet väärään ilmoitukseen.

Vierailija
19/58 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon raiskausilmoituksen takaa löytyi kylläkin Sanna itse. Hänen kertomuksensa mukaan mies laittoi suhteen jatkumisen ehdoksi raiskausilmoituksen, mutta ei se sitä tarkoita, että raiskausilmoituksen takaa löytyykin mies. Eikö nainen tosiaan ole koskaan vastuussa edes omista tekemisistään? Sanna itse pani miestä, Sanna itse teki perättömän raiskausilmoituksen, mutta vastuu onkin miehellä? Voi luoja...

Kurdeilla voi olla hyvinkin tehokkaat tavat saada toinen osapuoli tekemään mitä haluaa. Ettekö te aina varoittele naisia m-miehistä ja heidän väkivaltaisuudestaan? Sitten, kun näin on mahdollisesti käynyt, niin kielletään asia. Voi luoja...

Vierailija
20/58 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16-vuotias ei ole nainen. Eikä tyttö ollut edes itse tuota keksinyt, vaan poikaystävä oli painostanut. Kovin kummoisia yleistyksiä en tästä lähtisi tekemään.

Tämä voisi toimia myös muistutuksena miehille että kun sekaantuu kakaroihin, ei saa vastineeksi aikuisen harkintakykyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan