Joko teidän seiskoilla on kasvion keruu hyvällä mallilla?
Ainakin täällä etelässä on tullut vähän kiire kun kaikki kukkii niin nopeasti helleaallon vuoksi.
Kommentit (34)
Kerkiää hyvin elokuussakin.. ja mulla on tuolla yksi prässyttynä ja tehtynä, vieköön sen kouluun syksyllä.
Hyvin. Nuori käy kuvaamassa kasveja omalla puhelimellaan. Siirtää ne sitten tietokoneelle, muuttaa pdf -muotoon ja lähettää vilmankautta opettajalle. Kyllä tuo on nykyään niin helppoa kun kasveja ei tarvitse kuivata tai prässätä vaan puhelin riittää.
Prototyyppi kirjoitti:
Missä koulussa tuollaisia nykyään enää kerätään?
Edes omassa lapsuudessani ei kerätty kasvioita. Peruskoulu lusittu loppuun 1980-luvulla.
Ei peruskoulussa aiemmin kerättykään, mutta oppikoulussa tuota tehtiin. Tämä uusi keräily alkoi joskus 2000-luvun alkupuolella.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin. Nuori käy kuvaamassa kasveja omalla puhelimellaan. Siirtää ne sitten tietokoneelle, muuttaa pdf -muotoon ja lähettää vilmankautta opettajalle. Kyllä tuo on nykyään niin helppoa kun kasveja ei tarvitse kuivata tai prässätä vaan puhelin riittää.
Paitsi jos ope on perinteisen kasvion kannattaja niin kuin täällä :/
Vierailija kirjoitti:
Kerkiää hyvin elokuussakin.. ja mulla on tuolla yksi prässyttynä ja tehtynä, vieköön sen kouluun syksyllä.
Meillä on listassa paljon kevätkasveja jotka pitäisi saada kukkivana, vuokot, kevätlinnunherne, kielo jne.
Vierailija kirjoitti:
Mistäs elokuussa keräät kukkivan sinivuokon, valkovuokon, kielon, tuomen jne?
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Edes omassa lapsuudessani ei kerätty kasvioita. Peruskoulu lusittu loppuun 1980-luvulla.
Ei peruskoulussa aiemmin kerättykään, mutta oppikoulussa tuota tehtiin. Tämä uusi keräily alkoi joskus 2000-luvun alkupuolella.
Ei ole kyllä kaikissa kouluissa käytäntönä, ei ainakaan omien lasteni yläkoulussa.
Kannattaa todellakin aloittaa nyt, niin ei tule yllätyksenä elokuussa...
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Ei ole kyllä kaikissa kouluissa käytäntönä, ei ainakaan omien lasteni yläkoulussa.
Sitten ope tekee virkavirheen, tuo on ops:n velvoittama. Vai kerääkö ne koulussa kouluajalla? Se on yksi vaihtoehto, aika harvinainen kyllä.
Mikä on kasvio? Mulla on 16 vuotias joka ei koskaan tehnyt mitään kasviota enkä itsekään sellaista ole koskaan tehnyt.
Tyhmyytensä osoittaa hän, joka kysyy mikä on kasvio. No, tyhmyydestä ei sakoteta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kasvio? Mulla on 16 vuotias joka ei koskaan tehnyt mitään kasviota enkä itsekään sellaista ole koskaan tehnyt.
Ei ole meidänkään lapset sellaista tehneet kun peruskoulussa olivat. Ei myöskään minun kouluaikana sellaista tehty.
Hitto, katsoin tänään että marjapensaat kukkivat jo! Toukokuussa. Ennennäkemätöntä.
Lipstikatkin on venähtäneet 30 cm viikossa. Ihanaa, taas on tuoretta lipstikkaa.
Pakkasesta ne tulikin syötyä jo talven aikana, onneksi sentään kuivattua löytyy.
Sinkkumies
Joo, tuo ei ole mikään koulun tai open keksimä vapaavalintainen juttu vaan opetussuunnitelma edellyttää että sellainen tehdään. Tosin ihan uusimmassa ops:ssa se on muodossa "eliökokoelma" mutta käytännön syistä se on toki edelleen yleensä kasvio.
Biologian ope
Valkosipulit, ruohosipulit, kiinansipulit nousseet. n. 15 - 25 cm jo.
Sinkkumies
Raparperipiirakkaa tein jo uusista raparpereista. Ja juu, tyttärellä on 1/3 kasveista kerättynä.
Me kuivailtiin ja keräiltiin kasveja pitkin kevättä. Olikohan ennen keväät vähän lämpimämpiä, kun kerettiin sitä hyvin tekemään.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Joo, tuo ei ole mikään koulun tai open keksimä vapaavalintainen juttu vaan opetussuunnitelma edellyttää että sellainen tehdään. Tosin ihan uusimmassa ops:ssa se on muodossa "eliökokoelma" mutta käytännön syistä se on toki edelleen yleensä kasvio.
Biologian ope
Eipä ole tuttua täälläkään. T. Yhden ysiluokkalaisen ja yhden lukiolaisen vanhempi
Vierailija kirjoitti:
Olet todella huono äiti/isä. Häpeäisit. Kerrankin voisit auttaa lastasi etkä viitsi...