Entä jos nainen ei keski-iässä leikkaa hiuksiaan lyhyiksi?
Onko se ihan huonon näköistä jos keski-ikäisellä ja vanhalla naisella on tosi pitkät hiukset?
Kommentit (44)
Se, sopiiko pitkät hiukset nuorelle tai vanhalle, riippuu ensisijaisesti pään mallista, kaulan pituudesta (pitkät hiukset lyhentävät lyhyttä kaulaa entisestään) yms. mittasuhteisiin liittyvistä asioista. Jos pitkät hiukset eivät sovi niin ne eivät sovi, olivat kuinka hyväkuntoiset hyvänsä. Itse kuulun kategoriaan hyväkuntoiset ja vahvat hiukset, mutta pitkät hiukset auki ei ole hyvän näköiset, joten pidän pitkähköjä hiuksiani kiinni. Välillä harmittaa kun ei voi pitää auki, koska eihän niistä niin paljon iloa ole kun ovat aina kiinni ponnarilla tai arkinutturalla. Jos leikkaisin polkkamittaiseksi, voisi olla ok-näköinen hiukset auki, mutta olisin taas huomattavasti tätimäisempi sillä lookilla, ja lisäksi sen pituisia ei saisi helposti kiinni. Eli aika monta asiaa on huomioitava kun miettii hiusvalintoja.
Olen keski-ikäinen, mutta en nyt helvetissä antaisi kyniä hiuksiani lesbotukaksi eli lyhyeksi. Hyi s-tana!!
Vierailija kirjoitti:
Onko se ihan huonon näköistä jos keski-ikäisellä ja vanhalla naisella on tosi pitkät hiukset?
No sehän riippuu hiuksista ja naisesta. Minun hiukseni ovat kruununi, ja komiat ovatkin! Ja pitkät. Miehet pitävät hottina, minä kauniina.
Minulla on ollut aina lyhyet hiukset.
Keski-iän kynnyksellä huomasin etteivät ne enää sovi minulle kovinkaan hyvin sillä naisellisuus alkoi katoamaan kasvoista.
Kasvatin hiukset pitkiksi ja huomasin että se tyyli sopii minulle nyt paremmin kuin lyhyt.
Vähän oudolta tämä uusi hiustyyli tuntuu ja vaatii vieläkin opettelua vaikka muutaman vuoden olen tätä jo harjoitellut.
Olen yli 50 v ja hiukset ovat pitkät. Onhan ne ohentuneet aikaisempaan verrattuna, mutta ei haittaa. Minusta pitkät hiukset ovat helpot. Harjaa ja vetää ponnarille tai nutturalle. Lyhyitä joutuisin laittamaan enemmän ja käyttämään kaikenlaisia aineita jotta kampaus pysyisi. Lisäksi minulla on pieni pää ja pitkä kaula, joten lyhyen tukan kanssa näytän omituiselta. Jotain kolmevitosena viimeksi leikkautin lyhyemmäksi ja mies järkyttyi siitä kovin. Loppujen lopuksi en itsekkään tykännyt, kun ei yltäneet ponnarille.
Nykyisin ihmiset, jopa keski-ikäiset, ovat hirveän historiattomia, kun naisten hiukset on viimeiset 20v pääsääntöisesti olleet pitkät, oli välissä vuosikymmeniä, 1920-luvulta alkaen, jakso jolloin naiset leikkasivat hiuksensa, koska voivat, kukaan ei määrännyt, että naisen on oltava pitkä hiuksinen.
Itse muistan 80-luvulla kuolleen mummoni pikkusormen vahvuisen vanhan naisen letin ja siitä kiedotun lantin kokoisen nutturan, aika monen pitkä hiuksisen letti olisi saman vahvuinen, ilmeisesti sitten kaunis.
Aika monet ikäiseni ovat eläneet koko aikuisuutensa lyhyt hiuksisena, itse jopa lapsuuden, jopa polkkatukka saa minut hulluksi kun hiukset tuulessa ja yöllä kutittaa naamaa.
Voi ongelma sentään, ellei leikkaa, niin ne jäävät pitkiksi. Jos arvelee lyhyiden hiusten nuorentavan naamaa, niin onnea vaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen yli 50 v ja hiukset ovat pitkät. Onhan ne ohentuneet aikaisempaan verrattuna, mutta ei haittaa. Minusta pitkät hiukset ovat helpot. Harjaa ja vetää ponnarille tai nutturalle. Lyhyitä joutuisin laittamaan enemmän ja käyttämään kaikenlaisia aineita jotta kampaus pysyisi. Lisäksi minulla on pieni pää ja pitkä kaula, joten lyhyen tukan kanssa näytän omituiselta. Jotain kolmevitosena viimeksi leikkautin lyhyemmäksi ja mies järkyttyi siitä kovin. Loppujen lopuksi en itsekkään tykännyt, kun ei yltäneet ponnarille.
Juuri tuota en pitkissä hiuksissa ymmärrä, mies järkyttyy, no just sehän se on tärkeintä ja vielä typerämpi on poninhäntä, joka vedetään, kun se on helppo ja pieni päisyys korostuu, silloin pitää olla tosi kauniit kasvonpiirteet.
Aika pitkälti hiusten kunto siihen vaikuttaa. Itselläni on pitkät hiukset ja haluaisin ne myös pitää hautaan asti, mutta sukulaisia kuin katsoo niin tod.näk. vanhemmiten hiukset harvenevat ja haurastuvat liikaa jotta ne kasvaisivat ja pysyisi pitkinä 😢
Ja tottakai miehelläni on aivan ihanan vahvat ja tuuheat hiukset. Ei että niitä kadehtisin..
Eläkeläisinä minä kaljuunnun ja mieheni varmaan kasvattaa mahdollisimman pitkän letin. Harmittaa jo nyt.
Itse vetäisin pitkät hiukseni erittäin lyhyeen poikamalliin (pitkällä sivuotsiksella) 16-vuotiaana. Oma tukkani on ohuenlainen, laineileva, herkästi pörröytyvä ja ilman kuumaa muotoilua hieman kulahtaneen näköinen.
Lyhyt tukka sopi paremmin hiuslaadulleni, ja korosti pitkää kaulaani ja siroja kasvojani. Kalloni muoto on myös hyvä lyhyelle tukalle.
Miksi kasvatin sitten takaisin pitkäksi? Minulle tuli niin lesbo/tätimäinen olo, kun kaikilla muilla oli hiukset pitkät, ja minä näytin lesbolta. Siinä iässä oli hieman turvaton olo, kun ei vielä ollut poikaystävääkään.
Nykyään olen 24v ja pitäytynyt suht pitkässä mallissa, mutta olen huomannut, että olkapäämitta on minulle se paras, siitä pidempi malli latistaa kasvoni piirteitä kohti lattiaa.
Mitä vanhemmaksi ihminen tulee, sitä hauraammaksi ja ohuemmaksi hius muuttuu. Hiukset kuivuu ja samalla kun iho alkaa roikkumaan, keino saada "kasvojenkohotus" on leikata tukka lyhyeksi. Katsokaapa vaikka kuvia, joissa on ennen/jälkeen keski-ikäisestä naisesta.
Inhottavaa, että naisten lyhyitä hiuksia ja hiustenleikkuuta yritetään demonisoida, ja useimmiten nämä ovat miehiä, jotka tätä tekee.
Ikää 62 ja sama volyymi hiuksissa kuin nuorena. Ei hiukset ohene.
Vierailija kirjoitti:
Pitkät hiukset eivät katso ikää muualla kuin Suomessa. Kansainvälisillä keski-ikäisillä kaunottarilla on melkein aina pitkät hiukset, myös joillain suomalaislla kuten Kirsi Alm-Siira.
No se onkin tyylitön lehmä ja tyhjännauraja.
No sitten ne ovat pitkät. Mulla ja miehellä on molemmilla viimeisten 20 vuoden aikana ollut tukka kahden sentin ja liki metrin väliltä. Ihan vaan vaihtelun vuoksi. Tälläkin hetkellä molemmilla pitkä. Antaa sen kasvaa, kun se kerran pysyy päässä ja se tekee niin joka tapauksessa.
Minä leikkasin nuorena hiukseni lyhyiksi. Siitä seurasi, että minua luultiin mieheksi. Ei huvita enää kokea sitä samaa.
Miksi pitäisi leikata ?
En leikkaa kaunista tukkaani
Jokainen pitäköön sellaisia hiuksia ku ite tykkää, ja muiden kampaukset ei kuulu pätkääkään.
Mä oon keski-ikäinen ja suosin vähän hartiamittaa lyhyempää koska naaman muoto ja se, että kun naama alkaa iän myötä vähä roikkumaan (tällä naamanmuodolla), pitkät hiukset korostavat naaman valahtamista. Kaikillahan ei näin käy ja joitakin sit ei vaan niin kiinnosta.
Pienikokoisille naisille sopii lyhyetkin hiukset.
Jos se tukka alkaa muistuttaa enemmän homssuista hiiren häntää kuin kaunista kuontaloa, voi leikkaaminen olla järkevää. Ei kaikkien hiuslaatu vaan ole sellainen, että hiukset pysyisi kauniina läpi koko iän ja toisaalta että se pitkä malli sopisi kasvonpiirteisiin. Toiset taas on siunattu onnekkaammilla hiusgeeneillä. Kannattaa pitää tukkansa sellaisena kuin itsestä tuntuu parhaalta, eikä kuunnella muitten mielipiteitä liiaksi.
Ohuet ja ohentuvat hiukset ovat varmaan yleisin leikkauksen syy. Kokeilin lyhyttä polkkaa, totesin että tulen hulluksi jos hiuksia ei saa ponnarille. Kasvatin vähän pituutta mutta ei ole tuuheutta minkäänlaisten kampausten tekoon.
Tuuheat hiukset näyttävät hyvältä missä pituudessa vaan.