Entä jos nainen ei keski-iässä leikkaa hiuksiaan lyhyiksi?
Onko se ihan huonon näköistä jos keski-ikäisellä ja vanhalla naisella on tosi pitkät hiukset?
Kommentit (44)
Onneksi keski-iässä ei tarvi enää välittää siitä onko se huonon näköistä. t. pitkähiuksinen, läski, keski-ikäinen akka
Pitkät hiukset eivät katso ikää muualla kuin Suomessa. Kansainvälisillä keski-ikäisillä kaunottarilla on melkein aina pitkät hiukset, myös joillain suomalaislla kuten Kirsi Alm-Siira.
Silloin on mahdollista että nainen pysyy kauniina ja naisellisena kypsemmälläkin iällä. Tätähän nämä lyhyt hiuksiset papiljotti-mummot ei tajua.
Lyhvä tukka ei sovi naisille, ja etenkin vanhojen naisten kandee käyttää kaikki tehokeinot, joita vielä on käytettävissä.
Meteoriitti iskee päähän, heinäsirkat hyökkäävät ja astraalivuohi nielaisee auringon. Johan se sanottiin kymmenessä käskyssäkin:"Sinun ei pidä himoitseman pitkiä hiuksia 33-vuotispäivän jälkeen".
Ei se huonon näköistä ole, jos pitkät hiukset sopivat muuten ja pukeutumistyyli on yksinkertainen. Ja makuasioitahan nämä toki ovat.
Tämän palstan keskustelujen takia aloin miettiä tätä pitkähiuksisuus ja ikä - asiaa. Löysin Youtubesta tyyliblogia pitävän vanhemman naisen, jolla on pitkät harmaat hiukset. Hänelle ne ainakin sopivat. En itse aio leikata lyhyitä hiuksia vanhana (jos Luoja suo ja elän vanhaksi).
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Mä kasvatin keski-iässä uudelleen pitkät hiukset. Sitä ennen ehtikin olla kananpersettä yli kymmenen vuotta. Ja se kampaus taas johtui ainakin osan aikaa kaikenlaisista kriiseistä. Lyhyeksi leikkaaminen oli ikään kuin jonkinlainen uusi alku aina. Nyt ei ole onneksi enää tarvetta moiseen, olen paljon paremmin sinut itseni kanssa.
Mulla on ollut lyhyt tukka 2kymppisestä lähtien. Pitää alkaa varmaan kulkemaan jonkun lapun kanssa etten ole leikannut päätäni keski-iän takia.
Eiköhän se riipu enemmän kallon mallista kuin iästä, että mikä kelläkin näyttää hyvältä.
Minulla on pitkät hiukset ja ikää 45. Jos nämä tästä ohenemaan alkavat niin ajattelin laittaa permanentin jotta saan tuuheutta.
Hiusten kunto on mielestäni tässä pituus asiassa pitkälle ratkaiseva.
En tiedä mitä, poltetaan varmaan roviolla. Itse en aio leikata pitkiä hiuksiani koskaan. Aion olla mummonakin hopeahiuksinen haltiamummeli.
Jos ei leikkaa, ne jatkavat kasvamista. Hyvää kesää kaikille keski-ikäisille, tukalla tai ilman.
39 v, sytojen jälkeinen tukka 2.0 nykyään häntäluumitassa
Ei läheskään kaikille nuorillekaan naisille sovi pitkät hiukset. Jos pitkät hiukset on ohuet ja huonokuntoiset, niin ei ne kaunista ketään. Sillä ei ole iän kanssa mitään tekemistä paitsi se että joillakin naisilla vaihdevuosien aikana hormonitoiminnan vaihtelut aiheuttaa runsastakin hiustenlähtöä, ja ohentuneet hiukset on kivempi pitää lyhyempänä koska lyhyt malli yleensä näyttää paksummalta.
Myöskään suurimmalle osalle miehiä ei sovi pitkät hiukset.
Vanhemmat naiset leikkauttavat jonkun kivan mallin myös sen takia että kun posket ja kaulan iho alkaa roikkua voi olla joku muu kampaus paremman näköinen kuin kasvojen sivuilla roikkuvat hiukset jotka korostaa ihon roikkumista.
Vierailija kirjoitti:
Pitkät hiukset eivät katso ikää muualla kuin Suomessa. Kansainvälisillä keski-ikäisillä kaunottarilla on melkein aina pitkät hiukset, myös joillain suomalaislla kuten Kirsi Alm-Siira.
Minun silmissäni ei Kirsi kyllä ole kaunotar. Vaan makunsa kullakin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut lyhyt tukka 2kymppisestä lähtien. Pitää alkaa varmaan kulkemaan jonkun lapun kanssa etten ole leikannut päätäni keski-iän takia.
Sama juttu. Kasvatin nuorena pitkät ja sitten kyllästyin siihen kun ne vaan roikkui siinä. Paksu hius on painava, ei pysy kiharalla millään, jos laittaa jotenkin kiinni ei pysy kun hius on liukas lasimainen ja päänahka tulee todella kipeäksi. Mun mielestä on erittäin tylsää että on pitkät hiukset jotka vaan roikkuu kahta puolta päätä, se on kuin olisi lykännyt mopin päähänsä. Jos tekee taidokkaita kampauksia niin ne menee, jos ne on siis tarpeeksi paksut ja hyväkuntoiset, mitään hamppukasoja ei katso erkkikään.
Vierailija kirjoitti:
Niillä kaunottarilla taitaa olla päässään jonkun muunkin hiuksia kuin omia...
Minulla ei hiukset ole kasvanee yli olkapään neljänkympin jälkeen, vaikken leikkaile kuin välillä kuivia latvoja. Olen kaljuuntunut monesta kohtaa ja tukka sellasta kuivaa hamppua ja vain ehkä neljösosa siitä hiusmäärästä tallella mitä parikymppisenä, sillon kasvoi vielä pitkäksikin. Eipä kasva enää vaikkei leikkais koskaan.
Vanhuus ei tule yksin.
46v
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se riipu enemmän kallon mallista kuin iästä, että mikä kelläkin näyttää hyvältä.
Millaiselle kallon mallille sopii paremmin lyhyet hiukset? Neliskanttiselle?
On se lyhythiuksisten naisten mielestä.