Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hillitä pahaa PMS-ragea?

Vierailija
16.05.2018 |

Kysymys otsikossa. Mikä teillä muilla siis auttaa?

Ennen pidin PMS-oireita naisten tekosyynä käyttäytyä huonosti, mutta niin vaan vanhemmiten aloin saada pari päivää ennen menkkojen alkamista hirveitä raivareita. Kiertokin on niin epäsäännöllinen, että vain nämä kiukut antavat merkkiä tulevista menkoista. Perheen takia haluaisin kuitenkin pystyä parempaan.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerit

Vierailija
2/2 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös muutama pv. ennen menkkoja selvästi ärsytyskynnys matalammalla ja itku paljon herkemmässä ja tunteet pinnassa. Mutta mulla on aika säännölliset kuukautiset, ja se auttaa jonkun verran ennakoimaan asiaa ja sitten jos tunteet nousee vahvasti pintaan, niin joskus auttaa kun tiedostaa mistä tunnemyrsky johtuu ja voi alkaa suhteuttaa asiaa "normiperspektiiviin". Eli analysoi objektiivisesti,  että kuinkahan isosta asiasta nyt todella oikein on kysymys ja vertaa että miten sellaiseen yleensä suhtautuisi. Eli jo asian tiedostaminen on yksi keino mikä voi auttaa vähän.

Toisaalta olen myös sitä mieltä että ne on ihan oikeita asioita kyllä (eli aiheuttasi tavallisestikin esim. ärsytyksen tunteita), mitkä silloin pms-aikaankin suututtaa ym. , mutta reagointi niihin on vain tavallista impulsiivisempaa ja voimakkaampaa. Eli se lisää mielestäni myös pms-reagointia, mikäli elämäntilanne on sellainen, jolloin on enemmän stressaavia ja ikäviä asioita elämässä mukana.

Maca- jauhetta (esim. luontaistuotekaupasta) voi kokeilla, olen kuullut että joillekin se on auttanut. Ilmeisesti tuo yrttikasvi tasapainottaa jotenkin hormonitoimintaa. (Mulla kokeilu on jäänyt ontumaan kun en muistanut ottaa sitä kuin silloin tällöin...Voisi koittaa testata uudestaan.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme