Meinasi itku päästä töissä myt illalla, pieleen meni
Olen töissä ja teen pitkän päivän siis, aloitin aamulla ennen klo 8. Eilen olin myös kellon ympäri töissä. Huomenna menee myös pitkään, varmaan perjantainakin. Mitään palkkalisiä tästä ei tule.
Mutta se melkein itku: oli juuri tehnyt yhden ison osion työstäni valmiiksi ja painoin tallenna. Kaikki katosi. Ihan kaikki. Klo 17.30 tämä tapahtui. Muutaman tunnin työ meni hukkaan. Ilta pitkällä ja töitä vaikka kuinka. Epätoivo iski. Menin vähän syömään (olin suunnitellut, että tuon jälkeen syön) ja sitten tein kaiken uudelleen. Tuli valmiiksi, mutta ei siitä alkuperäisen veroinen tullut.
Pakko avautua, harmitti niin. Kelin ympäri täällä olen taas ollut, nyt lähden kotiin.
Kommentit (21)
En ole yrittäjä. Olen ammatissa, josta paremmin tietämättä kuvitellaan usein, että työajat on hyvinkin lyhyet.
Mitä tarkoitat ettei tule palkkalisiä? Ettei makseta ylitöistä mitään, vai?
No kerro nyt mikä tuo salaperäinen ammatti on?
Joo, ei makseta. Kuukausipalkka on.
Ylitöistä on saatava korvaus. Pidä kiinni.
ctrl+s myös parin minuutin välein. Sen oppii, kun kerran katoaa kaikki tuntien töiden jälkeen.
Joku pitkää kesälomaa odottava ope heittäytyi marttyyriksi.
Millä ihmeen ohjelmalla voi tallentaessa kadota kaikki?
Joku pitkää kesälomaa odottava ope heittäytyi marttyyriksi.
Vierailija kirjoitti:
ctrl+s myös parin minuutin välein. Sen oppii, kun kerran katoaa kaikki tuntien töiden jälkeen.
Useimmat ohjelmat, esim. word tallentaa automaattisesti muutaman minuutin välein.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti ohjelma kaatui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti ohjelma kaatui.
Mutta silti, nykyohjelmat tekevät välitallennuksia.
Ajasta tallennus tapahtumaan muutaman minuutin välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat ohjelmat, esim. word tallentaa automaattisesti muutaman minuutin välein.
Paitsi silloin, kun käy niin hassusti, että se välitallennus kaataa ohjelman ja ne tallennukset korruptoituvat siinä mukavasti samasta syystä. Onneksi oli oikeitakin tallennuksia. Kannattaa varautua.
Olisit tehnyt sen homman huomenna uudelleen, tuskin se niin kiirellinen oli,
itse en tee pätkääkään ylitöitä, pikemminkin päinvastoin, töissä 35 vuotta.
Työ on sinulle liian vaikea, jos et selviä siitä työajan puitteissa. Etsi kykyjäsuäi vastaavaa työtä.
Vierailija kirjoitti:
Työ on sinulle liian vaikea, jos et selviä siitä työajan puitteissa. Etsi kykyjäsuäi vastaavaa työtä.
kykyjäsi*
Ota hyvä ihminen varmuuskopiot jatkossa ja lähde kotiin työajan loputtua, jos ei kerran makseta lisiä ja ylityökorvauksiakaan. Hölmöläinen olet, kun tuollaiseen edes suostut.
Mikähän softa nykyään ei tallenna automaattisesti parin minuutin välein. Jos ne tallennukset korruptoituvat jatkuvasti niin vaihda softaa.
Oletko yrittäjä? Muussa tapauksessa en ymmärrä miksi suostut tuollaiseen.