Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä kuulostaa tervehtiä sanalla ”tervehdys”?

Vierailija
16.05.2018 |

Välillä ihmettelen tuota. Kuin sanan anteeksi sijaan sanoisi ”pahoittelu” :D

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä kuulostaa tervehtiä sanalla "aamua" sen sijaan, että "huomenta"?

Vierailija
2/6 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskalta! Minusta on ihanaa kun jollain ihmisillä on persoonallisia sanontoja. esim. eräs mies joka joskus töissäni tulee parkkihallista samaan hissiin, ei sano "huomenta" normaalilla äänenpainolla vaan keskimmäistä tavua korostaen: "huoMEENta". Sitten eräs nuori ihminen sanoo Skype-palavereissakin aina "päivää" jos muut sanovat hei, ja se on hauskaa. Kerran itse sanoin piruuttani sitten "hyvvee uaamupäevöö", toivottavasti ei ottanut pilkaksi.

Vierailija
4/6 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurusto koostuu vanhemmista ja hyvinkin erilaisista ihmisistä. Välillä joutuu oikeen miettiin, miten ketäkin tervehtii. Just tein varmaan etikettivirheen, kun sanoin moro ja vastauksena oli hatun nosto ja kumarrus:)

Vierailija
5/6 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein kerran nolon, olin katsonut jonkun roomalaisjutun telkkarista ja siinä ne nostivat käsiään tervehdykseen ja sanoivat "Ave". Käytin sitä sitten töissä tullessani aamulla palaveriin, jossa oli myös asiakkaita. Vasta kun kaikki tuijottivat, tajusin että olin käytännössä tehnyt natsitervehdyksen, ihan "Heil hitler" kädenliike..

Vierailija
6/6 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehtiös rauhan tervehdyksellä teitä tänä armon päivänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi