Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hybridiautoista tietävät

Vierailija
16.05.2018 |

Mikä ero on tavallisella hybridiautolla ja plug in? Plug in on kalliimpi, mutta eiks se ole vain töpseli? Milläs ne muut hybridit sit ladataan?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hybridissä auton moottori lataa akut.

Plug inissä kuten nimikin kertoo akut voi ladata sähkötöpselistä.

Vierailija
2/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hybridissä auton moottori lataa akut.

Plug inissä kuten nimikin kertoo akut voi ladata sähkötöpselistä.

Ok, no ei mahda paljon olla apua sellaisesta hybridistä, jota ei voi töpselillä ladata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hybridissä auton moottori lataa akut.

Plug inissä kuten nimikin kertoo akut voi ladata sähkötöpselistä.

Ok, no ei mahda paljon olla apua sellaisesta hybridistä, jota ei voi töpselillä ladata?

Se akku latautuu kyllä, kun autolla ajaa.

Vierailija
4/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hyvin nuo akut kestää pakkasta, purkautuuko helposti itsestään jos ei hetkeen aja?

Oletteko hybridiauton omistajat olleet tyytyväisiä? Paljon tulee kilometrejä ja paljon bensakulut? Maantiellä vai kaupungissa ajoa?

t. eri, mutta kiinnostunut :)

Vierailija
5/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hybridissä auton moottori lataa akut.

Plug inissä kuten nimikin kertoo akut voi ladata sähkötöpselistä.

Ok, no ei mahda paljon olla apua sellaisesta hybridistä, jota ei voi töpselillä ladata?

No se kulkee sähköllä kun ajelet pienillä nopeuksilla ja lataa akkuja kun ajat lujempaa, tai jos akut on tarpeeksi tyhjät. Moni hybridi osaa ladata akkuja myös jarrutusenergialla. Eli jarrutukset menee akkuihin talteen eikä savuna ilmaan.

Lisäksi useimmissa hybrideissä sähkö tulee avuksi kiihdytyksissä, eli auto kiihtyy nopeammin kun sitä vauhdittaa sekä poltto- että sähkömoottori samaan aikaan.

Vierailija
6/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin vähäpäästöisellä saa jatkossa ajaa länsiväylällä bussikaistalla. Olen ostamassa uutta autoa, mutta aika kalliilta vaikuttavat nuo plug in hybridit. En haluaisi mitään loppuunajettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perushybridi siis säästää bensaa, tuottamalla sähköä akkuun jarruttaessa, jota sitten voidaan käyttää ajamiseen.

Plug-in hybridi mahdollistaa sähkön ottamisen pistorasiasta, ja yleensä auton akku on sitten vastaavasti isompi (nostaen auton hintaa). Tällöin vieläkin suurempi osa (jopa aivan kaikki) ajamisesta voi tapahtua sähköllä. Sähkö puolestaan on huomattavasti edullisempaa (esim. 2 €/100 km) kuin bensiini/diesel (esim. 10 €/100 km).

Vierailija
8/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plug-inillä säästää bensakuluissa paljon enemmän, varsinkkn jos ajaa lyhyttä matkaa niin että töpselilataukset riittää pitkälle. Perushybridi joka saa latauksensa lähinnä jarrutusten tuottamasta energiasta, ei kulje kyllä yhtään muutaman kilsan työmatkaakaan pelkällä sähköllä vaan aina vie myös bensaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea hybridi on aina ladattava ja niissä on kunnon akustot. Siksi hintakin on ihan eri kun esim. Toyotan "itselataavat" hybridit.

Vierailija
10/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut Toyotan hybridi n. 3v. ( eka ostettiin n. 1v vanha ja vuosi sitten vaihdettiin täysin uuteen) Akun kanssa ei mitään ongelmaa. Ei tyhjene pakkasella. Kerran unohtui talvella laittaa lämmityspiuha yöksi, kun ulkona oli reilu 25 astetta pakkasta. Aamulla vähän jännitti painaa startti nappia, että miten lähtee, mutta hyrähti käyntiin kerta painasulla.

Ollaan siis tykätty tuosta hybridistä. Polttoainekulut pienenee kyllä. Huomattava ero varsinkin kaupunki ajossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hyvin nuo akut kestää pakkasta, purkautuuko helposti itsestään jos ei hetkeen aja?

Oletteko hybridiauton omistajat olleet tyytyväisiä? Paljon tulee kilometrejä ja paljon bensakulut? Maantiellä vai kaupungissa ajoa?

t. eri, mutta kiinnostunut :)

Uudehko Toyota Auris kuluttaa 95%:ssa kaupunkiajossa 4,2 l/100 näillä keleillä ja yli 5 l/100 talvella. Lyhyehköt matkat eli kone ei ehdi lämpenemään kunnolla talvella, pidempi ajomatka pudottaa talvikulutusta. Säilytys vaan ulkokatoksessa, lohko- ja sisätilalämmitin. Ajotyyli vaikuttaa paljon kulutukseen.

Vuositasolla tulee vajaa 15 tkm ja tankkaamassa pitää käydä ehkä 1,5 kertaa per kuukausi. Olen ollut tyytyväinen toistaiseksi.

Vierailija
12/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ollut Toyotan hybridi n. 3v. ( eka ostettiin n. 1v vanha ja vuosi sitten vaihdettiin täysin uuteen) Akun kanssa ei mitään ongelmaa. Ei tyhjene pakkasella. Kerran unohtui talvella laittaa lämmityspiuha yöksi, kun ulkona oli reilu 25 astetta pakkasta. Aamulla vähän jännitti painaa startti nappia, että miten lähtee, mutta hyrähti käyntiin kerta painasulla.

Ollaan siis tykätty tuosta hybridistä. Polttoainekulut pienenee kyllä. Huomattava ero varsinkin kaupunki ajossa.

Seuraavaksi, kyllä meillekin tulee plugg-inn, kunhan löytyy mieleinen malli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävän hintaisia nuo plug in autot...kenellä sellaiseen on varaa!?!

Vierailija
14/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävän hintaisia nuo plug in autot...kenellä sellaiseen on varaa!?!

No toistaiseksi markkinoilla olevat plug-init ovat olleet myös muulta varustelultaan malliston yläpäätä ja siksikin kalliita (vaikka niissä on autoveroa vain vähän) . Kohta alkaa tulla markkinoille myös sellaisia plug-inejä jotka voivat olla varustelultaan vaatimattomampia mutta kuitenkin plug-ineja ja silloin niiden hinta voi olla myös alempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/19 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaahan hybridiautoilijat kertomaan lisää kokemuksia!

Vierailija
16/19 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kolme itselataavaa hybridiä, eli olen ajanut sellaisella toistakymmentä vuotta. Ikinä ei ole ollut mitään ongelmia. Kulutus on aina pysynyt max 5,5 litrassa satasella (parhaimmmillaan reilu 4). Ajan yleensä lyhyttä kaupunkiajoa, mutta myös Lappia ja Eurooppaa on koluttu. Hybridimoottori on hiljainen, kyyti on tasaista ja luotettavaa - ja vähäpäästöistä! Tämä heijastuu tietty myös vuosiveron edullisuutena. Suosittelen todellakin!

Vierailija
17/19 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itselataava hybrid ja äärettömän hyvä. Ensinnäkin itselataava on kaikkein vaivattomin, ei johtoja ei latauksen muistamista. Ajat vaan ja auto huolehtii siitä mitä voimaa milloinkin käyttää ja milloin ottaa latausta / jarrutus tai moottori. 

Jotenkin järjetöntä ladata autoja erikseen sähköllä kun siinä on kuitenkin se moottori ja hukkaenergiaa talteen otettavaksi. JOs voit työmatkasi ajaa sähköllä kokonaan niin miksi et osta sähköautoa? 

Kerrostaloasujille ei monellekaan ole vielä paikkaa missä ladata autotaan niin itselataava on tähän paras :)

Vierailija
18/19 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin järjetöntä ladata autoja erikseen sähköllä kun siinä on kuitenkin se moottori ja hukkaenergiaa talteen otettavaksi. JOs voit työmatkasi ajaa sähköllä kokonaan niin miksi et osta sähköautoa? 

Sehän on erittäin järkevää ladata autoa erikseen, jotta voi ajaa enemmän matkoista sähköllä (joka on superhalpaa verrattuna bensaan/dieseliin). Ladattavilla hybrideilla voi onnistua ajamaan kaikki tai lähes kaikki ajot sähköllä, jolloin säästöä tulee esim. tuhat euroa vuosittain.

Se itselataava ottaa ainoastaan jarrutusenergiaa talteen. Johdosta ladattava ottaa sen saman energian talteen tietty myös, mutta lisäksi on mahdollisuus ladata seinästä.

Vierailija
19/19 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on seitsemänpaikkainen hybridi, kulutus talvella kovalla pakkasella on 5.5-6 l/100 km ja muutoin viiden litran paikkeilla jos ei ole kovaa pakkasta. Kesällä ja leudolla säällä pääosin 4-5 litran välillä, parhaimmillaan pääsee alle neljän litran. Ennätys on meillä 1,5 l/100 km. Akulla voi ajaa max 60 km/h, sen jälkeen menee bensalle.

Todella iso ero verrattuna 7-paikkaideen dieselautoon, joka vei 8 litraa dieseliä per 100 km + autovero yli 700 e/vuosi. Hybridissä autovero sata euroa ja risat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi