Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hame ja legginsit. Miksi?

Vierailija
16.05.2018 |

Ymmärrän tunikan ja legginsit, mutta miksi hameen alle pitää pukea leggarit? Miksi ei sukkahousut tai lyhyet, alusvaateosastolta saatavat lyhytlahkeiset housut, jos reidet hankaavat yhteen.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamala yhdistelmä.

Vierailija
2/60 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kylmä olla ilman ja sukkikset kutittaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä. Mutta joku paksureisinen ehkä siksi, ettei reiden sisäosat ole vereslihalla, kun hikisennihkeinä hiertyvät toisiaan vasten kävellessä?

Vierailija
4/60 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suonikohjut?

Vierailija
5/60 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä hame ja leggarit, koska jalat ovat susirumat (suonikohjuja, katkenneita verisuonia, mustelmia, ihottumaa...). Sukkahousuista saan vielä pahempaa ihottumaa, joten en ole käyttänyt niitä vuosiin. :(

Vierailija
6/60 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näin helteillähän tuossa ei olekaan mitään järkeä.

Kylmällä ilmalla sitten on. Koska legginsit on paljon mukavammat kuin sukkahousut. Koska legginsien kanssa voi käyttää mitä vaan kenkiä, toisin kuin sukkahousujen. Koska legginsit pysyy pitempään ehjinä ja on siksi taloudellisemmat ja ekologisemmat, eikä tarvi pelätä, että reidessä on silmäpako. Koska - no, se sopii paremmin sporttityyliin ja nuorekkaampaan tyyliin kuin tätisukkikset.

Ja joo, siis olen itse täti, 45v, ja töissä asemassa, jossa on pakko käyttää sukkahousuja hameen kanssa kesät talvet. Mutta tajuan, etä tämä on ääliökonservatiivista ja tunkkaista ja en itsekään tekisi niin ellei olisi pakko.

Vierailija
7/60 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on kivan näköistä. Ja varmasti mukava. Juuri katsoin, kun kaupungilla melkein jokainen maksimekkojenkin kanssa kulkeva piteli helmojaan. Nykyään tuulee aina, niin legginssit vapauttaa vahingoista.

Vierailija
8/60 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tunikan ja legginsit, mutta miksi hameen alle pitää pukea leggarit? Miksi ei sukkahousut tai lyhyet, alusvaateosastolta saatavat lyhytlahkeiset housut, jos reidet hankaavat yhteen.

Tämä sama mainostaa tätä neronleimaustaan jokaisessa pukeutumisketjussa. Se ei minusta ole yhtään sen fiksumpaa tai vähemmän fiksua. Joillakin on liikaa aikaa.

Jos alkaisi asiaa oikein ruotimaan, helteellä hameen alla ei pitäisi olla mitään pidempilahkeista, mutta kun sillä ei mitään väliä mitä kukakin päälleen pukee.

Vierailija
9/60 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en muutenkaan juuri hameita käytä mutta kouluikäisillä tyttärilläni on tuo yhdistelmä juuri nyt (tai oikeastaan caprileggarit + hame). Sehän on hirmu käytännöllinen, voit heittää vaikka kärrynpyörää ja pikkarit ei vilku. Toisaalta taas sukkahousuissa et voi käyttää sandaaleja.

Vierailija
10/60 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkahousut on epämukavat ja leggareissa voi tosiaan käyttää sandaalejakin.

Vierailija
11/60 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näin helteillähän tuossa ei olekaan mitään järkeä.

Kylmällä ilmalla sitten on. Koska legginsit on paljon mukavammat kuin sukkahousut. Koska legginsien kanssa voi käyttää mitä vaan kenkiä, toisin kuin sukkahousujen. Koska legginsit pysyy pitempään ehjinä ja on siksi taloudellisemmat ja ekologisemmat, eikä tarvi pelätä, että reidessä on silmäpako. Koska - no, se sopii paremmin sporttityyliin ja nuorekkaampaan tyyliin kuin tätisukkikset.

Ja joo, siis olen itse täti, 45v, ja töissä asemassa, jossa on pakko käyttää sukkahousuja hameen kanssa kesät talvet. Mutta tajuan, etä tämä on ääliökonservatiivista ja tunkkaista ja en itsekään tekisi niin ellei olisi pakko.

Minusta ainakaan nilkkaan asti ulottuvat legginssit eivät sovi kaikkien kenkien kanssa, vaan ainoastaan sellaisten joissa se lahkeensuu jää piiloon. Jos on esim. ballerinatossujen saati korkokenkien kanssa, niin edelleen näyttää silmissäni huonolta, tulee mieleen pitkät kalsarit. Saa niitä tietty käyttää, ei sillä, makuasiahan tämä on.

Vierailija
12/60 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
</p>

<p>Minusta ainakaan nilkkaan asti ulottuvat legginssit eivät sovi kaikkien kenkien kanssa, vaan ainoastaan sellaisten joissa se lahkeensuu jää piiloon. Jos on esim. ballerinatossujen saati korkokenkien kanssa, niin edelleen näyttää silmissäni huonolta, tulee mieleen pitkät kalsarit. Saa niitä tietty käyttää, ei sillä, makuasiahan tämä on.[/quote kirjoitti:

Tämä! 

Vierailija
13/60 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän arkena usein hameen alla legginssejä, koska näin paksureitisenä mikään ei ole tuskallisempaa, kuin se kivulias veresliha, joka syntyy paksujen hikisten reisien hinkatessa toisiaan vasten. Ohuet sukkahousut eivät ole tähän ongelmaan ratkaisu, koska ennen pitkää ne sukkahousut hiertyvät rikki ja siinä sitä sitten ollaan riekaleet ja rihmat porautumassa reisiläskeihin. 

Vierailija
14/60 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla syynä suonikohjut. Haaveilen jonain päivänä olevani niin rohkea, että menisin ihmisten ilmoille paljain säärin. Olen yrittänyt psyykata itseäni, että kukaan muu ei edes katso jalkojani ja ihan hyvin voin olla paljain säärin suonikohjuista huolimatta. Nyt palstaa luettuani huomaan, että kaikki katsovat kaikkien sääriä.

Sitä en kyllä ymmärrä, miksi leggingsit toisilla häiritsevät. Minkälaisia tunteita ne herättävät? Haluatteko te tosiaan katsella toisten suonikohjuisia ja mustelmiaisia jalkoja?

Vierailija
15/60 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutus naisille:

Leggingsit = pitkät kalsarit

Yhdistelmä siis on hame ja pitkät kalsarit.

t. Rehellinen mies

Vierailija
16/60 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi etten halua käyttää sukkahousuja. Haluan kyykistyä ilman pelkoa että p-karvat tai hh:t vilkkuu alkkareista. Ja siksi ettei oikeastaan kiinnosta kuinka seksittömältä näytän. Pan0seura on kotona.

Vierailija
17/60 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistutus naisille:

Leggingsit = pitkät kalsarit

Yhdistelmä siis on hame ja pitkät kalsarit.

t. Rehellinen mies

Herra voi vapaasti käyttää itse sukkahousuja 😊

Vierailija
18/60 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla syynä suonikohjut. Haaveilen jonain päivänä olevani niin rohkea, että menisin ihmisten ilmoille paljain säärin. Olen yrittänyt psyykata itseäni, että kukaan muu ei edes katso jalkojani ja ihan hyvin voin olla paljain säärin suonikohjuista huolimatta. Nyt palstaa luettuani huomaan, että kaikki katsovat kaikkien sääriä.

Sitä en kyllä ymmärrä, miksi leggingsit toisilla häiritsevät. Minkälaisia tunteita ne herättävät? Haluatteko te tosiaan katsella toisten suonikohjuisia ja mustelmiaisia jalkoja?

Eivät ne ainakaan minua häiritse, eivät vaan näytä minusta hyvältä tiettyjen vaatteiden kanssa. Rohkaisuna voin myös sanoa, etten muista että olisin koskaan kiinnittänyt huomiota kenenkään suonikohjuihin, säärikarvoihin, mustelmiin (elleivät ole tuuliin muurinpohjaletun kokoisia) jaloissa tms :)

Vierailija
19/60 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevättakki ei yllä perseen yli, enkä halua näytellä muotojani ohuissa legginseissä. Siksi lyhyt hame, joka peittää perseen. Nyt kun olen onnistunut ruskettamaan jalat, niin käytän sitä hametta ihan yksinään. Sukkahousuja en arkipukeutumisessa käytä, ne ovat epämukavat ja helposti rikkoutuvat. 

Vierailija
20/60 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse en muutenkaan juuri hameita käytä mutta kouluikäisillä tyttärilläni on tuo yhdistelmä juuri nyt (tai oikeastaan caprileggarit + hame). Sehän on hirmu käytännöllinen, voit heittää vaikka kärrynpyörää ja pikkarit ei vilku. Toisaalta taas sukkahousuissa et voi käyttää sandaaleja.

Farkut, t-paita ja college on myös käytännöllistä. Voi riisua collarin jos tulee kuuma.

Se vaan katsos, että hame ja leggarit näyttää samalta kuin farkut ja hame silloin 90-2000 luvun taitteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän