Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikeasti, mistä apu aikuisiän akneen??

Vierailija
15.05.2018 |

Mistä ootte saaneet avun ko. vaivaan? En kestä enää! Lääkkeitä en haluaisi syödä mutta kai se on kohta pakko! Mitä apteekki- ja markettituotteita, kotikonsteja tai ruokavalioita ootte kokeilleet ja todenneet toimiviksi?? :(

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatko basimysinin?

Käytän bacibact- voidetta ja puuteria.

Korvakoruista tulee joskus korvien taa näppyjä, siihen on auttanut kortisonivoide.

En usko ruokajutskiin, muuten ois näppyjä aina kun syön aina samoja safkoja..

Vierailija
2/18 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin tietää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lääkärissä ja sain jotain bacimycinin tapaista rasvaa joka auttoi...muitsaakseni erytromycin? meni nopeasti ohi.

Vierailija
4/18 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatko basimysinin?

Käytän bacibact- voidetta ja puuteria.

Korvakoruista tulee joskus korvien taa näppyjä, siihen on auttanut kortisonivoide.

En usko ruokajutskiin, muuten ois näppyjä aina kun syön aina samoja safkoja..

Ei ruokajutut ole mikään uskon asia, kun maailman suurin maidontuottajakin (Nestle) on omissa tutkimuksissaan havainnut, että maitotuotteet pahentavat aknea. Sokeri on toinen asia, josta ei ole mitään epäilystä, etteikö se pahentaisi aknea. Insuliinipiikit lisäävät talintuotantoa, mikä pahentaa aknea. Ja toisaalta antioksidanttien vaikutus aknen hillitsemissä on niin ikään sekä käytännössä todettu että sen  vaikutusmekanismit on selvitetty. Akne on ihotulehdus, jossa tali härskiintyy ihohuokosessa, ja antioksidantit ehkäisevät tuota härskiintymistä.  

Vierailija
5/18 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen iho on erilainen. Joku löytää avun hellävaraisista pesuaineista, ja kasvovoiteista, joku taas saa finnit kuriin pesemällä ahkerammin meikkisutinsa. Joku saa apua maidottomasta ruokavaliosta, joku viljattomasta. Joku huomaa että tyynyliinan vaihtaminen useammin helpottaa. Jollain taas sitten auttaa roaccutan, jollain ei sekään vie hormonaalista aknea pois.

Vinkki sulle: kokeile. Käy ihotautilääkärillä.

Itselläni alkoi iho kukkimaan 17-vuotiaana, näppyjä ja kipeitä finnejä oli pääasiassa ensin leuassa, sitten niitä alkoi olemaan otsalla, korvien vieressä ja poskiluun alla. Koitin erilaisia voiteita, tehokkaampaa putsareita, apteekista saatavaa Basironia.. Ei auttanut. Putsasin myös meikkisiveltimeni jokaisen käytön jälkeen. Ei edelleenkään auttanut mitään.

Viime lokakuussa tein monta asiaa yhtäaikaa, enkä tiedä mikä auttoi: aloin syömään sinkki+kupari - tabletteja. Aloin myös pesemään kasvojani hellävaraisilla tuotteilla, ja pidin/pidän kaapissani väh 2 naama pesuainetta ja yhtä micellar-vesipulloa. Koitan vaihdella näitä pesutapoja, etten käyttäisi koko ajan samaa. Vähän nii kuin shampoon kanssa. Aloin tuolloin käyttämään myös A-vitamiinia, mutta sen olen jättänyt aina välillä tauolle. Iho alkoi aika hyvin selkenemään, erityisesti otsasta. Otsaan ei tule enää juuri ollenkaan finnejä, eikä poskille. Leukaan tulee edelleen, mutta hyväksyn ne. Ne taitavat tulla hormoneista, koska äitillänikin oli niitä ennen vaihdevuosiansa.

Finninen iho on pepusta, varsinkin naisena. Tiedän miltä tuntuu, kun iskee se epätoivo aamulla, kun näet että taas tullut uusia finnejä naamaan, ja mikään ei tunnu auttava. Onneksi netistä saa tukea ja vinkkejä. Good luck! :) T. N24

Vierailija
6/18 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roaccutan kuuri vaan naamariin.

Vierailija
7/18 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko e-pillerit auttaa, ainakin jos on hormoniperäistä. Itse kyllä lopetin käytön, finnejä on alkanut tulla taas enemmän, ihan unohdin että mulla niitä normaalisti tulee. Mutta pillerien sivuvaikutukset oli niin huolestuttavia, että oli pakko lopettaa.

Vierailija
8/18 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio + lääkitys.

10/18 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla akne pysyy suht hyvin kurissa kuolleenmeren mutasaippualla.

Ei tosin sovi palstan Israel-boikotoijille.

Vierailija
11/18 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roaccutan. Kaikki muu on rahan tuhlausta. Harmittaa, että odotin niin pitkää. Nainen 58v.

Vierailija
12/18 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina väitetään, ettei ruokavaliolla ole vaikutusta akneen. Näin vasta erittäin mielenkiintoisen jakson The Food Hospital-sarjasta, jossa erittäin pahaa ja tulehduksellista aknea sairastava nuori mies sai näkyviä tuloksia muuttamalla ruokavaliotaan. Taisi olla kausi 2 jakso 3. Löytyy varmaan Youtubesta, jos haluat katsoa.

Vierailija
13/18 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhaatantat vauhdissa. Ihotautilääkärille mars mars!

Vierailija
14/18 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina väitetään, ettei ruokavaliolla ole vaikutusta akneen. Näin vasta erittäin mielenkiintoisen jakson The Food Hospital-sarjasta, jossa erittäin pahaa ja tulehduksellista aknea sairastava nuori mies sai näkyviä tuloksia muuttamalla ruokavaliotaan. Taisi olla kausi 2 jakso 3. Löytyy varmaan Youtubesta, jos haluat katsoa.

Minua kiinnostaisi enemmän usealla ihmisellä tehty tutkimus kuin yhden kokemus.

Vierailija
15/18 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle auttoi

- Maidoton ruokavalio

- Olen myös gluteeniton, mutta gluteeniton sen takia koska gluteeni aiheuttaa kutinaa ja ihon kuivumista

- Kasvojen pesu apteekin tuotteilla. rasvaus aamuin illoin

- Tyynyliinan vaihto usein

- vähäinen /olematon meikkivoiteitten käyttö. 

- puhelimen pyyhkiminen / desifioiminen kerran päivässä jos puhuu paljon puhelimeen

Vierailija
16/18 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roaccutan oli mullakin ainoa mikä auttoi.

Vierailija
17/18 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ainoa mikä on minulla oikeasti auttanut.

https://m.lookfantastic.com/cosrx-aha-7-whitehead-power-liquid-100ml/11…

Tämän lisäksi korealainen ihonhoitorutiini eli paljon kosteutta kasvoille.

Ja olen tätä ennen kokeillut maidotonta ja gluteenitonta ruokavaliota. Varmaan kaikki apteekin tuotteet, sekä käynyt ihotautilääkärillä.

Lääkäri määräsi 2 eri voidetta ja antibiootit. Lasku näistä oli varmasti yli 200e ja mitään hyötyä ei ollut..

Vierailija
18/18 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla puhkesi ilmeisesti hormonaalinen akne aloitettuani lääkityksen kilpirauhassairauteen, apteekin La Roche-Posayn Effaclar Duo+ voide pelasti naamani, nykyään saan finnejä enää todella harvoin kun säännöllisesti tätä käytän.